Lexus komt niet alleen met een nieuwe RC F, maar ook een klasse hoger met een GS F, dat was bekend. Dat deze E-segmenter een 5 liter V8 aan boord heeft ook. Wat resteert zijn de foto’s. Et voilà.
Over de scans van de RC F zijn we nog wat sceptisch, maar deze GS F ziet er al heel wat meer waarheidsgetrouw uit. Wederom is het een blad dat roet in het eten van Lexus’ PR-afdeling gooit, nu hebben ze de release zelf niet meer in de hand. Of alles loopt volgens plan, en dit is stap 1 in het creeëren van wat buzz, wie het weet mag het zeggen.
Het aantal pk’s wordt op 465 gezet (ofwel 460 Amerikaanse hp’s), zo’n 40 meer dan bij de IS F. Hij smoelt helemaal niet verkeerd toch, met een set lekker lichtmetaal en carbon elementen? Tevens maakt het handelsmerk, de gestapelde uitlaatjes, een comeback. Alles voor de continuïteit. (via Jalopnik)
baklava zegt
Weer die lelijke uitlaten van het vorige model…
griffendahl zegt
@baklava: Vooral ook dat het lijkt of ze domweg scheef zitten…
redbeams zegt
@baklava:
Oh ja joh…naar mijn weten is er van de vorige gs namelijk geen f uitvoering…
kraakensmaak zegt
Leuke auto, maar een concurrent voor de RS6, M5 en E63? Ik betwijfel het.
JamesBond007 zegt
@kraakensmaak: met 465 pk kan je dat ook niet noemen.
MC959 zegt
Volgens mij is die met beplakte stickers nog een testwagen met hopelijk niet de defintieve uitlaat.Voor mij is deze mooier dan M5 / E AMG / RS6 maar hij heeft 100pk te weinig om in die klasse te vechten en dat is spijtig…
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Ziet er erg goed uit maar die achterkant lijkt wel heel hoog ‘gestapeld’ zo met die rare balk onderaan.
toyotafortuner zegt
En de fanboy meldt zich hier: Wat een toffe bak zeg! Dat blauw staat hem tof! Do want! Helaas is mijn portemonnee ontoereikend. Vergeet de AMG/M/S/RS modellen, de GS F is mijn nummer 1 keuze!
alcantara zegt
@toyotafortuner: Fijn dat jij hem wel verkiest boven het Duitse geweld, soms zou ik willen dat ik ook zo’n goedkope smaak had.
imba zegt
@alcantara: Over smaak gesproken. Als iets goedkoop is, is het wel die Intertoys electronica die je in Duitse automobielen aantreft.
alcantara zegt
@imba: Goedkoop zou ik het niet willen noemen, je betaalt er de hoofdprijs voor.
sjaakk zegt
@alcantara: Je kan bij mij 10euro kopen voor 1000euro. Dat koop jij dan ook, omdat het duur is en dus goed?
alcantara zegt
@sjaakk: Ja, ik betaal nou eenmaal liever teveel dan te weinig. Goedkoop = duurkoop.
redbeams zegt
@alcantara:
Tja maar jij laat je dan ook graag naaien door hun…om vervolgens van een ander te horen dat je bedonderd bent ;)
alcantara zegt
@redbeams: Klopt, daar kick ik ook wel een beetje op eerlijk gezegd.
ej20g zegt
@toyotafortuner: opnieuw: same here! Ik heb de uitlaten van de IS-F altijd al mooi gevonden, een keer iets anders en dat geldt van deze grote Lexus dus ook. Het design van Lexus heb ik altijd al mooi gevonden.
redbeams zegt
@toyotafortuner:
Ben ik helemaal met je eens.
G-Ammo zegt
Super vet! Maar die uitlaten moeten ze nog even bijspijkeren vind ik :)
Corrado16v zegt
Wat een coole bak! Alleen jammer dat hij net wat onder de Duitse concurrenten komt met zijn pk’s. Had een mooie concurrent geweest tussen dat Duitse geweld!
imba zegt
@Corrado16v: Als de GS-F wat lichter zou zijn dan de Duitse concurrentie, dan zou die 100pk minder niet zoveel meer uitmaken. Het zal wel niet aangezien de 450h al 1800kg weegt, maar toch.
Corrado16v zegt
@imba: 100pk is wel een hoop om te compenseren met een lager gewicht, maar desalniettemin een mooie wagen, durf ik te zeggen net zo mooi als de AMG/M/RS modellen? Misschien wel, toch wel een sucker voor Japanse invloeden.
sjaakk zegt
@imba: De 450h is dan toch hybride? Dus deze kan wel weer een stukkie lichter zijn.
imba zegt
@sjaakk: Ja, maar zelfs de GS 250 zit al dik boven de 1700kg. Met die v8 en overige modificaties zal deze helaas maar zeer waarschijnlijk toch boven de 1800kg uitkomen.
matthisl zegt
Heel erg dik
gtwillem zegt
Als deze ook klinkt zoals IS-F, heb ik liever de GS-F. Tuurlijk, hij komt 100pk te kort. Maar 465 is echt wel genoeg om vrolijk de 300 aan te tikken en in 5 seconden naar de 100 te gaan, meer dan voldoende dus.
Uitlaten zijn niet scheef, overigens, is geïnspireerd op de TMG LS 650.
mashell zegt
Hij is wel in balans, een grille die eruit ziet alsof de wagen een ongeluk gehad heeft en uitlaten die eruit zien alsof de wagen een ongeluk gehad heeft.
berlinetta zegt
Kunnen ze geen ander handelsmerk kiezen? Zeg eens bijvoorbeeld: 100 pk meer dan de concurrentie ipv 100 te weinig.
mazdarx8 zegt
leuk ding, toch wel weer een stuk duurder dan de huidige 1 serie coupe.
aJackie zegt
@baklava je bedoelt IS want van de GS was geen Fversie ….
Ik mag deze bak wel, bruut!!
Ram-G-maN zegt
Aangezien het blok, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, (ondanks de vermogenstoename) identiek is aan de IS F kan ik concluderen dat de hier afgebeelde GS F een mule betreft met de uitlaatsierstukken van de IS F. De stukjes zwarte tape op de bumpers geven dit ook aan. Bovendien zijn de uitsparingen in de achterbumper voor de uitlaatsierstukken niet geschikt voor de “gestapelde” exemplaren. Ik denk dat het definitieve model toch andere uitlaatsierstukken krijgt.
baasbas zegt
Lexus….
ej20g zegt
@baasbas: verder kijken dan je neus lang is. Mensen die Lexus nog steeds niet serieus nemen als deelnemer van het zogenaamde hogere “premium” segment, leven nog in de jaren ’80. Ja, de jaren ’80 want vanaf het moment dat Lexus opgericht werd was het het beste wat er gekocht kon worden in het hogere segment. En dan vooral technisch.
baasbas zegt
@ej20g: Oh begrijp me niet verkeerd, mijn reactie heeft niks met bouwkwaliteit, betrouwbaarheid of geloofwaardigheid van het merk te maken.
Des te meer met het drugsgebruik van de ontwerpchef
ej20g zegt
@baasbas: ah, mijn excuses dan. Ik dacht dat het weer eens de zoveelste anti-Lexus reactie was ten voordele van de Duitse fabrikanten. In dit geval: iedereen heeft een andere smaak, gelukkig maar.
phaeton zegt
Links een brede pot, rechts een brede pot. Net als de RS4/5/6. Blok wat laten opboren waardoor het richting de 550pk gaat… Op zich een leuke concurrent voor de S6 sedan, maar ik ben niet 100% overtuigd.
deladude zegt
Dit is gegarandeerd niet de definitieve versie. Kijk die uitlaten man, past voor geen meter… Dat ze gestapeld zijn, prima. Maar werk het dan in ieder geval netjes af. Lexus kennende zal er nog wel wat aan veranderen.
Verder is dit natuurlijk een prachtbak, al zou ik dit paars niet doen. Ik zou dit zo verkiezen boven de Duitse 3. Maar dan wel in het donkerblauw of rood ofzo…
trident zegt
Hopen dat dit keer alle uitlateb werken eb dat niet net zoals bij de is-f 2uitlaten er voor de sier op zitten
MAB zegt
Jammer van de uitlaten, alleen omdat ze anders willen zijn hebben ze zo iets lelijks van gemaakt.