Goh, wat een verassende locatie.
Als een automerk met ‘de grootste showroom ter wereld‘ komt dan zijn er eigenlijk maar drie mogelijkheden voor een locatie. Of de Verenigde Staten, of China, of het Midden-Oosten. Vooral de twee laatste markten zijn booming op het gebied van exclusieve auto’s.
Een nieuwe showroom in Dubai prijkt met de titel ‘Lamborghini’s grootste’. De showroom is de twaalfde dealer van Lamborghini in de regio Midden-Oosten en Afrika. Het pand heeft drie verdiepingen en de totale oppervlakte bedraagt 1.800 m2.
Dat de opening van de nieuwe dealer in deze periode heeft plaatsgevonden is natuurlijk geen toevalligheid. Lamborghini stoomt zich klaar voor de komst van de Urus. De Italiaanse autofabrikant verwacht dat de autoverkopen zullen verdubbelen op het moment dat de SUV in de orderboeken wordt opgenomen.
Naast een showroom beschikt de dealer over een hoek waar je merchandise kunt aantreffen. Ook er is een Service Center aanwezig. Het pand is nu gevuld met diverse varianten van de Hurácan en de Aventador. Volgend jaar zal er een nieuwe reus zich tussen het gezelschap scharen.
Je moet toch iets om het interessant te maken in zo’n zandbak..
@Jochempie: daar wonen wel de meeste afnemers, dus ja.. zo’n gebouw in bergen op zoom neerzetten heeft dan ook niet zoveel zin.
@blo3to3t: niks tegen boz!
@jochempie: correctie: je moet toch iets om een groot deel van je cliëntele te pleasen. In Nederland hoeven ze niet met zoiets aan te komen. Erg cliche trouwens dat zandbak, het lijkt soms wel of het niet gewaardeerd wordt als een dergelijk land vooruitgang boekt, dat het altijd een zandbak moet blijven ofzo..
@deuxmillecinqcentetcinq: Dubai is ongeveer 4,9% van de totale UAE > dus de term zandbak kan prima gehandhaafd blijven ;-)
@vetnek: prima, in dat geval kunnen we Nederland dan ook een weiland noemen, aangezien NL voor ongeveer 70% uit weilanden en water bestaat. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat had wss al door.
@deuxmillecinqcentetcinq: Huh? Alles buiten de grote stad is toch ook provincie?
@vetnek: in Nederland heb je niet eens grote steden
@deuxmillecinqcentetcinq: uit ervaring kan ik je mededelen dat Dubai echt 1 grote zandbak is :)
@soulmaster: Dubai is zeker geen zandbak meer te noemen, als de UAE bedoelt moet ik je gelijk geven
@2505: en hessing dan? Nu louwman natuurlijk.Dat is zoiets vergelijkbaars . Maar voor een merk is dat niet te doen hier.
@2505: Ik heb dr zelf jaren gezeten, de VAE en Bahrein. En het zal altijd een zandbak blijven. De lokale bevolking is lui en wordt lui gehouden. Die krijgen een overheidsbaantje met 120K USD netto en een smak geld om een huis neer te zetten. Al het echte werk wordt gedaan door expats. Van het simpele werk als plantsoenendienst tot het hoger geschoolde werk. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Maar als de olieprijs nog verder zakt en een decennium laag blijft staan is Dubai Inc. niet meer. Het is in mijn ogen in grote bubbel die gebouwd is op lucht en gevoed door de olie. Heb meer respect voor landen die echt aan de weg timmeren zoals bijv een Filipijnen of Vietnam om iets te noemen.
@jochempie: ik kan je verzekeren dat dubai meer is dan een zandbak. ideale citytrip, wel wagen huren. Ben er geweest met he paasweekend. Lekker cruisen met een lancer evo 8. Maar ik heb er maar 2of3 lambos gezien dus ik kan begrijpen dat ze wat meer willen verkopen, want tenslotte daar hebben ze er het geld voor. Wat ik wel veel gezien heb is de nissan patrol v8 nismo wat een beest, heb ik hier in europa nooit gezien machtig.
Veel auto’s op voorraad + minimale m2 richtlijnen per auto (oppervlak) = grootste dealership.
Ben ik de enige? Ik heb tegenwoordig echt helemaal niets met Lamborghini. De Aventador ziet er in mijn ogen niet uit. De SV is zogenaamd 600 keer geproduceerd maar je ziet ze bijna ‘in overvloed’ op grote evenementen en in de grote steden in de wereld. Monaco zat er van de week weer vol mee. De Huracan is mij ook te simpel. De Gallardo begin ik steeds meer te waarderen door de Huracan. Ik vind dat gewoon geen mooie auto. Hoe anders was dat met de Murcielago? Zeker de allereerste modellen waren ‘spot on’.
Maar het echte Lamborghini was in mijn ogen extreem doch elegant. De 400 GT bijvoorbeeld. Typisch jaren ’60 design. Niet over the top zoals Lamborghini jaren later werd, maar wel een supercar. Fraaier werd het bijna niet. https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1966_Lamborghini_400GT22-0-1536.jpg
Maar dat werd het toch wel. De Miura is in mijn ogen de fraaiste supercar ooit gebouwd. Lange motorkap, korte kont, zo breed als de zus van @willeme en hij klonk fenomenaal. Fraaier werd het daarna nooit meer, niet voor niets mijn avatar. http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201508/petrolicious-pays-tr_600x0w.jpg
Even later de Countach. Extreem design van de bovenste plank. Een echte ‘bedroomwall-poster car’. Een betere omschrijving is er niet in mijn ogen. Lamborghini zoals Lamborghini is. https://www.classicdriver.com/sites/default/files/article_images/lamborghini_countach_lp500s_20.jpg
De Diablo vind ik ook zo’n mooi ding. Ook zo lekker extreem maar enige schoonheid kon je er ook in terug vinden. Typisch 90’s design. Niet makkelijk te rijden maar een dikke verbetering ten opzichte van zijn voorganger de Countach. Hier inclusief een lekkere 90’s chick. http://www.eteses.com/data/models/6/5348697-lamborghini-diablo.jpg
De Murcielago is in mijn ogen de laatste echte Lamborghini. Maar dan wel een versie van de eerste bouwjaren. En dan wel in het knalgeel, staat de auto het allerbeste. Veel beter werd het hierna niet meer en zal het ook niet meer worden vrees ik. http://www.cstatic-images.com/stock/900×600/228890.jpg
@viezefreddyw: je bent ook een Ferrari liefhebber. Il heb minder met Ferrari en kan de aventador erg waarderen. Zeker de SV en de roadster im de goede kleur zijn een favo. Huracan heb ik ook nog steeds twijfels over . Ik zie er bij mij in de buurt vaak een rijden maar in het matzwart en dat vind ik sowieso een fantasieloze keuze voor een auto.
@viezefreddyw: ik ben het zo ontzettend eens met je. Deze tekst had ik kunnen schrijven, maar ben blij dat jij dat hebt gedaan ;-)
@viezefreddyw: dat vind ik juist van Ferrari, vind de laatste paar modellen helemaal niks waardoor ik bv de F430 meer ben gaan waarderen
@thebestcarsnederland: Dat kan. Ik vind de 488 GTB ook niet een mooie auto, zeker in vergelijking met voorganger 458 wat ik een geweldig ding vind. En ja, ik begin de F430 ook steeds meer te waarderen. Ik word er nog steeds erg blij van als ik in de garage een kijkje neem.
@viezefreddyw: nee je bent niet de enige. Ik vind de Countach en Diablo nog steeds geweldig, veel wat er na komt vind ik een stuk minder. Alsof Lamborghini ineens geforceerd stoer/dik/extreem wil zijn. De klasse en elegantie is eruit. Vind ik ook van de nieuwere Ferrari’s. De oudere modellen zijn een stuk gaver omdat ze niet zo geforceerd lijken.
@autodrop: tegenwoordig is er veel meer keuze op supercar gebied dus doen ze bij lambo meer hun best. En een countach elegant? Of een Diablo? Zo heb ik ze echt nooit bekeken. Niks elegants aan. Dat waren meer de ferrari’s . Zeker die oude ferrari’s . Dat zijn parels.
@viezefreddyw: ik vind een aventador best mooi uitvallen vanuit alle hoeken. Een huracan enkel van opzij. De lambo die ik zou willen is de sesto elemento, of dan toch de miura :)
Ze hebben momenteel schitterend klinkende motoren, en snel zijn ze ook.
Die aartsmottige centenario, veneno en nu ook de Urus … dat is een tegenopmerking waard.
En dat terwijl ze maar 2 modellen verkopen
Leuk dat ze ook aan hun herritage gedacht hebben. Die Dubaianen zijn wel echte liefhebbers van het oudere spul zeker..?
—Ook is er een speciale hoek ingericht waar brandblussers worden verkocht aan potentiële Lambo eigenaren
@desjonnies: Zo te zien ook met brandwerende kledij!
Het moet als Dubaier héél moeilijk zijn een exclusieve wagen te vinden.
Ik kan ook wel de jaarbeurs afhuren en er 1 Daihatsu Cuore in zetten en zeggen dat het de grootste Daihatsu Showroom ter wereld is. Wat voor criteria worden daarvoor gehanteerd?
Ben erg benieuwd wat deze dealer aan aantal op jaarbasis verkoopt en of dat zoveel meer is dan die kleine dealerships in hartje London. Het hebben v veel voorraad en vierkante meters hoeft zeker niet te betekenen dat er meer wordt verkocht.
@woodward: Er zijn een aantal landen daar in de regio die geen officiele dealers hebben. De autos die daar rond rijden komen voornamelijk uit Dubai. Dit zie je ook met Porsche en Ferrari. Daarnaast halen de afrikaanse dealers merkdealwrs hun 2e handse autos ook uit Dubai
Wat zal een t-shirtje kosten aldaar, $250? Nee, doe mij maar een sleutelhangertje.
1800m2 terwijl ze nu twee modellen hebben. Straks 3. Ok 5 als je de cabrio versies mee telt. Hmm beetje groot niet?