Standaard is ‘ie al tof al tof, maar in deze specificatie is het de dikste M3 Touring die we vandaag hebben gezien.
Als een dinosauriër heeft ondergetekende heel veel moeite met alles dat nieuw is. En nee, dan nog niet eens zozeer de aandrijving van een auto. Elektrische auto’s hebben ook hun pluspunten: ze zijn vlot en geweldig om elke dag mee te pendelen.
Nee, de grootste weerstand is wellicht het design van auto’s. Zoals jullie weten zijn er automerken die de fans en potentiële kopers graag prikkelen met bijzonder design. Audi deed het met de Single Frame Grille en Lexus met de Spindle Grille. In beide gevallen heeft het de merken geen windeieren gelegd. Bij BMW zijn de fans ietsje conservatiever en hebben ze moeite met veranderingen. Altijd al zo geweest.
Dikste M3 Touring
Een van de problemen is niet zozeer het design van de auto, maar dat van de velgen. Vroeger had BMW de mooiste velgen voor haar modellen in de aanbieding. Natuurlijk, de standaard doucheputjes waren nooit denderend (je moest natuurlijk wel upgraden), maar tegenwoordig zijn de standaardvelgen vaak het mooist. De reden: ze zijn niet bicolor of raar (lees: aerodynamisch) vormgegeven.
Halve rolkooi
Deze M3 Touring van Bavarian Car Tuning bewijst dat. Bavarian Car Tuning is een bedrijf dat zich al sinds jaar en dag (nou ja, sinds 2018 dan) focust op het dikker maken van Zuid-Duitse auto’s. Hun specialiteit zijn rolbeugels en halve rolkooien. Voor deze editie van de Essen Motor Show hebben ze een M3 Touring meegenomen. Uiteraard ook voorzien van een halve rolkooi voor extra stevigheid en veiligheid. Zo’n halve kooi is ideaal voor als je af en toe meedoet aan trackdays. En het staat cool, natuurlijk.
Tijdloos
De M3 Touring is in dit geval zwart van kleur. Dit zorgt ervoor dat de grille wegvalt. Het is wat dat betreft de enige juiste kleur voor de BMW M3. Ook ligt de M3 veel lager op zijn buik, dankzij een schroefset van KW Suspension. Het hoogtepuntje is natuurlijk de wielenset. Dat zijn namelijk BBS LM-velgen. Dit in Japan vervaardigde wiel is al jarenlang exact hetzelfde gebleven, maar nog altijd behoorlijk tijdloos.
Ze hebben een paar dingen gedaan in vergelijking met BMW. De velgen zijn voorzien van een fraaie glanzende lip, ze zijn NIET bi-color en het is nu ook geen hoogteset. Voor en achter meten de wielen 21 inch. Ook staan de velgen nu flush met de wielkasten, af fabriek staan ze veel verder naar binnen. Dat schijnt een EU-dingetje te zijn, maar goed om te zien dat je het achtera nog kunt aanpassen.
Check hier de rijtest van de M3 Touring:
Dutchdriftking zegt
Heel dik! En zo’n halve rol kooi kan ik iedere jonge automobilist aanraden. Zonder achterbank ben je nooit de bob. Ideaal!
cossiekiller zegt
Prachtig. De enige juiste velgen :-)
petroldrinker zegt
Je koopt een station want de ruimte, om er vervolgens een rolkooi in te zetten….. logica die ik niet zal snappen, koop dan lekker de M4 die is mooier dan de sedan of station (maar nog altijd honds lelijk door zn voorkant)
Dutchdriftking zegt
Wel praktisch bij de Ikea, maar nooit de bob, dus geen dronken vrienden in je auto. Ik snap de M3 touring met klimrek wel.
petroldrinker zegt
Nog makkelijker: niet uitgaan, hoef je nooit te bobben, en scheelt heel veel geld waardoor je leukere autos kan rijden (ik spreek uit ervaring), en je evt een busje kan huren voor de ikea als je het niet laat bezorgen….
Stienn zegt
Jongens supper mooi voor de zaak dat er advertenties zijn. Ik begrijp het ook wel alleen die advertenties maken het lezen super irritant. Alles verspringt na elke regel die je leest
MarcoM zegt
Echt vet!
dondeboer zegt
Dik ding zo. Maar waarom je de achterbank zou laten zitten als je een kooi plaatst snap ik niet goed. Haal die er dan uit, scheelt aardig wat kilo’s en je kan er toch niet zitten.