
EN DIE IS ECHT HEEL GOEDKOOP.
Sorry voor de caps, maar de adverteerder is ook nogal fan van hoofdletters. In kapitalen zet hij uiteen waarom deze Mazda RX-8 de goedkoopste van Nederland is. Er schort namelijk het een en ander aan dit exemplaar:
-Engels kenteken
-Stuur aan de verkeerde kant
-Rechter portier gaat niet meer open
-Deukje op linker voorscherm
-Dikke krassen over de linker flank
-Schijven en blokken voor aan vervanging toe
-Banden aan vervanging toe
Een lijst die lang genoeg is om gillend weg te rennen. Alsof een goede RX-8 al niet genoeg aandachtspunten heeft… Daar tegenin weet de verkoper, wederom in CAPS, te brengen dat de 192 pk sterke wankelmotor prima loopt, de onderhoudshistorie compleet is en de elektronische functies werken naar behoren.
En dan de prijs. Die is -gezien de mankementen- uiteraard laag. Het is immers niet voor niks de goedkoopste RX-8 van ons land. Maar 1250 euro is zelfs voor een RX-8 met bovenstaande gebreken een scherpe prijs. Wie durft?
Ik denk als je geen geld hebt om een fatsoenlijke RX-8 te kopen, je ook geen geld hebt om hem te gebruiken, onderhouden of op te knappen.
@caferacer: Nou, normaal ben ik het wel met je eens. Maar wat nou als je een leuke nieuwe tracktoy zoekt en je voor weinig een lekkere rammer wilt? Alles er uit strippen, kooi erin, diff lassen, NL-kenteken er op voor een paar honderd en rammen maar. Stel de motor stopt er na 3 rondjes mee krijg je voor de onderdelen het meeste wel terug, en anders kun je er voor een paar K een lekkere LS inleggen ofzo.
Dus…wie doet er mee met de volgende YJR? :)
@Stefje: Als jij hem nu koopt, nieuwe set remmen en een zomer lang afragt. Dan is ie rond Januari 18″ wel €500,-.
@fmgarcia: en dan heb ik een leuke junkyardracer ;)
Ik sla even over. Een origineel NL model met km historie etc. kost niet enorm veel meer. En dan kun je gewoon zelf je bonnetje pakken in de parkeergarage.
@E34M5Touring: dit is gewoon een sloper
Misschien leuk om er een circuit wagen van te maken, maar anders zou ik lekker naar een netter exemplaar zoeken met het stuur aan de juiste kant.
Perfect om een LS swap in te hangen!
@begbers: de motor was nou juist het enige dat wél goed was! :P
@gulli: Beweert de eigenaar… Daar koop ik niks voor! Voor dit geld vertrouw ik helemaal niks aan die auto haha!
€1.250,- top! Alleen dan heb je een auto met schade zonder kenteken dus rijden ho maar. Ophalen met speciaal vervoer, kenteken aanvragen, door de APK halen en je bent zo aanzienlijk verder dan een net NL exemplaar. Zit je echter nog steeds met een import RHD terwijl LHD blijkbaar al niet aan de straatstenen te slijten is en vandalismeschade.
Heb zo’n gevoel dat dit de toekomstige eigenaar op een gevalletje duurkoop komt te staan.
Is een mooie voor de Junkyardrace…
Het is dat de junkyard auto’s blijkbaar APK gekeurd moeten zijn, anders zou iemand deze wel kopen voor 500 euro, dmv goed afdingen en per ongelijk 600-750 euro te laten vallen tijdens de deal.
@gregorius: de auto moet APK waardig zijn en hoeft niet perse een keuring te hebben…
Ik zou hem kopen en meenemen naar het VK als er hier niet meerdere voor (ruim)onder de £1000 te koop staan, zonder deuken en krassen en de meeste rijdend. Prijzen zijn hier erg laag voor oudere auto’s aangezien er een minder grote exportmarkt is voor RHD’s.
De goedkoopste kost £250, daarvan is de motor wel kapot maar dat lijkt me wel een leuk project.
@sketcher: Als de rest in orde is, LSje op de kop tikken, swappen en je hebt leuk speelgoed!
@e34m5touring: Valt aan deze kant van het water vies tegen hoor. Behalve als je een Chevy Spark 1.0 LS bedoelt…
@reistje: http://www.chevrolet.com/performance/crate-engines/big-block-ram-jet-502.html Verschepen ze zo naar de UK of elders in Europa. Sleufje in de motorkap voor het inlaattraject, klaar ben je ;)
@e34m5touring: Ja maar als je 20.000 euro gaat stukslaan op een drivetrain kan je misschien ook iets meer dan 1250euro uitgeven aan een chassis.
@reistje: ’t was ook meer een geintje. Je kunt al een LS op de kop tikken voor rond de 8k nieuw. Deze is er wel geknipt voor. En dit wordt nog best vaak gedaan met een RX8 in de US.
@E34M5Touring: hoe zit dat dan met die kabelbomen?
Leveren ze auto-specifieke kabelbomen/conversie-harnassen mee, of ben je een halfjaar aan het uitmeten/uitpluizen om je eigen boom aan elkaar te solderen?
@nasty: Als je een connect and cruise pack neemt zit dat er allemaal bij behalve de bak omdat daar veel mogelijkheden in zijn. Zoals AT of manual, bakverhoudingen etc. Maar met zo’n pack heb je feitelijk alles om een werkende motor etc te krijgen.
Typisch een auto voor petrolheads en echte liefhebbers ..
Die kneuzen vinden alles “te duur” ..
icm twee linker handen ..
@lincoln: duidelijk niets voor jou dan.
Strippen en in onderdelen verkopen. Wordt al heel vaak gedaan met Japanse auto’s die uit het VK worden gehaald.
@Tenck: klopt. En niet alleen met Japanners. Ook met dikke Duitsers gebeurd dat.
@dutchdriftking: in veel gevallen ook zonder te overleggen met de eigenaar?
@baske: hahaha ja dat ook.
Leuk voor als je er al 1 hebt.. Onderdelen auto erbij.
Zal wel eindigen in de autocross.
Nice! Nu alleen nog een Suzuki Cappuccino met motorschade zien te vinden…
Het is dat zo’n auto een verschrikking in onderhoud, gebruik e.d. is, anders had ik er al jaren geleden 1 aangeschaft. Blijft een fantastisch mooie auto die lekker makkelijk drift.
Zeker met de wankel zou ik m’n handen er niet aan branden
Iemand hier had een heel goed verhaal over die wankel en waarom er zoveel broodje aap verhalen rondgaan over het reviseren. Ik wilde er een en als hij mij dat jaren eerder had verteld had ik er een gekocht. Deze kan je natuurlijk gewoon kopen en uit elkaar halen. Zou ik doen als ik de ruimte had.
@rolov: kan goed zijn dat ik dat ben geweest. En mijn mening daarover staat nog steeds.
Toch zou ik me niet aan dit exemplaar branden. Voor iets meer geld heb je een beter Engels exemplaar op Nederlands kenteken staan waar je een stuk minder aandacht aan hoeft te geven.
@ej20g: ik zou sowieso een links gestuurde kopen. Maar dat verhaal was een goed verhaal. Ik las overal dat ze bij een ton gereviseerd moesten worden . Jij of een andere vertelde dat het reviseren niet veel inhield . Met een goede onderbouwing erbij.
Jammer van die 1400 kg. Iets te zwaarlijvig als je het mij vraagt. Al zal de balans er wss baat bij hebben gehad.
Jaja, de auto is bagger maar de motor zou perfect zijn… Verkoopspraatjes noemen we dat hier.
Bieden jullie anders 500? Volgens mij is die mondeo aan vervanging toe.
Goedkoop is de RX 8 zeker. Voor een Lada Samara met geldige apk betaal je ook rond de 1200 euro (vraagprijs).
Een 2105 is zelfs duurder dan de goedkoopste RX 8. En een 2105 zit het stuur altijd goed, mits het geen britse 2105 betreft.
Neeh ik wacht wel op een nederlandse RX-8 met max 2 á 3 vorige eigenaren. Liefst een die is geprémixed en onder de 100.00 km. Op een dag zal ik er een bezitten en er heel veel fijne kilometers mee rijden…?
@pagani86: – de ?