Lukt het om voor minder dan tien mille in een Maser te rollen?
Oh, jazeker. En het is nog niet eens een heel verkeerd exemplaar ook. Deze Biturbo (met een heerlijk interieur!) is 16 jaar lang in handen geweest van de vorige eigenaar. De aanbieder verzekert dat de Italiaan geen roestplekken heeft en de lak zich nog in een goede staat bevindt… Wat er al die jaren mee gedaan is weet ik niet, maar er zou niet mee zijn gereden. De origineel Nederlands geleverde Maserati heeft een kilometerstand van 125.847 maar zou al sinds 2002 stilstaan.
De uit 1984 afkomstige Biturbo levert 189 pk uit een 2.5 liter grote V6, gekoppeld aan een handmatige versnellingsbak met vijf verzetten. Met wat extra liefde en een flinke onderhoudsbeurt kan de Italiaan er weer tegenaan.
De adverteerder meldt verder dat de auto nog start en goed loopt, maar de uitlaatdemper is aan vervanging toe. Wie 6.950,00 euro bij het autobedrijf brengt mag naar huis rijden in de glorieuze Maserati. Als ie daar zin in heeft natuurlijk.
tomleeuw zegt
Mooie echte Maser, dus ontzettend brak.
roppp zegt
@tomleeuw: dat hoeft niet hoor. Het is wel een feit dat ie wat minder netjes in elkaar gezet is (zie de foto van de binnenkant van de linkerdeur), toch lijkt de koets hard.
Grappig weetje: de koplampen komen uit de Fiat 126/127 mk. II/128 Special. Dat betekent dat je ’s avonds en ’s nachts nagenoeg niets ziet.
quadturbocuore zegt
@tomleeuw: klopt vroeger had mn pa een biturbo S, voor een vermogen gerestaureerd en nog steeds ging er van alles kapot. Als het niet de ruitenwissers waren die raar deden was t wel de turbo die ontplofte
Forza zegt
Zoveel kudos voor degene die dit rijdend maakt en houdt. (En +10 voor dat interieur. Kijk naar die fauteuil…eeeh stoelen!)
rijnooit zegt
Lekker op de bank in je auto ploffen!
thearchitect zegt
Leuke auto, maar glorieus ??… mwah…
lincoln zegt
Ideale auto voor mensen die graag willen leren schelden en vloeken ..
Hupke zegt
@lincoln:
Maar toch… ik zeg al jaren m’n broek te gaan scheuren aan zo’n ding (nuja de fragielere ghibli dan)… blijkbaar te veel verstand of een te klein hartje…
lincoln zegt
@Hupke:
No worries ..
Ik ga er ook nog wel een keertje intrappen ..
Nix hartje nix verstand ..
Gewoon niet bang zijn om domme dingen te doen ..
moveyourmind zegt
Doe mij die andere goedkoopste Maserati van Marktplaats maar…
Ook voor € 6950,- te koop…
Maar staat er wel een nette Quattroporte V6 Biturbo voor de deur die de tand des tijds beter heeft doorstaan dan dit model.
moveyourmind zegt
@moveyourmind: * bouwjaar 1997
Dat model dat veel weg heeft van een Lancia Kappa, maar van binnen pas echt laat zien waar de Italianen goed in zijn…
alfablog zegt
@moveyourmind: meesterlijk ontwerp van Gandini, bekend van de Countach (en o.a. de BX).
Vind t een van de grootste ontwerpers ooit.
Smokey zegt
@alfablog: herkende de BX centrale deurvergrendelingsknoppen al.. De XM had ook zoiets.. Typisch
alfablog zegt
Deze biturbo’s hebben Maserati gered van de ondergang. Waren een instant succes, maar eigenlijk nog niet uitontwikkeld. Als je meer over deze generatie wilt lezen, kijk dan eens op maseratichat.nl
gtwillem zegt
@alfablog: tegelijkertijd ook bijna de ondergang van Maserati. Man, wat waren ze slecht. Garantieclausule van hier tot Calabria. Het is dat de latere Ghibli en QP een stukje beter waren, maar man wat een hokken waren het.
Als het reed, reed het wel fantastisch, overigens!
alfablog zegt
@gtwillem: het antwoord op de 323i. De biturbo leidde niet bijna de ondergang in zoals je stelt, wel heeft het de reputatie van probleemauto stevig gevestigd. De kopers waren testrijders. Tja. Ze werden steeds beter met de jaren.
Voor de 3200 heeft Ferrari de productie geherstructureerd en de 4200 is een Ferrari-update van de 3200 met F motor en bak. De 4200 is probleemloos. Blijkt iemand ook 100.000 kilometer te hebben kunnen rijden met een cambiocorsa koppeling. Wie had dat gedacht.
gtwillem zegt
@alfablog: ik heb ze destijds nieuw verkocht. Kwaliteit was beter dan een oude Maser, zeker waar. Maar een Jaguar, Porsche of Mercedes was het niet.
alfablog zegt
@gtwillem: heb me eens georienteerd op een gebruikte 911. Kreeg een heel ander perspectief als je de rekeninghistorie bekijkt. Man wat een bedragen. Doet niet onder voor Maserati. Allemaal mooie merken trouwens die je noemt.
gtwillem zegt
@alfablog: klopt, Porsches zijn bizar duur in onderhoud, zeker bij de dealer. Gelukkig zijn er voldoende specialisten die het voor veel realistischer bedragen toen tegenwoordig. Maar dat geld ook voor Maserati’s.
Ik was ooit bij een dealer introductie van de Maserati Coupe, en er waren ook wat concurrenten aanwezig. De 996.2 was er, evenals de Jaguar XKR 4.2. De Porsche was de rijdersauto, de XKR meer de comfortabele cruiser. De Maserati was minder mooi afgewerkt dan beide, maar kon qua beleving goed meekomen. Echter, een klant had zijn SL55 (R230) meegenomen en de E46 M3 van zijn vrouw. De BMW was zeer goed, en de SL gewoon van een andere orde. Qua snelheid, bouwkwaliteit, afwerking en verfijning gewoon een een klasse of twee beter.
Qua emotie en adrenaline pompen is zo’n Maser ongeëvenaard, maar de BMW was minstens net zo goed als de 911, XKR en Maserati. En dat voor een lagere prijs. De Mercedes qua prijs op niveau van de anderen, maar was zo veel beter.
Enfin: Maserati’s zijn gelukkig beter dan ooit, maar ze komen wel van ver.
Dutchdriftking zegt
@alfablog: zo’n 4200 is ook wel heel gaaf!
e39540itouring zegt
Pluspunten voor de dog-leg bak, minpunten voor de pook en het opschrift. Wat een overkill. Verder gave bak, op een afstandje heeft de achterkant wat weg van de e30(of andersom).
rufctr01 zegt
Ik weet niet, volgens mij moet je nog flink geld investeren om hem helemaal goed te krijgen. Ik loop hier niet echt heel warm voor.
rufctr01 zegt
Ik zou deze dan ophalen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/maserati/m983211903-maserati-quattroporte-v6-bi-turbo-1997-top-conditie.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=84298
jeroen797 zegt
Heb ook een vermoeden dat er iets mis mee is, want dat ding staat er al jaren te koop volgens mij. Ik kwam tot 3/4 jaar terug regelmatig in Poortvliet en hij stond er toen ook al.
draadloos zegt
@jeroen797: tja, er is ook zoveel vraag naar he. Het is geen golf…
ocda zegt
De moderne variant van wie dit leest = gek, in dit geval wie dit koopt = gek
Hier krijg je meer spijt van als t verkrijgen van een SOA bij een hele lelijke h..r eh dame van plezier
gtwillem zegt
Wat een verschrikkelijke kotschbak, eigenlijk. Qua uiterlijk een E30 kopie. En het interieur is fabeltastisch, gruwelijk en afgrijselijk tegelijk. Op zich interessant, maar dat was de tweede wereldoorlog ook.
Tel daarbij op dat de mechanisch zo slecht was dat een Integrale hondsbetrouwbaar genoemd kan worden. Het is dat he een relatief lichte auto is, anders was dit gewoon mijn zus op wielen.
Mielie zegt
@gtwillem: waar kan ik dit nomineren voor bericht van de maand? Incl. je reactie op @Alfablog
dragspert zegt
Begin van dit najaar ben ik nog samen met mijn maat/compagnon/partner in crime wezen kijken bij zo’n ding. Was een opknapper in België. 100 rotte plekken, enkele omderdelen die verdwenen waren. Het interieur was hetzelfde als deze. Volgas jaren 80 pooierporno. Toen we gingen kijken of de motor wel rond ging en deze vast bleek te staan hebben we ons omgedraaid, de eigenaar bedankt voor zijn tijd en zijn we vertrokken.
Dutchdriftking zegt
Fout en slecht, maar ook weer begeerlijk.
sjeppie156 zegt
T ziet er uit hahahaa
metalmike zegt
Ik zal Jacqueline Govaert van Krezip even bellen, mooi kenteken voor haar of haar bandleden.
menaz zegt
De goedkoopste. In aanschaf ja. Daarna begint de ongein.
erwh zegt
In vergelijking tot deze Maserati is zelfs de Alfa Romeo Arna een goed idee. Of zoals Clarkson het ooit zei “An affront to one of the best badges in the business”, waarna hij het enige juiste deed: http://youtu.be/9mPZBvX-gdE
rob5nismo zegt
Nee voor dat geld koop ik liever wat anders
maxw126 zegt
Waar zijn de ekkermannen?!
bimmer320 zegt
Het blijft mij fascineren hoeveel ervaringsdeskundigen autoblog telt. Ik ben blij dat de meeste reageerders uit hun zeer gevarieerde en goed onderbouwde eigen ervaring kunnen putten om mij te kunnen vertellen hoe slecht een auto wel niet is.
Toch is het raar dat mijn Biturbo het iedere keer gewoon doet en ik van iedere rit weer kan genieten…
desjonnies zegt
@bimmer320:
Je doet me denken aan wiljen mijn Vader.
Reed Engels in het Leyland tijdperk. (Vriend hoge Piet bij Leyland NL en ‘regelde’ altijd wat voor die ouwe)
Princess 2200 HLS
Zat ook in zijn ontkenningsfase
Dingen hebben nooit de trip Nederland Spanje Nederland kunnen maken zonder te worden gerepatrieerd.
Zijn excuus was : Maar als het rijdt, dan doet’ie het zo lekker.
Kocht daarna een 3500 Rover, even grote rampenbak, alleen die duwde no zwaarder !
Wat is jouw excuus ?
Ow; laatste was een Princess 2 liter. 20000 probleemloze kilometers da’s ook wel weer waar ! Alleen kon je toen zo’n ding nog niet weg geven !
bimmer320 zegt
@desjonnies: Mijn excuus? Ik hoef geen excuus te hebben omdat het ding het simpelweg gewoon doet. Wanneer je juist met de techniek om gaat en onderhoud geeft is er niet veel aan de hand. Uiteraard zijn er betrouwbaardere auto’s te koop en zeg ik niet dat ieder exemplaar goed is. Heb een Quattroporte IV gehad die wel betrouwbaarheidsproblemen vertoonde wat mede door het achterstallig onderhoud aardig in de papieren ging lopen.
Je vader en ik verschillen nog al, met name in leeftijd vermoed ik. Het bouwjaar van mijn Biturbo is namelijk ouder dan mijzelf…
Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag vinden wat hij wil. Daar is tenslotte een mening voor uitgevonden.
alfablog zegt
@desjonnies: grappig de auto’s die je noemt. Thuis zijn wij na de Princess 2200hls, een Rover 2600 en een 2600s overgegaan naar een 520i. Aan het einde van zijn carriere, nadat de bmw was besteld, nam de 2600s wraak. Op een dag drie keer de wegenwacht waarvan de laatste keer terug op de sleepauto.;-)
ocda zegt
@bimmer320: Ach als voormalig eigenaar van een maserati Ghibli uit ’94 kan ik volledig beamen dat als hij het doet dat t voortreffelijk rijdt, alleen t was een maandagmorgen modelletje wat ik destijds aankocht met iets meer dan 37.000 km op de teller. Franco in wateringen is rijk geworden van t ding en ik arm. Zo blij als een kind dat ik van t hok af was.
ocda zegt
@ocda: Oh ja ik kocht dat hok dus in 1998, een auto van 3,5 jaar oud op dat moment. Dus geen 24e hands afgetrapt hok nee rechtstreeks van de eerste eigenaar en volledige onderhoudshistorie bekend.
tmenges zegt
@bimmer320: Vaak wordt zo’n auto voor een wat kleiner bedragje gekocht, zonder dat men er verstand van heeft. vervolgens blijkt er wat aan te mankeren of heeft ie diverse storingen en dan is het op eens een onbetrouwbare kutauto. Tuurlijk is het zo dat italianen uit die tijd niet het meest betrouwbare is wat je kan kopen maar als je er kijk op hebt en weet wát je koopt kun je volgens mij veel plezier aan zo’n auto hebben.
desjonnies zegt
Auto met een heel erg hoog Ford Taunus gehalte.
Wat overigens de veel betere keuze zal zijn, die Ford Taunus !
http://www.bestcarinf.com/manufacturers/ford/ford-taunus/ford-taunus-gl/ford-taunus-gl-5.jpg
realracing3 zegt
Deze is 200 euro goedkoper:http://www.autotrader.nl/auto/maserati-biturbo/2015/huizen/6gzje/maserati-biturbo/
alfablog zegt
@realracing3: auto wordt besproken op de maseratichat
http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=27&t=2547
alfablog zegt
@realracing3: en ook
http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=36&t=2539
gwnbmw zegt
uitlaatdemper aan vervanging toe? aan sloopbeurt toe bedoelen ze? demper op een auto, ik snap er nog steeds geen donder van…
toyotafortuner zegt
Heerlijke 80s fout wagen.
Maar ik waag me er liever niet aan. Heb geen diepe zakken en mijn technische kennis is om te huilen.
Alfarobert zegt
Geen ervaring maar wel altijd gehoord(gelezen) dat de turbo’s regelmatig kapot gingen.
tstile zegt
@Alfarobert: Misschien dat een standkachel / motorvoorverwarmer wel wonderen kan doen voor een auto als deze.
Niet dat ik er ooit aan zou beginnen ..
highgear zegt
Vroeger een van mijn absolute favorieten. Onopvallend, bloedsnel en ge.wel.dig interieur. Je (uithoudings)vermogen moet wel groot zijn, want qua betrouwbaarheid en onderhoud kost het het simpelweg veeeeeel. Blijft een prachtig merk.