De duurste Renault 5 GT Turbo van Marktplaats is ook echt een dure…
Het zijn dure tijden. En dat zijn het. Niet alleen betaal je nu al ruim 2 euro voor een litertje benzine, de auto waar je het in wil gooien kost tegenwoordig ook een lieve duit. En dat geldt helaas niet alleen voor de nieuwere exemplaren, ook voor de oude besjes mag je flink lappen.
Dat geldt al helemaal als je een speciale oude auto op het oog hebt. Een Renault 5 GT Turbo bijvoorbeeld. Dus niet de dikke van de eerste generatie, maar de tweede. Met het 1.4’tje en 116 pk. Wij hebben voor jullie de duurste van Marktplaats gevonden.
Duurste Renault 5 GT Turbo van Marktplaats
Voordat we bij de prijs komen, moeten we wel even zeggen dat je er veel voor terugkrijgt. Op de plaatjes ziet de GT Turbo er namelijk onberispelijk uit. Net zo mooi als toen hij in 1987 uit de showroom kwam rijden, al zitten er nu 133.000 kilometers onder de wieltjes.. Oh ja, nieuw was hij ruim 15.000 euro overigens.
Het is een auto die deel uitmaakte van een collectie van 20 auto’s uit de jaren 80 en 90. Origineel in Nederland geleverd en aan de foto in het magazine ook ingezet als persdemo. Wat niet altijd een goed teken is. Sommige journalisten rijden nogal door, zullen we maar zeggen…
Maar goed. Deze duurste Renault 5 GT Turbo van Marktplaats is ook wel echt een dure. Je betaalt er namelijk bijna twee keer zoveel voor als 36 jaar geleden. De vraagprijs is namelijk 31,950 piek. En daarmee is hij 2 mille duurder dan de op een na duurste, die bij dezelfde dealer staat. Maar da’s een rooie.
Dan rest alleen de vraag; zou jij het ervoor betalen? Of vind je het net iets te gortig?
We zijn benieuwd!
e36thuglife zegt
Ja leuk maar doe mij maar 205 turbo. Wie gaat mij sponseren dan mag je ook een rondje!
https://realartonwheels.com/inventory/1984-peugeot-205-turbo-16/
kniesoor zegt
Die zal (flink) wat meer kosten dan de Renault.
e36thuglife zegt
375 koppen maar mischien mag je em wel zo meenemen voor 370 ¢a$h monn€¥
AudiRS zegt
Net als met alle auto’s van Rijt.
bigblock zegt
Idd
melcon zegt
Het is dan ook niet de bedoeling dat deze auto verkocht wordt, maar als je hem op bedrijfsvoorraad zet moet die aangeboden worden en dan hang je er dus een belachelijke prijs aan zodat die niet verkocht wordt.
Joost zegt
Je had m ook in het wit. Blanc nacré heet dat denk ik. Die was uitgesprokener.
Voor 32k zou ik dan toch eerder gaan kijken voor de opvolger van deze: in het blauw met gouden velgen
utregcity zegt
Heb er nog zo een gehad, maar dan met zonder achterbank. Was toen veul goedkoper en zat toch nooit iemand achterin. Reed er BMW’s 323i mee zoek. 😎
Groninger zegt
Ik snap het wel, John verkoopt met tegenzin de auto’s en doet het alleen voor het bedrag wat hem zint. Niet goedkoop, maar wel uniek.
Mooie kerel en hart van goud!
kniesoor zegt
Een autohandelaar en ‘hart van goud’. Da’s een vrij gewaagd statement 🙂
mc96 zegt
Ik kan me nog herinneren dat deze nieuw op de markt kwamen. Was ondanks de simple techiek een serieus snelle auto toen. Dit is ook wel een hele mooie. Maar 30K is wel erg veel.
mattr zegt
Geen persdemo. Dat magazine is een youngtimer tijdschrift. Ps: Dúúr!
Robert zegt
Wel handig ook, dat je zo alsnog het kenteken kunt achterhalen.
Die John van der Rijt kun je w.m.b. in één adem noemen met bijvoorbeeld Nico Aalbers: gouwe gasten die hun vak met zichtbaar veel liefde en passie uitoefenen, maar met regelmatig totaal van de realiteit gespeende vraagprijzen voor hun ‘unieke’ auto’s.