De goedkoopste Audi S4 op marktplaats toevallig ook de geelste Audi S4 op Marktplaats.
Nog niet zo heel erg lang geleden waren er twee Audi S4’s in de Autoblog garage. Beide Youngtimers waren voorzien van een originele lakkleur: Imolageel en Briljantrood. Geen van beiden kon echter aanspraak maken op de titel ‘goedkoopste Audi S4 van Nederland’
Team Geel
Omdat de Audi S4 van Team Geel niet voorzag in de constante overstuur- en burnoutbehoefte van @wouter, werd de S4 ingeruild voor een BMW M135i, die voorzien werd van een paar smakelijke upgrades, zoals een sper, meer vermogen en betere schokdempers. Maar er is één ding waar de S4 beter in was (naast knallen naar de wintersport) en dat was geel zijn.
Goedkopere S4’s
De boterbloemgele kleur was lekker herkenbaar. Toevalligerwijs heeft de goedkoopste Audi S4 van Marktplaats exact dezelfde kleur. Nu gebied de eerlijkheid te zeggen dat er goedkopere S4’s zijn te vinden. Dat zijn echter achtcilinders van een generatie later (B6 of B7) die om een of andere reden (kettingspanners!) niet meer functioneren en eerst gerepareerd moeten worden. Deze Audi S4 daarentegen rijdt nog als een zonnetje.
Bescheiden
De vraagprijs van de goedkoopste Audi S4 van Nederland is 4.995 euro. Een heel bescheiden bedrag voor zo’n rappe youngtimer. Is er dan een adder onder het gras? Niet echt, de auto heeft alleen wat meer ervaring, wat een hoop verklaart. De auto heeft namelijk 330.050 kilometer gelopen. Ongeveer net zoveel als de Alfa Romeo 159 duurtester heeft gereden. In tegenstelling tot de Alfa is deze S4 wel oud genoeg om als youngtimer te rijden.
Verstandig?
Dan is het nu de vraag: is dit een verstandige koop? Nee, natuurlijk niet. Maar dan mis je het punt. De hardware is namelijk erg vermakelijk. De 2.7 motor kan met gemak meer vermogen leveren dan de 265 geadverteerde pk’s. Maar het is vooral het koppel van 400 Nm die over het gehele toerenbereik beschikbaar is, in combinatie met de korte overbrengen van de handgeschakelde zesbak. Deze auto is nog altijd erg vlot op de sprint en tussensprint. Over de topsnelheid hoef je je geen zorgen te maken, die was begrensd op 250 km/u.
Sjeu
Dan rest nu de vraag: moet je deze goedkoopste Audi S4 van Marktplaats auto kopen? Veel hangt af van de technische staat van de auto. Check dus vooral ons Autoblog aankoopadvies over de Audi S4. Als je ‘m niet al te intensief gebruikt en een potje voor onderhoud apart houd: waarom niet? Het heeft net even wat meer sjeu dan de verplichte Peugeot Bipper, lease-Polo of BMW E39. En dankzij de lakkleur vind je ‘m zo op de parkeerplaats van de Albert Heijn.
michelF zegt
Een potentiële “geld uit zakken klopper” ?
mauwerd zegt
Geweldige auto’s. Dat kunnen ze bij Audi wel.
tortuga zegt
5000€ neertellen en hopelijk monstens evenveel om de motor te laten reviseren, vervolgens nog eens monstens 5000 voor aan dat vermogen van 400pk te geraken en dan zijn we nog ni aan het chassis bezig
techniekmeneer zegt
@tortuga: chassis?
tortuga zegt
@techniekmeneer: sorry hier het mooi nl: het ophanging en carroserie gedeelte. Was nog in lazy monday modus
bmwx5m50d zegt
@tortuga: dat is mOnstens €12000
Robert zegt
Je kunt twee dingen concluderen uit die km-stand j dat er goed mee gereden heeft en niet alleen mee gepronkt. En dat er waarschijnlijk nog wel het e.e.a. in geïnvesteerd mag worden, want deze km-stand laat hoe dan ook z’n sporen na.
Wat vóór de auto pleit is dat de advertentie tekst ‘eerlijk’ over komt, maar je moet wel reëel zijn; hij staat al een half jaar te koop. Geeft wel aan hoe de markt is voor dit soort auto’s.
ouwedibbes83 zegt
@RRRobert: of dat diegene die m gingen bekijken toch afhaakten toen ze ermee gingen proefrijden. Kan wel “traffic” voor geweest zijn, maar de “conversie” is 0,0
grasvreter zegt
Was de beroemde audi die een porsche kapotrijdt op die autobahn ook niet zo’n wagen?
https://youtu.be/d6m08InT8Oo
bikevscar zegt
@grasvreter: rs4
deredactie zegt
Zwart wrappen, TDI erin voor 1000 euro klaar!
JanJansen zegt
Heb er ook een, maar dan in het zwart.
De motor en het interieur is het enige wat goed is. Maar dan ook heel erg goed. Briljant zelfs. Alle materialen zijn na 21 jaar nog zoals ze moeten zijn.
Stuurt op zijn best matig. Ok, best wel een beetje sub-optimaal zelfs. Nee OK, gewoon echt heul erg slecht.
Zuipt als Hans van der Tocht, die nog op zijn benen kon staan in dat bouwjaar. Dus G3 is een must. Zeker nu je voor 49 cent per liter kunt tanken.
Ja onderhoud is aan de prijs, maar omdat het een yountimer is, valt het totaalplaatje aan het einde van het jaar wel mee.
woertquattro zegt
Ik kocht een paar jaar geleden voor €1750 een S4 2.2 turbo quattro . Lekker gebruikt zeg maar . In een jaar tijd flink wat onderdelen verzameld op EBay en de auto weer redelijk op orde gebracht . Is 1 jaar later voor €6500 verkocht aan een Belg ( oldtimer regeling België ) als deze generatie ook weer zo ver is gezakt ga ik er zeker nog een kopen , liefst een sedan in het zilver . Lekker onherkenbaar ?