Voor dit tweedehandsje mag je maar liefst 1.199.000 euro’s meebrengen, dus het moet wel iets bijzonders zijn.
En dat is het ook, want het betreft een Carrera GT. Sinds z’n rijtest zweeft Casper nog steeds een klein stukje boven de grond en daar is ook alle reden toe. Een atmosferische V10 die snerpt van de pret in een relatief onopvallende koets en natuurlijk een houten pookknop.
De occasion in kwestie betreft nummertje 1.258 van de 1.270 en is dus één van de allerlaatste exemplaren die Porsche bouwde. Met 612 pk is de Carrera GT beslist geen auto om lichtzinnig mee om te gaan, maar als we de verkoper mogen geloven is dat de twee ex-eigenaren prima gelukt. Bovendien staan op de teller slechts 15.348 kilometers, dus in feite is-ie nog maar net ingereden.
Nu we het toch over dikke occasions van rond het miljoen hebben: mag het deze Porsche worden of toch liever die dikke Diablo van gisteren?
mylvan zegt
Deze Porsche for sure! Ow en ik denk niet dat het uitmaakt wat er tegenover staat, keuze zou voor mij persoonlijk altijd deze Porsche zijn. (Nu weer verder dromen :) )
clarkson zegt
En terecht dat het de duurste Porsche van nederland is! Wat een prachtige wagen zo in het wit!
rickpetrolhead zegt
@clarkson: Clarkson, is this you? Of haat die alleen maar 911’jes?
sacha zegt
Reserveer ook wat budget voor onderhoud!
http://www.autoblog.nl/nieuws/zo-ziet-een-grote-beurt-van-een-carrera-gt-er-uit-79233
henkhupelschoten zegt
1.2 miljoen euro, daar kun je heul erg veel leuks voor kopen inplaats van een GT. Ik vind het hem ook absoluut niet waard en ook niet eens mooi,
bofkont zegt
@henkhupelschoten: Tja dat zullen wij paupers altijd roepen ;)
lincoln zegt
@henkhupelschoten:
Mag ik jouw rede gebruiken om em niet te kopen ??
dylan92 zegt
Heerlijk, mocht ik het geld hebben liggen wist ik t wel!
redbeams zegt
Toch wel de op 1 na lekkerst klinkende v10 uit een productie auto…na de lfa dan.
lekkaah zegt
@redbeams: handtasje.. speciaal ontwikkeld met yamaha om mooi te klinken, hoe cliche wil je t hebben.. en dan die leidinkjes die vanaf het blok je cabine binnenkomen voor ’t geluid.. man man man
ej20g zegt
@lekkaah: niks mis met die “buisjes”. Dat is gewoon goed bekeken. Gebruik maken van wat je hebt om het nog nét wat beter te laten klinken.
Het geluid dat bij BMW uit de speakers komt, dát is echt nep en een grote faalactie.
lekkaah zegt
@ej20g: tuurlijk.. ook dat is n michael kors tasje vergeleken de carrera GT..
gtwillem zegt
@lekkaah: face it. Je hebt gefaald. Het moment dat je een Carrera GT een handtasje noemt betekent dat je er geen flauw benul van hebt hoe speciaal een Carrera GT is. Ook je kennis schiet blijkbaar te kort. Want dit is een van de allerlaatste Carrera GT’s, die hadden namelijk een ster verbeterde keramische koppeling. Het grote nadeel van de GT. Verholpen. Deze auto is gewoonweg briljant ;-).
SimonMc zegt
@gtwillem: Ik vermoed dat hij de LFA een handtasje noemt, niet de Carrera GT. Vind ik overigens zeker zo verkeerd.
gtwillem zegt
@SimonMc: dan hij is hij nog intellectueel beperkter dan ik dacht. Lexus had namelijk Yamaha de hulp ingeroepen om de airflow perfect voor elkaar te krijgen. Dit zou resulteren in meer trillingsrvije toeren, ergo: meer toeren! De rest van het blok kon het hebben. Ze hebben de akoestiek dusdanig aangepast dat dat perfect verliep. Het ‘extra product’ was dat geluid, en ook daarmee. Heef Yamaha geholpen, om te zorgen dat de geluidsbeleving geheel authentiek zou zijn.
Let wel: de muziek instrumenten afdeling van Yamaha. Niet die van de motorfietsen of motorenbouwers, maar de muziek afdeling. (Het logo van Yamaha bestaat uit drie stemvorken).
Het spijt mij @lekkaah, maat, hiermee geef je aan erg beperkt te zijn in je kennis… Ongepaste opmerking welke eigenlijk het tegendeel is!
alaindjamal zegt
@gtwillem: 1
lekkaah zegt
@gtwillem: volgens mij heb je me reactie niet helemaal goed gelezen?
ja, ik vind de LFA – vergeleken – (sorry ricer teenagers) de GT een handtas..
neemt niet weg dat de LFA an sich een appetijtelijke bolide is dus
maar desondanks bedankt voor je anekdote (alleen dat wist ik allemaal al toevallig)
turbobrick zegt
@lekkaah: feit blijft, de lekkerste V10 qua sound is de LFA … met afstand.
Enne leidingen naar de cabine of niet, als je er achter staat klinkt het gewoon geweldig en er lopen geen leidingen naar mijn hoofd om zo mijn geluids ervaring te beïnvloeden. Het geluid is top en qua geluid heeft niemand meer verstand dan de Japanners. Ze maken niet voor niets de beste instrumenten.
frans1 zegt
@gtwillem: Wat is hier dan mee gebeurd? Er zit een nieuwe koppeling volgens de Engelse omschrijving, met factuur. Klopt de km-stand wel :-)
Rick-dos zegt
1,2 miljoen? Wtf? Een jaartje of 3-4 geleden gingen ze nog voor 4 a 5 ton weg….
rijbewijzer zegt
@Rick-dos: Inderdaad! Fuck een huis kopen, koop een exclusieve supercar die uit productie is :P
toyotafortuner zegt
Wat een porno op wielen zeg! Ik zou het er zeker voor over hebben als ik het kon
Rick-dos zegt
Top tip van Rick: Ga ff de grens over en bespaar 5 ton…
http://m.mobile.de/auto-inserat/porsche-carrera-gt-5-7i-v10-40v-first-owner-like-new-sint-martens-latem/213750007.html
Donstil zegt
@Rick-dos: Snel verdient voor deze handelaar/dealer. Invoeren kan iedere zwakzinnige namelijk.
rolov zegt
@Donstil: en financieren?
Edge zegt
@Rick-dos: Vooral leuk om te zien dat de Carrera GT een uitstootlabel A+ heeft volgens Mobile.de
alcantara zegt
Like wtf, dit 2dehands afdankertje kost meer dan de nieuwe (!) Golf R van mijn broer!
vtechlover zegt
@alcantara: groot verschil niet? Golfje tegen een carrera gt..
rolov zegt
@vtechlover: open ogen… ;)
Edge zegt
Dit is nou echt een auto die ik door de jaren heen steeds meer ben gaan waarderen. Toen ‘ie een jaar of 10 geleden op de markt kwam vond ik er helemaal niks aan, en naarmate ‘ie ouder wordt ligt ‘ie steeds beter op het netvlies.
Overigens: Als we het dan toch over dure occasions hebben wissel ik mijn spaargeld wel in voor die F40 die bij Van den Akker te koop staat. Kost wat meer, maar is dan ook vele malen specialer, toffer en een betere investering gezien er minder van gemaakt zijn.
ej20g zegt
@Edge: strikt genomen is de F40 niet specialer, daarvan zijn er meer gemaakt.
Edge zegt
@ej20g: Nee toch? 1337 F40’s om 1500 Carrera GT’s. Of vergeet ik iets?
ej20g zegt
@Edge: 1270 Carrera GT’s. Klein verschilletje, maar de Carrera GT is zeldzamer. We weten natuurlijk allebei dat de F40 meer liefhebbers heeft.
Edge zegt
@ej20g: Ah, ja! Ik meende in Casper’s rijtest 1500 gelezen te hebben maar dat was het geplande aantal Carrera GT’s. Weer wat geleerd!
styns zegt
Ik heb hem altijd al lelijk gevonden. Voor mij de GT aub.
Dutchdriftking zegt
Hij wordt elke dag mooier!
JvT zegt
Ze mogen wel eens een cursus Engels volgen bij ‘Liberty Cars’
“This uniek Carrera GT had only 2 owners and is complete documentatet from new till now. Recently he got the big inspection and a new clutch (invoice incl.) The car has also a liftkit. The car is wrapped in white but the Original color is seal grey metallic. Very special is the productionumber of this car because there are only 1270 built and this one has the number 1258 so it’s one of the last produced.
This model Porsche is for sure a very good investment and for collectors an very special one! The car has a Swiss registration but is situated in the Netherlands now. Please call us for more details and any questions.”
What the actual f*ck 0_o
rufctr01 zegt
@JvT: make that the cat wise?
bmw7 zegt
@JvT: hahah ja ik vond het ook hilarisch.
Ot: voor mij nog steeds nr1 Porsche. Prachtig gewoon.
Edge zegt
@JvT: ik zie nu pas dat ie bij Liberty Cars staat. Dat is vlakbij voor mij. Wellicht maar eens kijken of ik een proefrit kan regelen ;)
vetnek zegt
@JvT: eigenaar G-star… Dit was een investering en de ander maakt de km’s…
Dutchdriftking zegt
@JvT: de steenkool vliegt je om de oren….
sacha zegt
@JvT: I can’t tie any rope on it!
mashell zegt
Met een witte blijf je zitten… zeker als je er zulke bedragen voor vraagt. Een nieuwe 918 kostte minder! De absurde vraagrpijs zal wel een publiciteitsstunt zijn. Ik gok dat de wagen na wat onderhandelen wel voor ongeveer de helft weg mag.
JvT zegt
@mashell:
Hij is gewrapped..
rolov zegt
@mashell: nou dat denk ik niet. Misschien 9 ton maar minder geloof ik niet
mashell zegt
@rolov: 9 ton is nog altijd meer dan de 918 vorig jaar kostte. De Carrera GT is niet zo mooi of oud dat deze al een klassieker is.
rolov zegt
@mashell: maar een toekomstige klassieker. En dat weet iedereen. Dus gooien ze de prijzen alvast omhoog. En je weet: als je het niet vraagt krijg je het ook niet.;)
lekkaah zegt
@mashell: kom is van die roze wolk af.. de helft.. jij bent zo iemand die letterlijk ik bied de helft roept in de lokale meubeltent cker..
mashell zegt
@lekkaah: nee, ik ben zo iemand die bij Seats en Sofa’s vraagt waar de Ibiza staat.
retsok zegt
Doe mij maar de Diablo!
Jochempie zegt
Grappig dat deze auto destijds de gedoodverfde concurrent was van de McLaren-Mercedes SLR, maar dat die laatstgenoemde voor rond de 2 euroton weg mag! :) Dat zal overigens ook nog wel stijgen… Misschien een investeringstip? SLR!
ghost zegt
Dit is de prijs inclusief NL-kentekens ?
philipf zegt
Als ik dat geld toch had…
vetnek zegt
Deze was voor de investment en de ander voor fun… Eigenaar heeft/had er 2.
lekkaah zegt
@vetnek: sounds like a fantastische vent to me.. top
kempenaer zegt
Als zo’n auto in handen van een Nederlandse handelaar (woekeraar) valt stijgt de prijs tot astronomische proporties. Blijkbaar nog genoeg Hollandse miljonairs die zich graag laten oplichten.
potver7 zegt
Met een witte blijf je zitte. Dus er gaat vast nog wel wat van de prijs af ;)
mrB zegt
@potver7: wrap eraf en er kan een ton bij?
noachristoffel zegt
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=269938917
Dit was een interessanter artikel…. Ik weet dat 993’s duur zijn. Maar €570.000 voor de turbo s versie vind ik toch net iets te veel
turbobrick zegt
@noachristoffel: Zonde van de advertentiekosten want dit foutje zal niet zorgen voor toeloop.
Overigens belachelijke afleveringskosten voor zo’n 2e hands wagen, slaan nergens op.
ej20g zegt
@turbobrick: afleveringskosten zijn altijd belachelijk, ook bij een nieuwe auto. Maar ik moet je gelijk geven, als je een kleine 570.000 euro op een auto stukslaat, mag je verwachten dat het ding klaar staat om weg te rijden. Wat de prijs betreft: ik vind ‘m wat hoog maar het blijft een auto waarbij geldt: “wat de gek ervoor geeft”. Deze auto raken ze wel een keer kwijt. Ze weten daar bij Porsche Gelderland dondersgoed waar ze mee bezig zijn.
turbobrick zegt
@ej20g: die prijs moet een fout zijn. Er is niemand die dat ervoor betaald, echt niet.
Afleveringskosten zijn op een 2e hands auto pure onzin en moet je ook niet betalen. Bij een nieuwe auto is het ook onzinnig maar dan heb ik er nog iets van beeld bij maar 2e hands en dus met km’s op de teller betaal je nog een keer voor iets dat al betaald is, de groeten ….
peke zegt
Haal die wrap er maar af. Niemand koopt dit, iedereen wil weten wat de staat is van de onderliggende lak.
draymond zegt
Prachtplaatje toch wel
Een van de mooiste Porsches ooit gebouwd