De duurste Volvo V70 van Marktplaats is een absoluut pareltje met een stevig prijskaartje.
Het is misschien wel de meest populaire Nederlandse luxeauto: de Volvo V70. Het is sowieso de meest Nederlandse luxeauto. Daarmee bedoelen we: de Volvo V70 is veilig, comfortabel, praktisch, ingetogen, ruim en luxe. Waar een Duitse tauto te patserig is en een Jag of Italiaan te flamboyant, past de V70 uitstekend bij ons luxe spruitjes imago. Doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg op vier wielen.
Heimwee
De V70 is min of meer opgevolgd door de V90, alhoewel die iets groter, luxer en hoger gepositioneerd is. De V70 was altijd Audi A6-ruimte voor iets meer dan Audi A4-geld. De Volvo V90 is meer een rechtstreekse Audi A6 concurrent. Enfin, het is dus mogelijk dat je heimwee hebt naar de Volvo V70. Wij gingen op zoek naar de duurste Volvo V70 van Marktplaats.
Duurste Volvo V70
Uiteraard hebben we ‘m ook gevonden. Dat was niet zo heel erg moeilijk, overigens. Alhoewel: we moesten een keuze maken. Een ‘T4’ met viercilinder en weinig kilometers of deze T6 met wat meer ervaring. Wij hebben gekozen voor de leukste, uiteraard. De Volvo V70 T6 was voorzien van een drie liter grote zes-in-lijn benzinemotor met een turbo. Het is niet de meest hitsige in zijn soort, maar het is een zeer stille, verfijnde en soepele motor.
Briljante balans
Die briljante balans kun je heel erg lastig creëren met vier cilinder, turbo’s, superchargers en elektromotoren (zoals het tegenwoordig gedaan wordt). Daar staat wel een lekker exorbitant verbruik tegenover, want zelfs Volvo denkt dat je gemiddeld de 1 op 10 niet zult halen. Maar hey, je hebt wel 304 pk onder de motorkap van deze elegante, donkerblauwe Zweed.
Koppel
Belangrijker is het maximale koppel van 440 Nm, dat vanaf 2.100 toeren beschikbaar is. De motor is gekoppeld aan een zestraps automaat. Uiteraard is deze Volvo voorzien van vierwielaandrijving. Het is een Haldex-systeem waarbij de achterwielen pas meedoen als de voorwielen grip verliezen. De prestaties zijn in orde: van 0-100 km/u duurt 6,9 seconden, de topsnelheid is begrens op een niet Volvo-esque 250 km/u. Daarmee is de duurste Volvo V70 van Marktplaats 70 km/u sneller dan een nieuwe V90 T8 met 400 pk!
Luxe
Qua luxe kom je ook niets te kort, of je moet helemaal fan zijn van infotainmentsystemen. Het leuke van de V70 is dat de auto een paar dingen heel erg goed doet. Volvo stoelen in dikke en luxe uitvoeringen zijn een absoluut genot waar geen Duitser tegenop kwan. Het audiosysteem is uit de kunst. en check het hout en het leer: dit is gewoon pure luxe, verpakt in een bescheiden Volvo. Het is een auto waarin je wil genieten, maar niet daarmee te koop wil lopen.
Paketten en toeslagen
Dat moois heeft wel zo zijn prijs. De duurste Volvo V70 van Marktplaats kost namelijk 29.950 euro. Ondanks dat dat een bijzonder stevige prijs is voor een V70 van vijf jaar oud met meer dan anderhalve ton op de klok, is het ook een soort meeneemprijs. Want je moet garantie er nog bij kopen voor 495 euro (of 595 met aircoservice). Omdat de auto meer dan 2.000 cc onder de kap heeft, gooien ze er ook nog een toeslag over van 150 euro. Daarmee kom je dus op een totaal van 30.695 euro en is het alsnog de duurste Volvo V70 van Nederland.
cdlop01 zegt
Veel en veel te duur, doe er 15k vanaf en dan nog aan de prijs. Karakeristieke wagen met veel laadruimte zoals het hoort bij een statoonwagen van dit merk, de V90 lijkt nergens naar met veel te beperkte laadruimte en helaas geen stijle achterklep meer.
pa045 zegt
@cdlop01: wil ik jouw 5 jaar oude T6 voor €15000 zien aub.
cdlop01 zegt
Ik zou er geen 15k voor over hebben. 30k is toch veel en veel teveel, belachelijke prijs.
pa045 zegt
@cdlop01: wat jij ervoor over hebt, is geen indicatie van de waarde.
werf76 zegt
Klets geen onzin. Geen enkele V70 in deze uitvoering met de genoemde opties heb je voor 15k.
Eventueel een diesel die met zn allen in een schophoek zitten. ..
911targa zegt
@cdlop01: deze auto heeft meer steil…..
shaguar zegt
@911targa: Maar dat komt door de foto’s op de helling natuurlijk.
Wel een stijlvolle auto trouwens.
frank2b zegt
Zodra je een auto koopt bij een handelaar heb je gewoon wettelijk geregelde garantie. Daar hoeft een dealert geen extra geld voor te vragen, ook al is het de duurste V70-occasion van NL …… ;)
“De wettelijke garantie op een tweedehands auto valt onder de wet ‘Verkoop en garanties voor consumentengoederen’ en heeft een duur van 6 maanden. Een verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eisen van normaal gebruik.”
Waarvan acte.
jaapiyo zegt
Daarbij is garantie sowieso een wassen neus, zeker BOVAG garantie. Je bent overgeleverd aan de wil van je garage. Als die netjes zaken doet lossen ze dingen op, als het een sjacheraar is draaien ze zich er onderuit, garantie of niet. Kan je naar de rechter stappen als je het geld of de verzekering hebt, maar die staan meestal in dienst van de bedrijven in dergelijke gevallen. Lang verhaal kort; je kan net zo goed bij een particulier kopen, bespaar je je in ieder geval wat kosten vooraf.
Ot92 zegt
@jaapiyo Ik zal mijn eigen ervaring even als voorbeeld nemen. Vorig jaar november gezocht naar een specifiek auto. Deze werd helaas niet veel aangeboden door particulieren, Duitsland was qua prijs vrijwel gelijk aan NL. Prijs bij de dealer van een occasion was haast gelijk aan die van een particulier, ook had de auto van de dealer een stuk minder gelopen.
Zo gezegd zo gedaan, de auto van de dealer gekocht, hier zat die zogenaamde 6 maanden garantie bij in die normaal 500 euro ofzo kost. Ik zal even alles opnoemen wat er in die 6 maanden is vervangen.
– Koppelingsset (zodra ie goed warm was schokte de auto bij het wegrijden)
– Versnellingsbak (schrapend geluid bij het sturen naar links)
– Hogedrukpomp van het CR injectiesysteem (scheelde niks aan volgens mij, maar ze dachten dat er een vreemd geluid van af kwam, dus vervangen onder garantie)
– distributieriem set (maakte een piepend geluid)
– Versnellingsbak (de nieuwe bak lekte olie door de 2 bakhelften zijn)
– Kleine dingetjes zoals achterruitcamera, 3de remlicht enz.
Nu had ik helaas pech, je kan niet altijd geluk hebben. Het betreft een net 4 jaar oude auto met net 100dkm op de teller. Die 500 euro is, gok ik, zo’n 10x terug verdiend.
Nu heeft elke nadeel een voordeel, ik hoef nog enkel filters, olie en remmen te vervangen. De komende 2 ton km hoeft niks gedaan te worden buiten periodieke onderhoud.
Stel, ik had niet die 6 maanden bovag garantie op de auto zitten, denk je dat ik al die dingen op de wettelijke 6 maanden garantie kon verhalen?
Ikzelf denk dat ik er naar kon fluiten…
Ot92 zegt
@Frank2b Ja en nee, het zit namelijk zo. Stel, die auto staat op 50.000km en de automaatbak gaat stuk, dan heb je recht op garantie. Maar als ie bijvoorbeeld op 150.000km staat en de turbo gaat stuk, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen recht op garantie.
De regel is namelijk dat ze bij de wettelijke 6 maanden garantie kijken of het onderdeel wat defect is normaal is voor de afgelezen kilometerstand op dat moment.
Bij de 6 maanden garantie die je erbij koopt mag je letterlijk met alles langsgaan.
Ikzelf heb een auto gekocht vorig jaar november. In de prijs zat de 6 maanden garantie standaard inbegrepen. Ze hebben toen zelfs de derde remlicht moeten vervangen bij een 4 jaar oude auto, omdat 1 van de ledjes stuk was gegaan.
Die 500 euro plus de winst die ze hadden gemaakt op die auto zijn ze overigens 10x verloren…
Marty zegt
@frank2b: koop je rust. Wettelijke garantie is zeker verplicht, echter is dus alles een discussie punt. De aanname bij hoeveel kilometers iets stuk mag gaan, zou bij iedereen verschillend zijn. Indien 6 maandjes bovag, heb je geen discussie. Makkelijker kan ik het niet maken!
jarnobakker zegt
@frank2b: ik heb 2 jaar geleden een ford S-Max gekocht uit 2011 emt 76000 km op de teller. Na 3 maand vond de powershift automaat het fijn om er mee stoppen. Revisiekosten : 4000 euro. De garage waar ik hem had gekocht gaf geen enkele tegemoetkoming. Zelfs rechtsbijstand alles er bij gehad , die konden ook niks beginnen. Als een garage het verkeerd wil spelen heb je geen poot om op te staan.
saffie89 zegt
@jarnobakker: daar had je rechtsbijstand meer uit kunnen halen
bisazza zegt
Ik ben niet zo van de ‘doe maar gewoon dan doe je gek genoeg’ Een BMW F11 in dezelfde kleurstelling met comfortstoelen is op alle fronten beter dan deze V70 en naar mijn mening een chique verschijning mits OEM uitgevoerd
tmenges zegt
@bisazza: op alle fronten beter , maar die comfort stoelen van BMW kunnen nog niet tippen aan de standaard Volvo stoelen hoor.
Bastiaan zegt
Een BMW op alle fronten beter… pfff de kwaliteit van BMW is nooit top geweest, helaas binnen de familie aan den lijve mogen ondervinden.
En die kerkbanken die ze in Duitsland stoelen durven noemen zijn wel het allergergste…
Schuine achterkanten… erg onpraktisch in de kofferbak met een kastje. Maar helaas is ook Volvo daarme overstag.
Nee laten we het er op houden dat jij het een vind en een ander het ander.
madvillain zegt
Dat leer van de bestuurdersstoel had ook wel eens gereinigd mogen worden. Gadverdamme.
tenaci zegt
@madvillain: ja bah zeg, 150.000 km een flatulente chauffeur op de stoel gehad….
berrychello zegt
Ik vroeg me af of het aan de foto ligt, maar het ziet er niet fris uit inderdaad. Voor dit geld (voor de helft ook eigenlijk wel ;) ) verwacht je anders.
henkp1 zegt
Uitermate sjieke automobiel! Fraaie kleurstelling en mooie opties. Smak geld, maar plezier is gegarandeerd (grotendeels dan).
-exit: dank u, is inmiddels gefixt.-
moveyourmind zegt
Lijkt me een erg fijne auto die me qua karakter doet denken aan de Saab 9-5 Aero Estate, al is het natuurlijk wel een stuk modernere auto. Maar deze Volvo heeft ook dat ingetogene en een luxe interieur dat tegelijk nog steeds enorm nuchter oogt, zelfs met houten stuurwiel. En is ook meer dan vlot zonder dat je dat er aan de buitenkant vanaf ziet.
Deze uitvoering ziet er heerlijk uit, alleen zou ik in deze prijsklasse gewoon naar de Volvodealer gaan, heb je tenminste een jaar Volvo Selectgarantie.
Goed_Koopman zegt
Als je op zoek bent naar een luxe en geraffineerde auto moet je Volvo om twee redenen voorbijlopen. 1. Dat zijn Volvo’s niet hoe luxe ze ook lijken en 2. ze zijn altijd veel te duur. Zo ook deze. 30k, daar koop je ook een fraaie en frisse XJ 5.0 voor, om maar wat te noemen. En als je perse een luxe station wil ontkom je niet aan de Duitse drie of JLR. Maar ach, pedante Volvotypetjes betalen kennelijk graag teveel voor meuk. Raar soort mens.
v60polestar zegt
@goed_koopman: nog nooit in een moderne Volvo gezeten blijkbaar (Volvo V90 bijvoorbeeld), die al standaard luxer uitgerust zijn en beter afgewerkt dan de Duitsers.
lekbak zegt
@v60polestar: maar zijn ze ook verfijnd? Ik heb geen ervaring met de v90 hoor. Maar een Dacia heeft meer luxe en een betere afwerking dan een 30 jaar oude Mercedes. Toch is die Mercedes veel verfijnder in omgang en heb je bij de Benz het idee in een luxewagen te zitten en bij Dacia niet.
eklasse zegt
@lekbak: Jij rijdt zelf toch ook een oude Benz?
Een Dacia heeft geen betere afwerking dan een 30 jaar oude w124. Dat is geen mening maar een feit. En qua uitrusting zal het elkaar niet veel ontlopen.
lekbak zegt
@eklasse: qua uitrusting is er zeker wel een groot verschil. Een w124 uit 1990 heeft de helft van de keren geen elektrische ramen en heeft zelden airco of cruise control. Zaken die een Dacia tegenwoordig meestal (of altijd) wel heeft.
De afwerking van een w124 is ook niet zo goed als auto’s van tegenwoordig. Nog niet eens bijna. Het is in de w124 wel doordacht, prettig in omgang en gaat zelden stuk.
Begrijp me niet verkeerd, het is wat mij betreft bijna de perfecte auto. Maar er is wel heel erg veel vooruitgang geboekt op zaken zoals afwerking, de afgelopen 30 jaar.
v60polestar zegt
@lekbak: verfijning is prima op orde, het enige wat je helaas mist is de sound van een 5 of 6 cilinder, maar voor de rest is er niks mis met de 2 liters.
lekbak zegt
@v60polestar: ik bedoel vooral de rest van de auto. Motoren zijn tegenwoordig allemaal uitwisselbaar. Vooral met automaatbak boeit het weinig wat er voorin ligt.
Goed_Koopman zegt
@v60polestar: Oh jawel, juist te vaak. En iedere keer blij als ik daarna weer in een verfijnde auto stap. Met aandrijving op de juiste wielen, om mee te beginnen. Zelfs een bread and bitter Passat rijdt verfijnder dan zo’n schaatsende V70.
pa045 zegt
@goed_koopman: want die heeft de aandrijving op de juiste plaats..
Goed argument.
werf76 zegt
Dit is gelul. De V70N, model 2000-2007, was een boot om mee te rijden. Grote draaicirkel. Echter wel een hele fijne auto om mee te rijden. Wegligging was meer dan goed. Ja, als je er circuit tijden naast gaat houden zullen ze het afleggen maar hey, we rijden daar niet.
De V70NN was echt een veel meer een rijders auto. Het had een Ford onderstel. En nu niet terugkomen met “Tja een Ford”. Menig automerk kan een puntje zuigen aan het weggedrag van een Ford.
v60polestar zegt
@goed_koopman: het is maar wat je zoekt, als je opzoek bent naar een stuiterbak dan kun je beter naar de Duitsers gaan, maar voor comfort (ook verfijning) ben je prima af met een v70..
Bastiaan zegt
Helemaal mee eens, daarom zul je mij nooit in 1 van die “heilige 3” vinden.
Vreselijk dat “Duitse comfort”, kneiterharde wegligging en stoelen.
Bastiaan zegt
Liever een ‘schaatsende’ V70 dan ook maar iets uit de stuiterende VAG stal.
werf76 zegt
Mogen er geen mensen zijn die iets anders willen dan de genoemde drie merken?
berrychello zegt
Mag, zonder mensen met een andere smaak een vrij naar stickertje op te plakken.
Bastiaan zegt
@Goed_Koopman “En als je perse een luxe station wil ontkom je niet aan de Duitse drie of JLR. Maar ach, pedante Volvotypetjes betalen kennelijk graag teveel voor meuk. Raar soort mens.”
Volvtypetjes bestempelen als teveel voor meuk willen betalen, en dan met de Duitse 3 als alternatief komen.
Ongelooflijk, elke monteur kijkt vies als je zegt dat je met je VAG bak komt.
Over teveel voor meuk betalen gesproken…
En Landrover? Ongeveer beoordeeld als allerslechtste automerk ter wereld…
tmenges zegt
Mooi ding, toch zou ik voor een model van vóór de facelift gaan, die heeft een mooiere grill en niet zon achterlijk vogelhuisje midden op het dashboard voor de navigatie.
Volvo940polar zegt
Jammer dat het een Volvo uit het Ford tijdperk is. Hoewel het verder een prachtige wagen en uitvoering is. Echter die prijs is te hoog. Ik weet dat deze generatie populair is bij kopers puur omdat het gat naar een V90 te groot is maar dan nog 30k is te hebberig!
Bastiaan zegt
Zo erg is dat niet met deze T6 uitvoering. Dat is een keurige Volvo motor in plaats van die T4 en powershift van Ford.
Dus anders dan het onderstel valt het wel mee, dat was bij de generatie ervoor ook al zo.
maxidyne zegt
Prachtig stuur! Ook mooi interieur. Voor de rest kan het mij niet zo bekoren.
werf76 zegt
Mooie bak. Best wat knaken maar ach, dat kosten alle leuke benzine stations in NL.
Echter mis ik voor dit geld wel een premium audio of Dynaudio systeem.
prop zegt
Mooie auto.
Enkel de prijs icm km stand en bouwjaar is buitenproportioneel.
Mijn gevoel zegt dat een specialistische handelaar er rond de 22K voor kan vragen gezien de redelijk unieke uitvoering. Deze is voor een liefhebber bestemd.
ghost zegt
Licht creme interieur is voor mij ongeacht welke auto dan ook, altijd een no-go. Vreselijk!
Shaw zegt
Zompige zeepkisten, alle Volvo’s. Niet voor niets zijn BMW’s, Mercs en Audis wereldwijd de maatstaf en blijft de spruitjessmaak beperkt tot nederige landjes.
driftkicker zegt
@shaw: niks wereldwijd, alleen in West Europa. In andere werelddelen rijden ze liever Lexus, Infinity, Cadillac of zelfs Jaguar.
Bastiaan zegt
Stuiterende zeepkisten, alle Duitsers. BMW, Merc en Audi de maatstaf? Echt schei uit.
Buiten Europa zakken ze terecht verder en verder weg. Enige waar ze bij VAG goed in zijn: marketing.
Genoeg die niks hebben met de harde wegligging en stoelen en ook kwalitatief vallen ze steeds meer door de mand.
driftkicker zegt
De duurste Volvo op marktplaats kost 110.000 Euro en is een XC90 T8 hybride met 405pk.
dikkereinier zegt
Heb begrepen dat de 6 cilinder modellen enorm zopen. De automaat is ook vreselijk traag en irritant. Beter een nieuwere v90 kopen met een 4 cilinder
Bastiaan zegt
De eerste generatie T6 en 3,2 in deze modellen zijn inderdaad niet zuinig.
Na de upgrade eind 2010 hebben ze andere software gekregen en inwendig wat aanpassingen waarbij ze meer in de lijn met de oude 5 cilinder T5 kwamen te liggen qua verbruik.
Dergelijke uitvoeringen koop je ook niet om zuinig te rijden.