Bentley pakt lekker uit.
Vandaag heeft de Britse autofabrikant een nieuwe showroom in Dubai geopend. De vestiging fungeert tevens als de allergrootste dealer van het merk op de wereld. De showroom heeft een oppervlakte van bijna 7.000 m2. Het pand is voor het grootste deel gefinancierd door Al Habtoor Motors. Dit is het aangewezen Bentley-concern van de Verenigde Arabische Emiraten.
De dealer telt zes verdiepingen en beschikt onder andere over een dakterras en een VIP suite. Het pand is gelokaliseerd langs Sheikh Zayed Road en valt ook in het donker meteen op dankzij de aanwezige 160.000 LED-lampjes.
Diverse ruimtes in de showroom zijn zo ingericht om klanten te helpen bij het personaliseren van hun Bentley. Man kan diverse kleuren bekijken en materialen uitzoeken in het personalisatieproces. Onderdeel hiervan is de persoonlijke welkomsttekst dat iedere Bentley-eigenaar krijgt te zien bij het naderen van de showroom. Een computer herkent het kenteken van de Bentley en een watersculptuur illustreert vervolgens de naam van de klant in het water.
Van de zes verdiepingen zijn er drie gevuld met modellen van het merk. Op dit moment heeft het automerk vier modellen in haar gamma. De Bentayga, de Mulsanne, de Flying Spur en natuurlijk de Continental.
spykerboy zegt
Ik zie maar 3 verdiepingen op de fotos, of ben ik nou gek? Ziet er wel cool uit verder!!
granlusso zegt
@spykerboy: Haha, wat denk je van een foto van de bovenste of onderste verdiepingen?
camber24 zegt
@spykerboy: kelder
sjaakjwt zegt
Het enige wat me interesseerde was de watersculptuur, maar daar zijn geen foto’s van :(
pinut187 zegt
@sjaakjwt: ha dat dacht ik dus ook!
ch26 zegt
Zo mag wat kosten ofniet
p993 zegt
@ch26: recordjaar na recordjaar! Wij doen iets fout (teveel tijd aan autoblog besteden!)
jippie zegt
Mooi hoor! Dan moet je toch wel aardig wat autootjes verkopen om dat nog een beetje terug te verdienen.
donvincenzo zegt
Van buiten lijkt het heel wat, maar de interieurarchitect was zeker even op vakantie?
tofas zegt
@donvincenzo: bij het lezen van van het artikel had ik ook hele andere ideeën en na het zien van de plaatjes was ik wel een beetje teleurgesteld geraakt. Maar een leuk detail dat watervalletje waar je naam tevoorschijn komt.
dondeboer zegt
@donvincenzo: ik ben ook niet onder de indruk van de buitenkant. Doet me op de artikelfoto vooral erg aan een onderbroek denken.
mrrallycross zegt
Voor die veertig modellen die ze verkopen? Man man man
mrrallycross zegt
@mrrallycross: vijf modellen bedoel ik
pexers zegt
Wat een overdreven “kijk mij eens een dikke ***** (zelf in te vullen) hebben” zeg.. Alsof een normale showroom niet voldoende is
granlusso zegt
@pexers: Als ik dat bedrag aan een auto uitgeef, dan wil ik niet in een doorsnee Audi showroom ontvangen worden. Beleving is alles tegenwoordig, dat is de kracht van marketing.
pexers zegt
@granlusso: ben ik met je eens. Maar om daarvoor vervolgens een showroom voor te bouwen met een oppervlakte van 1,5 voetbalveld voor 4 modellen vind ik nogal ver gaan.
jpoers zegt
@pexers: het is misschien niet alleen die 4 modellen. Denk dat er mee ruimte nodig is voor alle personalisatie opties.
jpoers zegt
@jpoers: heb hier nog een “r” loslopen die moet nog in het stukkie tekst hierboven maar ja de edit knop is nog steeds zoek…
granlusso zegt
@pexers: Klopt, je moet het meer zien als een flagstore. Bentley kan dit wereldwijd promoten en naast een verkooplocatie is het eveneens een bezienswaardigheid. Letterlijk een showroom dus.
jasbelle zegt
@pexers: meer een hele kleine ***
pexers zegt
@jasbelle: haha, ja dat eerder
E550 zegt
@pexers: jij werkt duidelijk niet in de marketing.
pexers zegt
@e550: klopt, en ik ben blij toe ;)
Jochempie zegt
Olie doet gekke dingen, dat is duidelijk.
wildewesten zegt
Gaaf om daar te werken!
misterdrogba zegt
Ja die mannen in de Emiraten houden wel van zulke dingen.
kilum zegt
Bizar. Nergens voor nodig. Maar goed geld zat natuurlijk daar.
Edge zegt
Ziet eruit alsof ze het gebouw in een gigantische visnet jarretels hebben gehesen.
87sandyd zegt
“Ja goedendag, u spreekt met Bentley Dubai, ik heb 3 LEDjes kapot aan het gebouw”
“Ja klopt erg vervelend ja.”
“Welke LEDjes vroeg u?”
“Nummer 34.592, 89167 en 136904”
clarkson zegt
Dat kinderzitje! Haha
sportevo zegt
Misschien voor velen over de top maar het is wel wat je als merk wil uitstralen.
Als het de looks van de showroom van een lokale merkloze garage hier uit de buurt zou hebben, dan zou men er ook schande van spreken dat ze zo hun auto’s durven te verkopen.
Je moet dat soort klanten nu eenmaal enorm in de watten leggen met een flinke portie luxe en hielenlikkerij.
E550 zegt
Maar de vraag, is dit ook de beste verkopende Bentley dealer van de wereld? Ik denk het niet. Dat zal waarschijnlijk de dealer van Beverly Hills, Las Vegas of Miami zijn?
rob5nismo zegt
Afgekeken bij de ziggodome?
pinut187 zegt
Ik wil dat watersculptuur wel eens in actie zien. Vooral met die Arabische namen of van een verdwaalde rijke Chinees.
sezz zegt
Wat zou de meerprijs zijn voor dat kinderzitje ?
vonclausewitz zegt
Het lijkt potdorie wel een discotheek. In mijn bubble is Bentley oud Engels landhuis!
rolov zegt
@vonclausewitz: al jaren niet meer.
anders zegt
@vonclausewitz: als ik het had mogen designen had ik ook gekozen voor een look als een gentlemansroom of een sigarenbar, met chesterfields, walnotenhout en een bar met hele dure single malts (whisky) om ze met hun dubbele tong ze over de streep te trekken door all-in te gaan op de optielijst…. Maar ja, ik werk waarschijnlijk daarom niet bij Bentley.
Jochen zegt
Een VIP ruimte bij een Bentley dealer; tja want stel je voor dat je net naast de halal slager van de hoek je Mulsanne staat/zit samen te stellen :-S