Wat moet het toch heerlijk cashen zijn als je producten als deze Brabus G 800 Adventure XLP kunt maken.
In tegenstelling tot diverse automerken is Brabus eigenlijk altijd aanwezig op autobeurzen. Met name Essen, Geneve en de IAA worden nooit overgeslagen. Speciaal voor Genève neemt Brabus de G 800 Adventure XLP mee.
Nein
Zoals gezegd: het moet toch heerlijk zijn voor Brabus dat je je met dit soort knotsgekke producten kunt bezig houden. Waarschijnlijk heeft Brabus best veel ‘Nein’ moeten verkopen op de vraag of er nog nieuwe 6×6’s of 4×4’s leverbaar zijn, als dan niet in Brabus-trim. Brabus is immers ook Mercedes-dealer. Dan doen ze het zelf maar.
800 pk en 1.000 Nm
De Brabus G 800 Adventure XLP is een soort kruising tussen de 4×4 en 6×6. Laten we beginnen bij de motor. Dat is de bekende 4.0 V8 met ‘hete V’ van AMG. De motor is door Brabus gekieteld naar 800 pk en 1.000 Nm. Daarmee is het mogelijk om in 4,8 seconden naar de 100 km.u te sprinten. De topsnelheid is begrensd op 210 km/u.
325/55 R22
Voor een speciale Brabus zijn dat niet al te spannende waarden. Houdt er rekening mee dat de ‘XLP’ wel op alle ondergronden enorm hard zal kunnen. Dankzij andere assen staat de Brabus G-klasse namelijk veel hoger op zijn poten. De wielen zijn enorm, ondanks dat de band nog een behoorlijke rubberen wang heeft, meten de velgen 22″ in diameter. Voor wie de bandenmaat wil weten: 325/55 R22. Ze zijn bij de lokale fastfitter erg blij als je daar een setje van hebt besteld.
Gegroeid
De G-klasse is niet alleen in hoogte gegroeid, maar ook in de lengte namen de centimeters toe. De wielbasis is nu 50 centimeter langer. De totale lengte van de Brabus G 800 Adventure XLP is 5,31 meter. Piece de résistance is natuurlijk de pickup laadbak. Speciaal voor Geneve is de monster-SUV uitgerust met een soort roofrack. Hierin vind je de verplichte schijnwerpers. Ook kan de stellage gebruikt worden om een helipkopter-drone op te landen.
€ 666.386
Kortom, weer een lekker over-the-top project van Brabus dat ze waarschijnlijk niet snel genoeg kunnen bouwen, ondanks de prijs van 575.630 euro. Let wel, dat is zonder btw of BPM! Op geel kenteken wordt dit een heel prijzig speeltje. De versie op de foto’s (die ook in Genève zal staan) kost nog meer: 666.386 euro. Dan krijg je die Wingcopter er wel bij.
brammetjedeb zegt
Daar heb je een tussenwoning in amsterdam voor. Doe toch maar die brabus dan…
willeme zegt
@brammetjedeb: Brabus zal wel wat meer vierkante meters bieden ;)
brammetjedeb zegt
@willeme: en je krijgt er leren stoelen en een bank bij!
tortuga zegt
@brammetjedeb: vergeet niet dat je een terras hebt met uitzicht
goodolddays zegt
@brammetjedeb: exact, wilt nog niet dood gevonden worden in adam
sanderm3 zegt
@brammetjedeb: direct naast Femke Halalsema?
Dutchdriftking zegt
Kan Brabus niet zelf een 6×6 op basis van de nieuwe G maken? Moet te verkopen zijn.
ghost zegt
@dutchdriftking: als je hem dan onder de 3500kg weet te houden heeft die ws ook meer succes.
991gt3rs zegt
@ghost: in welk opzichte meer succes?? meer succes hadden ze zich niet kunnen wensen met de 6×6.
unknown32 zegt
666… Hmm:-(
donaldjgarrison zegt
Ik zou in plaats van dit obsceen dure ding veel liever een mooie nieuwe Jeep Gladiator 3.6 kopen voor 70K. Daar een compressor op schroeven een 4.5 inch liftkit, grotere rem installatie, 37” banden, lier etc op monteren. Ben je voor een dikke ton klaar. Dat is toch snel 5 ton goedkoper. Voor die 5 ton zou ik dan 2 mooie appartementen kopen voor de verhuur..2500 euro pm…
smoked zegt
@donaldjgarrison: of gewoon een F150 Raptor met een Shelby kuur.
trust zegt
@donaldjgarrison: en wat als je dat allemaal al x10 hebt?
krikke240z zegt
@donaldjgarrison: you read my mind!! Bezig met offertes.
lowlow zegt
Donald, dit soort wagens zijn niet gemaakt voor arme stervelingen zoals jij die bij alles moeten zitten rekenen en tellen…. Bedoeling is dat je al een paar Bentleys, Ferrari’s, S-klasses (enz.) hebt voor je bij brabus gaat shoppen
rrk147 zegt
325/55 /22, das volgens mij dezelfde bandenmaat die bij mijn vrachtwagen op de trekas ligt. Ook iets van Mercedes, een Actros.
tjorque zegt
Op jouw vrachtwagen zullen de banden wel een bar of 6 harder opgeblazen zijn en iets langere levensduur hebben ook denk ik ?
roberto zegt
Is dit nou op basis van een G63 AMG of een G500 4×4²? Wel een grof prijs verschil t.o.v. de ‘reguliere G800’ die toch wel voor +/- 300k ex./ex. te koop staan..
rikv99 zegt
Dit is op basis van een G63.