Vers van de pers.
In juni 2017 in New York presenteerde Maserati de opgefriste Granturismo. Het ding beleefde zijn Europese beursdebuut op de autoshow van Frankfurt. Heel veel aandacht kreeg de facelift niet, want tegenover de Maser-stand stond Ferrari met de Portofino. De verschillen met de oudere modellen zijn ook te verwaarlozen. In de basis kijk je naar een auto met een ontwerp dat alweer dik 10 jaar meegaat.
Terwijl je een tweedehands, vroege Granturismo tussen de 40.000 en 60.000 euro op de kop kan tikken, betaal je de absolute hoofdprijs voor het nieuwe model. Deze Grancabrio is er zo’n eentje. Het model is in de voorraad van Louwman Exclusive opgenomen en mag zich de duurste Maserati van Autotrack noemen.
Het betreft een witte Grancabrio met zwarte velgen. Een kleurencombi die anno 2018 niet meer bepaald een trend is. De strakgetrokken Maser herken je onder meer aan de nieuwe bumpers en infotainmentsysteem. Onder de kap nog steeds een 4.7 V8 met 460 pk. De auto kost 276.232 euro en de advertentie kun je hier bekijken.
viezefreddyw zegt
Grappig dat een infotainmentsysteem best veel invloed kan hebben op een interieur. Het interieur leek voor mij al heel snel flink verouderd maar met dit systeem lijkt het al gauw bij de tijd te zijn.
Maar het exterieur vind ik er zo niet mooier op worden. De Gran Turismo vind ik nog steeds een prachtige wagen, dat absoluut. Maar ik vind het niet de mooiste facelift die de auto mocht ontvangen. Doe mij maar een jonge occasion van voor de facelift. En dan wel met een mooie kleur, want dat is waar deze auto om schreeuwt. Een mooie rode of blauwe kleur en geen zwarte velgen.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Het interieur oogt inderdaad meteen een stuk jonger. Ik vind het best fraai zo.
willeme zegt
@viezefreddyw: Aangezien er zo weinig veranderd is de afgelopen 10 jaar, zou ik gewoon gaan voor een oudere okasie met weinig kilometers. Sowieso niet in het wit met zwarte velgen, dat is veel te ordinair voor een Maserati.
In Nederland staan er niet veel te koop, maar deze is niet onaardig:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/maserati/grancabrio/36728150
Nog steeds te jong (en dus te duur). Even verder kijken in Europa:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/maserati-grancabrio-4-7-v8-benzine-blauw-289d435f-2a94-185b-e053-e350040a03ac?cldtidx=2
Alleen even zilveren wielen onderzetten. Antraciet staat niet zo mooi.
viezefreddyw zegt
@willeme: Een tijdje geleden stond er bij hetzelfde Louwman Exclusive een occasion Maserati Gran Turismo. Een bordeaux rode, beige lederen interieur en lichtgrijze velgen. Exacte bouwjaar en kilometerstand weet ik zo niet, maar het ding kostte rond de € 70.000 geloof ik zo. Prachtige machine, tijdloos mooi.
Exact zo eentje;
http://images.chicagosportscars.com/pictures/77857776.jpg
gregorius zegt
@viezefreddyw: vind je dat scherm echt goed doen aan het interieur? Het ziet er echt uit alsof Xzibit net zei: “we heard you like screens so we put a 12″ screen in the middle of the dash”.
Hoe dat leer overloopt, ik vind het er niet uitzien. En dan heb je maar zo’n beperkt oppervlak om mee te werken en dan komen ze bij Maserati uit op een scherm me zulke joekels van randen. Het is freaking Maserati, niet Dacia.
viezefreddyw zegt
@gregorius: Haha ik moest even lachen om je Xzibit! Ik snap wel wat je bedoelt, zeker. Maar in vergelijking met hoe het eerst was ziet dit er stukken beter uit vind ik. Het interieur was wel echt flink verouderd.
Edge zegt
@viezefreddyw: Dat infotainmentsysteem was dan ook wel aan een opfrisbeurt toe. Bij de vroege exemplaren stond was het icoontje van de auto op de boordcomputer nog een 4200GT. Niet dat dat ene icoontje een dealbreaker is, maar het geeft wel aan hoe oud het systeem was.
s73phan zegt
@viezefreddyw: nou inderdaad! Als je dan die plastic-fantastic knoppenkast net onder dat scherm ziet…. best jammer!
kurtb zegt
Dit vind ik echt een van de slechtste facelifts ooit.
Die achterlichten zien er 30 jaar oud uit, eigenlijk het enige wat aangepakt had moeten worden, de lichten en het interieur de rest was tijdloos.
aambei zegt
Wel grappig dat gezegd wordt dat wit met zwarte velgen niet meer anno 2018 is, terwijl er onder dit artikel foto’s van een spiksplinternieuwe 812 in dezelfde kleurencombi staan. Zelf zou ik eerder voor bordeauxrood of donkerblauw kiezen, maar dat is zoals altijd een kwestie van smaak.
willeme zegt
@aambei: Wit leek een modekleur te worden, maar is ondertussen gewoon erg populair. Mensen vinden het kennelijk fraai. Zon 812 in donkergroen (Verde Zeltweg) met cognac interieur lijkt mij erg gaaf.
RubenPriest zegt
@aambei: Joseph Klibansky koopt al zijn auto’s (458 Italia, 570S, 720S, 911 Turbo S) in het wit met zwarte velgen. Zijn 812 is dus geen goed voorbeeld.
barbro zegt
Snap echt niet waarom ze bij Maserati niet iets hebben gedaan met die gedateerde achterlampen. Gemiste kans…
trustmeiamanengineer zegt
Blijft een prachtige wagen met een heerlijke motor met briljant geluid. Alleen wel aan de oude kant natuurlijk, de “ouderwetste” techniek zorgt ook voor een krankzinnig hoge BPM….
skinnybmw zegt
Wat een prijs…ongelofelijk! Zo bijzonder is dit toch ook weer niet? Mooie auto, daar niet van maar er is, mijns inziens, meer leukers en bijzonders te krijgen voor rond de 300k.
viezefreddyw zegt
@skinnybmw: Welkom in Nederland. Het betreft hier een atmosferische V8 die natuurlijk lekker veel uitstoot. En lekker veel uitstoot betekent veel BPM. Zo’n auto kost over de grens een stuk minder.
skinnybmw zegt
@viezefreddyw: Blijf me er vaak over verbazen…
MaartenD zegt
Ik vind de Granturismo S de mooiste versie. Meer power dan de basisversie met die heerlijke 4.7 ipv 4.2 motor. Iets bruter uiterlijk en mooiere velgen maar toch clean. De voorbumper van de Sport en MC Stradale vind je niet mooi. Maargoed, een jonggebruikte S met lage kilometerstand ben je ook snel 75k kwijt.
kurtb zegt
Maserati heeft in het verleden wel laten zien dat ze het konden.
De vorige generatie quattroporte facelift is wat mij betreft een van de beste facelifts ooit.
De lichten, en de verschrikkelijke bak de enige optische en technische problemen die er met de auto waren werden perfect aangepakt/verholpen.
Echt een van de beste facelifts ooit.
Dit is dus echt het tegenovergestelde, hij is er uiterlijk lelijker van geworden, de lichten zijn niet aangepast.
Het enige positieve is het interieur wat iets minder gedateerd is.
porschepdk zegt
De achterlichten zijn wel echt 2006.
cossiekiller zegt
@porschepdk: 2008 bedoel je?
https://img.auctiva.com/imgdata/8/0/5/1/9/5/webimg/607918702_o.jpg?nc=950
porschepdk zegt
@cossiekiller: bedoelde gedateerd
jwcroy82 zegt
Mooie auto alleen zie ik liever de coupe versie ben niet zo’n cabrio fan. Deze auto is overigens ook veels te duur de nieuw prijs van een gran cabrio zit normaal rond de 240k met opties dus hier willen ze er nog veel meer op verdienen
jmeverts zegt
Wordt nooit verkocht voor dit geld
potjak zegt
Dat scherm! Het lijkt wel of ze een oude Sony Trinitron monitor hebben ingebouwd… brrr nee.
hanneke zegt
Best knap dat tie op autotrack voor 276k te koop staat en op autoscout24 voor 164k ????
RubenPriest zegt
@hanneke: Ja knap hè, je moet ook niet over ‘Aanbod alleen geldig voor export’ lezen op Autoscout24.
right zegt
Zo mooi de showroom is zo gedateerd is de werkplaats.