De duurste diesel van Marktplaats is niet perse een trekpaard, meer een lekkere reisgenoot.
Al jaren zijn er twee hoofdkeuzes als het gaat om een brandstof kiezen: benzine en diesel. Diesels hebben als voordeel dat ze lekker veel koppel hebben en dus goed zijn voor trekken en veel kilometers uit een tank halen. Een dieselauto is dus ofwel een lekkere lange-afstandscruiser ofwel een werkpaard.
Duurste diesel van Marktplaats
Diesels als sportauto’s is hem trouwens nooit geworden. Audi wilde het proberen met de R8 V12 TDI Le Mans Concept, omdat ze ook TDI-motoren gebruikten in de Le Mans auto’s van des tijds. Le Mans is echter een marathon en geen sprint en dus is efficiënt omgaan met brandstof belangrijker dan de meeste pit uit je brandstof halen. Op occasionwebsites levert het gebrek aan snelle diesels ook op dat je geen miljoenen kostende dieselauto’s gaat vinden. Waar ligt die grens? Bij ietsje minder. Dít is de duurste diesel van Marktplaats.
Range Rover LWB
Yep, het is een Range Rover. Op zich begrijpelijk, Range Rovers zijn notoire werkpaarden. Maar dan nog steeds: een werkpaard is simpel en goedkoop. Als je veel geld uitgeeft aan een topmodel Range Rover dan is de kans klein dat je met modderige laarzen wil instappen en vervolgens een paardentrailer erachter hangt. Dat laatste moet je dan ook vooral niet doen met deze Land Rover Range Rover D350 LWB Fifty Anniversary Edition.
Fifty
De duurste diesel van Marktplaats is dus een dik aangeklede gloednieuwe Range Rover mét verlengde wielbasis en het is dus een Fifty Edition. Dat houdt in dat het een model is van vorig jaar, toen Land Rover vierde dat de Range Rover sinds 1970 – en dus 50 jaar – bestaat. Er kwamen een toepasselijke 1.970 stuks. Configuraties kunnen kennelijk naar wens, want deze Fifty Edition is dikker dan de korte wielbasis modellen die op de persfoto’s gebruikt werden.
Reisgenoot
Je zit dus riant achterin de duurste diesel van Marktplaats. Een dieselmotor in een reisauto is best slim: weinig tanken, rustige motor, goed in lange afstanden. Door de lange wielbasis kun je het jezelf lekker comfortabel maken.
De Range Rover Fifty Edition uit 2021 is natuurlijk geen stuurmansauto, maar de drieliter diesel met 351 pk en 700 Nm ook niet bepaald traag. Zelf rijden mag dus ook, zodat je kunt genieten van zo’n beetje alle opties die erop zitten.
Ten slotte krijg je een opvallende kleurstelling mee: de onderste helft is een soort beige en de bovenste helft is zwart. De rest van alle accenten zijn ook zwart. Een letterlijk zwart-wit contrast.
Duur
Goed, als we de duurste diesel van Marktplaats zeggen en je komt uit op een verlengde Range Rover van vijf maanden oud met 4.899 km op de klok, dan heb je het niet over wisselgeld. Je mag nog 199.890 euro neertellen voor deze D350 LWB Fifty Edition. Zijn geld waard? Bekijk het op de advertentie van de duurste diesel op Marktplaats.
mundus zegt
Ik vind deze generatie Range Rovers zo lelijk oud worden, gelukkig worden ze dat vanwege de kwaliteit ook niet.
itiswhatitis zegt
@mundus: hmm facelift is wel geslaagd
brammetjedeb zegt
@mundus: echt waar? In juiste kleurstelling (dus niet d’n deze…) vind ik het echt machtige apparaten om te zien. En dat geldt wat mij betreft voor alle generaties!
Dat van de slechte kwaliteit hoor je vaak. Bizar eigenlijk, voor dat geld. Zou in deze tijden toch niet meer hoeven lijkt me..
Wolflow zegt
@brammetjedeb: de reputatie van Engelse merken was al niet best, laat staan die van Chinese
dutchneon zegt
Gewoon verschrikkelijk onaantrekkelijk op de foto gezet! Al vind ik een two tone vaak veel te over the top.
Geef mij maar een Aintree Green uitvoering met black pack, geen mat zwart maar gewoon glanzend. Dat groen staat gewoon het beste op elke range rover, sport of L405
sjeemsbond zegt
Zal best lekker rijden, maar wat een lelijk ding en dat voor 2 ton.
moveyourmind zegt
Op de één of andere manier lijken de verhoudingen niet helemaal lekker door de twotone lak. Het dak oogt te hoog t.o.v. de resr van de auto en het valt teveel op dat het een lwb is. En dan voor zwart leer kiezen terwijl er zulke mooie klassieke kleurencombinaties mogelijk waren.
bpc zegt
En over 15 jaar krijg je het aanbde straatstenen niet kwijt
kemi zegt
@bpc: klopt maar mensen die dit kopen geven niets om de afschrijving, die rijden binnen 15 jaar in een nog meer uitgesproken versie van deze enorm uitgesproken uitvoering
dutchneon zegt
Wie rijd er dan ook 15 jaar in… je koopt een knappe nu voor rond de 55k rijd er lekker 3-4 jaar mee en verkoopt hem voor 30k prima toch.
Dat gelul over kapot gaan slaat nergens op, mijn BMW en Audi zaten aan vergelijkbare kosten, allemaal bij een specialist in onderhoud, geen dealer want die schrijven inderdaad met een vork….
Johanneke zegt
Dit is best wel een walgelijk lelijke auto eh. Jammer, want qua styling vind ik Range Rovers best wel top, deze is niet echt geslaagd.
Bernadette zegt
De lelijkste of de duurste? Of allebei?
pindakoning zegt
Ik vrees dat die dat ook erg lang zal blijven
3rotorboi zegt
@pindakoning: mwah, bij DTMobility worden auto’s vrij snel verkocht.
jmeverts zegt
@pindakoning: hij is al verkocht 🤣
pindakoning zegt
@jmeverts: meen je? Niet verwacht haha
kuip zegt
Wat zijn zwarte wielen toch lelijk zeg.
scrmeagle zegt
Ik rij al 8 jaar zonder noemenswaardige problemen in mijn RR V8 Diesel. Dus hoe langer ik er mee rij des te lager de afschrijving.
audiA41.8TFSI2013 zegt
2 ton in Euro’s voor een drie liter diesel…Als het een diesel moet worden voor dat geld, dan graag minimaal acht cilinders met weinig kilometers. Dat moet lukken voor 2 ton lijkt me.