Een dikke vette Mercedes AMG, dat wil iedereen wel. Instappen kan voor weinig, met deze C32 op Marktplaats.
Een AMG Mercedes of Mercedes AMG is natuurlijk absolute Hammer. Iedereen wil wel zo’n apparaat hebben. Ze zijn echter ook vrij prijzig nieuw en dat kan een probleem vormen voor Jan Modaal. Gelukkig is er nog de wondere wereld van de okkazies, waar je ooit peperdure pareltjes op kan pikken voor weinig.
Nou is het voordeel van AMG’s voor de tweedehands koper dat de afschrijving over het algemeen niet mals is. Je kan echt hele dikke sjaken kopen voor relatief bescheiden bedragen. De sweet spot is waarschijnlijk iets als een nette eerste generatie CLS55 AMG voor een kleine 30K. Maar vandaag gaan we nog veel dieper de kelder in van de AMG wereld.
Toen AMG nog niet zo heel lang volledig opgeslokt was door Mercedes, was het gamma namelijk nog een beetje magertjes. BMW M domineerde feitelijk de markt van de sportieve dikke Duitser. Mercedes had bijvoorbeeld geen antwoord voor de legendarische M3. Een soort ‘snelle fix’ werd gevonden in de Mercedes C32 AMG. Dit was feitelijk een C320 met een compressor erop geschroefd en een verlagingsetje, als we het oneerbiedig beschrijven. Op papier had de C32 een vermogen dat nog iets boven dat van de E46 M3 lag. In de praktijk kon de Merc absoluut geen vuist maken tegen BMW’s icoon.
Dat zie je vandaag echter ook terug in de prijzen. De markt heeft gesproken. Een rijdende E46 M3 doet je, als ‘ie extreem knaak is, alsnog 15K. Een C32 is al verkrijgbaar voor een derde van dat bedrag. Voor 4.949 Euro heb je bijvoorbeeld deze knakensjaak op Marktplaats.
De auto heeft bijna drie ton op de klok en die ervaring is ‘m aan te zien. Ergens in zijn leven zijn de originele velgen verwisseld voor een setje AEZ units. Hetzelfde geldt voor de achterlichtunits. @willeme vindt daar wat van. Het interieur ziet er gezien de ervaring en de kwaliteit van het gemiddelde vroege millennium interieur van Mercedes niet eens heel slecht uit. De auto heeft naar verluidt ook recent regulier onderhoud genoten inclusief nieuwe banden en een frisse APK. Is dat alles leuk voor 5K, of spaar jij toch liever door voor een M3? Laat het weten, in de comments!
grasvreter zegt
Lekker de nummerborden zwart maken in paint, om vervolgens wel het nummerbord in de advertentie te vermelden. 23 vorige eigenaren, 28 inclusief autobedrijven. Ik sla even over. Zal wel flink afgetrapt zijn om na 9 maanden weer aan de volgende klusser te verpatsen.
ontploffer zegt
@grasvreter: toch zijn de grootste sletjes vaak gewoon goed in bed.
Robert zegt
@ontploffer:
.. want op een ouwe fiets moet je het leren ..
.. want jij houdt wel van een afgelikte boterham ..
.. want gonorroe of chlamydia, dat lopen alleen vieze mannetjes op ..
techniekmeneer zegt
@ontploffer: Eenmalig ja…
mustang750supersnake zegt
@ontploffer: klopt als n zwerende…….k
rikv99 zegt
@grasvreter: Dat is dus sinds de dag van aanschaf elke 8 maanden een nieuwe eigenaar… Tering…
Zie overigens op de RDW site ‘maar’ 14 eigenaren(!)
jack_abarth zegt
@rikv99:
Historie RDW gaat maar tot 10 jaar terug
posthumus zegt
@rikv99: op o.a. Finnik zie je een langere historie. Inderdaad 23(!)
mopar70 zegt
Is de Euromaster bandenoutlet eigenlijk alweer geopend?
karaya zegt
Bomvol, dan weet je genoeg. Snel doorlopen.
Gebruiken ze dat “Pullmann bekleding” ook nog?
E34M5Touring zegt
De hele auto schreeuwt ‘run, as fast as you can’. Wat een vies ding.
kapitein zegt
@E34M5Touring: Inderdaad. Ik vraag me oprecht af wie er nou nog 4 a 5000 euro aan zo’n vuilnisbak gaat uitgeven.
mustang750supersnake zegt
@kapitein: n sukkel die,geen verstand van auto’s heeft, net zn rijbewijs…en denkt wauww n amg voor zo weinig!!!!!!
gekkehenk zegt
Lijkt die stuurairbag nou een andere kleur of optisch bedrog?
joostgrn zegt
@gekkehenk: Die heeft wat afgegeven op iemand zijn voorhoofd… of de originele ligt nog ergens bij een autobedrijf in Rotterdam..
boxergt zegt
@joostgrn: zullen ze überhaupt 50,- vragen voor deze velgen?
ruben_vandenberg zegt
@gekkehenk: dat had ik met me vorige e46 ook….airbag terugroepactie
johnhert zegt
Vast wel een medelander die hier nog een tijdje de blits mee wilt maken totdat de volgende reparatie zich aandient…
moveyourmind zegt
Bomvol met lichtmetale velgen en 100% origineel tüüter.
rikv99 zegt
“Is voorzien van distributieketting, dus onderhoudsvrij!”
Pardon?!?!???
monsieurleloure zegt
Dit is een Mercedes uit begin jaren 2000, geen Ts(f)i van 10 jaar oud.
Robert zegt
@monsieurleloure: klopt, deze roesten nog echt ouderwets.
monsieurleloure zegt
@ roberrttttttt Was een reactie op rikv99 maar dat had je zelf ook wel in de gaten.
elemento zegt
@RRRobert: bij 5 ton
erikabarth zegt
@monsieurleloure kun je gerust kopen zo’n TSI veruit de meesten zijn al gemodificeerd.
In en in absolute aantallen zijn/waren de problemen niet zo groot.
Jammer dat je vergeet te vermelden dat zoveel merken rond die jaren ketting problemen hadden.
Waaronder ook Mercedes/FCA/PSA.
monsieurleloure zegt
@ Erikabarth,
Koop jij lekker zo’n gemodificeerde Tsi.
Ik pas daarvoor.
wildbeest zegt
Lange duitslandrit plannen om de cilinders schoon te branden
mustang750supersnake zegt
@wildbeest: steek gelijk dat hele ding in de fik….
1audi1 zegt
Wie weet rijdt je er nog een jaartje mee Of twee rond om hem vervolgens nog voor €1500 ofzo te kunnen verpatsen. Voor apk is niet veel nodig en rijden zal het waarschijnlijk wel blijven doen.. gewoon knakenzooi van standaard c klasses ondergooien. Originele amg onderdelen op dit ding was het al lang niet meer waard zo te zien
Tonnie zegt
@1audi1: ding zelf goed ontsmetten, schoonmaken en poetsen. Kost je wat tijd en miss 3 euro maar dan oogt ’t al heel wat beter. Dan een chromen/alu grill, originele achterlichten en wat merc wielen erop en je bent klaar. Zal de wereld nog niet kosten en elk van die euro’s zal ‘m meer waard maken.
tortuga zegt
@thijsj: te veel km’s gegeten dat ding, dus meer als 5k ga je niet meer voor krijgen tenzij je nieuw km teller plaatst met de helft aan km’s. Om dan deze naar ander land te verschepen.
EJS zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel hebberiger wordt van een C32 AMG dan van een M3 uit dezelfde tijd. Ik weet dat het heiligschennis is, maar comfort is fijn, veel vermogen is fijn en een automaat is fijn. Opgefokte, hoogtoerige motoren in een auto waarin je de familie meeneemt snap ik niet, evenals smg transmissies, handbakken en te sportieve onderstellen.
EJS zegt
Neemt overigens niet weg dat ik dit exemplaar zou laten staan…
mustang750supersnake zegt
hmm..de foto’s lukken nog niet helemaal he jongens??
Joris24 zegt
Niet eens de moeite genomen om de troep uit dat netje te halen op de laatste foto… Wat een ontzettend gore zwijnenstal, je wil niet weten wat er allemaal in en om dat barrel gebeurd is denk ik. Zal vast leuk zijn om nog een keer mee te raggen, maar ik betwijfel of hij door alle 20+ eigenaren altijd netjes warm gereden is en of ‘ie ooit behoorlijk onderhoud gehad heeft. Zal me weinig verbazen als je bij de eerste de beste rit door DLD bij 250 km/h een zuiger door je motorkap krijgt. Om nog maar niet te speculeren wat voor mutanten er op korte termijn uit het dashboardkastje of onder de stoelen vandaan gaan komen.
rogerzz zegt
Choose your battles. Dit zou een hele zware lange dure oorlog kunnen worden. Het type wat zonder de peilstok te bekijken er een liter action-olie ingooit 1x per jaar en doorrijdt met een dashboard aan waarschuwingslampjes.
Jammer, wel een mooie wagen in theorie. Beetje een wolf-in-schaapskleren in standaard spec. Geen Tesla concurrent maar waarschijnlijk wel sneller dan 95% van het verkeer. Maar waarom zo verpauperen.. zucht.
frank2b zegt
Het is dat de fotootjes op MP zo klein zijn maar op autoweek kun je de nicotine van het hemeltje zien druipen….
specialveloce zegt
Krijg je gratis de gedelete error p1200 of P1208 erbij. Kosten ruim 7500 euro’s