Je zou het niet zeggen, maar deze kont zit toch echt vast aan een Lamborghini Huracán.
Bij ‘Longtail’ denk je waarschijnlijk vooral aan de McLaren F1 Longtail. Of misschien denk je aan de Duitse Longtail, de Porsche 917 Langheck. Uiteraard waren deze racewagens niet vanwege esthetische redenen voorzien van een extra lange kont, maar vanwege aerodynamische redenen.
Vandaag de dag heeft McLaren de naam Longtail geclaimd en toegepast als aanduiding voor hun meest sportieve modellen. Zodoende zijn er de 675LT, 600LT en 765LT. Die hebben echter geen van allen een echte Longtail-kont, waardoor de naam ietwat misplaatst is.
Dat is niet het geval bij de Lamborghini Huracán Longtail die we hier zien. Deze heeft namelijk wel degelijk een beduidend langere kont gekregen dan een normale Huracán. Het resultaat is eh… bijzonder te noemen. Het geheel ziet eruit als een samensmelting van een Lamborghini Huracán en een Koenigsegg Regera.
Deze bijzondere Huracán – genaamd de 7X Design Rayo – heeft niet alleen een achterwerktransplantatie gekregen, het koetswerk is ook op andere fronten aangepast. Zo is de voorbumper een stuk cleaner en is de achterruit nu dicht, op een reeks horizontale koelsleuven na. Een opmerkelijk detail zijn die ‘wimpers’ onder de koplampen, duidelijk een hoedtik naar de Miura.
Naast Miura-invloeden zijn er ook Koenigsegg Regera-invloeden te ontwaren, zoals we al zeiden. Dat is echter niet de enige parallel die je kunt trekken met een Koenigsegg. Qua vermogen kan deze Huracán zich namelijk ook meten met de Koenigseggs van deze wereld. Dankzij twee turbo’s produceert de V10 in plaats van 610 pk nu namelijk meer dan 1.900 pk. Een vrij bizar cijfer, maar het kan nog gekker: in het dragrace-circuit zijn er Huracáns met meer dan 3.000 pk.
Dat neemt niet weg dat deze Longtail doodleuk drie keer meer vermogen heeft dan een standaard Lamborghini Huracán. Daarnaast is de auto dankzij zijn aangepaste koetswerk een stuk aerodynamischer. De Cw-waarde is gedaald van 0,39 naar 0,279. Daarmee zou deze Huracán de magische grens van 300 mph (482,8 km/u) moeten overschrijden. Als dat inderdaad zou lukken, zou het meteen een van de snelste auto’s ter wereld zijn.
Deze auto zal echter niet meedoen in de strijd om de snelste productieauto, want het blijft bij dit ene exemplaar. Deze one-off is een creatie van het Britse 7X Design. Zij bouwden eerder al de GTO Vision, die eruit zag als een merkwaardige mengelmoes van verschillende Ferrari-modellen. Ferrari was dan ook not amused. 7X Design heeft zelfs al het beeldmateriaal van de auto offline moeten halen. Daarom zijn ze nu dus maar aan de slag gegaan met een Lamborghini, want die doen over het algemeen minder moeilijk.
mundus zegt
Ik vind de achterkant heel gaaf. Jammer dat het totaal niet past bij de rest van de auto.
ghini zegt
@mundus: ja precies, de rest moet nog
tenaci zegt
Longtails zijn gaaf!
B00G1E zegt
Mooi die 2 pvc pijpen als uitlaat eindstuk,
tortuga zegt
Dit vind ik nu is een heel mooie Huracan mod! Deed me direkt denken aan de Miura
brammetjedeb zegt
Heel gaaf! Nu de rest nog…
sntial zegt
Die wimpers doen me eerder denken aan de Fiat 500 met wimpers van de nagelstyliste om de hoek.
rolov zegt
Tjezus die koplampen
trolle zegt
Deze mod op een UGR drag lambo en gaan!
geen1234 zegt
In dit geval, met opzet geen zijaanzicht foto?
timh zegt
Jammer van die parkeer sensor pukkels
nofxke zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ghini zegt
Leuk idee, slechte uitvoering, opzichzelf heeft die achterkant wel wat maar het past niet bij de rest
vbarchetta zegt
Is best een goed idee om zo je Lamborghini schade hok op te knappen
ericd zegt
Huracan kan wel een wat langere tail gebruiken (10-15 cm). Mocht er ooit een 6 cil. komen, is er opeens nog een bagagevak achter de motor mogelijk. Maar of zo’n langere kont ook zo moet afbuigen, is een tweede.
https://img1.wsimg.com/isteam/ip/667adbb6-2317-48f3-b044-e4dfb8b8b339/20210903_134628.jpg/:/cr=t:0%25,l:0%25,w:100%25,h:100%25/rs=w:1160,h:870
ericc zegt
Ziet er best goed uit!
blikmetwielen zegt
Pffff die achterkant is echt triest gewoon.
Die diffusor lijkt wel een omgekeerde suzuki alto bumper.
Manmanman