De Balboni. Één van die auto’s die iedere autoliefhebber graag eens een weekend voor de deur zou hebben. Eindelijk weer eens een Lamborghini met achterwielaandrijving, dat zouden ze vaker moeten doen. De Duitse tuner Anderson besloot dat het beter kon.
Het uiterlijk hebben ze zoveel mogelijk ongemoeid gelaten. Een setje getinte lampjes en een setje driedelige velgen van 20 inch met 235/30-20 aan de voorkant en 305/25-20 achter, verder is er niets noemenswaardigs veranderd. Wat wel veranderde is het interieur. Er werden andere stoelen geïnstalleerd en er werd flink gestrooid met wit gelakt carbon.
Uiteraard moest er ook een beetje onder de kap van de Balboni gekieteld worden. Er werd onder meer een aangepast uitlaatsysteem geïnstalleerd met een op afstand bedienbaar drietraps kleppensysteem. Waarschijnlijk zijn de drie instellingen “luid”, “luider” en “achterlijk luid” en dat is helemaal niet erg. Het vermogen van de motor is geklommen naar 590 pk (550 is standaard) en het koppel is ook gestegen, al meldt men niet de bijbehorende waarden.
Omdat je met je exclusieve Lambo alleen het allerbeste wil, kan “elite tuner” Anderson je Balboni volledig naar wens aanpassen en komt het de auto ongeacht je locatie bij je ophalen en weer afleveren indien gewenst. Ook voor je wrap of je high end stereootje kun je bij Anderson terecht.
qwertyuiop zegt
Super mooi, op zich best wel mooier dan de standaard Balboni!
Directeur zegt
Aan de Balboni moeten ze niet aan gaan zitten! Tuners, laat die beest a.u.b. met RUST!
AutoInformatief zegt
Geef mij de 40 pk extra maar, mogen ze het originele interieur terugplaatsen en de velgen ook.
jaap zegt
Ow? nou volgens mij niet… dood zonde
Headhunterz zegt
Ziet er goed uit alleen die verschrikkelijke velgen mogen ze van mij houden! ;)
TimmiX zegt
Die velgen kunnen echt niet!
Directeur zegt
@ Autoinformatief
Geloof niet dat je het erg zou vinden als je 40 pk minder hebt..Uiteindelijk scheelt het misschien 0.2 sec. naar de 100.
bakkerst zegt
De velgen vind ik inderdaad niet heel denderend, maar dat interieur mag er best wezen, daar teken ik wel voor. lang niet verkeerd. daar kunnen ze bij Mansory nog wat van leren, of bij FAB’design’, of bij welke willekeurige wanstalt tuner dan ook..
SHFT zegt
Niet alleen in het weekend mag deze bolide voor de deur staan hoor.
MAB zegt
standaard zou ik hem liever willen maar wel met de uitlaat systeem
massarati zegt
Draai maar weer Anderson!
Velgen staan hem echt niet goed.
Vinny_93 zegt
Zonde, zoveel zijn er niet van…
Something zegt
Mooi gedaan maar de velgen mogen weg :-/
frans zegt
Handig dat ze die kar voor een Gehry-gebouw zetten, dat spiegelt tenslotte niet zo veel. Op de eerste foto lijkt het wel alsof de architect zich ook met de voorzijde van de Balboni heeft beziggehouden. Vraag me trouwens af hoe het zit met de auteursrechten in dezen; zouden de kerels van Anderson toestemming hebben om deze prentjes te publiceren? ’t Lijkt me wettelijk gezien niet onnodig.
frarissimo zegt
Valt mee die Duitsers schroeven altijd turbo’s op die baggermotoren van ze.
Pieter-Jan zegt
Wat mij het meeste stoort is nog altijd de witte streep.
Dimglor zegt
Ziet er echt goed uit.. Die velgen passen er goed bij