
De duurste echte Volvo V90 van Nederland is heerlijk dik.
De Volvo V90 is op dit moment een relatief populaire E-segment stationwagon. Prijstechnisch zit ‘ie net onder de stationwagon-versies van de Audi A6 en BMW 5 Serie. Daarnaast zijn er een paar PHEV-uitvoeringen die scherp geprijsd zijn, waardoor de bijtelling ook meevalt. En omdat het vaak PHEV’s zijn, scheelt het ook in het tarief qua motorrijtuigenbelasting.
De auto arriveerde in 2016 en Volvo kennende gaat ‘ie het nog wel een paar jaar uitzingen. Het is dus nog altijd een relatief moderne auto. Maar dat wil niet zeggen dat het de eerste Volvo V90 is. Ondanks dat de auto min of meer de opvolger is van de Volvo V70, was er al eens eerder een V90. En dat is misschien wel de laatste ‘echte’ Volvo.

Duurste echte V90 van Nederland
De 960 is namelijk nog gebouwd op een ouderwetse wijze. Dus een relatief simpel chassis met achterwielaandrijving. Dat niet alleen, de motor is zes-in-lijn! Maak niet de fout door te denken dat het een BMW-concurrent was. Zie het eigenlijk meer als een eigenwijs alternatief op een Mercedes-Benz.





Dit exemplaar is groen van kleur heeft een beige interieur. Ergens worden we helemaal week in de knietjes van de hoekige styling. Zó hoort een echte Volvo stationwagon eruit te zien. Toch?
162.191 km!
Deze generatie is niet heel erg veel verkocht en wel in trek bij Volvo-liefhebbers. Dat resulteert in hoge prijzen. In dit geval waren we benieuwd naar de duurste echte Volvo V90 van Nederland.

De auto komt uit 1997 en heeft in al die tijd slechts 162.191 km gelopen. Dat verklaart meteen de hoge prijs van 14.750 euro, want zelfs met 5 ton op de klok zijn deze onverwoestbare tanks met leren bekleding en houtinleg nog veel geld waard. Interesse? Je kunt de advertentie hier bekijken!
Meer lezen? Deze 11 geweldige stationwagons hadden er moeten komen!
Hoezo is de nieuwe generatie geen echte Volvo? Rijdt namelijk net als een boot, typisch Volvo.
Mijn V90 T8 rijdt zalig. Met 4c chassis. In de stad in verlaagde, stuggere stand en op de snelweg in de normale stand, heerlijk comfortabel
Valt mij op dat het leer van die Volvo’s altijd zo slecht door de tijd heen komt. Het leer van mijn BMW met +300K op de teller zag er beter uit dan deze stoelen.
Verder een prachtige auto. Maar ik word er niet hebberig van.
Import auto die 2 jaar geleden is geïmporteerd en nu nog geen 7000km per jaar heeft gereden, ik ben dan wel benieuwd naar het verhaal erachter.
@vreddy_b: voor mij een reden om te twijfelen aan de juistheid van de km-stand. Maar goed, een ‘eigenwijs alternatief’ voor een Baureihe 124 T-Modell maakt het nog niet een auto die kan wedijveren met een gelijkwaardige kwaliteit. Als ik bijvoorbeeld zie hoe de ‘Rollodeck’ al begint door te hangen, de kleurverschillen tussen de verschillende tapijtdelen en de kunststof interieurdelen er uit zien alsof ze uit omgesmolten Curver® prullenbakken zijn gemaakt… Nee.
Oh, en een zijdezacht lopende zes-in-lijn is heel leuk, maar niet in combinatie met een viertrapsautomaat. Dat grenst aan zelfkastijding. En een chronisch opdrogende bankrekening, met de huidige brandstofprijzen.
“Oh, en een zijdezacht lopende zes-in-lijn is heel leuk, maar niet in combinatie met een viertrapsautomaat. Dat grenst aan zelfkastijding”
Daarom je ze ook vaak tegen met hele hoge kilometerstanden, omdat het helemaal ruk is…
@Vreddy_B: het zit al wel 25 jaar in die auto, met weinig liefde en verzorging gaat het er wss zo uit zien. Zijn natuurlijk niet alleen de KM’s die tellen…
Wat zie jij dan aan het leer van deze auto? Hij is wel 25 jaar oud he
Heb er helemaal niets mee, naar mijn mening erg saai. Volvo is vooral een auto voor grijze noord- Europese mannen.
Mooi ding. 1-op-hoeveel zou je met zo’n ding in de praktijk rijden? Als het boven de 1-op-10 is zou ik het nog wel willen overwegen als ik meer ruimte nodig heb.
@hippopotamus: 1 op 10 ga je niet halen met die schuit. Volgens mij is gemiddeld 1 op 8 realistischer.
Die tint op de ramen is wel drerrie-stylo met die zilvere luchtbelletjes aan de rand.
Voor als je toch “oud-geld” wil uitstralen.
Heerlijke bak. Een poosje een 740 station gereden en sindsdien een Volvo fan.
Lijkt het maar zo of zitten die stoelen gewoon idioot hoog? Of hoort dat bij de boot beleving van Volvo.
@alcantara: nee, dat valt mee. Er is gewoon veel ruit verticaal gezien. De rand van het raam is hiermee erg laag. Zie bijv ook de kofferbak. Onder het zeil is de ruimte relatief beperkt omdat die ruiten zo enorm zijn. Daarom doen ze dat in moderne auto’s anders. Minder ruit = hoger afdekzeil = meer liters bagageruimte op papier.
Is de auto van een collega of van een bekende van de redactie? want je roept de duurste echte Volvo V90 van Nederland, zonder een vermelding van de vraagprijs in het artikel, Want daarvoor moet je klikken naar de advertentie…en is dit ‘redactionele’ stuk dan ook niet een verkapte advertentie, om meer traffic te genereren naar de originele advertentie…
@Modena: ook mijn gedachten en principieel druk ik dus niet op de advertentie
@Modena: ja traffic generen voor een marktplaats advertentie is echt lonend, vergeet crypto en bel je baas ook maar dat je morgen niet meer komt werken.
@modena: nee, de auto is niet van een bekende of iemand anders op de redactie. Sterker nog, ik ken de verkopende partij niet. De vraagprijs heb ik er speciaal voor jou bijgezet ;-).
Overigens behandelen we vaker dit soort leuke occasions die we tegenkomen. Je conclusie klopt dus niet. Het is ook geen advertentie. Er is niet voor betaald door Marktplaats, de verkopende partij of iemand anders.
Misschien de duurste van mp maar niet van Nederland. Wel een schappelijke kilometerstand.
Het is denk ik in ieder geval wel de mooiste!
Dan ben ik toch meer dan tevreden met mijn 940 station met beige leer en climate control voor nog geen 2000 euro. En dan heb ik nog niet eens plakfolie op de ramen.
En rij er al enkele jaren zonder kosten en met veel plezier in rond.
Zie niet de meerwaarde van deze V90.
Ooit weleens een V90 met een 5.0 v8 uit een mustang te koop ziestaan op craigslist. Dat was nou nog eens een Volvo waar ik het wel warm van kreeg. dit? meh.