Deze SLK is niet meer fabrieksnieuw, maar dat is ook niet gek als je de kilometerstand ziet.
Bij auto’s met een hoge kilometerstanden denk je aan een Volvo stationwagen of een Mercedes sedan, maar niet aan een cabrio. Dat is een bij uitstek een auto waar je maar af en toe mee rijdt. Daarom zijn we voor de grap eens gaan kijken naar de cabrio met de hoogste kilometerstand.
We hebben ‘m gevonden: het is een Mercedes SLK. Een Mercedes met veel kilometers is natuurlijk niet verrassend, maar 415.000 km op een SLK is toch behoorlijk veel. Fun fact: Mercedes heeft nog een SLK diesel geleverd voor de veelrijders, maar dat was pas bij de derde generatie (de R172, voor de kenners).
Tóch hoef je met deze SLK van de eerste generatie geen dure benzine te tanken. Om de vele kilometers een beetje betaalbaar te maken is er namelijk een lpg-tank geïnstalleerd. Het betreft overigens een SLK 230, met 193 pk sterke viercilinder. Dat was in 1997 – het bouwjaar van deze auto – wel gewoon de topversie. De SLK met V6 kwam pas in 2000.
Deze SLK heeft niet al zijn kilometers in Nederland afgelegd – de auto is in 2007 geïmporteerd – maar wel het overgrote deel. In 2011 stond er namelijk nog maar een ton op de klok en de 200.000 km is pas in 2018 aangetikt. De auto is de laatste jaren dus nog goed gebruikt.
Dan nu de vraag: hoe is de auto eraan toe na 415.000 km? Je raadt het al: hij roest. Op de foto’s is te zien dat de roestduivel in ieder geval rondom de dorpels heeft toegeslagen. Hoe het interieur er aan toe is kunnen we helaas niet zien, want de verkoper vond het niet nodig om daar foto’s van te delen.
Ondanks de hoge kilometerstand is het niet eens de goedkoopste SLK van Marktplaats. Er wordt nog €2.250 voor gevraagd. Er zijn diverse SLK’s die minder kosten. Die hebben weliswaar ook een respectabele kilometerstand, maar geen 415.000 km.
isleofman zegt
Staat ook nog een lekke Saab met 411k, 8k!!
Johan zegt
Niet te koop, onze daily driver mx5 nc met 310.000 km. Roest niet en heeft vrijwel nooit storingen. Nederland is een prima land voor dagelijks gebruik van cabrio’s. Zomers niet te heet en in de winter niet te koud. Ja, ook dan kun je open rijden. jasje, dasje, petje en stoelverwarming aan.
Otua zegt
Als het zonnetje schijnt kan het zelfs in december blafheet zijn in de auto dus ik geloof je gelijk!
pindakoning zegt
Dat te warm zijn is wel een dingetje in het buitenland. Ooit in Florida een Mustang gehuurd; op ca een uur na alleen maar dichtgereden.. Ook in het zuiden van Europa geldt dat al in de zomer
Paul58 zegt
Vandaag toevallig een nieuwe winnaar alweer. Ook een Benz maar dan met 445k.
Geen ervaring met cabrio’s en hoge km standen. Wel een 156 2.5 v6 gereden tot 354.000 km, bij verkoop ook nog wel in prima staat.