Altijd al een setje Citroën CX spiegels willen hebben? Dit is je kans!
Leuk natuurlijk zo’n Ferrari of Lamborghini, maar een gedestingeerd heerschap wil natuurlijk iets rijden met iets meer understatement, stijl en ingetogen klasse. Iets Brits bijvoorbeeld, want op het eiland van de stiff upper lip houden ze wel van een beetje terughoudendheid. Een Jaaaaaag is een prima optie, maar zo’n Aston, dat is pas echt wat je wil. Al is het maar omdat je op zondag tegen je vrouw kan zeggen ‘honey, I’m going for a leisurely drive in the Aston’.
Oké, dus je hebt je tweed-jasje al afgestoft en je ‘brolly’ goed in de plooi gevouwen zodat ‘ie geen modderfiguur slaat op de hoedenplank, maar nu moet je die Aston nog kopen. Hoeveel ekkermen zet die je minimaal terug?
Een zoektocht op Marktplaats leert dat ‘very British’ rondrijden je minimaal 34.950 pegels kost. Daarvoor krijg je een 416 pk sterke grijze DB7 Vantage terug, met zwart leder en een automaat. Not bad, voor een heuse Aston met V12 onder de kap. De DB7 en met name de Vantage luidde het begin van een tijdperk in bij Aston Martin. Ford pompte behoorlijk wat geld in het merk wat onder andere resulteerde in de V12-motor die bekend staat als ’twee aan elkaar geplakte Mondeo V6 motoren’. Ian Callum en Keith Helfet tekenden voor de bevallige lijnen van de auto, waarvan verschillende elementen nog goed herkenbaar zijn in de Aston’s van nu.
Dit exemplaar uit 2002 heeft volgens de verkopende partij een volledige onderhoudshistorie en is uitgerust met meters walnotenhout hypermodern carbon op het dashboard en een Becker navigatiesysteem. De auto staat in het Gelderse Ochten. Maar, als je van plan bent een kijkje te nemen, ga dan niet zondagochtend, want op die dag zijn ze gesloten.
dutchcorvette zegt
Heerlijke bak
baske zegt
Het kijkt mooi maar stuurt als een natte krant. Voor dit bedrag heel wat mooiers te koop.
thomassnelweg zegt
@baske: wat neem jij dan
baske zegt
@thomassnelweg: een Duitser, bijv een 996 4S handgeschakeld of een E46 M3. Wellicht saai maar wel erg goed.
granlusso zegt
@baske: Maar de naam doet in dit geval veel vind ik zelf.
maxidyne zegt
@baske: dit is ook een GT, geen bochterverslinder.
maxidyne zegt
@maxidyne: bochtenverslinder
racerx zegt
@baske: ik snap niet wat mensen met een 4wd Carrera moeten…
baske zegt
@racerx: Helemaal met je eens. De meerwaarde ten opzichte van een 2S is voor mij ook voornamelijk de standaard Turbo body.
granlusso zegt
@racerx: Dagelijks mee tijden ipv in het weekend.
granlusso zegt
@granlusso: *rijden
racerx zegt
@granlusso: dat kan ook prima met een 2(S).
rulefollower zegt
@racerx: In NL maakt het ook niet zo veel verschil, maar in de bergen in de winter is het meer dan prettig.
En idd, mooiere body.
thomassnelweg zegt
@baske: m3 :)
davelepeef zegt
@baske: setje dempers/veren kan wonderen doen. Dat kan er dan nog wel af toch? Heb persoonlijk meer problemen met die kunststof kap rond de pook… Afgrijselijk!!
thomassnelweg zegt
Vette bak
watti zegt
Hazet heeft een niet al te beste naam….
leandro zegt
@watti: want, het zit hier in de buurt. Hoor er niet veel verhalen over maar ook niet echt iets negatiefs?
moveyourmind zegt
@watti: Lijkt me dat je daar nog best wel een auto kan kopen, mits je goed de ogen open houdt en je je niet laat inpakken. Met het grote aantal auto’s dat daar op voorraad staat en het beperkt aantal bruggen kan je wel op je vingers natellen dat ze niet alle auto’s die ze verkopen tip top in orde maken.
Maar ze hebben zeker niet alleen meuk staan.
JanJansen zegt
@watti: kom ook uit die buurt. Hazet heeft een prima naam. Maar zoals hierboven gezegd moet je altijd je gezond verstand gebruiken, zeker bij een Britse wagen die nou niet bepaald bekend staat om zijn betrouwbaarheid. Hou dus nog wat geld achter de hand voor reparaties.
donvincenzo zegt
@JanJansen: Ik ben er één keer wezen kijken toen ze een potentieel interessante auto te koop hadden staan. Dat bleek dus eens maar nooit weer. Voelde absoluut niet goed. Niet dat je keihard kunt aangeven dat ze je proberen op te lichten, maar er waren wel een beetje teveel aanwijzingen in die richting.
granlusso zegt
Niet verkeerd, zou het best overwegen als ik de running costs kan opbrengen. Als je twee of drie van dit soort auto’s hebt in deze prijsklasse heb je volgens mij hartstikke veel lol.
moveyourmind zegt
Ben daar begin van het jaar eens wezen kijken, toen stond deze Aston Martin er ook al. Zo op het eerste gezicht een net exemplaar.
Bijzonder stijlvolle wagen voor het geld. Zo’n Aston Martin is toch iets bijzonders.
Dutchdriftking zegt
Wel gaaf hoor. Wil ik best hebben.
dutchfiat zegt
“Dit is (al jaren) de goedkoopste Aston Martin van Marktplaats.”
thomasthomas zegt
Chique klokje in het middenconsole met rondom schakelaars van een Ford uit het jaar 0.
kle500 zegt
@thomasthomas: Maar wel in een mooi (waarschijnlijk) echt plaatje carbon!
Rob zegt
@thomasthomas:
Achja, het is ook maar een knopje. Niet meer, niet minder. Maar soit, ze hadden iets beter hun best kunnen doen bij Aston Martin… Maar het was wel al 100x beter dan zijn voorganger…
basbasbas zegt
Ik krijg een beetje een Amerikaans gevoel bij het interieur, niet positief. Ik zou voor dit geld ook gaan kijken naar een 911
rodger zegt
Toch zit die grille niet helemaal recht als je ’t mij vraagt
PunicaOase zegt
@rodger: en de wielen horen er volgens mij ook niet onder… schadeexemplaar..?
hplh zegt
En een lekker recent onderhoudsfactuurtje van 4,5 jaar geleden.
toyotafortuner zegt
Als ik wat ruimer in de slappe was zit dan graag!
Rob zegt
Jawel, DB7; over pracht en praal gesproken. Maar elke keer als ik zo’n ding voorbij zie komen ga ik haast automatisch op Google, zoekend naar foto’s/advertenties van de Jaguar XK…. Om een één of andere reden is dat ding veel begeerlijker dan de Aston Martin…
alfablog zegt
Zou liever de 6-lijn motor nemen. Hou wel van efficiency.
csx3000 zegt
In de USA koop je deze voor de helft van de prijs.
pinut187 zegt
@csx3000: in Engeland zijn ook een stuk goedkoper..
ronaldddvos zegt
Laat maar. Een auto waar de grill scheef er in zit. Of is dat gezichtsbedrog? Zo nee dan waarschijnlijk schadebak.
posthumus zegt
Mooi ook met die achterlichten van de 323F.
Maar serieus, als je dit vergelijkt met een DB11 valt toch alleen maar op hoe prachtig “tijdloos” dit ontwerp is. De DB11 moet het blijkbaar hebben van gekke knikjes en boze koplampen. De DB7 en DB9 hebben tenminste nog perfecte verhoudingen en vloeiende, glooiende lijnen, als een Olympsch vrouwenlichaam (afhankelijk van de discipline).
undifined1 zegt
Waarom zou iemand zichtbaar carbon willen hebben in zo’n auto, waarom zou iemand uberhaupt zichtbaar carbon willen, bijna altijd ligt er wel een vezeltje scheef, een gewoon gelakt is altijd stijlvoller.
Klassiekerrally zegt
Van welke CX zijn de spiegels dan afkomstig?
Ik ken alleen deze, die op o.a. de XJ220 en TVR Chimaera toegepast werden: http://farm3.static.flickr.com/2722/4319538199_891e74d118_z.jpg