Een perfecte auto voor RTL7 kijkers!
Het is wellicht dé automobiele dinosauriër van dit moment: de Dodge Challenger. Het was een verlate reactie op de retro-muscle car renaissance van Dodge, maar misschien wel de gaafste. De Mustang is het goedkoopst, de Camaro is het beste en de Challenger is het bruutste. Is dat niet wat we willen van een muscle car? Dat een Mustang GT met 5.0 V8 in de VS ongeveer hetzelfde kost als een 230i Coupé en de Camaro SS 1LE de vloer aanveegt met de M4 Coupé maakt niet zoveel uit. De Challenger is gewoon bruter. Er is een Challenger voor iedereen, jouw favoriet vind je in dit lijstje.
Grote kans dat we uitkomen bij de Challenger Demon, de allerdikste Challenger die je kon kopen. Uit welk graniet de blokken zijn getrokken is niet bekend, maar de krachtsreserves lijken eindeloos te zijn. Speciaal voor de SEMA-beurs die aanstaande is, zijn de enthousiastelingen van SpeedKore aan de slag gegaan met een Demon. Het doel was om de snelste Demon aller tijden te maken en daar zijn ze uitstekend in geslaagd. De supercharger is eraf gehaald ten faveure van een twin turbo setup.
Het resultaat is een Veyron-vernederende 1.203 pk. Let wel, dit zijn de pk’s op de wielen. Op de krukas pompt het blok er 1.400 paarden uit. De auto doet de kwartmijl in 8,77 seconden met een eindsnelheid van 162 mijlen per uur. Voor de Europeanen onder ons: in 8,77 seconden heeft deze Demon Twin Turbo 402,336 meter afgelegd met een eindsnelheid van 260,71 km/u! Dat is overigens niet alleen bereikt met meer vermogen. De auto is voorzien van een carrosserie geheel vervaardigd uit koolstofvezel. De Speedkore Dodge Challenger SRT Demon Twin Turbo beleeft zijn debuut op de SEMA in Las Vegas, die 30 oktober aanstaande van start gaat.
sr20det zegt
Machtig ding
mashell zegt
Wat een lieve wieltjes.
Loek zegt
@mashell: die standaard Demon wielen zien er idd uit alsof er nog een wieldop overheen moet. Maar goed, echt lelijk vind ik ze ook niet.
Alex_79 zegt
hm, lijkt wel alsof Belmondo’s kogelwerende Mustang uit Le Marginal een heel gemene kleinzoon heeft gekregen
https://www.youtube.com/watch?v=DUuQJQYNTfQ
Robert zegt
@alex_79: een Dodge bestempelen als nazaat van Ford. Ik weet niet wie er zwaarder zal zijn beledigd: de Ford-adepten of de Mopar-fans…
Pallas zegt
Die doorzichte voorbumper moet gewoon optie zijn, heeft wel wat
ArnoldH zegt
@pallas: voor die cold airintake hebben ze inmiddels 2 gaten in de voorbumper gemaakt. Dus die zie je gewoon zitten ?
escort77 zegt
@pallas: heb ik bij (oude) kevers wel eens gezien, een gedeeltelijk transparante achterklep waardoor je het verchroomde en gespoten motorblok goed kon zien, leuk effect.
erce zegt
Is dit ding bedoeld voor off road? Want waarom staat hij anders zo hoog op z’n poten.
plopkoekje zegt
@erce: das om wheelies te pompen jonghe
BaRa zegt
Een paar jaar geleden eens een week met een R/T gereden, met een slordige 370 pk onder de kap. Ik vond er eerlijk gezegd geen bal aan. Goeie auto, daar niet van, maar het maakte maar weinig emoties los. Ik heb meer fun in een Miata op een bochtig bergweggetje.
lekkaah zegt
@BaRa: peekaas zeggen ook geen reet
RobUSA zegt
@bara: Oordopjes aan gehad zeker ? Anders moet toch op z’n minst dat V8 geluid iets met je gedaan hebben of naar de emo dokter.
rijnooit zegt
@BaRa: Zelf de SRT 6.1, maar kan je vertellen dat ie prima, stuurt, remt en van de plek komt. Heb in vanalles gereden, maar het is een zeer fijne GT met een zeer wild karaktee wanneer het moet (elke dag).
racemees1 zegt
Ik bepaal zelf wel of dit het bruutste is wat ik zie vandaag. Met je jij.
rallypower zegt
@racemees1: katertje?
hijdienietgenoemdmagworden zegt
@racemees1: aangezien liken nog steeds kapot is ; ik moest lachen
tkoote zegt
Zo blijkt maar weer; bruut en mooi zijn toch echt twee verschillende dingen. Bruut is ie zeer zeker!
RobUSA zegt
@tkoote: Ik vind hem toch mooi EN bruut kan ook toch ? Ben zo benieuwd hoe ooit de nieuwe achterkant eruit gaat zien want die vind ik echt perfect en imo niet meer te verbeteren.
Maar helaas word er geen cabrio van gebouwd :(( anders wist ik het wel. Hell Cat Red Eye convertible 797PK.
peug206 zegt
Nee hoor, F&F is ervoor… die trekt gewoon wheelies!
frank2b zegt
Wéér een auto die je zeker wél als bureaubladafbeelding op je PC zet maar waarbij geen haar op je hoofd er ook maar over peinst da beast ook daadwerkelijk aan te schaffen.
Die kwartmijl is wel leuk en aardig allemaal, maar na een uurtje heb je dat ook wel weer gezien. Om je vervolgens af te vragen of gewoon een A6 of M5 misschien toch niet nét dat beetje handiger en vooral handelbaarder was geweest. Die wagens gaan wel gewoon door de bocht en hebben de bonus dat je ze gewoon voor de deur kunt parkeren zonder dat je je volslagen kapot loopt te schamen … (gêntje m’neer Sonnenberg)
willeme zegt
@frank2b: Een A6 heeft de motor voor de vooras liggen, die gaat niet beter de bocht om ;-).
Als je sedans pakt, moet je de Charger Hellcat vergelijken met de A6 of M5. Voor 69.390 rijdt je weg in een Charger Hellcat met meer dan 700 pk. Daar heb je niet een M550 voor, laat staan een M5 beide hebben minder vermogen ;-)
RobUSA zegt
@willeme: Over een maand ongeveer staat de Hell Cat Red Eye bij de dealer hier met 800PK en betere handeling als de Demon dat word pas een topper en ook een stuk goedkoper.
Ik zal deze week foto’s uploaden van mijn nieuwe 2019 refresh ZL1 cabrio ook best leuk om te rijden :)
JaxDryke zegt
Ik vind er geen fuck aan, om eerlijk te zijn :P
blag zegt
leuke auto, vooral de SRT “red eye” versie (die niet op het lijstje stond) geniet mijn voorkeur, en dat allemaal voor veel minder geld dan de saaie Duitse automobielen. Bovendien heeft die auto een sexy achterwerk ! Wel jammer dat het dashboard maar zo-zo is maar dat kan altijd vervangen worden door een MoTec dash. Wat een bad ass car !