Kost dat nou, zo’n berucht model?
Een Quattro-GmbH product rijden: je moet het maar durven. De snelle Audi’s zijn onverminderd populair onder het dievengilde en ongetwijfeld voelen autoverkopers deze pijn.
In tegenstelling tot de RS6 is de RS4 een stukkie minder populair. Op Marktplaats treffen we op het moment van schrijven 17 occasions aan. Variërend van de B5 met de 2.7 V6 tot de felbegeerde B8 met de 4.2 sterke atmosferische achtcilinder.
De goedkoopste RS4 staat momenteel aangeboden voor 22.900 euro. Het betreft een B5 uit 2001 met 214.000 kilometer op de teller. De handgeschakelde Audi heeft een vermogen van 381 pk en sprint in 4,9 tellen naar de honderd.
Volgens de aanbieder heeft de Avant onder andere nieuwe remmen, een nieuwe koppeling en een nieuwe distributieriem. Ondanks z’n kilometerstand oogt de RS4 behoorlijk netjes. De Duitser wordt aangeboden bij een autobedrijf in Gelderland.
gregorius zegt
Dat vind ik nog aardig prijzig.
Zeker als je ziet dat er aardige in Duitsland staan voor 1/3 minder.
Daarnaast heeft Audi ook A6-en gemaakt met hetzelfde blok en maar een paar pk minder. Daar kan je een nieuwere, met minder km’s, voor 6k krijgen.
gregorius zegt
@gregorius: Hell.. de prijzen voor een S6 met V10 uit 2005, zijn zelfs nog een stuk lager dan deze RS4.
Senne zegt
Dit gaat/ is een klassieker worden.
Prijs vind ik nog meevallen.
Een ding dat zeker is, is dat de prijzen alleen nog maar gaan stijgen van dit type RS4…
kilum zegt
@gregorius: Veel te duur zelfs. Een hoge kilometerstand. 15 jaar oud. Misschien de helft waard.
KEV9 zegt
Die sttat binnenkort wel ergens uit te branden na plofkraak
misterdrogba zegt
@soulmaster: valt nog goed mee met deze modellen denk ik. Een gekietelde V70 T6 van de politie kan al goed meekomen denk ik. Bovendien hebben die mannen niet veel met manuele krachtpatsers, die gaan eerder voor een Audi RS6 C5.
stationcar zegt
Het is natuurlijk een benzineauto, die hebben vaak minder kilometers dan diesels, maar dan nog vind ik 214000km voor een auto van 15 jaar oud niet veel. Geen idee wat voor kilometerstand bij dit soort auto’s ‘normaal’ of te verwachten is, maar misschien dat deze kilometerstand ook een oorzaak is van de hoge prijs. Verder is het natuurlijk wat de gek ervoor geeft, zeker als er maar een handjevol te koop staan.
Ik zou in elk geval NOOIT zoveel geld op een RS4 stukslaan.
Doe mij dan toch maar een E46 M3, die zijn toch echt een stuk beter en legendarischer…
lekbak zegt
@stationcar: deze auto heeft gemiddeld bijna 15.000 per jaar gereden. Dat is echt niet weinig. Vooral dit soort auto’s word vaak als tweede auto gekocht (vooral als jong tweedehands), dan is slechts een paar duizend km per jaar helemaal niet zo onrealistisch. Ik vind dit dan ook een hele stevige km stand.
stationcar zegt
@lekbak:
Mmm, ja daar heb je inderdaad wel een punt. Ik ben zelf een verstokte dieselaar en in dieselland is een auto van een jaar of 10 met 2 ton op de klok natuurlijk helemaal niet raar. Even m’n dieselbril afzetten inderdaad :-)
rikus zegt
@stationcar: zoals je nickname zegt: stationcar. Misschien als gezinsbeul gebruikt, daar zijn stationcars ook voor he. En dan is 15.000 per jaar niet weinig. Een M3 is een stuk minder praktisch. En legendarischer? Tsja..
misterdrogba zegt
Ziet er inderdaad nog netjes uit.
Zo’n B5 RS4 blijft toch een mooi ingetogen ding in vergelijking met de andere RS4’en.
Dutchdriftking zegt
B5 is inmiddels cult. Blijft een geniaal ding! Een gele graag.
nelson90 zegt
Ik kan mij nog herinneren dat je dit type voor 10k minder kon gaan ophalen….
noudjuh zegt
In ieder geval zal de km-stand niet teruggedraaid zijn, hoop ik…
Niet echt mijn model auto, maar ziet er vrij netjes uit voor bouwjaar en km-stand. Maar ondanks mijn voorkeur voor Italianen en Fransozen zou ik voor een M of AMG gaan, BMW en Mercedes hebben voor mij nog altijd veel meer prestige en klasse dan Audi.
Dit blijft voor mijn gevoel gewoon een dikke Passat.
Kom er maar in VAG-fanboys!
pinut187 zegt
Ziet er inderdaad nog erg netjes uit maar vind hem toch wel wat aan de prijs. Maar verwacht echter dat deze toch wel in waarde gaat stijgen maar daar moet je nog wel even op wachten.
kniesoor zegt
It’s a steal… Voor dat geld hoef je er als gerespecteerde steeldief niet eens meer één te klauwen, je koopt ‘m en kan ‘m meerdere keren gebruiken. Wel zo efficient.
toon69 zegt
dit is in belgie de goedkoopste rs4, blijkbaar hebben sommmige toch gelijk wat de cultstatus betreft. http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/290194807?asrc=st|as
Senne zegt
@toon69: Dit is de e30 m3 onder de rs4’s…
Daarnaast is de 2.7 biturbo een heel erg sterk blok, interne delen kunnen een stuk meer vermogen aan en is ook relatief eenvoudig op te krikken naar serieuze waarden.
rob5nismo zegt
Dan zal ik eens een ramkraak gaan plegen om deze auto te kunnen kopen
24drive zegt
Wenum wissel is eigenlijk Apeldoorn..Tja zulke auto’s staan hier regelmatig tekoop in Apeldoorn
bofkont zegt
Deze B5 RS4 gaat geheid een klassieker worden die absoluut nog in waarde zal stijgen.
Maar vergis je niet in het onderhoud van deze 2.7 V6 Bi turbo, nokkenassen/turbo’s etc etc dit is een dure kostganger, ook het onderstel behoeft met deze jaren echt wel aandacht, een spaarpotje achter de hand houden is zeer aan te bevelen.
Ik vind hem prachtig!!
thomasthomas zegt
Wat een rubriek ook . Dit is de goedkoopste Audi , dit is de duurste Maserati…. van Marktplaats.
ehnl zegt
@thomasthomas: dit is gewoon een advertorial; een advertentie verpakt als ‘artikel’…
kilum zegt
Waarom zou je dit kopen? Als je voor een klap minder dit kan kopen?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286351043?asrc=st|as
Audi S6 Avant met 5.2 V10 uit 2006 met een lagere KM-stand
pajero zegt
kilum: dat is een handelaar waar ik niet zou gaan shoppen. Auto’s kloppen vaak niet. Maat van mij ging daar onlangs naartoe voor een M3 cabrio, van 2011 met 53.000 km. Was import, 1 sleutel en geen boekjes of onderhoudshistorie ter inzage… Maar over het algemeen liggen de prijzen voor een s lager, daar heb je wel gelijk in.
vonclausewitz zegt
‘Blauwe RS2’-tulpenbollenmanie kan ik me voorstellen, maar dit? Wat is het bijzondere verhaal aan deze serieproductiewagen dat hij zo duur moet zijn, misschien iets van RS2-surrogaat?
cossiekiller zegt
In België is dit gewoon al veel voordeliger in taksen dan zo’n 4.2l uit de B7 of B8. Denk daarom populairder.
ehnl zegt
ik heb liever een RS4 dan een RS6
mrwheely zegt
Krijg je zoiets nog wel verzekerd…..
Met al die plofkraakjes
niex zegt
gaafste rs4 ooit (maar ja ik hou van vroegah) en het geld waard, mits er een nulletje teveel op de km stand is vermeld. wtf? meer dan 200k en dan zon prijs?
jannemaneke zegt
Die prijzen in Nl: de hoofdprijs voor een afgetrapt hok.