Autoblogger schreef het een paar dagen geleden al: Citroën brengt de DS terug op de markt, maar deze keer als luxe modelreeks in plaats van één model. Vandaag zijn ons een paar fotootjes onder ogen gekomen van de eerste telg, de DS3.
Geen druppelvormig slagschip dus, maar een bescheiden hatchbackje. Citroën is vandaag 90 jaar geworden en pakt daarom goed uit. De DS3 zal in Genève worden onthuld en schijnt zijn basis te vinden in de nieuwe generatie C3. Van de C4 en C5 zal tevens een DS-variant volgen.
Onze vrienden van worldcarfans hebben iets anders gehoord: Auto Motor Sport Sweden beweert dat de DS3 iets groter is dan de huidige C4. De DS4 zou gaan lijken op de C-Sportlounge conceptcar, terwijl de DS5 zou lijken op de Hypnos en de strijd aan zou moeten gaan met de Audi A6/A7, BMW 5 en Mercedes E.
UPDATE: officiële statement van Citroen…
Citroën ziet ook een toenemende vraag naar auto’s die net dat stukje extra plezier bieden. Auto’s waarmee een klant zich kan onderscheiden en die individueel op de klant afgestemd kunnen worden. Deze klantengroep wil kwaliteit, wil status, maar zoekt niet langer in het traditionele premium segment. Voor deze klantengroep zal Citroën een nieuwe onderscheidende lijn introduceren : de ‘Ligne Distinctive’.
Deze lijn bestaat uit 3 nieuwe modellen, in het B, M1 en M2 segment die vanaf 2010 zullen worden geïntroduceerd. Een eerste illustratie van deze lijn is de concept car DS INSIDE.
Deze productlijn vertegenwoordigt bij uitstek het idee van Créative Technologie en valt het beste te omschrijven als creatief, intelligent en kwalitatief.
De Citroën DS heeft destijds een andere denkwijze vertegenwoordigd. Citroën heeft nu haar Créative Technologie benut om deze productlijn te ontwerpen, en zal deze auto’s respectievelijk DS3, DS4 en DS5 noemen.
LastClick zegt
doet me toch een soort denken aan de 500, en ong een auto, maar kan er niet zo snel op komen…
Esprit_de_Flandre zegt
Waauw! Ziet er goed uit, maar gaan ze dan van ieder model een Premium-versie brengen onder de noemer DS??
johnny t-jet zegt
leuk model (concept nog ?) , citroen is goed bezig.
DJD zegt
Ja hoor!! Stoer en sportief, maar toch luxe en stijlvol tegelijk. Laat maar komen dus!
Ringfan zegt
Doen het qua design toh een stuk beter dan hun concerngenoot…
Een betere ontwerper zegt
Luxe? Met een ”je controlle” systeem a la iDrive? Koelvak in de armleuning? Stokbroodhouder?
Dat witte dak is wel wannabe Mini, wel ERG wannabe Mini…
Jonas zegt
Lijkt op een fiesta die frontaal op ne minicooper is gereden…
Waarom heet dit DS, de vorige generatie ds was toch geen hatchback, nuja als er maar cash uit “nostalgie” gehaald kan worden zeker..
frissegast zegt
DS wordt de typebenaming van Citroëns premium-modellen. Dat zijn specifek upmarket gerichte wagens in het segment van de C3, C4 en C5 die Citroën zal uitbrengen in 201, 2011, 2012. Het gaat om een supplementair gamma dat naast de bestaande Citroëns zal verkocht worden met een andere positionering. De eerste, DS3, is voorzien voor maart 2010 en zal gebaseerd zijn op het platform van de volgende C3. Het gaat om een concurrent voor de Mini, Alfa Mito en andere fijne automobieltjes. Gisteren is in 34 landen tegelijk aan het Citroën personeel en aan de concessiehouders een film getoond die het nieuwe merkimago van Citroën (dat vanaf morgen gelanceerd wordt) toont en ook wat info gaf over waar Citroën naartoe gaat. En dat ziet er allemaal veelbelovend uit…
lincoln zegt
klopt weer helemaal ..
de perfecte hatchback ..
wederom een schitterende citroen concept ..
stefan zegt
Doe mij deze maar met een potig dieseltje
EJS zegt
Prachtige auto:D alhoewel ik de huidige c4 driedeurs en de C6 ook erg mooi vind, overtreft dit beide:) Heeft ergens iets klassieks en moderns tegelijk:)
Hemstra zegt
Mooie concept!! Alleen jammer dat de meeste fabrikanten nooit een concept ongewijzigd op de markt brengen..
Harold zegt
Op zich wel mooi maar neus (grill) niet bijster orgineel.
AJ zegt
leuk karretje, maar de achterkant heeft wel wat weg van de nieuwe seat ibiza, wat hem dus wel minder “luxe” maakt, maar hij mag er absoluut wezen.
Zou wel leuk zijn als dit wel een beetje een betaalbare luxe wordt, en niet zoals de C6 waar je aardig wat voor moet neerleggen.
ZPJ4 zegt
Dit overtreft mijn verwachtingen! Ziet er beter uit dan de schetsen en fotoshops die eerder te zien waren van de C3 coupé. Dit autootje zou ik graag willen kopen met een benzine 1.6 THP 185pk of nog beter met 218pk!
Laat hem maar zo uitkomen zoals dit concept weergeeft met bling bling choom, dat maakt hem wel af.
Waarom de DS benaming hiervoor gebruikt moet worden snap ik niet, de “normale” Citroëns met een Cgetal hebben net zo`n goed recht op een “premium” uitstraling i.c.m. dito kwaliteit moet het wel goed komen met Citroën. Dit had gewoon jaren geleden al moeten gebeuren, want de kwaliteit van de afgelopen jaren was slecht totdat de C4 Picasso en de nieuwe C5 (X7)kwamen.
De C6 is een uiterst betrouwbare auto gebleken, maar scoort weer minder op het gebied van hoog gewicht, afwerking, innovatie en (geen concurrende) aandrijflijnen.
Hopelijk kan de nieuwe lijn de PSA fabrieken weer laten draaien.
Jip zegt
Beetje gejat van Audi A3
ZPJ4 zegt
@Jip, ik kan geen A3 in ontdekken……
Tripple zegt
citroen kan nooit een premium merk worden, ze hebben hun naam gewoon tegen…..
loewie zegt
Woei, lijkt wel een Minieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Cantago zegt
Hip bakkie! Wat krijgen we nou, Citroen wordt popiejoppie! Zometeen rijd ik nog in een Citroen rond! Haha… wie had dat gedacht!
Citrofiel zegt
Wtf? De eerdere scoops en impressies kloppen gewoon voor 100%! Dat maak je niet vaak mee…
Echter, eerdere berichten gingen ervanuit dat dit de opvolger van de C2 zou worden. Met dat DS-verhaal erbij ligt dat wat anders, en is het nog maar de vraag of er wel echt een nieuwe C2 komt, in dezelfde prijsklasse. En hoe zit het dan met de C3? Er zijn impressies van de C3 met een vergelijkbaar design als deze concept, maar dan zou er dus een DS-C3 moeten komen. Of een C3 met zo’n uiterlijk goedkoop, en een ‘C2′ met zo’n uiterlijk duur… Ook niet logisch. Ik ben verward… :?
Hoe dan ook, deze auto ziet er goed uit!
Gnermo zegt
Ganz geil!
Henk zegt
concurrent urban cruiser?
kyanite zegt
Citroën is de enige van de 3 grote franse merken die nog snapt hoe ontwerpen van auto’s moet. Erg netjes deze DS3, die van een paar dagen terug mag nog even terug naar de tekentafels.
Solstice zegt
Ondanks wat ordinair jatwerk (de intussen obligate Audi grille, Jag XK luchthapper/daglichthouder, Mini dakje-in-t-wit) toch een best aardig bakkie. Vooral de zwevende b-stijl is een aardige vondst. Erg mooie kleurcombi trouwens.
peter zegt
er is toch sprake van bmw + psa samenwerking …
Misschien is dit wel een mini cooper onderin ? zo ziet hij er toch uit
TKoote zegt
oogverstuikend lelijk…
ZPJ4 zegt
@peter, de onderhandelingen over de joint venture tussen PSA en BMW zijn nog bezig dus deze DS3 kan geen mini onderhuids zijn, maar op basis van de 207
Pizza Luigi zegt
Waarom hij de DS heet weet ik niet, maar vind het eigenlijk wel een erg leuk ding!
kowalsk zegt
Wow die grille, hoezo Ford… De niet aansluitende B-stijl vind ik erg leuk bedacht!
mashell zegt
Wie wil er nog een mini als dit ook te koop is?
Vive la FRANCE! zegt
Allereerst gefeliciteerd Citroën! Wat een fantastische dag, nieuwe concepten, een nieuwe DS, en een nieuw logo! Het lijkt wel Kerst :D !
Vive la FRANCE! zegt
Over de DS3, hij lijkt niet echt op de ‘oude’ DS, wat jammer is, hopelijk komt die er nog! Ik vind hem vrij goed gelukt, vrij realistisch. Dit zou wel eens de nieuwe C3 kunnen worden, hij ziet er in ieder geval stukken beter uit! Citroën maakt op die manier één mooie lijn aan in haar productiemodellen. Ik ben erg blij dat Citroën mijn verwachtingen van haar niet teleurstelt, nog steeds laat Citroën zien dat ze kunnen ontwerpen!
D3N zegt
Wat ik mij nu juist begin af te vragen.
De DS5 zou moeten concurreren met de grote duitsers…
Dit kan het beste met een achterwielaandrijving, en Alfa en PSA zijn laatst bij elkaar gekomen, voor dingen…
Zou dan de nieuwe ??169?? samen met de DS5 hetzelfde platform kunnen delen?
Dit zou dan in ieder geval aan goedkoper platform zijn, samen delen dus ook de kosten. En een leuk soepel maar ook sportief onderstel…
Zou in ieder geval wel een leuke auto kunnen worden dan! :P
Citrofiel zegt
@ D3N; “Alfa en PSA zijn laatst bij elkaar gekomen, voor dingen…”
O ja? Ik heb er niets van gehoord? Waar heb je dat vandaan? Of bedoel je Fiat en PSA. Dan wordt het al wat ruimer. Maar in dat geval gaat een groot netwerk ontstaan. Het platform van de 169 zou dacht ik betrokken worden bij Jaguar, wat bij Tata hoort, en nog altijd connecties heeft met Ford, wat PSA ook heeft.
Hoe dan ook, een DS5, een grote, luxe auto van Citroën, moet wel comfortabel worden, en zal hoogstwaarschijnlijk een hydropneumatisch onderstel hebben. Dat valt niet zomaar op een ander platform te monteren. Andere bronnen vermelden dan ook dat de DS5 op de C5 gebaseerd zal worden, zoals deze DS3 op de C3, en de DS4 op de (nieuwe) C4.
@ Vive la France; Een auto op basis van de C3 met DS-looks zou ik eerlijk gezegd verschrikkelijk vinden. Ik ben er blij mee dat ze dat niet gedaan hebben. Maar je hebt de DS4 en DS5 nog, klein kansje dat die wel retro worden… Hoewel ik denk van niet.
@ ZPJ4; Ik denk dat peter bedoelt dat er ook al motoren worden gedeeld (1.6 VTi en THP).
glenn (aka citrofiel evil) zegt
Premium? Citroën? Vanaf de nieuwe C5 en de C6 behoren ze volgens mij al lang tot de premiujm tittel. :D
Potver7 zegt
@Vive la FRANCE!: Citroen wil nu juist vernieuwende ontwerpen in de markt zetten. Voortborduren op een oud ontwerp staat daar nogal haaks op.
ZPJ4 zegt
@glenn (aka citrofiel eviltwin)
In dat geval zou de SM de eerste premium Citroën zijn geweest;) .
tdj zegt
Coole voiture!
henk zegt
ik vindt em kicken !
Citroën v.s. Nederlandse drempels :)
zondagsrijder zegt
Een zielig ding. Te breed, neus van ford, te hippe lampen, vieze audi/aldi-ledjes en vooral, totaal niet Citroen.
marruk zegt
”terwijl de DS5 zou lijken op de Hypnos en de strijd aan zou moeten gaan met de Audi A6/A7, BMW 5 en Mercedes E.”
Dat klinkt erg goed! Als opvolger van de C6 misschien?
Ik vind trouwens dat ze met het terughalen van de DS-typenaam wel hadden kunnen wachten tot hun 100-jarig bestaan, in plaats van nu met hun 90-jarig jubileum… Ik las vanochtend in de krant dat de DS3 ter grootte van een Mini Cooper zou worden, maar dat vind ik niet echt DS-waardig.. Die stond voor groot, vernieuwend, z’n tijd mijlenver vooruit… Dat kun je van een hippe C4 nou niet bepaald zeggen. En hij lijkt teveel op de C3 Picasso.
CRASH zegt
mini-killer?!
Supreem zegt
Dit vind ik schitterend. Echt prachtig.
Alhoewel er geen enkele gelijkenis te bespeuren valt tussen de originele DS en deze DS3, lijkt het me het keurmerk wel waardig.
The Stig zegt
Hé een Mini! Oh nee, toch niet!
Raptor zegt
Ziet er helemaal niet slecht uit. Maar het wordt geen klassieker, lijkt te veel op andere merken…
saasken zegt
vind em wel strak, mooie leasebak
bart zegt
leuke wagen, waardeloos idee om daar iets van een DS sfeer in terug te laten komen. Haalt het niet bij de echte godin…..
pt0x zegt
Jonas schrijft:
5 February 2009 om 20:14
Lijkt op een fiesta die frontaal op ne minicooper is gereden…
—————————-
100% gelijk!
Jesper zegt
Die gaat de Renault Avantime achtera, ook zo’n ‘doorslaand succes’ :roll:
DRU zegt
Waaauw. Mooi zeg. Al die details! Citroen rockt tegenwoordig sowieso hard!
DRU zegt
@Jesper – Don’t mess with the Avantime
Citrofiel zegt
@ Jesper; De Avantime is een compleet ander verhaal. Die combineerde een vreemd carrosserieconcept met een hoge prijs. Deze DS3 is gewoon een driedeurs hatchback, en heeft een wat hogere prijs, maar we hebben gezien dat dat geen probleem hoeft te zijn met andere ‘hippe’ hatchjes (mini).
Edje® zegt
Vind het wel gaaf… een hele premium lijn van speciale Citroën modellen.
De DS3 komt in de lente van 2010 al op de markt. Hij gaat concurreren tegen de nieuwe Audi A1, de Alfa Romeo MiTo en de Mini.
De afkorting DS staat overigens voor “Different Spirit” … en is dus geen verwijzing naar de aloude godin, de snoek.
Ik hoop wel dat ze de DS3 exact zo laten als deze concept. Dan is ie pas echt premium. Vooral al die chrome en zilveren accenten maken hem erg chic. Als de bouwkwaliteit nou ook op het niveau van de Audi A1 ligt… dan kon het wel eens een hit worden.
peter zegt
erg geslaagd. eerlijk is eerlijk!
Scorso zegt
En zo blijft Citroën goedkope, lelijke rommel verkopen…
Net nu ik dacht dat ze de goeie kant op gingen met de nieuwe C5.
En het belachelijke hieraan is, dat er hoogstwaarschijnlijk nog veel mensen zo’n onding zullen kopen :O
Citrofiel zegt
@ Edje; Geen verwijzing naar de DS? Het is natuurlijk puur toevallig dat het dezelfde lettercombinatie is, het was ze waarschijnlijk nog niet eens opgevallend… :roll: Natuurlijk hebben ze er wel bij nagedacht dat het DS werd, en naderhand is misschien die afkorting er nog bij bedacht, om het een minder directe verwijzing te laten zijn, daarmee de verwachting op een opvolger temperend.
@ Scorso; Lelijk is een mening, en de prijs is nog niet bekend. Wat dacht jij dan? Dat Citroën na de C5 alleen nog maar auto’s uit het D-segment en hoger ging verkopen? Get real.
Nielsi zegt
Ongewijzigd op de markt brengen.
Patrick zegt
Mooi!! Leuk karretje!
Stoer met design!!
Alleen dat witte dakje is al eerder gedaan,,
en niet door Citroën (noem geen namen).
autoblogger zegt
UPDATE: officiële statement van Citroen…
Citroën ziet ook een toenemende vraag naar auto’s die net dat stukje extra plezier bieden. Auto’s waarmee een klant zich kan onderscheiden en die individueel op de klant afgestemd kunnen worden. Deze klantengroep wil kwaliteit, wil status, maar zoekt niet langer in het traditionele premium segment. Voor deze klantengroep zal Citroën een nieuwe onderscheidende lijn introduceren : de ‘Ligne Distinctive’.
Deze lijn bestaat uit 3 nieuwe modellen, in het B, M1 en M2 segment die vanaf 2010 zullen worden geïntroduceerd. Een eerste illustratie van deze lijn is de concept car DS INSIDE.
Deze productlijn vertegenwoordigt bij uitstek het idee van Créative Technologie en valt het beste te omschrijven als creatief, intelligent en kwalitatief.
De Citroën DS heeft destijds een andere denkwijze vertegenwoordigd. Citroën heeft nu haar Créative Technologie benut om deze productlijn te ontwerpen, en zal deze auto’s respectievelijk DS3, DS4 en DS5 noemen.
Lotus omega zegt
fantastisch!! Citroën, ga zo door!
…. de neus is we lwat ford achtig (fiësta, ka e.d)
NWO zegt
mooi autotje,
ergens doet het me meer duits/italiaans aan dan frans wich doesnt have to be a bad thing
WieAndersDasAuto zegt
Leuke auto! Citroën is de laatste tijd wel goed bezig. Dit ziet er zeker goed uit! Breng hem maar zo op de markt!
Nanning zegt
De serieuze mini?
Mooie foto’s/wagen! Een stuk minder Dinkey Toy dan de Mini!!
Lekker turbomotortje erin en gaaaaaaaan!!!!
Patrick zegt
Jammer dat meneer Citroen zijn auto’s in Frankrijk is gaan bouwen en niet in Nederland is gebleven, toch!!!
Citrofiel zegt
@ Patrick; André werd al in Frankrijk geboren, in 1884. Zijn ouders leefden eerst in Nederland, en verhuisden naar Parijs in 1973… Dus hijzelf kon niet in Nederland blijven, aangezien hij er niet geweest is.
Citrofiel zegt
@ Nanning; Een turbootje. Laten we hopen dat de 1.6 THP erin komt. :D
@ Das Auto; Al verleid om van je VW-obsessie af te stappen? ;)
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Eigenlijk niet, vind je dat erg? ;)
Citrofiel zegt
@ Das Auto; Ach, ik moest het tegen beter weten in toch even proberen. ;)
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Jij hebt zeker de instelling: ‘niet geschoten is altijd mis’ ;)
Maar Citroën heeft innovatieve auto’s in het verleden gebouwd. Dat kan ik enorm waarderen. En nu gaan ze zelfs mooie auto’s bouwen. Wie had dat gedacht? :)
Citrofiel zegt
@ Das Auto; Af en toe heb ik die instelling. Maar eigenlijk moest ik hier gewoon even iets verzinnen om te plaatsen, zodat ik me kon aanmelden op nieuwe reacties. ;)
Hoe dan ook, ik ben blij dat de nieuwe weg die Citroën heeft ingeslagen, niet-citrofielen ook positief laat zijn over Citroëns. Lincoln wordt ook steeds positiever, bij elke nieuwe concept van Citroën zweert hij er een te kopen als hij uitkomt. xD
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Lincoln moet ophouden, straks heeft hij geen ruimte meer voor zijn klassiekers ;)
Het is een goede stap voor Citroën. Ook een moeilijke stap, want je krijgt als automerk behoorlijk veel kritiek van de ‘die hard fans’ ;)
Maar uiteindelijk is iedereen tevreden en Citroën verkoopt meer!
Citrofiel zegt
@ Das Auto; Inderdaad, lincoln moet het niet te vaak zeggen, want reken maar dat ik hem er aan houd!! :twisted:
Inderdaad is het wennen voor de fans van ‘het oude Citroën’, maar uiteindelijk zullen ze toch moeten inzien dat geen merk nu nog kan bestaan van alleen maar apart en innovatief zijn.
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Precies! Daarom heeft Porsche nu ook een diesel, is een Ferrari hybride of een Lamborghini Estoque geen uitzondering. De merken doen er tegenwoordig alles aan om te overleven.
Citrofiel zegt
@ Das Auto; :shock: Die vergelijking had ik nog niet gemaakt… Je hebt helemaal gelijk. Ik zal maar wat minder hatelijk tegen Porsche diesels zijn dan… :oops:
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Zie het als een groepje mensen die op de Noordpool neergestort zijn met een vliegtuig. Ze hebben het overleeft. Nu moeten ze alles er aan doen om te overleven. Beetje raare voorbeeld maar je snapt (hopelijk) wat ik bedoel.
De fabriekanten doen er ook alles aan om te overleven. Het gaat vaak ten koste van hun geschiedenis, zelfs BMW heeft hun ‘M’ al verkracht.
Citrofiel zegt
@ Das Auto; Ik snap wat je bedoeld. De huidige automerken hebben al zware dingen doorstaan, maar nu staan ze voor een langdurige beproeving.
En waarmee heeft BMW hun ‘M’ verkracht? De X5 en X6 bedoel je?
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Zo kun je juist achterkomen of een merk wel goed is. Daarmee bedoel ik te zeggen: kunnen ze zich in een rap tempo aanpassen aan de eisen, milieu normen.
En dat bedoel ik precies met BMW. Ze weten zelf dat het uitstekend verkoopt en daar maken ze gebruik van. De voorbeelden heb je zelf al genoemd ;)
Ik vind het gewoon heel jammer.
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Zo kun je juist achterkomen of een merk wel goed is. Daarmee bedoel ik te zeggen: kunnen ze zich in een rap tempo aanpassen aan de eisen, milieu normen.
En dat bedoel ik precies met BMW. Ze weten zelf dat het uitstekend verkoopt en daar maken ze gebruik van. De voorbeelden heb je zelf al genoemd ;)
Ik vind het gewoon heel jammer.
Citrofiel zegt
@ Das Auto; “Zo kun je juist achterkomen of een merk wel goed is.”
Ja, als een merk zich niet aanpast en failliet gaat, dan is het niet goed. Dat zie ik ook nog wel. :roll: :P
WieAndersDasAuto zegt
@ Citrofiel
Dat was een beetje te kort door de bocht. Ik bedoel ermee te zeggen dan kun je zien hoe goed een merk echt is. Zijn ze slim genoeg, of beschikken ze over de juiste kennis?
jodocus zegt
Fraai karretje is dit!
En aanvullend bij de Citrofiel / Das auto – discussie – ik ben een Citroën – adept en grootgebracht in de 2 PK en de DS – maar heb er helemaal geen moeite mee te beseffen dat merken en autofabrikanten moeten evolueren.
En Citroën doet dat weer héél aardig!
Leuke marketing-stunt ook weer van Citroën – iedereen op het verkeerde been zetten en laten geloven dat er een gerestylde ‘DS’ zit aan te komen.
Niet dus, maar beter : een heuse nieuwe modellenlijn, more upgraded.
Citroën was tijdens de jaren ’80 – ’90 het kneusje binnen de PSA-groep en mocht van Peugeot nauwelijks nog investeren, en enkel brave en goedkope burgerautootjes bouwen. Sinds de Xsara Picasso en de goedlopende & fraaie huidige modellenlijn C1, C2, C3, C4, C5 en C6 komt daar duidelijk verandering in. En met de nu geplande ‘DS’-lijn lijkt het wel dat Citroën het leading merk is binnen de PSA-groep. Want idd, Peugeot worstelt momenteel duidelijk met een identiteitscrisis…
Citrofiel zegt
Jodocus, ik word keer op keer blij van jouw reacties. Altijd positief richting en over Citroën. :)
Timm zegt
Mooi ik ben altijd al citroën fan. Ook hoop. Ik dat in geneve wat meer duidelijk wordt over de Ds productielijn ik ben voral benieuwt naar de DS5.. Citroën is verl van plan qua kleine auto’s/hatchbacks:
– nieuwe c3 en vervanger c2 (c3 coupe?)
– C-cactus concept zou toch ook iets worden rond 2011
– nu de DS3
Citrofiel zegt
@ Timm; Voor zover ik het begreep was de DS3 een luxeversie van de nieuwe C3 Coupé. Dus de opvolger van de C2 kennen we hierbij, denk gewoon even de luxe zaken weg. De naam C2 zal inderdaad verdwijnen. En naar de ‘C-Cactus’ (hij zal vast niet zo gaan heten) ben ik ook heel benieuwd!
Timm zegt
@ citrofiel
Ik ook..
Ik hoop dat auyoblog nog wat meer schrijft over De ds3 en over alls van citoën in geneve!!
Jelle zegt
Ja mooi!
Jelle zegt
Wat ik ook nog wou zeggen voordat ik op “Plaats reactie” drukte:
Dat dak is gewoon goed jatwerk, oftewel: Wel gejat maar wel iets heel erg goeds gejat en daarom niet erg.
van weyenbergh fernand zegt
prachtige auto die DS concept.vroeger reed ik ciroen , ben toen veranderd van merk, maar wil met de DS terug naar citroen. Ik wil eind dit jaar een andere wagen kopen.
buurvrouw zegt
Mooie auto! Ik hoorde dat ze er 15 september om 10 uur een klein aantal via de DS3 site in de voorverkoop gaan doen.
spoelma zegt
mooie auto
ik rij van me 18 de jaar citroen
ben nou 65 jaar en noch rij ik citroen
zo lang het kan blijf ik bij citroen
berandes zegt
Wat betekend de toevoeging VTI bij de auto’s
Citrofiel zegt
@berandes: Letterlijk staat het voor “Variable Valve Lift and Timing injection”, oftewel wat technische details van de motor. Het gaat er gewoon om dat dit een geavanceerde 1.6 liter benzinemotor is met 120 pk.
THP staat voor “Turbo High Pressure” (onzin dus, turbo is altijd hoge druk) en is een 1.6 liter benzinemotor met 150 pk en door de turbo ook meer koppel dan de VTI.
Deze afkortingen zijn nodig omdat alleen ‘1.6’ niet zou volstaan. Het zijn beide 1.6 liter benzinemotoren, maar met verschillende vermogens.
berandes zegt
@Citrofiel:
Bedankt, weer wat wijzer geworden