De duurste Alpina occasion van Marktplaats is geen verrassing, maar daarom niet minder fijn.
Gisteren kondigde BMW tamelijk onverwachts aan dat ze Alpina hebben gekocht. Nou was er sowieso al sprake van een partnerschap tussen de twee, maar volledig van elkaar afhankelijk is nog nooit eerder gebeurd.
Alpina occasion op Marktplaats
Wanneer wij bij Autoblog een artikel schrijven over een merk of model, proberen wij zo goed mogelijk in ons archief te duiken om gepaste afbeeldingen te plaatsen. Bij Alpina is het dan net alsof je losgelaten wordt in een Jamin-vestiging. Alpina’s lijken gewoon op BMW’s, maar zijn net even dat beetje extra. Zowel qua uiterlijk als motorisch zijn het gewoon erg toffe auto’s. Hoog tijd dus om eens de balans op te maken wat betreft een toffe Alpina occasion op Marktplaats. Waarom niet eens beginnen met de duurste?
B3 Touring Allrad
De duurste Alpina occasion op Marktplaats is eigenlijk geen verrassing. Het is een Alpina B3 Touring Allrad. Dat betekent de Alpina-variant van de BMW 3 Serie Touring met xDrive. Goed voor 462 pk, 700 Nm, een sprinttijd van 3,9 seconden en een topsnelheid van 300 km/u. In tegenstelling tot een M-product zijn Alpina’s meer het soort auto waar je die topsnelheid gebruikt dan het echt goede bochtenwerk, maar dat terzijde.
De duurste Alpina occasion van Marktplaats is trouwens nogal ‘veilig’ samengesteld. Het exterieur is een Individual-kleur genaamd Dravitgrau en er is gekozen voor eveneens grijze meerspaaks velgen. Van binnen is het al een stuk fraaier met karamelkleurige bekleding en zo’n beetje alle opties die je maar kunt verzinnen.
Prijs
Dat het de duurste Alpina occasion van Marktplaats is, ligt dan ook waarschijnlijk aan de vele opties, de Individual-kleur en het feit dat hij gebouwd is in 2022. Er is wel mee gereden, maar het gaat om slechts 5.595 km. Vandaar dat je er nog 142.950 euro voor mag neerleggen. Flink geld, maar dan heb je wel een flinke auto. Kopen doe je op Marktplaats bij de advertentie van de duurste Alpina occasion.
slickrick zegt
Ben redelijk fan van Alpina, maar 150k voor een gepimpte 3 serie ?zijn toch wel leukere auto’s om dit soort geld op stuk te slaan
hennyhuisman zegt
Hmm, erg mooi apparaat, maar voor hetzelfde geld koop je een jonge Panamera 4S e hybrid met 570PK en een 0-100 sprinttijd van 3,7s. Ik zou dan toch liever de Porsche kiezen.
gamma81 zegt
Tja, wie rijdt er geen Porsche tegenwoordig, subtiliteit is niet iedereen gegeven.
kniesoor zegt
In de advertentie staat :
– Modeljaar: 2019
– Datum registratie: 01 Januari 2022
– Bouwjaar : 2022
Kan een terzake kundig iemand me uitleggen hoe die data, bouw- en modeljaren in elkaar passen ? Is dit een (Duitse) Vorfuhrwagen of Jahreswagen geweest ? Kan me niet voorstellen, dat er op 1 januari bij de RDW gewerkt wordt. Hoe kan de oto dan een datum registratie van 1 januari hebben ?
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite om dit uit te leggen.
henk123456 zegt
Ik denk dat het model van de auto zelf uit 2019 komt, het bouwjaar is gewoon 2022 dan (wel bijzonder met een registratie op 1-1-2022, dus bouwjaar zal daadwerkelijk 2021 zijn geweest. Maar zo werkt het systeem blijkbaar.)
meneerdemeneer zegt
Mooi apparaat! Al zou ik liever voor de diesel Alpina gaan.
lexis zegt
Gewoon m340i nemen met individual interior bijna 40% voordeliger. In aftermarket setje alpina velgen eronder geen kat die het verschil zal zien :) 😃 .
Dieseltor zegt
Een kat niet nee. Een mens wel. De een zal je uitlachen en de ander zou stikjaloers zijn.
lexis zegt
Ik snap het wel maar die meerprijs lijkt me niet te rechtvaardigen? Tuurlijk je komt in M3 vaarwater kwa prestaties. Maar kwa interieur lijkt een alpina toch als twee druppels water aan een bmw met invdividuaal leder uitvoering.
mashell zegt
Alpina heeft prachtig blauw, ze hebben prachtig groen en voor de rest is het allemaal een tikkie ordinair en dan bestel je deze wagen in vuilniszakkengrijs? Dat vergt meer behandelingen bij de psycholoog dan de basisverzekering toestaat.
robertvanheerde zegt
Heeft iemand enig idee waarom Alpina de BMW-logo’s voor en achter laat zitten? Ik bedoel het is officieel geen BMW meer, en op de rest van de auto zie je ook Alpina-logo’s…..
mashell zegt
Omdat iedereen kan zien dat het gewoon een BMW is, BMW een goede naam heeft en als ze het logo vervangen ze afzakken naar Brabus en Carlsson niveau. Dat Alpina zichzelf als merk heeft weten te registeren is een gimmick, dat ze BMW zo ver hebben gekregen dat die wagens voor hen op de BMW band bouwt dat is hun ware bijzonderheid.
kalesander zegt
@mashell: in het verleden kreeg Alpina zelf de kale kassen en bouwde ze zelf af in eigen huis.. Sinds de E60 naar mijn weten worden ze bij BMW op de band gebouwd. Ik ben dan ook nog steeds erg blij met mijn, dus bij Alpina gebouwde, E39 B10 van ‘98. Heeft toch wat extras…
kalesander zegt
@robertvh: naar mijn weten laat Alpina de BMW logo’s op front en kont zitten uit respect voor de fabrikant van het platform. Zoals breed bekend is een auto met Alpina logo’s op die plekken hoe dan ook bij ome Ali geweest, Alpina plaatst ze zelf nooit..
naturalpower zegt
Jammer dat BMW’s (zoals zoveel auto’s) zoveel lelijker zijn geworden dat een Alpina-behandeling eerder misstaat dan iets toevoegt. Daarom kan ik me de keus voor vuilniszakgrijs met weinig opvallende striping wel voorstellen. Doe mij maar een jaren ’80-model. Een gele B10 Biturbo, of zo.
red5 zegt
Waar zijn de buitenfoto’s gemaakt?