Dit is toch gewoon lekker?
Een widebody kan een auto compleet verpesten, maar soms is het gewoon heel erg dik. Denk bijvoorbeeld aan een Strosek-bodykit op een Porsche 928. Vandaag hebben we nog een voorbeeld van een widebody-behandeling die goed uitpakt.
Het gaat om de Ferrari 296 Novitec N-Largo. Deze tuner houdt het meestal redelijk subtiel, maar met het N-Largo-pakket gaan ze helemaal los. Toevallig reed Wouter onlangs nog met de spectaculaire Ferrari 812 GTS Novitec N-Largo.
Vandaag presenteert Novitec een nieuwe N-Largo, op basis van de 296 GTB (die met V6). Dit is een van de mooiste moderne Ferrari’s, dus eigenlijk kan het alleen maar slechter worden. Toch staat de bodykit van Novitec nog verrassend goed. Met name de kont is schandalig dik, in de positieve zin van het woord.
Interessant detail: deze bodykit is – net als de eerdere N-Largo-kits overigens – ontworpen door niemand minder dan Vittorio Strosek. Inderdaad, de man die in de jaren ’80 en ’90 naam en faam maakte als Porsche-tuner. En de man die ook de bodykits van Koenig Specials ontwierp.
Motorisch heeft Novitec niet zoveel veranderd. Dat is ook niet nodig, want met zijn V6 hybride levert de 296 standaard al 830 pk. En dan te bedenken dat dit een van de instapmodellen is van Ferrari. Novitec heeft alleen high-flow turbo inlets, een andere katalysator en een custom uitlaatsysteem gemonteerd, wat resulteert in een totaal van 868 pk.
Hoe de V6 nu klinkt? Dat hoor je in de onderstaande video:
Lambrusco zegt
Zou deze kont ook dikker zijn dan die van de zus van @willeme?
jippie zegt
Kan me haast niet voorstellen. Z’n zus heeft sinds kort een relatie met een plastisch chirurg genaamd Novi Tec.
Estate_of_mind zegt
Mocht ik ooit in de krankzinnige positie komen dat ik dit automerk kan rijden, dan is Novitec de enige tuner die eraan mag zitten. En van mij mogen ze hun widebodyding houden, maar alles met een Novitec uitlaat klinkt echt briljant.
Aon zegt
Klinkt niet echt lekker.
anthwan zegt
Blijft een 6 cilinder die klinkt alleen mooi in Japans autoland en de vw R32. In een Ferrari hoort gewoon een V8 of V12.
Poulusma zegt
Je vergeet de lijn 6 van BMW…
En waarom specifiek de ‘R32’? Wat is er mis met de R36? En de eerdere iteraties van de VR6?
harrie zegt
Normaal gesproken geen tjoener fan, maar dit ziet er gewoon beter uit dan de standaard versie met die rare bochel achterwielkasten.
Die zwarte kapjes op de ‘motor’ kap in carroserie kleur spuiten en het is gewoon een tof ding.
rendomjoeser zegt
Sorry hoor, maar die verticale lijn achter de deuren heeft wel een vrij groot Lego-gehalte. Ik vind het er niet uit zien.
Gulli zegt
Ik zou nochtans best blij zijn met 38pk erbij in m’n 118 😋
madhatter zegt
Op de vreemde wenkbrauwen op de motorkap na een stuk mooier dan het origineel