Een M4 GTS, maar dan nog specialer.
BMW heeft weer eens een nieuw actiemodelletje. Racecoureur Marco Wittmann wist voor BMW de DTM-titel van 2016 op de Hockenheimring in de wacht te slepen. Reden voor de Duitsers om (weer) met een uitmelk gelimiteerd model te komen.
De M4 DTM Champion Edition leunt sterk op de techniek van de M4 GTS. Zo krijgt deze versie ook de bekende waterinjectie-behandeling die het blok in de GTS kreeg. Verder is het vermogen hetzelfde als bij de GTS, net als de acceleratiecijfers: 3,8 tellen naar de honderd en een top van 305 km/u. De DTM Champion Edition is wel een tikkie exclusiever. Van de M4 GTS worden namelijk 700 stuks gebouwd. De M4 DTM Champion Edition is gelimiteerd tot 200 exemplaren.
Het model zal enkel te bestellen zijn in Alpine White. Het uiterlijk is een combinatie tussen de huidige DTM-auto van BMW en de M4 GTS. Een echt racemonster is de Champion Edition niet. Zo beschik je nog steeds onder andere over PDC, een navigatiesysteem en airconditioning. De M4 DTM Champion Edition gaat in Duitsland 148.500 euro kosten. En ja, BMW was zo lui dat ze maar drie plaatjes hebben geschoten.
cupsport zegt
Hebben!!
baklava zegt
En dan zo’n lullig spoliertje…Kom op, als je een DTM editie maakt, hoort er een taartschep op waarmee je fietsers aan beide kanten van de auto doormidden klieft.
banaan7 zegt
@baklava: taartschep? Dan eet jij wel erg grote taarten!
reggie-boy_rood zegt
@baklava: echt zo
jobberns zegt
Dus eigenlijk de GTS voor ‘dagelijks gebruik’ dankzij wat extra luxe. Voor zover je zo’n auto dagelijks wil en kunt gebruiken natuurlijk. Maarja, mooi kleurtje en fijn streepje staat ‘m dan wel weer goed. Top!
E550 zegt
@jobberns: mij niet gezien voor dagelijks gebruik met die stoeltjes.
Dimglor zegt
@jobberns:
Eigenlijk heeft Bmw deze auto bedacht voor zijn klanten die net achter het net visten voor de M4 Gts.
Op deze manier kunnen ze toch nog 1 kopen.
(Denk ik… :-p)
spykerboy zegt
@jobberns: zet maar neer, rijd er met alle liefde dagelijks in!
Dutchdriftking zegt
Wel mooier dan de GTS.
rauto zegt
Liever 3 plaatjes dan 200 :p
john4545 zegt
Okee. Kan iemand een ouwe lul als mij uitleggen waarom een M3 nu als M4 in de verkoop gaat?
baardmijt zegt
@john4545: BMW heeft op zeker moment in al haar wijsheid besloten om haar tweedeurs coupés (en cabriolets) met even modelreeksnummers aan te gaan duiden. De oneven nummers zijn voor de sedans, tourings en hatchbacks. (1-, 3-, 5- en 7-serie)
De 3-serie met twee deuren werd daarom een 4-serie en de 1 serie coupé moest het veld ruimen om plaats te maken voor de 2 coupé.
De 6 was al een tweedeurs coupé.
De 3- en 5-serie GT (gran turismo) zijn ook een soort coupés, maar dan vierdeurs, dus die blijven oneven nummers houden. Voor de duidelijkheid heet de vierdeurs 6-serie wel gewoon 6, maar hee, dat is dan ook een (gran) coupé.
De 2-serie bestaat in tegenstelling tot wat de naam volgens de huidige strategie zou doen vermoeden ook niet louter uit fraai gelijnde tweedeurs sportievelingen. De zeer gewaardeerde 2 AT voldoet niet aan die omschrijving en hoewel er een 2-serie GT bestaat is dit geen net wat te hoge vierdeurs coupé zoals de 3- en 5-series GT, maar een Zafira. GT staat nu dan ook niet voor gran turismo, maar voor gran tourer.
Zo is het modellengamma er een heel stuk overzichtelijker op geworden.
john4545 zegt
@baardmijt: Dank voor de uitleg!
mb10 zegt
Zo komen de velgen er echt veeeel mooier uit!
hassani zegt
Fijne stoelen!
toniominestrone zegt
De meeste zullen wel gekocht worden als investering.
dillinger2016 zegt
Als er 100’den Vag-producten gemaakt worden, dan horen we Autoblog niet, maar wanneer anderen MOOIE modellen neerzetten krijgen we commentaar. Grow up. Het is gewoon een champions editie. Dit had net zo goed een uitvoering van Merc of Audi kunnen zijn ALS ze de titel in de wacht hadden gesleept.
87sandyd zegt
@dillinger2016: Misschien komt die van Audi nog wel. Die hebben namelijk de constructeurstitel (wat in principe voor automerken veel belangrijker is) gewonnen en Team Abt heeft het overal klassement gewonnen.
lekkaah zegt
@87sandyd: de titel waar ‘ut volk’ naar kijkt is de rijderskampioenschap, in dit geval Marco Wittmann, dit is dan ook de titel waar de fabrikanten naar hunkeren
Beschouw die constructeurstitel dus als een troostprijsje voor 4 x 0
87sandyd zegt
@lekkaah: Zo zou ik het ook beschouwen, dat doen fabrikanten echter niet.
87sandyd zegt
Kijken of Chris Harris dit wel wat vindt. Hij was niet te spreken over de GTS
VeniVidiVici zegt
En ook bij dit model zitten die suffe lelijke honingraat velgen op! Jammer!