Na een hele reeks teasers kunnen we jullie dan eindelijk een heleboel beeldmateriaal laten zien van Gumpert’s nieuwste model. En ditmaal is dat model niet ontworpen door een dronken aap, maar door stylingshuis Touring Superleggera. Ziet er niet verkeerd uit moet ik zegggen.
De basis voor de Tornante wordt gevormd door het chassis van de Apollo, maar dat is wel grondig op vele punten aangepast. Zo is er onder andere 25% meer ruimte in het interieur ontstaan. De nadruk ligt bij de Tornante dan ook iets meer op comfort en touren dan op hardcore scheuren (zoals bij de Apollo). Daarorm levert de supercharged 4.2 V8 ook ‘slechts’ 700 pk en 900 Nm, maar een topsnelheid van 300+ km/u is nog steeds mogelijk volgens Gumpert.
Het model dat nu in Geneve staat kan nog niet rijden, maar volgend jaar moet de Tornante daadwerkelijk in productie gaan. We zijn benieuwd!
tkoote zegt
Monsterlijk mooi!!! Een van de toppers van de beurs.
devtester zegt
@tkoote:
G_deGroot zegt
Met de Apollo hebben ze duidelijk hun kunnen bewezen, dus laat deze maar komen!
MrSkyline zegt
De voorkant lijkt op een koikarper met zijn bek open, de zijkant is nog wel ok, en de achterkant is direct gejat van een 63′ Corvette, en de achter verlichting lijkt alsof het er is opgeplakt. Dat hadden ze in de body mogen verwerken.
Net als de vorrige gumpert slaat het naar mijn mening de designplank volledig mis.
guust zegt
@MrSkyline: corvette uit 1963 met kever-achterruit van 1951 dus. lekker innovatief
MrSkyline zegt
@guust:
daar wil je mee zeggen dat de kever de eerste was met een gespleten achterruit?
Nee, een 1934 Chrysler Airflow had dat ook al, en waarschijnlijk andere modellen jaren eerder ook al.
Het gaat om de vorm van de kont, het is te duidelijk gejat van de vette (kijk ook maar eens naar de C7 concept.)
E320cdi zegt
Had de achterlichten gewoon geïntegreerd ipv er op gezet, dan was het nog een stuk mooier naar mijn idee. Maar goed, het is een flinke vooruitgang.
Edge zegt
Wauw hé, dat is nog eens een verschil met de Apollo. Gewoon totaal niet met elkaar te vergelijken. Wel een knap staaltje designwerk van Touring, trouwens
ferrari zegt
veel beter dan de apollo maar op de één of andere manier vind ik het design niet in balans. met name die hangende schouders bij de deuren vind ik niet helemaal in balans met de rest van het ontwerp. voor de rest niet verkeerd. maar een schoonheidsprijs zal hij niet winnen. dan maar hopen dat de prestaties goed zijn.
Megakix zegt
Mooie kar, achterlichten inderdaad wat ‘mwah’…maar dit moet een feestje zijn om in te rijden ! :lol:
Pallas zegt
Mooier dan Apollo, maar nog niet echt bijzonder.
monk zegt
Even serieus… wat een design flater!
Hele vreemde overloop van dak naar de vouw halverwege de deur.
Een niks zeggende voorkant. De achterkant….. komaan, met opgeplakte lampen en een bochel?
Maargoed, over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk Vind ik de Apollo mooier (niet perse design-wise, maar vanwege het purpose-built voorkomen)
Rohrl-fan zegt
No idea why, maar deze wagen doet me een beetje denken aan die Jaguar concept van een tijdje geleden…
Hupke zegt
Ziet er leuk uit, toffe supercar. Maar hij mist nog imago en pedigree.
Een ferrari verkoopt deels omdat hij Ferrari is.
De nieuwe Mclaren zal verkopen omdat hij van Mclaren is. Je weet wel die van de onsterfelijke F1 en de gelijknamige race-klasse.
De Zonda verkoopt omdat hij vreemd en bruut is, een buitenbeentje met een speciaal imago dus, net als de koenigsegg die verkoopt omdat hij zo extreem is.
Als de appollo verkocht werd (en ik heb geen idee of er daadwerkelijk veel van verkocht zijn) zal dat geweest zijn omdat hij bliksemsnel is. Puur op prestaties om op het circuit mee te vlammen.
Maar hoe gaat men dan deze verkopen. Een wagen die er niet extreem uitziet (eigenlijk best wel gewoontjes voor een supercar) en ook niet extreem mooi is.
Waar liggen bij deze de extremen?
Esprit_de_Flandre zegt
Van langs achter doet het mij denken aan een oude Corvette, maar op zich niet verkeerd…
PizzaLuigi zegt
Leuk ding, maar die oude Gumpert mag dan wel geen schoonheid zijn geweest, hij was wel heel apart en herkenbaar. Deze not so much.
Citrofiel zegt
Het voldoet meer aan de gemiddelde smaak dan de Apollo, maar ik vind het niet echt wat. Hij oogt een beetje lomp, ze hebben teveel geprobeerd het ontwerp van de Apollo te evolueren om het desing-DNA terug te laten komen. Maar dat ontwerp is niet echt te vertalen naar makkelijker vormen zonder dat het vreemd gaat ogen.
Hoewel, misschien is dat aan de andere kant juist wel goed. Het is geen 13 in een dozijn supercar geworden, zoals we steeds vaker lijken te zien.
norge zegt
Geef mij de Apollo maar ,om dezelfde reden als hier boven genoemd.
Maar ook omdat ik meer van functie geeft vorm design hou.
floryn zegt
Veel interessante details.
majestic zegt
Achterkant is een Bentley GT met Corvette lichten en Stingray achterruit. Zijkant invloeden bij de heup Veyron achtig. Grill Donkervoort. Koplampen beetje GTA Spano. Zet die 2 luchthappers bijelkaar in het midden en je hebt een BMW grill. Zijruiten niet mooi. Jammer is dat iets waar je naar uit kijkt je verwachtingen nooit overtreffen.
Dimglor zegt
Ziet er toch zeker goed uit… Is nu niet dat het een echte beauty is… maar ik kan dit wel smaken…
premiumtap zegt
In de hele bulk van supercars heb je ze er tussen zitten die hun bestaansrecht nauwlijks c.q. dan wel in geheel niet kunnen rechtvaardigen, dit is er zo eentje.
*gaat nog even wat weg dromen bij de plaatjes van de Aston Martin Virage*
Cantago zegt
Kan aan mij liggen, maar dit ding is volledig uit zijn verband gerukt! Niks lijkt te kloppen aan de auto, alles lijkt de verkeerde afmetingen te hebben! Nee, doe mij maar wat anders.
JaxDryke zegt
ligt het nou aan mij, of lijkt de Gumpert Tornante nou wel héél erg op de Farboud GTS ?