Geen maagdelijke kilometerstand, maar wel een smeuïge youngtimer.
Wie z’n (tweede) jeugd in de jaren ’90 beleefde, kán in de zoektocht naar een leuke youngtimer bijna niet om de Calibra heen. Een lekker karakteristiek uiterlijk in combinatie met een vrij laag gewicht en de Cw-waarde van een postduif; het is bijna jammer dat Opel de laatste tijd wel iets beters aan z’n hoofd heeft dan het bouwen van kekke sportwagens.
De Calibra in kwestie heeft bijna 280.000 kilometer aan levenservaring. De vraagprijs van 4.950 euro lijkt dan ook ietwat aan de hoge kant, maar dit is dus wel een een heuse 2.0i Turbo 4×4 met 204 pk en 280 Nm. Daarmee ging de het topmodel -toen ‘ie nog nieuw was- in 6,8 tellen naar 100 km/u en pas bij 245 km/u verloor de geblazen viercilinder het van de rijwind.
Resumé! Prijs: vrij stevig. Kilometerstand: eveneens stevig. Prestatiepotentieel: eigenlijk ook aardig stevig. Best een solide aanbod dus. De advertentie bekijk je rustig hier, meer info over de Calibra vind je daar.
mercedesclk350 zegt
Vind ik nou niet duur. Relatief, nou ja misschien. Goed onderhouden zijn en blijven dit topauto’s.
meneermandjegtav zegt
Meest nuttige informatie in mn hele leven.
-edit: naar bed naar bed, zei Duimelot-
johanhummer9 zegt
@meneermandjegtav: net als die reactie van je
awesome zegt
@meneermandjegtav: +1 voor de edit ?
Die mag vaker worden ingezet!
peug206 zegt
@awesome: die mag vaker worden ingestopt*
henkhupelschoten zegt
Jammer van de kilometerstand want dit is zo’n gave wagen! Wauw!
123bat zegt
@henkhupelschoten: Als hij goed onderhouden is moet die KM’stand niet eens zo’n probleem zijn hoor.. Er zijn exemplaren die de helft gereden hebben maar al verpest zijn met paupervelgen en Lexus stijl achterlichten. Dan wist ik het wel ;)
martinus zegt
@123bat: roest..
lekbak zegt
@henkhupelschoten: voor 4500 heb je deze waarschijnlijk wel. Voor zulk geld kan je het voor jezelf nog wel goedpraten dat je veel teveel geld in onderhoud gaat steken wat je nooit terug zult zien. Gewoon kopen dit en je geld aan weggooien als je dit zo gaaf vind. Daarvoor is het hobby.
ritchie zegt
Zeldaam!
boomhauwer zegt
New Kids waardig!
kevin82 zegt
Is dit inclusief nieuwe achterschermen? Die rotte altijd weg namelijk bij zowel de Calibra als de Astra in die tijd ? heb zelf een Astra GSI 15 jaar geleden en die had ook last van de roesterietus destijds
thomasthomas zegt
@kevin82: Klopt helemaal! En dan heb je nog de zogenaamde kenners die zeggen dat de modellen die in Finland zijn gebouwd wel goed zijn, yeah right! Die roesten net zo hard op de achterschermen.
sanderm3 zegt
Opel kamplibra. Veeeeels te duur. Ik zou er nog geen 1500voor geven. Dat wilden diverse bedrijven 5jaar geleden voor mijn bmw e39, die in zgan staat was, (160.000km) namelijk ook geven. Die heb ik uiteindelijk zelf verkocht voor meer dan t 3voudige.
964yellowbird zegt
@sanderm3: je had hem zeker naar de Opel dealer gebracht?
moveyourmind zegt
Blijft een gaaf ding zo’n Calibra.
Voor die tijd was dit echt een enorm dikke coupé, die bijzonder gestroomlijnd en modern vormgegeven was. En ondanks het Vectra dashboard heeft Opel van het interieur toch iets bijzonders gemaakt. Fraaie sportstoelen en een erg gaaf detail vind ik de manier waarop dat leer op de deurpanelen zit, dat oogt gewoon stoer.
Mielie zegt
Heb naar aanleiding van dit bericht nog een Calibra fotootje op Autojunk gezet. Calibra V6 DTM Edition van een maat van me. Klonk gaaf en kwam ook goed vooruit! Wordt nog steeds gekoesterd bij diezelfde eigenaar ;-)
Niet helemaal mijn soort auto. Maar onverprutst kan ik ze zeker waarderen.
bartteeuwen zegt
@Mielie: Zie jou reactie pas nadat ik mijn post hieronder plaatste. Minder vermogen (170 pk) maar wel 6 cilinders:)
Mielie zegt
@bartteeuwen: Klopt inderdaad!
Hier is m’n foto trouwens: http://www.autojunk.nl/2016/05/opel-calibra-v6-4
bartteeuwen zegt
@Mielie: Strakke wagen. Dat het een dtm uitvoering is maakt het feest helemaal compleet? Omdat hij onderhuids (te) veel verwant is aan de Vectra niet de beste stuurmansauto, maar wel een prachtig tijdloos design. (Ja, na 25 jaar js hij wel iets verouderd)
Kvgorp zegt
@Mielie: dit was de mijne. http://users.telenet.be/kvgorp/Modelbouw/Oude%20Foto's/IMG_0058%20485.jpg
Ook een DTM. Nooit weg moeten doen….
bartteeuwen zegt
Stond er geen V6 dtm op marktplaats? Goede exemplaren daarvan gaan vaak voor 6000-7000 weg.
mashell zegt
Is dit de laatste originele? Heel veel onverprutste Calibra’s zijn er in elk geval niet meer.
VW golf R zegt
Heb vroeger ook zo’n 4×4 turbo gehad, heb er 5 jaar met plezier in gereden. En de auto waar ik het meeste geld in heb gestopt, maar ja hobby’s kosten nu eenmaal geld. Met een resultaat van 295 pk/ 430nm was het het geld toch wel weer waard. Subaru’s en golfjes pesten was altijd leuk. Later nog een Seat Leon fr gehad met 210 pk maar kon toch niet op tegen de Calibra kwa beleving.
prop zegt
Een echte liefhebber geeft €2.250,- uiterlijk. Roest draagt er aan bij dat je ze nauwelijks meer ziet
gash zegt
Een Calibra 4×4 turbo leek me vroeger, ondanks zijn imago, helemaal geweldig. Ik kwam er echter achter dat wanneer zo’n wagen niet minutieus onderhouden is (dat gold destijds voor 9 van de 10 belegen, mild krokante Calibra’s),zo’n 4×4 turbo een hele kostbare hobby kan worden t.o.v. zijn minder uitbundige broertjes. Heb mijn vingers destijds voor de verandering dan ook eens een keer niet OOK nog eens aan een Opel Turrrrrbo gebrand.
lekkerlinksrijden zegt
Maaskantje jonguh
viezefreddyw zegt
Dit is zo’n type auto dat kan gaan stijgen in waarde. Een smetteloos exemplaar met een lage kilometerstand zie ik een klassieker worden. Een V6 DTM bijvoorbeeld.
willeme zegt
Fout imago… Betekent alleen maar dat het je dus daadwerkelijk uitmaakt wat een ander over je smaak denkt. Zó lelijk is een Calibra niet. Integendeel. Als er FIAT of Lancia op had gestaan was het een auto voor connaisseurs geweest ;-).
Dat gezegd hebbende @Mauritsh: zet maar voor de deur! Rangetopper van weleer, altijd leuk! En voor een E30/E36 die net niet uit elkaar dondert betaal je ook 5 mille, dus zo’n slecht aanbod is het niet.
Dutchdriftking zegt
Zo netjes en origineel zie je ze niet vaak meer!
martinus zegt
Not my cup of tea.
dailydriver zegt
Bouwvakkers Ferrari.
allesmetturbo zegt
Blijft altijd een guilty pleasure zo’n Calibra. Zou graag nog een x zon turbo willen hebben, met dtm-kitje :)
kruimel zegt
Waar is de vossenstaart?
autodrome zegt
@kruimel: hahahahaha
autodrome zegt
Opel is gewoon net niet, sorry fanboys, het is gewoon pet(je)
pinut187 zegt
Stevige projs maar ziet er goed onderhouden uit, wel jammer van de velgen.
toyotafortuner zegt
‘Relatief aan de prijs’, voor die kmstand. En toch is het zeker een gaaf ding zo’n Calibra.
borrelnoot zegt
Wat een prijs voor een hok van 22 jaar oud met zo’n kmstand. Waanzin.
josxkrs zegt
Voor €4.950 koop je ook een Jaguar XJ met een V8 en een bak meer vermogen. Keuze snel gemaakt.
Maarten zegt
@josxkrs: Ja inderdaad. De Calibra
volvoturbo zegt
Honda Prelude (92-96) was destijds t mooiere en betere alternatief. Vandaar dat ik die ook had toen. De 2.3 of 2.2VTEC waren prima blokken.
mrmiyagi1982 zegt
Als ik me niet vergis heeft een calibra turbo een teller tot 280 km/h
Ombouw naar turbo?
de dumpvalve is niet orgineel die zit orgineel bij de turbo….
En de calibra heeft nu het punt bereikt wat de manta 15 jaar geleden had… niet aan de straatstenen te slijten
ik zou zeggen zet dat ding in de garage en over 15jaar is de calibra weer hip net als de manta nu.
Dan krijg je die centen voor die calibra die je nu vraagt.
En ik vind calibras nog steeds gaaf. Maar ik ben dan ook een opel fan boy ik neem t petjesimago voor lief