De goedkoopste Nissan GT-R van Nederland, wat kost dat tegenwoordig.
De Nissan GT-R is nu al een tijdje op de markt. Sterker nog, het is een echte oudgediende. De auto is onthuld aan het einde van2007 en kwam in 2009 op de Nederlandse markt. Al meer dan 10 jaar staat ‘Godzilla’ in de prijslijsten.
Updates
Zoals het een ware Japanse sportwagen betaamt, is de auto zeer regelmatig voorzien van updates. De bloedsnelle GT-R werd in de loop der jaren sterker, sneller en zelfs luxer met de grote facelift in 2016. Maar verbeteringen kunnen moeilijk verbloemen dat we te maken hebben met een auto die we al erg lang kennen.
Goedkoopste Nissan GT-R van Nederland
Dus waarom een nieuwe kopen en geen gebruikte? In grote lijnen zijn ze immers identiek. We gingen even op Marktplaats kijken naar de goedkoopste Nissan GT-R van Nederland. We kwamen uit op dit zwarte exemplaar. De auto komt uit 2010 en is geïmporteerd uit Zwitserland. Dat zie je wel vaker met juist dit soort bijzondere auto’s, die zijn in Zwitserland aanzienlijk populairder. Dat betekent dat er iets meer keuze is.
Black Edition
Het is een Nissan GT-R Black Edition. De meeste GT-R’s zijn overigens eens ‘Black Edition’. Nu horen wij u denken: “Wat is in hemelsnaam nu eigenlijk een Black Edition?”. We gaan dat voor u uitleggen. Voor een geringe meerprijs kreeg je destijds de Recaro sportstoelen, rode details in het interieur, zwarte hemelbekleding en donker gekleurde velgen.
Anderhalve ton
Dit exemplaar heeft bijna anderhalve ton op de klok staan. Dat lijkt heel erg veel voor een exclusieve sportwagen, maar eigenlijk valt het wel mee. Dat is 15.000 per jaar voor een Japanse auto, die kunnen dat meestal met gemak aan. Ook is de auto volgens de verkoper top onderhouden en heeft ‘ie net een beurtje gehad bij de Nissan-dealer. Ondanks dat de GT-R behoorlijk betrouwbaar is, zijn er wel degelijk aandachtspunten waar je op moet letten bij aanschaf.
Bijna een halve ton
Dan nu de belangrijke vragen: wat betaal je voor dit alles? Het valt namelijk best mee: 47.500 euro. Voor het geld van een nieuwe hot hatch, heb je een van de meest indrukwekkende reuzendoders van de afgelopen 10 jaar. Wel ironisch, ondanks dat het de goedkoopste Nissan GT-R is, benoemd de verkoper de waardevastheid van het apparaat.
Origineel
Dit exemplaar ziet er nog redelijk standaard en origineel uit. In tegenstelling tot de R34, was deze R35 standaard al bizar snel. Van 0-100 km/u duurt slechts 3,5 seconden en de topsnelheid is 310 km/u. Nu reageert de Nissan GT-R uitstekend op mechanische modificaties, dus (veel) meer vermogen en betere prestaties zijn mogelijk. Zeker nu een nieuwe Nissan GT-R bijna 180 mille kost, is een occasion verleidelijker dan ook.
Hoe het is om een Nissan GT-R R35 te bezitten, kun je bekijken in deze opname van Mijn Auto.
HZW zegt
Met deze auto’s moet je toch afwachten hoe goed of gaar de versnellingsbak is, het is toch de vraag hoe fris de tandwielen in de bak nog zijn.
ater zegt
@HZW: Ik heb begrepen dat je in een gtr alles kunt uitlezen. Tot aan de hoogste tempratuur van de vloeistoffen. Ik denk dat de staat van de bak er ook makkelijk uit te halen is!
ghost zegt
@ater: klopt maar moet je wel goed thuis zijn in wat je doet. Summum: als je dit koopt en je hebt geen idee, zoek dan een specialist erbij.
De bakken voor MY2012 zijn overigens minder goed, hebben vaak een upgrade nodig. Zou voor mij alweer een puntje zijn, los van de kilometers, om deze te laten staan.
utregter26 zegt
@ghost: Beetje vreemd dat je dat zo zegt. Het maakt toch niet uit op wat voor manier iemand zijn (sport)auto koopt? Jij hebt jouw Audi ook gewoon gefinancieerd. Dan is het toch ook vreemd als er dan tegen jou gezegd wordt dat een beetje vent zijn auto waar hij erg interessant mee doet op social media gewoon in een keer aftikt?
ty5500 zegt
Bizar snelle auto. Zou er ook met plezier 1 rijden. Ik zou er echter alleen aan beginnen als ik minstens 10.000 euro reserve had. Het verbruik is op het niveau van supercars. De banden slijten vooraan redelijk snel door het toegepaste camber. En als er iets versleten (niet onwaarschijnlijk bij een auto met dergelijke vermogens die 10 jaar oud is) zal het een ferme noot kosten.
Stefje zegt
@ty5500: 10k reserve is niet genoeg. Als je een auto niet als noodzaak maar als speeltje koopt moet je hem eigenlijk minstens 3x kunnen betalen. Anders kan je hem niet betalen.
schuimbekje3 zegt
heb een alle Nissan’s (dus niet die Renault rommel, behalve de Almera en de laatste Primera welke echt Renault afval was) gereden die er zijn op de laatste ZX en GT-R na dan, maar zou me best kunnen zien rijden in zo’n GT-R.. maar 50.000 euro vind ik echt teveel, zeker gezien bijtelling en het feit dat deze nog geen 15 jaar oud zijn erg onaantrekkelijk voor de portemonais..
woudloper zegt
@schuimbekje3: iemand die alle Nissans gereden heeft behalve de GTR, doet iets fout.
:)
mr27 zegt
@schuimbekje3: ja? Lekker zakelijk een GT-R rijden?
ghost zegt
@schuimbekje3: ja want je moet elke sportauto natuurlijk zakelijk rijden…beetje vent koopt dit gewoon privé.
jarnobakker zegt
Ik durf hem wel te kopen als ik het geld had alleen vreet mijn huidige auto al mijn geld op. Ik denk dat de Nissan goedkoper is qua onderhoud.
rolov zegt
@jarnobakker: de bak zoals aangegeven hierboven scheen een puntje te zijn. Wn die kost wen hoop
917 Porsche + Audi zegt
@jarnobakker; Mag ik vragen wat je huidige wagen is.
jarnobakker zegt
@vwaudiporsche: een Ford Smax 2.0 ecoboost met powershift. Ik zit nu in 2 jaar tijd op bijna 8000 euro aan reparatie en revisies. De versnellinsbak revisie kostte me alleen al 4000 euro.
gregorius zegt
Die update in 2016 deed het interieur wel erg goed. Bij deze versie heb ik het altijd een afknapper gevonden.
En ook hoor ik vaak dat deze auto heel hard kan rijden zonder dat je het door hebt. Als ik dan toch hard ga, wil ik het ook positief beleven ook.
Het allerliefste zou ik het blok van deze in mijn Infiniti FX zetten. Dat mag alleen niet in Zwitserland. Zou wel erg vet zijn.
Ram-G-maN zegt
Ik vind de DBA-R35 de laatste geslaagde GT-R. Ze kwamen daarna met de 4BA-R35 met het door jou genoemde opgewaardeerde interieur. Voor mij is dat een achteruitgang simpelweg omdat de schakelflippers nu bevestigd zijn aan het stuurwiel i.p.v. de stuurkolom.
phaeton zegt
Een GTR kostte destijds zo’n 125.000 euro. Dan is 50.000 na tien jaar inderdaad redelijk waardevast.
tortuga zegt
@phaeton: dan heb je het zelfs over de NL prijs, deze kwam van Zwitserland, benieuwd wat die daar nieuw kost nu en toen.
ty5500 zegt
In Belgie toen rond de 80.000 euro, vermoed in Zwitserland ook zoiets
Joost zegt
Al meer dan 10 jaar op de Nederlandse markt, maar ik vind het nog steeds een indrukwekkend apparaat!
Als je er eentje ziet staan, veel meer het idee dat het iets bijzonders is dan bij bijvoorbeeld een 911. En dat voor een Datsun…..
Sorry @Wouter en @CasperH……
none zegt
Niets sorry, is toch gewoon zo. Moeten ze bij porsche er maar minder verkopen. Dat gedoe met 100 jaarlijkse limited editions, is toch flauwekul.
dutchneon zegt
Wouter en Casper hebben een 911 van ruim 20k hier hebben we het over een auto van 50 das ook wel een beetje andere koek ;)
mashell zegt
Anne-Fleur heeft de driewieler alweer aan de straat laten staan…
kniesoor zegt
@mashell: Dit ziet er meer uit als een Chayenne / Shenishya wijkje. Al die rijden kennelijk ook driewielerTs.
elemento zegt
Super auto. Versnellings bak zou ik niet zorgen maken. Als je meer dan 20 launch control gedaan hebt is je wel garantie.weg. Punt is dat motorblok tussen 60.000-80000 km revisie meestal nodig heeft
melvingtr35 zegt
Zelf ben ik ook de eigenaar van een GTR35.
Zo kan ik de volgende antwoorden geven:
Revisie blok bij 60-80k km? nog nooit van gehoord. Zelf 125k km erop, niet 1x iets gereviseerd.
Ik ken iemand die een gtr heeft binnen gehad voor eerste revisie bij 230k km. Hier waren geen schokkende ontdekkingen gedaan.
Launch Control: Met de juiste TCM software die up to date is, i.c.m. goed onderhoud en checks is dit zeker te doen. Mits je vermogen niet boven de 850nm komt. Is hij redelijk hufterproof.
Door een investering van 2/4k kan hij makkelijk 1200nm aan.
Bak: klopt inderdaad. je moet de goede historie hier van hebben. op tijd de oliewissels om de 20k km voor het CBA model. solenoids dienen elke keer goed schoongemaakt te worden. De juiste persoon moet gewoon hier aan werken.
Gelukkig is hij waarde vast. Het vermogen en driveabillity is ongekend voor zo’n ” prijs” . Het is een echte supercar die standaard altijd boven de 500pk lopen op de dyno. Ik kom van een Subaru Impreza, en dan is dit toch echt iets van een andere orde.
En dan vragen ze al 50k+ voor een snel golfje en wordt er niks over de prijs gezegd…
Onbekend = onbemind