Nog een merk waar je eigenlijk geen dure auto’s van verwacht, maar ze zijn er wel! Dít is de duurste Opel van Marktplaats.
Net als Volkswagen kennen we Opel vooral als een lekker burgerlijk merk. Vooral niet te veel geld willen uitgeven en een lekker degelijke auto krijgen. Toch bemerken we ook bij Opel de trend dat de auto’s aan de bovenkant van het gamma toch niet echt meer ‘voor het volk’ zijn. Net als bij Volkswagen is het dus best interessant om eens te kijken hoe veel geld je kunt uitgeven voor een Opel.
Duurste Opel van Marktplaats
De duurste Opel van Marktplaats is wel een stukje goedkoper dan de duurste Volkswagen. Goedkoop is echter anders. Laten we eens beginnen met wat het is. Ook bij Opel kan het eigenlijk maar één model zijn en dat klopt. Het is een Opel Insignia GSi Grand Sport.
Insignia GSi
Met het GSi-label gaat Opel een beetje terug naar hun origine. We kennen immers van recente hete Opels het label OPC (Opel Performance Center). GSi werd eerder gebruikt op gepeperde Kadetts, Manta’s en nog veel meer. Er zijn recent niet veel ‘hete’ Opels geweest, dus de Insignia GSi was een leuke versie. De gefacelifte Insignia GSi levert 230 pk en 350 Nm uit een viercilinder turbomotor en sprint daarmee in 7,4 seconden naar de 100. Schakelen gaat met een automaat met 9 versnellingen.
Aangekleed
De duurste Opel Insignia GSi van Marktplaats is goed aangekleed. De exterieurkleur is Satin Steel Grey en met zijn 20 inch velgen ziet het eruit als een lekker dik ding. Net als bij de Touareg is de optielijst zo ongeveer zo compleet als ‘ie wordt. Het is niet voor niks de duurste.
Dat maakt het interieur toch een beetje ‘jammer’. Want wees nou eerlijk, is dit de cockpit van een sportauto? Op de sportkuipen met een GSi-logootje erop na is het niet extreem sportief van binnen. Goed, de Insignia start dan ook vanaf 40.790 euro en bij de upgrade naar de GSi ondergaat het interieur geen metamorfoses, dus dan is het wel weer begrijpelijk.
Geld
De duurste Opel van Marktplaats, dus. Even in je achterhoofd houdende dat dit de gloednieuwe Insignia uit 2021 is met 10 kilometer op de teller, heb je dan ook echt alles. En dat voor 64.950 euro. De duurste Opel koop je op zijn advertentie op Marktplaats.
sportabgasanlage zegt
Ik heb 2 jaar geleden eens een weekendje met een goed aangeklede Insignia gereden. Best een fijne en ruime auto, weinig op aan te merken. Maar er kleeft toch een beetje een boterham-met-pindakaas-imago aan Opels. Het stilt de honger, maar het smaakt niet naar meer en echt hebberig wordt je er nooit van. Voor dit bedrag is er heel wat leukers te vinden, ook al is daar dan misschien de kop al vanaf.
faalhaas zegt
@sportabgasanlage: Half Nederland eet elke dag een boterham-met-pindakaas, dus Opel heeft z’n doelgroep goed begrepen.
sportabgasanlage zegt
Maar je kunt die boterham met pindakaas best wat spannender maken. Met chocoladehagel, komkommer en sambal, aardbeienjam, pindakaas met stukjes noot, etc.
schreute01 zegt
@faalhaas: ik eet geen pindakaas. Maar vind dit wel een dikke Opel!
moveyourmind zegt
Van buiten mooie looks, zelfs in dit grijs. Maar als het een dikke auto van een bescheiden merk zou moeten worden in deze prijsklasse zou ik zelf eerder naar een Kia Stinger kijken. Die is nog net wat dikker, en heeft naar mijn mening een veel mooier interieur, zeker met rood leer.
pa045 zegt
@moveyourmind: wouw. Een dikke auto. Die koop je natuurlijk echt voor jezelf. Niet voor de buren. Daarvoor zou je natuurlijk een auto kopen die je mooi vind..
En zo het succes van een belabberde auto als de A4.
mashell zegt
Is zo’n A4 zo belabberd? Ik vind die veel aantrekkelijker dan zo’n Insignia. Insignia (maar ook Superb en een beetje de Passat) volgt de formule groot voor weinig geld, dan krijg je een weinig doordachte en niet zo mooi gemaakte auto waarmee je vooral veel lucht heen en weer verplaatst, want al die ruimte heb je maar zelden nodig. Wat mij betreft kun je je geld beter aan een A4 of 3 serie besteden, wagens die met veel meer liefde voor detail gemaakt zijn en daarbij ook nog compacter en waardevaster zijn.
Wolflow zegt
@moveyourmind: Rood? Voor op de Oudezijds Achterburgwal
Dutchdriftking zegt
Toch jammer dat er van deze generatie geen OPC is geweest.
meneerdemeneer zegt
Bij een nieuwe Insignia GSI zou je toch iets hogere specs verwachten. Maar ondanks dat hij dat niet heeft zal het wel een fijne auto zijn in zijn klasse.
pindakoning zegt
@meneerdemeneer: valt idd een beetje tegen. Wel nette auto voor de rest
50mchljn zegt
Is best een mooi kar ! Maar 60k+ ? Ik kan andere dingen verzinnen voor dat geld.
e36thuglife zegt
Een bimma f30 320i heeft 46 pk minder en 80 koppels minder en een versnelling minder en toch gaat de bimma sneller van 0-100 dus wat is die Opel ze probleem???
Is de bekleding van slakken leer of zo?
martythamouse zegt
Ik lees je commentaar. “Bimma” “ze probleem” pfff hoe oud ben je denk ik dan.. Dan zie ik daarna aan mijn username en denk, laat maar…. I have no right to speak! ;)
avocado zegt
@e36thuglife: 80 koppels is echt heel veel. Zelfs in Temptation Island
kenner zegt
@avocado: whahahah
karhengst zegt
FWD says hello
Grip is alles bij de 0-100 en ik geloof niet dat Opel ooit moeite heeft gedaan om daar best in class te zijn. Maar qua gedachten zitten we op dezelfde lijn. Opels topmodel is dus langzamer dan de doorsnee Duitse leasediesel. Desondanks een fraaie wagen voor mensen die niks te bewijzen hebben.
Michel-GR zegt
€65K en er dan 7,4 sec over doen om op de 100kph te komen lmfao
kareljansen zegt
@Michel-GR: Na de Calibra, die juist opvallend goede prestaties leverde vs de specificaties is het helemaal mis gegaan bij Opel helaas.
krikke240z zegt
@Michel-GR: Omdat? Sinds wanneer staat de aankoopprijs in verhouding met prestaties? Moet een Rolls Phantom dan in 0,5 sec naar 100?!?
W115 zegt
Maakt niet echt hebberig. Opel is voor mij zoals Renault voor anderen is.
wza1979 zegt
Ik dacht dat dit zou gaan over de kad opels, over een tijd dat Opel een van de koningen was op de snelweg samen met Mercedes en jaguar. De v8 modellen waren een klasse apart en heel prijzig tegenwoordig. Mag graag een mooie Diplomat zien en hebben.
Heb de eerste Insignia nog gehad maar daar hadden ze nog een dikke V6 turbo inliggen.
406_v6 zegt
@wza1979: vindt er maar eens een, een echt goede KAD met V8, en als ze te koop staan dan voor veel geld.
schreute01 zegt
@406_v6: wat dacht je van de Diplomat Coupé. Kwijlkwijl!
cossiekiller zegt
Liever de 2.8 opc van de vorige generatie voor de helft van de prijs.
MarcoM zegt
Tenminste geen eenheidsworst zoals de meeste auto’s.
roadster1976 zegt
Advertentie is alweer offline