







Ook BMW duikt in het segment der ruime gezinsauto’s, met deze “premium” 2-serie Gran Tourer als gevolg.
Na de alom bejubelde 2-serie Active Tourer werd het tijd voor een grote broer met drie zitrijen. Misschien niet helemaal in lijn met het merk-DNA dat we van de Beierse boys kennen, maar aangezien het voornamelijk wat oudere mensen zijn die vandaag de dag (privé) een nieuwe auto kopen is het geen hele vreemde keus. Dat verklaart ook meteen waarom deze Gran Tourer geen achterwielaandrijving heeft en net als de 2-serie Plasmat wars is van sportiviteit.
De Gran Tourer (hier gelekt) wordt geleverd met vijf verschillende motoren met drie of vier cilinders, die in vermogen variëren van 116 tot en met 192 pk’s. Het verbruik bedraagt 4,1-6,4 l/100km en per kilometer braken de krachtbronnen 108 tot 149 CO2 uit. De grotere motorvarianten worden bovendien leverbaar met xDrive, zodat de Gran Tourer ook een prima metgezel is op wintersport.
Qua bagageruimte is de Gran Tourer bepaald geen kleine jongen. Met de drie zitrijen omhoog geklapt met de achterbak 500 liter, maar dat kan worden vergroot naar 620 (achterste zitrij neergeklapt) of zelfs 1.820 liter met alle zitrijen neergeklapt. Een setje rollators of zuurstofapparaten is dus geen excuus om deze Bimmer bij de dealer te laten staan. Verder is het interieur voorzien van bekende systemen als ConnectedDrive om à la minuut de thuiszorg te kunnen bereiken, en wordt de grote 2-serie standaard uitgerust met allerhande veiligheidssystemen.
Prijzen heeft BMW nog niet bekendgemaakt, maar we weten wel dat de levering in ons land op 6 juni van dit jaar gaat beginnen.
Toch zie je die 2Active tourer nog best vaak rijden. Ik kan me goed voorstellen dat ook voor deze versie markt is in ieder geval
@Donstil: ik vrees dat je gelijk hebt, helaas.
@Donstil: In Amsterdam zie ik ze bijna nooit rijden. Waarschijnlijk te weinig bejaarden.
@e550: Beter kijken, ik zie ze regelmatig daar
@e550: omdat de X5 er ook in 7-zits uitvoering is, dan heb je wél een echte BMW ipv een Kia-lookalike
@parker:
als een SUF een echte BMW is, zijn de ektif en grand toerer ook echte BMWs…
@Donstil: huisvader van het jaar editie
@Donstil: Wel jammer dat de 2-serie’s die ik zie rijden altijd 100% optieloos en lelijk zijn, in tegenstelling tot de introductie foto’s.
@Donstil: Klopt, dat viel mij ook al op. Ander opvallend puntje is dat ik er altijd een vrouw in zie rijden. Ultieme milf mobiel, anyone?
Valt me zoiezo veel op dat er vaak vrouwen in kleinere BMW’s rijden.
Mijn bescheiden mening zegt; laat maar bij de dealer staan.
Maar in de realiteit zal het wel verkopen
@yupyup: idd, dit doet toch pijn aan je ogen. Blijkbaar heeft BMW de inkomsten nodig…maar tegen welke prijs?
Au, BMW vond het dus nodig om zich nog verder te verlagen….
Jammer het was eens een mooi merk dat niet aan dit soort fratsen deed….
Wat een spuuglelijk hok. Kan niet wachten op de uitzending waarin top gear over deze BejaardenMensenWagen gaat praten…
Net wanneer ik dacht dat BMW niet verder kon zinken..
@boenderaar: hoe heet dit ook al weer? Oogbolverbrandend?
Eerst de i3 en nu dit gedrocht. Way to go BMW…
@boenderaar: Ik denk dat de aandelen er juist van stijgen. En daar gaat het tegenwoordig allemaal om.
Neee, niet vlak voor het slapen gaan. Nu krijg ik nachtmerries!
Kijk daar zaten we op te wachten premium refo-hokken.
Moet je toch wel écht verknocht zijn aan BMW om deze te kopen ipv iets anders. Ik wil maar zeggen, wat aan deze auto is nog kenmerkend BMW?
@SimonMc: enige premium MPV in zijn klasse, ik snap waarom het bestaat, op je sleutels staan BMW
@KaCh1ng:
Kuch, Mercedes, kuch, B-klasse, kuch….
Hoezo enige..
@tupperware: uhm, is de B-klasse er als 7-zits…? En waar is Audi…?
Anyway, dat dit geen echte BMW is, wisten we al lang. Ding staat op het platform van
Maxi“Mini” hè…Overigens is de huidige Mini Geen verkeerde wagen. Het is alleen niet mijn wagen.
En itt velen hier heb ik er wel in gereden (weliswaar uit pure nood) alvorens er iets over te zeggen…
@e1000bmw523i:
Hij had het over enige premium MPV, of de B er ook is met 7 zitplaatsen?
Alles met meer dan 2 stoelen is voor mij niet interessant genoeg om me in te verdiepen.. Sorry mate..
@tupperware: Ik dacht dat hij specifiek 7-zitters bedoelde.
Overigens verdiep ik me wel in wagens die meer dan 2 zetels hebben…zolang het maar niet hoog is… ;)
@SimonMc: De nieren. En verder helemaal niks…Schroef er een andere grille op en niemand zal ‘m als BMW herkennen.
Hallo Opel Zafira.
@smadb: bijna exact tzelfde gedachte! :)
@arashrsf: bijna?.. hij heeft helemaal exact mijn gedachten gestolen.
@smadb: dat is ook wat ik dacht.
@smadb: Ik dacht eigenlijk aan de hand van de foto in het artikel hallo Sharan, maar na de foto gallerij was vooral het profiel aan de zijkant meer Zafira. Wat overigens een van de betere mensenbusjes is. Maar aan mij is het in ieder geval niet besteed en ik zou ook eerder voor de B klasse kiezen,
Mijn God wat een hondehok! Mislukte kruising tussen een BMW, een Touran, een zafira een een heleboel Kia carens.
De packaging is wel goed voor elkaar dus wel erg ruim maar ik lees Autoblog nog steeds niet in braille en als ik dat wel deed had ik geen zevenziItter nodig, hahaha
Tipje? Koop die Carens maar. Ongetwijfeld veel goedkoper, kwalitatief zeker niet slecht, ook ruim met 7 zitplaatsen en je rijdt een stuk minder voor lul als dat hé dit ding koopt. Die lampjes met BMW logo whahahahaha omdat je doelgroep alzheimer heeft? Omdat het zo weinig voelt als een BMW dat je de rijder iedere keer als hij uitstapt er even moet aan herinneren dat dit toch echt een Kia by BMW is? Of omdat de onzekere BMW koper een steuntje in de rug nodig heeft na deze gruwelijke keuze?
@w0o0dy: nog vergeten : de raampartij aan de zijkant heeft ook veel van de oude c4 Picasso
stel je hebt meer dan 3 kinderen en wilt nog steeds een BMW, X5 gaat boven je budget?
als je niet meer dan 3 hebt kan je beter voor een station wel gaan
@KaCh1ng: of 3GT…aangezien de 4GC een ietwat onhandige achterportieropening heeft…
hallo opel zafira +
Waarom staat er nergens ‘kukident’ en ‘Gaastra’ etc. in dit artikel?
@bmwalpina: Vergeet Tena Lady en Spartamet niet…
Als in dan toch een auto in dit segment zou moeten gaan rijden, is deze BMW in mijn ogen nog wel de mooiste en beste, helemaal op het gebied van interieur!
Voor de rest natuurlijk een totaal niet BMW waardige auto, maar dat ter zijde
@bond007: fanboy much?
@w0o0dy: Waarom is hij een fanboy? In het mpv-segment zal dit zeker een goede keus zijn, ongeacht dat het een BMW is. Mercedes doet er toch ook goede zaken?
@berlinetta: “de mooiste in het segment “? Dan ben je wel heel erg BMW fan als je dat ziet/denkt/zegt.
@w0o0dy: inderdaad, de Dacia Lodgy, Ford C-Max en Kia Carens zijn véél mooier.
Alle MPV lijken op elkaar, beetje inherent aan het concept. De 2 AC is de eerste premium versie, dus ik begrijp het punt wel.
@gtwillem: de lodgy en de C max zijn niet best maar een ’s Max en de Carens zijn echt mooier
@w0o0dy: ik weet dat je dit serieus meent, maar ik vind het persoonlijk allemaal geneuzel in de marge.
De Lodgy is extreem functioneel (lelijk dus) en voor de rest lijkt het erg veel op elkaar. Had die nieren van de 2AC afgehaald en het had net zo goed de nieuwe Hyundai, Renault, Ford NogWat kunnen zijn.
@gtwillem: nee, die stapel onnodige lijntjes opende neus en langs de zijkant en de mislukte proporties… Dit schreeuwt BMW als het gaat om alles wat er fout is aan het ontwerp. Ook zonder logos en nieren had ik daarop gegokt of op één of ander Chinees hok. De s max is een goed doordacht ontwerp en de Carens lijkt niet groot en is heel ingetogen maar daar pas ik met enige moeite (en op rij 3 niet echt lang comfortabel) 3x in de auto met mijn 184cm.
Het zal wel smaak zijn of zo maar dit is qua styling in mijn ogen minstens zo lelijk als die Lodgy.
@w0o0dy: Je haalt steeds die Carens aan. Waar de 2 serie een exacte kopie van is volgens iedereen. En die vind je wel mooi…. Beetje een raar lverhaal als je het mij vraagt. Overigens vind ik dit ook helemaal niks. Maar een Carens mooi noemen en dit lelijk slaat nergens op vind ik. En die S Max, ziet er wellicht leuk uit zoals jij hem post (sport concept die nooit uitgebracht is). Maar heeft qua sales ook geen potten kunnen breken. Sterker nog, toen ik bij Ford werkte kocht iedereen die een 7 zitter nodig had de Galaxy. Leuk zo’n sportief uiterlijk maar totaal niet praktisch. En ook best duur, die S Max.
Sowieso MPV’s, als je het niet nodig hebt ver van uit de buurt blijven. Tenzij het de Espace F1 is. Die kan nog wel.
@E34M5Touring: de 2at is minder mislukt dan deze maar is ook veel te druk met allerlei onnodige lijntjes. Dan is de Kia een stuk rustiger qua design en dus mooier in mijn ogen. Deze grand tourer is erg ruim maar ook erg mismaakt.
@w0o0dy: als je naar de details en lijntjes kijkt moet je inderdaad concluderen dat de Kia een wat homogener en prettig design is. Daarnaast zijn Kia’s sympathieke en functionele auto’s, dus een midi MPV van het merk is prima te behappen. Als een merk als BMW er mee komt….
Toch vind ik ze allemaal erg op elkaar lijken, die MPV’s.
@gtwillem: Dat is zo, kijk maar naar de overeenkomsten tussen de BMW 2AC en de Kia Carens.

@w0o0dy: Mag iemand geen andere mening hebben? Omdat jij hem lelijk vindt, hoeft niet iedereen dat te vinden. Persoonlijk vind ik hem ook lelijk, maar ik vind elke MPV lelijk. Is een segment waar ik me nooit aan zal wagen. Toch twijfel ik er niet aan dat dit een goede MPV is.
@bond007: vergelijk dit mormel van BMW eens met deze… Ga je serieus beweren dat die BMW een fraaiere 7 zitter is? http://www.autocity.com/UpImages/autocity/galerias/2006/01/ford-s-max_1.jpg
@w0o0dy: die Ford S-Max is zeker een goede auto, misschien wel beter dan de BMW. Maar het interieur en het feit dat het een BMW is maakt deze auto zeker interessant in dit segment.
Of ik een fanboy ben? Nee, ben zeer fan van BMW maar ben ook zeker fan van andere (misschien nog wel betere) merken.
@bond007: De Ford S-Max is ZEKER geen betere auto dan… noem het. Ben helaas de eigenaar geweest van zo’n ding, en op uitzondering van de ophanging en de versnellingsbak is quasi alles kapot gegaan die mechanisch/elektronisch mogelijk was. Ford komt er bij niet meer in, al geven ze hem cadeau!
@Pixed: Dat is een enorme kater, die lang niet voor alle Fords geldt!
Maar die S-Max is gewoon niet zo goedkoop om in het rijden, dan deze BMW.
Graag doe ik meer met mijn geld, dan het besteden aan het huishoudgeld en autorijjden.
vraag me alleen af wat dit zou kosten in vergelijking met een 3 touring
@KaCh1ng: het verlies van je geestelijke gesteldheid is niet in geld uit te drukken…
Zoone Lulluke woage jonguh !!
om te janken wat een gedrocht! Wat wordt het volgende? Een BMW 1 serie cross over met fijne hoge instap en 65+ korting?
@dutchdriftking: die is er toch al? De x1
@w0o0dy:
Alleen is dat technisch dan weer een 3-serie, net zoals de GLK niets meer is dan een C-klasse met te grote wielen..
het typerende geluid van een zes-in-lijn komt voortaan van zes jengelende koters op de achterbank!
@solz: Nee zelfs die zitten niet in lijn, hooguit in een V-opstelling als je moeder en vader meetelt.
@solz: Boxermotor….
@solz: Oh en die paste al jaren in een X5, toch, niks nieuws onder de zon!
Wauw de nieuwe “bmw zafira”
Ik kocht mij dan wel 2de hands mercedes R klasse. Of een ford S Max. Met de 2.5.turbo. Dan heb je het over mooi auto. Maar ongetwijfeld zijn er mensen die bmw geil zijn met 4 kinderen en die kopen dit. Niet omdat het de beste is maar om het merk.
Tsja! Valt duidelijk niet in de smaak van de meesten, die hem zich toch niet kunnen permitteren. Maar voor hen is deze auto ook niet bedoeld!
En waarom zou BMW dit segment moeten negeren? Andere zoeken tegenwoordig ook elke niche op, dus waarom zou juist BMW dat moeten nalaten?
Wat velen vergeten is dat ook zij op zekere dag ouder zullen zijn. Bij leven en welzijn, dus. En waarom zouden zij dan moeten afzien van een BMW? Voor je het weet ben je zover, dat je gaat merken, dat zo’n hoge instap best wel gemakkelijker voor je is. Dus prettiger. Maar zou je daarom moeten afzien van ’t kopen van ’n BMW?
Ja. Ik strijk waarschijnlijk velen tegen hun haren in, maar ik mocht willen dat ik hem voor de deur kon zetten. Zou me echt geen fuck interesseren wat anderen ervan vinden. IK vind hem mooi!
Alle auto’s in deze klasse zijn niet de mooiste, aan allemaal mankeert wel iets, qua design, is het niet de buitenkant, is het wel de binnenkant.
Dan valt de keuze voor mij op deze BMW, omdat hij toch fijn rijdt, ondanks voorwielaandrijving. Ik heb nog niet met de x-drive gereden, maar dat zal nog net wat prettiger rijden, schat ik in.
De Golf Sportvan en de aankomende Touran, zijn mij te steriel. De Grand C-Max heeft schuifdeuren en dat vind ik niet mooi. De C4 Picasso is mooi, maar heeft zo’n rare kilometerteller in het midden, dat vind ik onhandig. De Zafira en de Scenic zijn gewoon niet mijn types, bij de Carens zijn de stoelzittingen te kort voor lange ritten. En in deze BMW voel je meer sfeer en dat vind ik wel prettig en aangenaam.
Voor de gemiddelde bestuurder is er genoeg keus, er zijn geen echte zwakkelingen in de groep, als het om het rijden met dit type auto gaat.
Maar deze spreekt mij wel aan, het was eerst al de Active Tourer die mij al aansprak, maar deze nog meer.
Hij maakt het allemaal net weer een beetje praktischer. Rolstoel kan mee en ook nog wat bagage ernaast, die achterste stoelen heb ik niet nodig, maar de ruimte komt gewoon net wat beter van pas.
En juist door de niet te hoge instap, is het voor de invalide persoon in mijn gezin, ook nog eens makkelijk instappen, dan bij een X1, Qashqai.
Genoeg argumenten lijkt mij, om voor deze te gaan, ook als je een klein gezin hebt en midden in het leven staat.
@Orichy: Hallo BMW webcare team!
@harrie: Hallo schaap, dat achter de kunde aanloopt!
@Orichy: Wat krijg je nou van BMW voor dit stukje proza ?
@eelco74: Wat een kleuter opmerking is dat zeg, .omdat jij er anders over denkt, mag ik niet een positieve ondebouwing voor deze BMW schrijven?
Je bent ook al zo’n schaap, als velen hier en kijkt alleen naar het uiterlijk en niet naar de mogelijkheden, die zo’n auto biedt, dat is jammer!
@Orichy: Als je als klein gezin zoals je het zelf zegt geen 1,5 jaarinkomen wilt uitgeven aan iets wat niet zo mooi is maar wel praktisch dan zijn er betere keuzes dan deze BMW. Ik noem maar even de Dacia Logan, niet mooi wel praktisch en desnoods de Fiat 500L living, wel mooi maar niet praktisch.
@eelco74: ik wil best een jaarinkomen, of zoals jij het noemt, 1,5 jaarinkomen uitgeven aan een auto. En ja, er zijn zoveel mogelijkheden, eventueel tweedehands, maar het ging om deze BMW.
Maar als je het geld hier niet voor hebt, of wilt uitgeven, dan moet je inderdaad naar andere opties kijken en die zijn er genoeg en dat kan een nieuwe, of een tweedehands zijn.
Maar als ik keuzes kan maken en overige wensen kan invullen, dan is deze BMW een mooie en goede keus, om extra ruimte te laten voor andere leuke dingen in het leven.
Ik vind ‘m bijzonder geslaagd!
@mitro0o: KOOP DAN!!!
Die twee uitlaten op een 220d… Doe even normaal man.
Afgezaagd…doch bijzonder toepasselijk:
We kunnen wel weer gaan zeuren over bmw’s bejaardenbak. Maar bmw is nou eenmaal een bedrijf die hier alleen maar geld op wil verdienen en wat minder oogt op de liefhebbers zoals wij. De 2 tourer rijdt volgensmij al aardig rond in NL en daarom zal deze ook goed verkopen.
@4244cc: Ik zie ze nog maar zelden rijden.En BMW Amsterdam zit nog in de buurt ook.
@sydney: Helaas, ik heb er zelfs één hier in de laan gespot. Helemaal. Maar het excuus dat BMW gewoon geld wil verdienen? Ze verkopen toch ook geen zorgverzekeringen? Auto-maker blijft bij je leest: Lekkere rijders auto’s!
Als je dan toch een MP…Nee, ik kan het echt niet.Ook deze is helemaal niks.
Ik zou toch weer naar Citroën wandelen en een Grand C4 Picasso nemen.
Van achteren zou je toch zweren dat je achter een X3 aan rijd. Maar dan haal je hem in en dan denk je Waahh!! Toch leuk hoe ze het blijven proberen met die foto’s. Een op het strand. (In de studio) een met een dakkoffer een met fietsen op het dak. Maar straks rijd alleen Henk en Thea er in.
Deze is nog lelijker dan de “normale” 2 serie active tourer.
Wat isr met mn geliefde merk aan t gebeuren, alles voor de aandeelhouders. Hopelijk is dit dan hetgeen waardoor ze nog jaren de 3/4/5/6 serie en de geweldige M modellen kunnen blijven bouwen
@bouwvakkert: eh.. BMW is nou net een van de weinige merken die níet alleen maar voor shareholdervalue gaan doordat het nog grotendeels familiebezit is. Daardoor kunnen ze zich nog eens wat geks permitteren zoals de i3 en de i8..
Alsjeblieft bmw, verpest hezelf niet zo!
De M versie schijnt begrenst te zijn op 60 ipv 40kmh.
@harrie: Ik dacht 110 op de linkerbaan
Zware tijden voor de BMW ‘liefhebber’…
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die Active Tourer in sommige velg-kleur combi’s nog wel ‘ok’ vindt, maar dit, blehhh. Toch zal t wel verkopen, soort Dacia Lodgy maar dan eentje waarbij je laat zien dat je eet wél een bak centen aan kan besteden
BMW onwaardig dit.
Kijk, dat is nou mijn segment! Het familie burgerbak segment..Leuk!
Grote 2Serie
… …. …. … geen woorden voor. Het is alsof Rambo tegenwoordig met Nerf-geweertjes de jungle ingaat. Waar is BMW mee bezig zeg. Waarom maakt BMW geen SLS, LFA of R8 V10 achtige bak?
Persoonlijk zal ik eeuwig en al tijd, iets Frans kiezen in dit segment, ze zijn zo’n beetje de grondleggers van de MPV neen, niet de uitvinders maar ik vind die nieuwe Picasso er 10 keer gelikter en origineler uitzien dan dit voertuig.
Dan mag BMW het premium houden en houd ik de helft van het aankoopbedrag in mijn zak als ik voor de Citroën zal gaan.
Die naar alle waarschijnlijkheid nog 10 keer comfortabeler zal zijn als deze BMW.
Qua sportiviteit heb je namelijk niets te zoeken met zo’n vehikel als dit, dit segment koop je voor het praktische en het utilitaire.
Het is goed te begrijpen waarom BMW in dit voor hun totaal nieuw segment is gestapt. Maar dat ze meteen met deze prachtige modellen zouden komen had niemand verwacht. Het front had voor mij wel een iets agressiever design mogen hebben maar goed dat kan altijd nog. Een aanwinst voor het segment zijn ze zeker.
@azuli: Juist, ik heb dezelfde gedachte hierover.
Viesbah!
Ik wacht op de Alpina versie.
Wanneer komt de m versie?
@amgc63: die komt binnenkort. Hij krijgt de 600pk sterke V8 van de M5 30 jahre edition
@brandon1997: Een 2.0, 4-cilinder, met 300pk zo ook leuk zijn!
Bestel hem in het grijs en het is met recht een grijze muis…
Zomaar een auto die mooier (….) wordt door er een skiebox op te plaatsen !
Vandaag een 218d active tourer als leenauto van de dealer meegekregen. Valt absoluut niet tegen, vooral qua rij-eigenschappen en motor is het prima voor elkaar. Het uiterlijk is natuurlijk niet vergelijkbaar met andere bmw’s, en vooral het zicht binnenin valt erg tegen. Niet ideaal voor de doelgroep lijkt me. Vanmiddag nog maar eens even wat binnendoor weggetjes pakken en kijken hoe het door de bochten gaat ipv op de rechte lijn.
@freshlife: nog even een update: Lekker karretje, wel echt met 2 kanten. Op comfort stand de auto die je verwacht, op sport stand aardig stug geveerd en gasrespons. Waar ik me over verbaasde is de ‘rev-matching’ van de handbak in sportstand bij terugschakelen. Wist niet dat dit uberhaubt op nieuwe bmw’s zat, laat staan op deze. Heb het 4x gecontroleerd maar ik deed het zelf toch echt niet.
Verder rijdt de 218d beetje als een benzine, geen merkbare turbo, weinig diesel geluid.
Als gezinsauto best een goede keus lijkt me.
Mercedes boert goed met de B-klasse, dus snap deze zet van BMW eigenlijk wel.
@audirs3: Met 1.428 stuks in 2014 zeggen dat Mercedes goed boert met B-klasse in op z’n zacht’s gezegd lichtelijk overdreven.Ik weet dat de wereld groter is dan Nederland, maar het zegt procentueel echt wel iets.
@sydney: toch is het wel het op 5 na best verkochte Mercedes model in Nederland sinds 1983.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Mercedes-Benz
Dus de A en B zijn voor Mercedes (in Nederland tenminste) van levensbelang.
Gadverdamme, de nieuwe BMW Scenic. Zit de wereld daar nou echt op te wachten?
@jippie: Meer dan jij denkt, alleen jij kijkt alleen wat je mooi en handig vind maar de wereld is groter hoor !
@schellekens006: voor burgermansbakken valt er in ruime mate te shoppen Bij Renault, Opel, Volkswagen, Peugeot, Kia, Toyota, Nissan, Skoda en Huyundai. Waarom BMW daar zo graag bij wil horen is mij niet helemaal duidelijk.
@jippie:
Omdat BMW al jarenlang ook een burgerbak is.
Alleen geloven een heleboel mensen in de mythe en de illusie.
@desjonnies: ik vrees dat je daarin gelijk hebt :-)
Wel zo overzichtelijk als BMW zelf Chinese namaak BMW’s gaat produceren.
https://www.youtube.com/watch?v=hED7PFkY98I
Ik snap het gezeik niet dat dit zogenaamd geen echte BMW zou zijn. Staat er BMW op het kentekenbewijs? Zit er een BMW logo op de neus? Wordt hij door BMW in elkaar geschroeft? Het antwoord is op alle vragen “ja”. Dus is het een BMW. Het rijdt niet zoals de achterwielaangedreven modellen, natuurlijk niet. Maar een Vivio is ook een Subaru, ondanks het gemis van AWD bij de meeste exemplaren. De Starlet is net zo goed een Toyota als dat de Supra dat is.
Ja, het is wennen. Nee, het is geen ramp. Is het jammer? Dat is persoonlijk, ik vind van niet. Ze maken de 1-, 2-, 3-, 4-, 5-, 6- en 7-serie immers ook nog gewoon en die zijn in de basis gewoon achterwielaangedreven. Het was gewoon tijd voor verandering bij BMW.
Het is dat ze nog versies met vermogen maken maar dit is toch echt geen bmw meer?
Ja dat het geen BMW is volgens jullie weten we nu wel. Maar niet iedereen wil 20 inch wielen en uitgeklopte wielkasten. Prima auto deze BMW. Geschikt voor een heel ander publiek en in dat segmenet is hij zeker een van de beste.
@schellekens006: segment
Nee, nee.. dit word hem niet. In dit segment, zou ik echt wel voor de Ford S-Max gaan.
Lijkt net een Zafira
@Mika_Hakkinen: Volgens mij valt die S-Max in een segment hoger, dan deze 2 GT, of de 2 AT. Misschien is dan een jonge tweedehands een optie, het formaat van de S-Max is dermate groter, dat ie net een segment hoger uitvalt, ook de overige onderhoudskosten zijn hoger, dan bij deze BMW, tenminste op papier.
Wacht op de eerste die hier komt bluffen om de achterwielaandrijving op zijn Gran Tourer…
het zal net als een mercedes B-klasse wel verkopen maar wat issie lelijk!
Iedereen vind hem lelijk en geen echte Bmw maar ik vind hem mooi en heb met een 225i proef gereden en hij rijdt beter dan mijn grand c max en die was toch de mpv met beste wegligging dus vandaar dat je hem veel ziet denk ik Binnenkort ga ik de grand active tourer zeker aanschaffen in het lichtblauw met m sportpakket . Of hij nou mooi of lelijk wordt gevonden misschien jaloezie van sommige mensen.
@ronald: Groot gelijk, als je hem mooi vindt gewoon doen..
Is het een “echte” BMW? Nee, die heeft achterwielaandrijving gecombineerd met wat vermogen zodat je daar ook een beetje mee kan spelen. Is het een slechte auto? Waarschijnlijk niet. Interieur ziet er mooi uit en hij zal vast lekker rijden. Maar het unieke BMW gevoel dat tot dusver alle modellen wel hadden (mits voldoende gemotoriseerd), dat zit er niet in en dat is jammer. Het leuke van BMW was dat ze nou juist niet van die duffe modellen verkochten die bijna alle andere merken wel hebben. Daarom is bijna iedereen hier teleurgesteld en dat heeft niets te maken met afgunst of of het een goede auto is.
Er zat vandaag nog een 2at achter me te drukken terwijl ik een vrachtwagen aan het inhalen was met 130km/h. Ik heb em netjes voorbij laten gaan en vervolgens bij het tankstation waar ik de beste man tegen kwam recht in z’n bek uitgelachen.
Prachtig merk bmw, maar de techniek en vooral de looks laten je toch ver in de steek als je hierin rijdt
Schitterend om alle reacties te lezen,maar ik heb het idee,dat het gros van deze mensen alleen maar stinkend jaloers is en er alles aan doen om de BMW af te kraken,zonder er maar ooit in gereden te hebben
Ik heb er een gekocht en kan niet wachten totdat voor onze deur staat en ik een echte review kan geven
Hou ons vooral op de hoogte!
@sir_smokalot: Nee, doe maar niet. Zo’n ding kopen, dan zit er minimaal een steekje los. Wees eerlijk Smoke: Iemand met een Fiat Multipla, die neem je toch ook niet serieus?
@postzegel: oh, en ik heb het niet over die bijstandsmoeder in een 6e hands Multipla of die Gemeentewerker-met-auto-van-de-zaak, maar over mensen die met hun ‘volle’ verstand een fonkelnieuwe auto kopen, en dan gaan voor een Multipla, of in dit geval : een Active Tena-4-Man. Het is prima als je voor ‘das-anti-auto’ gaat, maar laat zien dat je kloten hebt en koop dan toch gewoon een Opel Zafira.
Voor mannen met het kleine piemel syndroom, maar die er wel een gezin mee hebben gesticht.