Lager kan niet, want hij raakt de grond zelfs bij stilstand. Ja, dan heb je de laagste auto, maar geen idee verder wat je daar dan mee moet doen.
Het verlagen van een auto is de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Het is beter voor alles. Topsnelheid, wegligging, verbruik, looks. Wat dat betreft is het juist vreemd dat men tegenwoordig allemaal een crossover rijdt.
Gelukkig kun je elke auto verlagen en de meest verlaagde auto van dit gedeelte van de wereld is… De Volkswagen Golf. Althans, daar gaan wij gemakshalve eventjes van uit. Ondanks dat de Golf al lang niet meer de publiekslieveling was die het ooit was (de nieuwverkopen staan onder de druk), is de C-segmenter van Volkswagen uiteraard nog een welkom lijdend voorwerp voor mensen met vergevorderde tuningsplannen.
Laagste auto van Essen
Je ziet in deze categorie dat auto’s lager en lager worden. Het is natuurlijk ook de bedoeling om je mede-Golf rijders (die je kent van de andere EMG trainingen en AA-meetings) te pareren met een lagere en foutere Golf.
In dit geval is het gelukt om extreem te zakken. Uiteraard staat de laagste auto van de Essen Motor Show op een Airride-systeem, anders wordt die nooit zo laag. Maar dan nog is dit wel heel erg laag, ongeveer op het niveau van de Citotoets-score van diens eigenaar.
Op zich is het ‘white on white’ thema niet verkeerd, maar het oogt niet bijzonder. De stickers op de ruit zijn iets te veel Jaren ’90 en dan niet op de goede manier.
Nice from far
Het grote probleem is dat het een gevalletje ‘nice from far but far from nice’ is. Want waar sommige projecten ons verbaasden met maniakale afwerking, zit hier de lip er niet eens correct op. Daarbij lijkt het ook gewoon een standaardbumper te zijn. Dat is niet erg, maar het oogt dramatischer dan het is.
Kudos voor de velgenkeuze. Ja, er zijn andere merken dan het alweer failliete bedrijf uit Schiltach. Het zijn Volk TE37 en zijn legendarische wielen in de JDM-scene. Vrij prijzig ook. We gaan er gemakshalve van uit dat het originele TE37’s zijn, dit is een van de meest nagemaakte velgen die er zijn, samen met de BBS LM en Enkei RPF-1.
hotze zegt
Dit soort tuning mag verboden worden.
Het ziet er niet meer uit en fijn rijden zal het ook niet echt.
mashell zegt
Waarom zou het niet fijn rijden? Je stelt een rijhoogte van 20cm in hebt de meest comfortabele Golf denkbaar.
mjpamsterdam zegt
Even niet alleen over deze post dus breder : Wat is “ de f**king “ LOL/ONZIN/NOODZAAK “ van verlagen dat op te pompen is ? Vervanging van een bepaald lichaamsdeel wat minder functioneert? Wat een armoe !
Wolflow zegt
Nee, niet ter vervanging van minder functionerend lichaamsdeel.
Maa analoog aan lichaamsdeel, beide slappe hap en niet omhoog te krijgen.
dondeboer zegt
Vanuit functionaliteit is dit juist beter dan standaard, laag op de snelweg (zuiniger) of op een leuke dijkweg (betere wegligging), en hoog in een woonwijk met drempels (comfort). Er zit niet voor niks luchtvering in autos in het topsegment. Niet bepaald armoede dus.
Wolflow zegt
Vraag me af waarom je op een motor show een auto neer zet die door z’n hoeven is gezakt.
Een auto met kapotte luchtvering Is nou niet echt reclame.
joki zegt
Dit was nog niet de ergste, er stond op een bepaalde stand een Mercedes in dezelfde “gedachte” waarbij je, als je goed keek, een barst van ongeveer 10cm lang, kon zien in het spatbord ongeveer centraal boven het rechter achterwiel… Het was waarschijnlijk om te wijzen op risico’s van dit soort tuning.
Echt een verschrikkelijke trend en er stonden echt wel vrij veel van deze wagens…
vondick zegt
Het is geen trend. Dat was het ooit. Nu worden auto’s alleen nog maar verhoogd.