Kijk, dat is nog eens de vrijdagmiddag vieren. Gewoon je gloednieuwe en eerste Lamborghini Sian van Nederland ophalen.
Sommige mensen hebben een leukere vrijdagmiddag dan jij. Ik weet zeker dat Quote 500-lid Gerard van der Horst in elk geval een prima middag beleeft. Hij kon vandaag de sleutels in ontvangst nemen van de eerste Lamborghini Sian van Nederland. Voor de supercar is ruim 2,65 miljoen euro afgetikt. Daarvan is 130.238 euro alleen al de BPM. Goedemiddag!
Van der Horst heeft het er maar druk mee. Het was ook deze ondernemer die nog geen maand geleden de eerste Ferrari SF90 Stradale van Nederland in ontvangst kon nemen. De vermogende Hollander is wat dat betreft goed bezig met het pakken van bizarre primeurs. En het vullen van de Autoblog voorpagina.
De ondernemer uit Noord-Brabant is lid van Cars & Business. De exclusieve autoclub heeft een aantal foto’s gedeeld van de blauwe Lamborghini Sian op sociale media. Het is een uitgesproken model met een excentriek uiterlijk, vooral zo in het blauw.
Lamborghini Sian in Nederland
Van de Lamborghini Sian (eigenlijk moet je Sián schrijven) komen er 63 stuks wereldwijd. Dat er tenminste eentje op Nederlands kenteken is verschenen kun je als bijzonder omschrijven. Die 63 is natuurlijk een verwijzing naar het geboortejaar van Lamborghini. Onderhuids is de Sian een Aventador. De RDW omschrijft dit model dan ook als een ‘Lamborghini Aventador (Sian)’ op het kentekenbewijs.
Onderhuids levert de V12 een ferme 785 pk. Nog eens 34 pk is afkomstig van het 48v hybride systeem dat is gekoppeld aan de Sian. Het systeemvermogen komt daarmee uit op 819 pk. De 0-100 tijd van 2,8 seconden liegt er niet om. De topsnelheid van meer dan 350 km/u overigens ook niet.
FordGT zegt
Zojuist gespot op a17. Wat een apparaat.
pindakoning zegt
@fordgt: geloof dat graag, in het normale straatbeeld zal zo’n apparaat nog extremer ogen
deeberton zegt
Mensen die auto’s “apparaat” noemen. Of nog erger “spul”
mashell zegt
Snap ik ook niet, je geeft je auto toch gewoon een naam…
viezefreddyw zegt
Mag ik aannemen dat Gerard een bloemetje gekregen heeft van de overheid voor al die centjes die betaald zijn voor de BPM?
deeberton zegt
Net geen 1% van zijn vermogen….
En misschien mag Gerard dan ook de NL overheid bedanken voor alle faciliteiten die hij gebruikt heeft op weg naar de 180 mil.
Pascal zegt
@deeberton en hoeveel belasting denk je dat zo’n ondernemer gemiddeld nog meer afdraagt (werkgeverlasten, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting en nog veel meer) en hoe die balans er dan onder de streep uitziet? Neem van mij aan dat het toch echt de staat is die dat bloemetje zou mogen bestellen.
potver7 zegt
Hij kan dat bloemetje best zelf betalen hoor… :)
por100 zegt
Daar gaat het niet om. Hij verdient een bloemetje. Sterker nog in, in deze tijd dat het gezag van de overheid en in het bijzonder de belastingdienst onder druk staat zou het marketingtechnisch zelfs heel verstandig zijn om hem een bloemetje te geven.
reactief zegt
Volgens mij verdiend hij z’n geld grotendeels over de grens, dus in hoeverre betaald hij hier belasting.
Mij maakt dat verder niet uit, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof hij een held is voor ons land en daarom een bloemetje verdiend omdat hij veel geld verdiend en veel geld uitgeeft…
Leuke auto’s koopt hij in ieder geval! En tof, maar ook niets anders dan zoals het hoort, dat hij een groot deel op NL kenteken zet!
mashell zegt
Belastingen voor bedrijven zijn Nederland behoorlijk laag (wat wil je met de VVD zal sinds mensenheugenis in de regering). En werkgeverslasten, dat is salaris van werknemers dat werkgevers inhouden om af te dragen. Met bedrijven en ondernemingen hoef je echt geen medelijden te hebben.
Pascal zegt
@mashell ik heb zelf een bedrijf met personeel en ik klaag niet, maar ik hoef ook weer niet de illusie te hebben dat ik gematst wordt ofzo.
michaelb zegt
@mashell: Jij hebt geen ervaring met het MKB zo te zien.
cossiekiller zegt
Voor de BPM alleen al heb je een E63S, een auto die ik zelfs liever zou hebben dan deze Lambo.
autogeak zegt
Als je het geld hebt om zo een soort auto te kopen dan hoef je gelukkig due keuze niet te maken. Dan koop je gewoon wat je allemaal wilt.
fendercd60 zegt
De auto zelf vind ik niet mooi maar de kleursteling wel.
p993 zegt
@fendercd60: namens de gemeenschap dank voor uw bericht!
scheurbuik zegt
Slechts € 130.000 bpm? Dat is nog geen 5% van de waarde van de auto. Een Ford Mustang v8 kost hier € 118.000, waarvan € 44.000 bpm. ruim 37% van de waarde van de auto. Conclusie: voor kopers van een supercar is bpm totaal geen issue.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Euh… als je dit soort auto’s kunt kopen lig je sowieso niet wakker van BPM, of het nou €1000, €10.000 of €100.000 is
meetsysteem zegt
Ik denk een kommaatje verkeerd misschien? 🤔
potver7 zegt
De tijd dat BPM een percentage van de catalogusprijs was, ligt ver achter ons. Tegenwoordig wordt puur gekeken naar de CO2-uitstoot; op de site van de Belastingdienst staan tabelletjes waarmee je dat zo kunt uitrekenen. Voor hele dure auto’s is het dus inderdaad geen issue, maar dat is ook logisch: de ‘nieuwe’ BPM is vooral bedoeld om kopers naar een wat minder vervuilend model te ‘sturen’, maar dat heeft voor kopers in dit segment niet heel veel zin.
Nog afgezien van het feit dat er maar heel weinig super- en hypercars worden verkocht, er over het algemeen heel weinig mee gereden wordt (de netto milieubelasting is dus maar marginaal), en de overheid natuurlijk ook nog wil voorkomen dat de koper hem dan maar in het buitenland registreert om die torenhoge BPM te omzeilen.
redneckarie zegt
@scheurbuik: daar is die 34 pk uit het 48v systeem voor … hybride = minder uitstoot dus minder belasting
subaru555 zegt
100k bpm valt wel mee toch, met atmosferische V12 anno 2021? Een Veyron deed destijds 800k bpm.
De Reventon was een voorbode van de LP640 qua design. Ik vind dit persoonlijk niet mooi, hoop dat de nieuwe V12-Lamborghini toch anders wordt qua designrichting.
tvsfotografie zegt
De Sian is hybride, wellicht dat dit de BPM verklaard
etiennep zegt
Niet de eerste exclusieve lambo die hij ontvangt.
sr20det zegt
De kleur is goed
Dutchdriftking zegt
En gewoon naar huis rijden IPV op de trailer. Wat een baas! Geniet er van, helemaal verdiend.
van Kempen zegt
Denk inderdaad dat de BPM niet goed vermeld staat. Ruben? Mijn check bij de overheid geeft een puzzel waar je alleen maar mee de mist in kunt gaan. Waarom toch zo gecompliceerd???
hayte zegt
De bruto BPM is volgens RDW toch echt 130.238 euro ;) Kenteken is op eerste afbeelding net te zien.
petroldrinker zegt
Gaaf, vind de voorkant echt wel dik, alleen die achterkant vd auto is toch wel echt lelijk in mijn optiek…… toch zou ik willen dat ik het kon betalen… XD
Pascal zegt
Natuurlijk is die Lambo veel leuker, maar toch zou ik ‘t best geinig vinden om deze tegen te komen bij ‘t stoplicht met een Model S Plaid.
phr34k zegt
Wat mij betreft rij je in zo’n tupperware hok gewoon keihard voor lul. Dit ziet er toch niet uit?
mashell zegt
Als je er in rijdt maakt het geen bal meer uit hoe het er uit ziet, dan heb je alsnog een keiharde l…..
anders zegt
Hoi Autoblog, bel hem even op voor de vergelijkende test met de SF90. Gewoon omdat het kan!
potver7 zegt
Ik snap het niet. Daar heb je toch niks aan in de sneeuw?
jwcroy82 zegt
Wat een aartslelijk ding zoals eigenlijk alle gelimiteerde speciaaltjes van lamborghini. En dan zo’n bedrag betalen dan zouden er eigenlijk raketmotoren in moeten liggen in plaats van diezelfde v12 als standaard.
exclusivecarspotter zegt
Ook lullig auto staat op kenteken als een Aventador met een nieuwwaarde van € 556.667,-
potver7 zegt
Nou, dan kijk je niet goed hoor. De RDW meldt gewoon een nieuwprijs met 7 cijfers beginnend met een 2…
escort77 zegt
Lekker belangrijk, 130.000 euro BPM.
Die 2,65 miljoen bevat 21% BTW, dus dat is zo’n 460.000. Dan valt die BPM wel weer mee.
vbarchetta zegt
@escort77: waarschijnlijk toch op naam van de holding oid gezet, kan hij de BTW gewoon weer terug vorderen van de belasting…
por100 zegt
Ja maar dan niet privé rijden
Pascal zegt
Juist, of een onmeunige partij geld aan bijtelling betalen. Denk daarom dat ie niet op de zaak zal staan.
vbarchetta zegt
@Pascal: hij heeft hem toevallig wel zakelijk geregistreerd, bij eigenaar staat fleetowner…
vbarchetta zegt
@por100: staat als fleetowner geregistreerd, zakelijk dus….
VeniVidiVici zegt
Hele mooie auto en zeer zeker gegund! De eigenaar werkt er hard genoeg voor!
ghost zegt
Dus als ik het goed begrijp heeft Gerard 1 een Lambo Centenario en Gerard 2 een Lambo Sián?
por100 zegt
Zo tegen dat troosteloos treurige weerbeeld op de achtergrond is dit toch een fantastische auto/kleur.
ishiban zegt
Voor de kersverse eigenaar, veel plezier ermee. Ik heb niks met VAG producten helaas.
mrporter zegt
Over een paar jaar is deze auto waarschijnlijk nog meer waard ook. Dus boeit sowieso niet.