Er kleeft wel een nadeeltje aan deze occasion.
Je zult er een dijk mee moeten afrijden om er echt van te genieten. Deze Lotus F1-wagen beschikt namelijk niet meer over een krachtbron. Met een prijskaartje van 95.000 euro is het de duurste en tegelijkertijd de enige moderne F1-bolide op de Nederlandse handelssite.
Het apparaat komt uit 2012 en werd door Lotus gebruikt als testbolide. Niemand minder dan Kimi Räikkönen en Romain Grosjean hebben testen uitgevoerd in deze F1-auto. Sinds enkele jaren is Van der Kooi in Houten eigenaar van de raceauto en de Lotus fungeerde als levensgrote decoratie voor de showroom. De auto weegt 642 kg. Dat is inclusief rijder, camera’s en ballast.
Volgens Van der Kooi is het inmiddels wel mooi geweest en mag de Lotus naar een nieuwe eigenaar. Ze kochten de bolide destijds zonder motor vanwege strikte regels vanuit de F1. Het blok bleef in handen van Renault. Voor minder dan 100.000 euro kun je dus een échte moderne F1-auto bezitten. De advertentie check je hier.
jasbelle zegt
LS motor in knallen en gaan.
jack_abarth zegt
@jasbelle:
LF-A V10?
Edge zegt
@jasbelle: Ik zou voor de Judd V8 gaan. Da’s een echte F1 motor die (in verhouding) rete simpel te onderhouden is en best makkelijk te verkrijgen is.
lekkaah zegt
@edge: Is dat dat blok dat gebaseerd is op de S65 engine van BMW? Lekker gillen!
Erik zegt
@lekkaah: Judd is o.a. Honda.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Judd
dennisjuh95 zegt
Als je het geld hebt kun je er wel een mooie simulator van maken.
kennone zegt
@dennisjuh95: Ik zou het op het dak van mijn flat zetten. Heb nergens anders plek
cossiekiller zegt
Ook nog andere bandjes en verlichting erop. Of oompie agent zet je aan de kant…
87sandyd zegt
V8 erin en dan naar full Maldonado-mode
toms zegt
Had wel even een doekje overheen gemogen ;)
raceface zegt
Als je de ballen en de kennis (en geld) hebt hang je er een v10 blok in en heb je je eigen moderne f1 auto met v10 gejank!
Joost zegt
Met dank aan @Rachid, neem ik aan?
dwersbongel zegt
Dikke rotor motor er in voor het gejank en je trackday toy is klaar.
siemi zegt
Zoals de gasmonkey er een dikke V8 in hangen. Oh en airsuspension natuurlijk
Dutchdriftking zegt
De vraag is alleen, wat moet je er mee?
2wheeler zegt
@dutchdriftking: in NL? Winterbanden er onder en file rijden
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Motorblokje erin lepelen en naar trackdays gaan. Lijkt me geen vervelende bezigheid.
rob5nismo zegt
Nu nog voor een mooi prijsje een cosworth V8 erin en je trackday speeltje is klaar
stfu zegt
Niet de meest aantrekkelijke F1 auto ooit of die tot de verbeelding spreekt.
realracing3 zegt
Wel een beetje aan de dure kant voor een zeepkistrace…
ferrari94tr zegt
@realracing3: Wel een beetje vroeg om te gaan zeuren.
rikus zegt
@ferrari94tr: zo zo, was je koffie koud vanmorgen?
dailydriver zegt
@rikus: ice coffee is toch altijd koud?!!
gertjan2012 zegt
Bijzonder dat er op de wing-end plates sponsoring van Eurol staat. Kan me niet herinneren dat dat ooit op de auto heeft gestaan tijdens een test/race?
mrrallycross zegt
Had laatst ergens een site gezien waar ze allerlei F1 auto’s verkochten. Met en zonder motor
Red zegt
Kleine correctie: De R27 is de Renault F1 uit 2007, de diffuser deed al wat alarmbellen rinkele evenals de voorvleugel plus neus(2012 waren de getrapte neuzen), die konden nooit van een 2012 F1 zijn. Snelle googlesearch vertelt me dus dat de r27 ook uit 2007 komt. Dit lijkt zo’n frankensteinmonster met bodywork van 2009 en later erop gemonteerd, dat gebeurt vaker voor demo en promotie dingetjes.
jweelden zegt
http://www.akker.nl/aanbod/occasion/26/ferrari-formule-1/
Ook niet verkeerd lijkt mij? stuk goedkoper ook nog.
TimmiX zegt
@jweelden: het woord clone verklaard dat..
jweelden zegt
@timmix: zou je denken….
mashell zegt
Een dijk er mee afrjden? Dat heeft Robert Doornbos toch al eens gedaan?
mashell zegt
Op foto 6 zie je dat deze gewoon van de Action komt…
tinke zegt
Heeft niks met een testauto uit 2012 te maken! Dit is gewoon een demo model, zo te zien gebaseerd op de Renault R24 uit 2004. Bodywork is vervolgens een soort van plakmodel met een voorvleugel uit 2005 en een achtervleugel die modern moet lijken maar waar nooit mee gereden is. Dit soort modellen worden vaak op beurzen en andere events neergezet. Misschien dat het chassis ooit gebruikt is, maar sowieso niet door Raikkonen of Grosjean!