







Voor nog geen 4.200 euro is-ie van jou, maar wat is het eigenlijk?
Nee, ik ben niet zo flauw om je nu een A-klasse met AMG-pakketje voor te schotelen. Het betreft heus wel een échte AMG, namelijk de wellicht wat minder bekende C30 CDI AMG Combi. Pwoah, een 3.0 vijfcilinder, goed voor 231 pk en 540 Nm om de achterbanden een stevig pak voor hun broek mee te verkopen.
Van 0-100 km/u gaat in slechts 7,5 tellen, de top is afgeregeld op een Autobahneske 250 km/u. Het verbruik is dan wel weer een tikje gunstiger dan, bijvoorbeeld, in het geval van de C32 AMG, want deze zelfontbrander zou je per liter diesel zo’n 13 km ver moeten brengen.
Dankzij het sportonderstel werd de auto 1,4 cm lager op de pootjes gezet dan een reguliere C-klasse. Met de prestaties en de rijeigenschappen zit het ongetwijfeld dus wel snor, alleen zal de toekomstige eigenaar trek moeten hebben in de soundtrack. Diesels klinken nu eenmaal niet erg sexy (behalve natuurlijk John Deere, da’s mien merk) en dat geldt net zo goed voor deze potente maar rochelende AMG mét sexy velgen.
Bovendien is daar de kilometerstand. 312.665 kilometer hoeft voor een auto als deze geen enorm probleem te zijn, maar het is niet bepaald een jong fris bloempje. Daarnaast -en nu komt de aap uit de mouw- is de koppakking lek. Wie daar maling aan heeft jast vandaag nog 4.199 euro van z’n spaarrekening en klikt hier.
Lekker panorama dakkie, is ook wel het enige wat ik leuk vind
Das helemaal geen panoramadak @888natan:
@mars: haha inderdaad you’re right
Meteen halen en je na een maand afvragen waarom de onderhoudskosten zo hoog zijn om hem daarna af te serveren met: Mercedes onderdelen zijn fucking duur, voor mij nooit meer Mercedes, ze roesten vast ook!
@nord: Even terug grijpend naar de ervaringen van sommige reaguurders uit devorige rubriek ‘de slechtste auto ooit’.
Jammer dat de 450 amg sport geen diesel is. Zou lachen kunnen zijn
@nord: Dat is onzin, Mercedes onderdelen zijn juist helemaal niet duur! enkel het uurtarief van de dealer is wel wat gortig van 100 euro ex.
Ik heb een mercedes monteur die thuis een brug heeft, dus je kunt het wel raden ;)
Roest staat de W203 helaas wel om bekend ja.
@bofkont: dat zal wel mijn beste bofkont, ik weet dat helemaal niet, nooit een Mercedes gehad. Maar dat is denk ik wel te lezen in de strekking van mijn bericht. Fijne auto’s ook, mooi vooral.
Ziet er best ok uit. Kan me nog herinneren hoe ik vol ongeloof de autovisie las. 230 pk diesel haha wat een tijden
Ik vind het wel heel goedkoop. Wel gaaf.
Voor zo’n bedrag weet je dat je een risico loopt. Gemiddeld kosten ze het dubbele. Maar als je zelf een beetje handig bent kun je er een leuke auto aan kopen, maar ik ben bang dat er meer aan de hand is, te meer omdat het bedrijf ook een prima garage heeft.
Niet dat dit een verkeerd adres is, maar met dit soort auto’s voor dit soort prijzen moet je niet te veel verwachten. Misschien iets voor Wheeler Dealers ;-)
@gtwillem: idd, een beetje garage maakt hem klaar en zet het in de verkoop of verkoopt hem direct door als er meer rottigheid zit aan te komen..
@gtwillem: precies, ik krijg er een beetje een Jetcars idee bij.
@dutchdriftking: Jet Cars is wel een trapje erger. Keer wezen kijken voor een kennis van mij (hij wilde een E46). Natuurlijk was het een hoek, op nep Alpina’s, kleurafwijking in de bumpers en achterschermen, splinternieuwe lasnaden achterin, en verkeerd typeplaatje (het was en 318i, 328i plaatje).
De verkoper daar meldde mij dat de auto zo goed als nieuw was, dat ie geen schade had, het een 318i was maar ‘Alpina-328i’ uitgevoerd was maar met een zuinigere motor en dat de Alpina’s alleen al 3.000 waard waren, maar hij vroeg er slechts 200 extra voor. Kijk, dan word je gewoon voor de gek gehouden en ben je erg naief als je erin trapt.
Bij dit bedrijf hebben ze hem waarschijnlijk overgenomen van een dealer die hem heeft ingeruild op een leuke, jong gebruikte 335d. Omdat een dealer niets met zo’n auto kan, stoot die hem door naar de handel. Tsja, en zo’n handelaar zet hem dan te koop voor de prijs die die waard is. En als dat 4.200 is, is dat 4.200. Ze vermelden keurig dat er wat mee aan de hand is. Alleen weet ik zeker dat deze C30 een hele grote beurt nodig heeft om weer een beetje fatsoenlijk te kunnen rijden. Wanneer zou jij jouw auto verkopen? Net wanneer die een grote beurt en nieuwe remmen heeft gehad of wanneer het er aan staat te komen? Precies ;-).
Ergo, Jet Cars is echt erg. Dit is gewoon een auto met een hoop werk bij een handelaar die er bijna niets voor vraagt.
@gtwillem: helemaal mee eens. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.
Dit was voor zijn tijd echt wel een van de betere/snelste diesels die er te krijgen waren.
Even in het juiste tijdsbeeld plaatsen mensen.
Roest is wel een punt van aan dacht bij de W/S203!!
@gtwillem: en toch zijn er mensen die er auto’s kopen en ze bestaan al jaaaaaaren onder dezelfde naam, terwijl de echt louche autobedrijven wekelijks van naam veranderen.
@roppp: Klopt helemaal! De ergste zijn die ‘pop-up’ achtige zaken met rare namen als ‘Impala Auto’s/RS Exclusive/R&H Cars’. Die in een leeg pand komen (vaak van een dealer die failliet is gegaan, alwaar is de grootst mogelijke troep verkopen. Dat zijn de echt louche handelaren. Maar ook daar kun je een goede auto kopen, je moet alleen heel goed je ogen open houden.
Maar deze garage lijkt mij niet direct heel erg fout, het is gewoon een handelaar. Die verkopen auto’s goedkoper dan een dealer met een reden. Het is een beetje als wat je vaak ziet bij Wheeler Dealers: er zitten wat gebreken aan, maar met een beetje handigheid valt het wel mee. Maar het kan ook enorm tegenvallen.
@gtwillem: wheeler dealers idd die reken 1000 manuren maar niet nooit mee.
Die velgen zijn wel erg diep, bij prestige hebben ze er ook een.
@mauritsh,
John deere? Enige diesel die echt lekker klinkt is Scania V8 en anders een Case International 1455.
@Dickie: cummins diesel klinkt beroerd wou je zeggen;)? Al is die scania wel ff tandje harder.
De top is alleen 245 i.p.v. 250 begrensd. Nu hoef ik hem niet :(
Misschien een tip voor Bilal die voetballer? Die heeft nu geen AMG meer.
Ik zou hem gewoon voor de volle pond verkopen. Als men dan vragen heeft over de witte rook uit de uitlaat gewoon zeggen: “Mja mevroutjuh, is normaal voor de tijd van het jaar bij auto’s. Het is koud buiten motor is warm en dan krijg je dat. Wat een mooie schoenen heeft u trouwens aan. Nieuw?”
Geheid dat ik ‘m verkoop dan…
@Rick-dos: Ik denk dat de mevrouwtjes in de rij staan voor een oude Mercedes AMG met meer dan 3 ton op de teller…., succes ?
@potjak: Doe maar stoer, maar we weten allemaal wie de beslissing neemt welke auto er wordt gereden door het gezin…?
@Rick-dos: Mag bij jou zo wezen, maar bij ons absoluut niet het geval, sterker nog mijn vriendin heeft een schijthekel aan mijn fun wagentje :)
Zijn er echt amg diesels gemaakt?
@rob5nismo: ja
@rob5nismo: Ja, 1. Er was ( is? ) hier ook een reaguurder die er 1 had. Gebruikersnaam was C30CDIAMG of zoiets.
@SimonMc: @c30cdiamg hij bestaat! Zou hij nog leven?
@henkhupelschoten: Vrees er voor. Laatste reactie meer dan 3 jaar geleden.
@SimonMc: Rip
@SimonMc: is dat al een oude wagen?
Want ik had een discussie met een collega hierover
@rob5nismo: Tja, wat is oud? Gemaakt van ’02 tot ’04.
Eigenlijk nooit AMG waardig geweest (vroeger al niet) De C32 en C55 hadden dik 100pk meer.
@thomasthomas: laat die pk-fetisj ff los en kijk eens naar t koppel..
Of probeer eens uit in de praktijk, denk dat je versteld staat!
Deze c klasse is uit de tijd dat de boekhouders en accountants aan de macht waren en kwalitatief gezien houd ik altijd afstand van deze serie. Gelukkig zijn de laatste 2 series C klasse weer op niveau. Wel een zeldzaam ding, maar toch liever de generatie nieuwer. Daar zijn ook genoeg leuke diesels te vinden
@eelco74: helemaal eens. Een gewone c350 cdi loopt beter dan deze. Mag ik elke dag van genieten
Da’s goedkoop…kop misschien stiekum gescheurd?
Toch leuk om de 20e eigenaar te worden…. :)
Mijn gewone 350 cdi heeft meer vermogen en loopt harder.
Deze is niet AMG Waardig.
Maar goed, iedereen mag een foutje maken.
@c350cdi: Iets met tijdsbeeld??
Voor die tijd was het absoluut een zeer fijne snelle diesel, bijvoorbeeld Bmw is met zijn E46 330D niet sneller.
AMG waardig, tja dat is idd een puntje, maar een C36 AMG is naar huidige maatstaven ook niets bijzonders meer.
@c350cdi: jouw c350 is dan ook een beetje jonger. Wel appels met appels vergelijken.
De C320 cdi is ook bijna net zo krachtig. Die was wel tegelijkertijd leverbaar. Maar AMG is nog altijd meer dan een motor. Het is een hele andere auto om in te rijden. Dus elke AMG is AMG waardig.
@lekbak: correctie, de C320 is de opvolger van de c270 (vanaf de facelift) en die laatste heeft een hele bult minder vermogen dan de 320 en de AMG.
Ja, of je koopt een e46 330d met M pakket
Stand van de voorzetels zeggen veel …
7,5 sec naar de 100 km/u. Een beetje 2liter dieselmotor met 4 cylinders doet dat al. Bvb een BMW 320D