Deze persoon koos meteen voor een opvallend kleurtje.
Het was geen 1 april grap. De BMW 1 Serie met voorwielaandrijving is een feit en inmiddels is de productie van de hatchback begonnen. De Duitse autofabrikant bouwt de auto in de fabriek in Leipzig. Andere modellen die hier van de band rollen zijn de 2 Serie (coupé, cabrio, M2 Competition, Active Tourer), de i3 en de i8 (coupé en roadster). Per dag produceert BMW 1.000 auto’s in deze fabriek.
Als de productie van de 1 Serie op volle toeren draait wil BMW er 600 per dag gaan bouwen. Naast Leipzig gaat ook een andere fabriek van het merk in Regensburg de 1 Serie assembleren. Het is een ongelofelijk druk jaar voor BMW, het aantal modellen worden er met hoog tempo uitgepoept. Denk aan deze 1 Serie, de X7, de nieuwe X3, X4, X6, de M8, de 2 Serie Gran Coupé en de sub-varianten op deze modellen.
Dit eerste exemplaar heeft als eindbestemming Italië. De klant kocht een 118i met het optionele sportpakket. Vermoedelijk was de klant geïnspireerd op de M135i xDrive, want in deze kleur werd de nieuwe hot hatch gepresenteerd aan de wereld. De 118i is in de nieuwe 1 Serie een 1.5-liter driecilinder met 140 pk en 220 Nm koppel.
wat raar is dit niet de leaseuitvoering voor nederland?
Staat er nu “M Performance” op de motor afdekking van een 1.5 / 3 cilinder met 140pk? Geestig.
@djpz3: die stickers zitten bij het optionele sportpakketje: + 5pk
@djpz3: afgaand op de afdekplaat, lijkt het toch meer op een viercilinder aan die streepjes te zien…? Of…?
@robindrenth: Denk het idd! Maar goed op enkele turbo motoren staat ook “Twin power turbo” en zit er 1 turbo in (die vast iets “twin” of variabel doet).. vandaar de vraag haha..
@djpz3: “Twinpower turbo” is BMW’s benaming voor een twinscroll turbo.
@langejohn: nope, veel gemaakte fout. Staat op alle turbo’s van BMW. Ook op de niet twin scroll. Staat bijv op 3 cylinder turbo en 6 cylinder twin turbo. Die kunnen al sowieso geen twin scroll zijn. Het is een aanduiding voor de algehele range van motoren met turbo. Het is zo verwarrend dat ze er scheidbaar zelfs voor aangeklaagd zijn.
@kuyl: Zeker dat driecilinder geen twinscroll is? Ik heb al eens met zo’n driepitter (maar dan wel in de MINI) gereden en die kreeg heel voelbaar bij zo’n 3.500 toeren nog ‘ns een tweede boost, iets wat ik met een niet-twinscroll nog niet heb mogen ervaren.
@stefan1207: Een twin scroll turbo geeft je geen “tweede boost”.
Waarom je dit met een niet twin scroll nog niet meegemaakt heb weet ik ook niet.
Want om te beginnen was het al helemaal geen twin scroll turbo waar je mee aan het rijden was:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38
Maar een twin scroll voor een driecylinder gaat sowieso niet werken. Want hoe deel je 3 door 2?
@djpz3: Dit gaat om een M135i, aan de nieren te zien. Foto’s staan door elkaar naar alle waarschijnlijkheid
@mistermini: denk het idd!
La bella macchina ..
Motor size. Zuipt gewoon ivm te zware auto. Ik begrijp het niet
Wat blijven autofabrieken toch ontzettend cool en futuristisch overkomen
Je kan het de Italiaan moeilijk kwalijk nemen geen Guilietta te kopen….
@dutchdriftking: waarom niet, is een erg mooie auto om te zien en qua betrouwbaarheid op t zelfde level als BMW.
@tttijn: Toch mis ik een station variant, al zal het dan misschien niet zo een mooie auto worden.
@tttijn: weleens in gezeten? Beroerde zitpositie en tragisch slecht afgewerkt. Daarnaast ontbreekt het stuurgevoel compleet. Jammer, want het ziet er van buiten wel leuk uit.
@boenderaar: eerlijk gezegd niet. Als ik gebruikt in die klasse zou zoeken zou ik er zeker in proefrijden
Op foto 9 is het net een Peugeot 206
Stuur maar naar Italië die nemen een paar kraakjes en piepjes wel voor lief.
Op foto nummer 4 zie je het ‘huwelijk’ tussen koets en motor/aandrijflijn.
Maar dit lijkt meer op een gedwongen uithuwelijking.
Is die zilveren verdiende kale uitvoering zonder lak?
*versie de
Halve 6 cil. Met voorwiel aandrijving. Prachtig!
@tttijn: Of een RWD met 8 versnellingen achteruit.
Heeft deze klant ook 2 miljoen dollar betaald voor de eerste?
Dan koop je een 118i en krijg je een 1.5 liter…
@FB_100001036415374: ik dacht hethezelfde… Echt belachelijk. Ik heb een 116d gehad met een 4 cilinder 2.0L diesel (2010 denk ik).
@brent_decat: Tja het is nu eenmaal zo. De concurrenten kunnen er anders ook wel van.
Altijd nog beter dan een 1.3 liter in een A200
Leuk zo’n kijkje in de fabriek ?
Lekker rommelig zo op de foto’s, staan een blauwe 118i in M uitvoering en een M135i door elkaar heen gehusseld.
Eerste aan een klant geleverde… wat een onzin, in China rijden die voorwielaangedreven 1-series al jaren rond, , zien er overigens hetzelfde uit daar. Zijn toch ook klanten?
@hupke: eerste aan een klant geleverde auto van dit specifieke type (F52).
@elmerblues: sorry f40 bedoelde ik natuurlijk
Prachtig uitgevoerde remklauwen ook weer…. echt belachelijk die half open klauwen