Deze auto moet je durven te rijden.
Nieuwe kopers moeten het stellen met de C7, maar de C6 blijft in mijn ogen één van de mooiste Corvettes ooit gemaakt. Als tweedehandsje duikt er soms eentje op voor een oké prijs. Ja, het zijn nog steeds prijzige auto’s. Je krijgt er echter een echte sportwagen voor terug.
Voor mij is een Corvette een guilty pleasure. In het blauw, als ZR1. Smullen! Ik zou het alleen niet aandurven om er daadwerkelijk eentje te kopen. Dit heeft voornamelijk met het interieur te maken. Het uiterlijke voorkomen van de C6 Corvette is prachtig. Helaas is het interieur een gruwel. Het stuurwiel, de pook, het infotainmentsysteem. Het voelt teveel jaren negentig in mijn ogen. Ben je niet zo’n zeikerd als ik en wens je lekker veel vermogen met een aantrekkelijk uiterlijk, dan is de Corvette geen verkeerde keuze. Let wel: ze kunnen behoorlijk listig uit de hoek komen als de weersomstandigheden niet optimaal zijn.
De goedkoopste C6 Corvette van Autotrack kost 31.500 euro. De grijze Amerikaan heeft 70.000 kilometer gedraaid en komt uit 2006. Helaas is deze targa een automaat, wat het meer een cruiser maakt. De advertentie van deze 404 pk sterke Chevy check je hier.
larssb zegt
En toch wil ik ‘m.
Donstil zegt
Ik had een afgetrapt ding verwacht maar 70k voor 31,5 is eigenlijk helemaal niet verkeerd.
potjak zegt
@Donstil: haha voor mij 40’er en kalend helemaal perfect dus ?. Hou het toch maar bij een 911.
potjak zegt
@Donstil: reactie hoort bij onderstaande post……… wordt écht oud………
jochempie zegt
Ik heb helemaal niets met een corvette. Patsmobiel voor kale veertigers met een compensatiestoornis en een vergrote prostaat.
erwine60 zegt
@jochempie: ik had er nog nooit aan gedacht om mijn prostaat te laten vergroten, maar ik denk ook niet dat dat logisch is ;)
jochempie zegt
@erwine60: dat gebeurt schijnbaar helemaal vanzelf als je niet genoeg “actie” krijgt :)
henrie zegt
@jochempie: Dat heb je zelf in de hand toch… ;)
Jochempie zegt
@henrie: Ja precies, daarom ook geen corvette voor mij!
MaartenD zegt
@jochempie: hahahaha..en terecht
kennone zegt
Dit is denk ik niet verkeerd qua prijs. Als je nog wat geld over houd, een dikke compressor er op!!,, gewoon omdat het kan.
tvklarenbosch zegt
Jammer van die automaat… Met handbak lijkt het mij een hele gave bak
simonferrari zegt
Voor dit geld kocht ik toch echt wat anders. Nooit een mooie auto gevonden die Corvette, in geen enkele generatie.
lincoln zegt
@simonferrari:
Dan ben je net zo uniek als 7 miljard andere mensen ..
simonferrari zegt
@lincoln: Als ik me zou moeten onderscheiden door perse een Corvette te rijden dan blijf ik liever ‘standaard’.
mopar zegt
@simonferrari: arme jij
boss1 zegt
en hij rijdt 1 op1 hahaahha
flippiez06 zegt
@boss1: mijn Z06 rijdt 1 op 10 als je je beheerst
isleofman zegt
Wat een beroerd interieur inderdaad. Had zo een pick-up kunnen zijn oid. Doet totaal niet sportwagenachtig aan.
lincoln zegt
@isleofman:
Mannenauto .. nix voor jou dus ..
isleofman zegt
@lincoln: Zozo, knappe tekst zeg.
Rob zegt
Achja, dat interieur. Als je maar goed kan zitten, de stoelen fijn zijn en het stuurwiel prettig in de handen ligt; wat maakt het dan allemaal uit?
Staren naar stiknaadjes is nooit mijn hobby geweest, ik kijk liever naar buiten.
tge1 zegt
@Rob: Helemaal mee eens. In mijn huis wil ik een mooi interieur. In een auto wil ik gewoon lekker rijden auto zonder opsmuk. Al die schermpjes, lichtjes, piepjes, varkenslederen zetels e.d. kan me glashard gestolen worden. De auto zelf moet wel mooi van buiten zijn uiteraard.
e28forever zegt
@tge1:
Eens!
En dat gezwets over “infotainment”..
Het zou het laatste van mijn zorgen zijn als ik zo’n Corvette onder mijn kont zou hebben.
Trouwens, als je toch wat meer elektronisch speelgoed wil, wat hindert het om die oude radio er uit te halen en er een dikke dubbeldin unit met alle toeters en bellen in te bouwen?
Handen uit de mouwen!
Vind het interieur eigenlijk naar Amerikaans normen nogal meevallen, er zijn ergere misbaksels geproduceerd in die tijd…
mashell zegt
@tge1: de buren kijken naar de buitenkant, ik naar de binnenkant. Dus de binnenkant is voor mij een stuk belangrijker dan de buitenkant. Ook voegt prettig infotainment best wel wat aan de rij beleving toe.
tge1 zegt
@mashell: Een voorruit, stuur, goeie stoel, fijne versnellingsbak en fijne motor is voor mij rijbeleving. “Infotainment” vind ik afleidende zooi. Als je trouwens de buitenkant van je auto op de smaak van de buren baseert hoop ik niet dat je dat ook met je huis en tuin hebt gedaan. :-)
mopar zegt
@mashell: Rijbeleving in een sportwagen heeft niets met infotainmentsystmen te maken. Honda S2000, Mazda MX-5, Fiat 124 enz. hebben alleen een radiootje in de cockpit. Zijn dat dan auto’s met slechte rijbelevingen?
rufctr01 zegt
Ik heb ook geen problemen met het interieur.
En laten we heel eerlijk zijn, betere value for money ga je niet vinden!
Dit is niet te vergelijken met Porsche of Ferrari ( behalve dat dit een sportauto is met dezelfde prestaties), want bij deze merken moet je veel dieper in de buidel tasten.
rob5nismo zegt
Een sportief pookje erin en gaan met dat ding
MaartenD zegt
Dat interieur kan echt niet
leovreenen zegt
Is het mogelijk om een compleet ander interieur in een auto te zetten?
lincoln zegt
@leovreenen:
Nee .. dat gaat niet ..
Je bent Waarschijnlijk net zo dom als je vraag ..
e28forever zegt
@lincoln:
Je bent een baas.
Als ik hier zo een antwoord geef wordt er hier direct met een ban gedreigd.
Hoe doe je het?
theblazerunner zegt
@leovreenen: Oh zeker wel! Die reactie hierboven is geschreven door iemand met maar weinig verstand van auto’s.
Zoek maar op “Caravaggio Corvette” die aangepakte interieurs zijn om van te kwijlen.
mopar zegt
@theblazerunner: Ach ja de vagina Corvette…was ‘m bijna vergeten
ikleesookoverautos zegt
Lease grijs, meh
Zukunft1 zegt
Prima auto. Techniek is simpel en daardoor best betrouwbaar en goed te doen qua onderhoud (in vergelijking met andere +400pk auto’s).
Zukunft1 zegt
Prima auto. Techniek is simpel en daardoor best betrouwbaar en goed te doen qua onderhoud (in vergelijking met andere >400pk auto’s).
thomasthomas zegt
De achterkant is zo mooi van deze Corvette met die 4 ronde lampen echt dik en lekker.
moveyourmind zegt
Hier houd ik wel van, gewoon een lekkere lompe onbehouwen stoere Amerikaanse bak.
francisco0342 zegt
Topsnelheid 300kmh en de meter loopt tot 200?
fouadski zegt
@francisco0342: misschien mile? Vind het ook raar. Er staat km per uur op de teller.
5cilinder zegt
@francisco0342: Je kan kiezen tussen mph of kmh. Alleen de cijfers veranderen natuurlijk niet dus bij kmh loop je de teller uit.
rolov zegt
Corvette en targa. Hoe kan je dit niet leuk vinden?
917 Porsche + Audi zegt
ik vind deze wagen zijn 31500 euro waard maar een 6.0 V8 je slaat je bankrekening stuk aan verkeersbelastingen hier bij ons in belgie toch ik weet niet hoe dat in nederland zit
mopar zegt
@vwaudiporsche: in Nederland betaal je houderschapsbelasting over wagengewicht, niet motorinhoud. Deze Corvette zal met zn +/- 1400kilo dus net zoveel per maand kosten als een Passat. Leuk he, Nederland ;)
willeme zegt
@mopar: Over koopje van de week gesproken! Corvette’s zijn redelijk zuinig (dankzij dat lage gewicht en de lange overbrengingen) dus je kan er gewoon rustig dagelijks mee rijden ;-)
mb123 zegt
Ik ben zelf na 33 jaar BMW rijden omgeschakeld naar een Corvette C6 Grand Sport. En inderdaad wat minder infotainment maar dat slaat ook helemaal nergens op. Bij dit soort auto’s ga je niet op een schermpje zitten prutsen tijdens het rijden want dat is levensgevaarlijk. Ik snap eigenlijk niet dat de auto industrie niet verplicht wordt om al die afleidende rommel te weigeren. Nog nooit zoveel ongelukken gebeurt als tegenwoordig, mensen vertrouwen ook op allerlei systemen waar de fabrikanten zelf nog van zeggen dat ze niet klaar en of betrouwbaar zijn. Maar voorlopig kwam ik weer een Tesla bestuurder tegen met een laptop op zijn schoot en zonder handen aan het stuur, echt om bang van te worden dat er mensen zo rondrijden. De Corvette bevalt mij uitermate goed, verbruik ongeveer gelijk aan snelle BMW maar vele malen betrouwbaarder. En wat een leuke auto om mee te rijden, ’s zomers dakje eraf en gaan, geluid van een lekkere V8 wat wil je nog meer? En in Duitsland retestabiel op de snelweg tot enorme snelheden!