Het is overigens niet alleen de leukste PGO Speedster II van Marktplaats, maar ook de goedkoopste, de groenste, de zwaarste, de duurste en de snelste. Je raadt het al, dit is de enige PGO Speedster II van Marktplaats.
Sommige auto’s blijven je om de een of andere reden bij. De PGO Speedster II is er zo een voor mij. Geen idee waarom, maar ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik er voor het eerst over las in een autotijdschrift. Je weet wel, da’s zo’n papieren geval met oud nieuws erin, van vroegâh.
Het moet ergens in 2005 zijn geweest toen ik door de pagina’s bladerde en het autootje zag staan. Ik voelde er meteen wat voor, want hij leek op een Porsche 356 Speedster, maar was toch redelijk eigentijds. En anders dan andere kitcars, kon deze PGO ook echt iets.
Want in plaats van gebruik te maken van de techniek van een kever, deelde deze Speedster zijn DNA met de Peugeot 206. En dan niet met zomaar een huis-tuin en keuken 206, nee, met de 2.0 liter GTI. Kijk, 136 pk in een body die geen klap weegt. Die wilde ik wel hebben.
Nog nooit een PGO Speedster in het echt gezien
Nu, inmiddels ruim 16 jaar later, denk ik nog altijd hoe het zou zijn om eens in zo’n PGO Speedster te rijden. Dat is me helaas nooit gelukt, want ik ken niemand die er eentje heeft staan. Sterker nog, ik heb er in al die jaren zelfs nog nooit eentje in het echt gezien. Ze zijn vrij zeldzaam.
Dus hoe leuk is het dat er nu eentje te koop staat. En niet in zijn geboorteland Frankrijk, maar gewoon in ons eigen Nederland. Een PGO Speedster II in het donkergroen met bruine lederen sportstoelen. Heel veel leuker ga je ze in mijn optiek niet krijgen. Mooier ook niet trouwens.
Deze Speedster krijg je niet voor een rol drop
Helaas voor ondergetekende weet de huidige eigenaar ook dat hij iets bijzonders in zijn bezit heeft. Daarom gaat deze PGO Speedster II uit 2005 dan ook niet voor een habbekrats van de hand. Sterker, je mag er best een flinke duit voor achterlaten. Alhoewel, alles is relatief, voor een beetje Wiesmann betaal je natuurlijk veel meer en die heeft ook geen dak… (ik probeer het voor mezelf goed te lullen, merk je het?)
Goed, to the point, deze geweldige groene PGO Speedster staat te koop voor 29.500 euro. Daarvoor krijg je zoals gezegd een auto uit 2005 met maar 11.000 kilometer op de teller. Nieuw dus. Of fabrieksnieuw, zoals ze tegenwoordig plachten te zeggen. Onder de kap ligt ook bij deze de 2 liter uit de Peugeot 206 GTI, dus 136 peekaatjes in een auto van net 1000 kilo. Nice!
Helemaal leuk, het is een origineel Nederlandse auto, dus met het kenteken uit die tijd. Volgens de RDW heeft hij in de afgelopen jaren 1 zakelijke en 1 particuliere eigenaar gehad, dus je koopt ook nog eens een betrouwbaar stukje techniek.
Kortom, mag jij van je vrouw (M/V/X) wél 29.500 euro uitgeven aan een geweldig leuk autootje, klik dan even op de advertentie en sla je slag. Mocht je de koop wagen, weet dan dat ik oprecht jaloers op je ben!!
Met dank aan Yorick voor de tip!
cthijs zegt
Het is een leuk autootje maar voor dat geld is er veel te koop
volvo480gtt zegt
😁graag gedaan.
Ik zag er in Frankrijk van de zomer toevallig zo een, vond het zo’n leuk ding dat ik m toen ook al als spot probeerde te uploaden. Dat lukte toen helaas niet.
Dacht zelf dat hij op de techniek van een mini was gebouwd. Mede door de deuren.
Leuk karretje.
volvo480gtt zegt
@volvo480gtt: o nu is het via de site toch gelukt om de foto’s van de spot te uploaden.
legion1349 zegt
Staat ook nog eens te koop op rottumerplaat ofzo. Naar Nederland halen kost nog een keer 30k.
Robert zegt
Ameland 😜
Anyway, dit verklaart wellicht de lage km-stand. En waarschijnlijk relatief veel korte stukjes mee gereden ook. Wel goed checken op roest, dat bivakkeren in de zilte zeelucht is voor de meeste auto’s geen prettige bijkomstigheid.
ghini zegt
@nicolasr als je er idd echt in had willen rijden dan had je natuurlijk contact met verkoper kunnen opnemen en een voorstel doen. Jij een ritje voor een goed en leuk artikel, hij een uitgebreide reportage en veel meer exposure. Nu heeft hij dat laatste voor niks.
nicolasr zegt
Goed idee. Alleen is Ameland waar hij staat ongeveer 26 uur rijden van waar ik woon. In 1 ruk. En dan moet ik ook weer terug… En zó graag wil ik nou ook weer niet in een PGO Speedster rijden! ;-)
bierbuik zegt
Anders wil ik wel voor je gaan in naam van Autoblog, schrijf ik er een artikel over ;)
nicolasr zegt
@bierbuik: Ik zal het eens voorleggen hier ter virtuele redactie! ;-)
bierbuik zegt
Ik hou me ten zeerste aanbevolen :)
Lijkt me erg leuk om na al die jaren Autoblog te lezen ook eens wat bij te dragen!
ghini zegt
@nicolasr: haha ok, wist niet dat je in buitenland woont. Ameland, zou je daar überhaupt de topsnelheid kunnen halen?
nicolasr zegt
@ghini: Goede vraag. Ik ben nog nooit op Ameland geweest. Wel op Vlieland en Texel. Op dat eerste eiland wordt het lastig, op Texel zou het moeten lukken. Heb er in elk geval 150 gehaald met een VW bus! 🤣
dondeboer zegt
In Parijs een knaloranje exemplaar met grote velgen tegen ’t lijf gelopen. Tien jaar terug, toen nog nooit van PGO gehoord. Superleuk ding, retro, maar toch eigentijds, vond ‘m gelijk geweldig.
eunosroadster zegt
Altijd al wel een soft-spot voor die PGO’s gehad, maar blijft inderdaad ontzettend veel geld voor zo’n apparaat. Niet alles wat exclusief is is gelijk een bom duiten waard denk ik dan, maar wie ben ik…