Wellicht ken je de 914, een samenwerkingsproject tussen Porsche en VW om in de jaren ’70 een betaalbare Porsche in de markt te zetten. Geen overweldigend succesvol concept, maar dit model kan onze goedkeuring verdragen.
Standaard lagen er voornamelijk schrale viercilinders in de 914, je krijgt per slot van rekening waarvoor je betaalt. Een Amerikaanse liefhebber vond dit wat te karig, en lepelde een 3,2 liter zescilinder in het vierkante oranje gebakje. Daar hield het niet op, in deze post op 914 World claimt hij zo’n 60.000 USD aan de auto, die hij in beroerde toestand kocht, te hebben verspijkerd. Iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen..
Maar, gezegd moet worden dat het tweezittertje er keurig bijstaat op zijn zwarte velgjes. De bezitter staat ondanks zijn harde werk open voor een verkoop, maar dan moet de klant wel $35.000 meenemen, anders is het no deal. (via Carscoops)
Update: auto is al verkocht, aan iemand in München.
a3aan zegt
De coolste Porsche is geen Porsche. Sorry… Geen fan
991gt3rs zegt
Sorry maar nee. Gewoon niet. Op Mobile.de vindt je genoeg van dit soort knutselprojecten. Origineel brengen ze nog aardig wat op. Doe mij maar een originele.
newguy92 zegt
Dus je steekt er 60k in om hem vervolgens te verkopen voor 35K… Logisch
norge zegt
Gaaf, geef er 5000 voor.
tupperware zegt
@norge:
Daar kon je 10 jaar geleden nog een marginaal exemplaar voor vinden, ook de 914 en zeker de 914/6 beginnen knap prijzig te worden.
parker zegt
@tupperware: nee, iedereen dénkt dat ze prijziger worden door elkaars prijsstijgingen te volgen op internet. Ondertussen staat een record aan Porsches te koop, ook 911’s, voor steeds hogere prijzen terwijl de vraag ernaar historisch laag is. Zeepbel. Zeker naar 914’s is niet ineens meer vraag.
dondeboer zegt
Onderschat model, dat langzamerhand de waardering krijgt die het ding verdient. Ik vind m zeker ook gaaf, mooie mods met respect voor het origineel. Zo te zien is de inbouw van het blok ook erg netjes gedaan. Ik zou er persoonlijk wel ff andere velgen onder zetten.
gash zegt
Ziet er goed uit en 914’s met een 4-cilinder worden regelmatig omgebouwd naar 914/6 spec. De prijzen hiervan liggen ook vrij hoog. Denk niet dat hij lang hoeft te leuren met deze wagen. Ziet er goed uit en voorzien van een hele fijne, krachtige motor. Gewoon cool.
dragspert zegt
Niet de coolste die ik vandaag heb gezien. Het isde mooiste die ik óóit zag! Wat een ding! Heb ooit met een normale 914 gereden, en nee, het was geen kanon, maar reed wel als ern go-kart. Deze heeft nu alles wat ‘ie ooit nodig had. Inclusief bangmakende vr-6 sound!
carmasterr zegt
@dragspert:
Welke VR6?
Is toch gewoon een boxer?
Jochempie zegt
Andere voorlip, Fuchs velgen en je hebt een nette 914-6 replica!
kaspertje zegt
Leuk gedaan. De lip voor had niet gehoeven. Een setje Fuchs-velgen had het afgemaakt.
gieltj zegt
Cool! Zo had ik deze porsche ook in Forza met Hamann velgen :p
eenpaard zegt
Hij is allang verkocht, aan iemand in München.
http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=9b9e826d91c25a04529cdd29aaf58088&showtopic=237118&st=20#
gash zegt
@eenpaard:
Logisch. Top ding.
sydney zegt
Vroeger vond ik de 914/6 een hele lelijke auto.Maar nu..
Nu ik daar nog steeds hetzelfde over.Het was niks,is niks en blijft niks.
stamp zegt
914 met vier cilinders werd als Volkswagen gezien. De 914 met zes cilinders werd als Porsche op kenteken verkocht.
Wist AB dat niet?
Zoek dan de 914 met 8 cilinder maar eens op.
toyotafortuner zegt
Ziet er puik uit. Alhoewel… Voorlip: liever niet. Velgen: liever andere. Voor de rest: zeker mooi
desjonnies zegt
Probleem is, dat je niet weet wat de voorkant is…
Deze VoPo heb ik altijd een afschuwelijk ding gevonden.
Standaard werden ze geleverd met chromen VW wieldoppen ! als je niet voor de dure optie van Fuchs velgen koos.
Amerikanen waren er weg van, dat zegt misschien wel alles over de vormgeving van deze wagen.