Nope, dat kan geen Porsche 911 zijn.
Ford ging het compleet anders doen met de nieuwe Mustang (rijtest). De geliefde Amerikaan werd geïntroduceerd in 81 nieuwe landen, waaronder Nederland. Het blijkt een meesterzet, in elk geval als het gaat om de Duitse markt.
De musclecar weet namelijk de gevestigde orde van de troon te stoten. De Mustang is op dit moment de best verkochte sportauto bij onze Oosterburen. Het model is nu bijna een jaar te koop in Duitsland en Ford heeft al bijna 6.000 orders kunnen schrijven, aldus Autonews. Nu denk je misschien dat iedereen kiest voor die viercilinder Ecoslet, maar niets is minder waar. Duitsers hebben niet te kampen met vervelende BPM-toestanden en dus is de V8 het populairste model. Overigens betreft één op de drie orders in Deutschland een cabrio.
Het is knap te noemen dat Ford dit voor elkaar heeft weten te boksen in Duitsland autoland. De Mustang verkoopt beter dan de Audi TT, een Porsche 911 of een 718 Boxster en Cayman. Gezien het minimale prijsverschil is het overigens geen rocket science dat de achtcilinder het beter doet. De Mustang 2.3 Ecoboost kost 38.000 euro in Duitsland, terwijl de V8 al voor 43.000 euro op de stoep staat. Een no-brainer voor veel klanten dus.
fmgarcia zegt
Ich bin garcia. Als dat nou een beetje zou helpen:(
derek306 zegt
Dat verklaart de hoeveelheid Duitse mustang’s hier in Oostenrijk! Gaaf model, zeker in een duister Black on black uitvoering! De overige Amerikaanse modellen doen het ook erg goed, zeker in Zwitserland!
mashell zegt
@derek306: Dat verklaart waarom ik deze verkooptopper hier in Duitsland toch bijna nooit zie (alleen als ik langs de lokale Ford dealer kom, daar staat die naast de Focus RS), ze ztten allemaal in Oostenrijk.
87sandyd zegt
@mashell: je kijkt niet helemaal goed denk ik. Ik zie ze regelmatig voorbij komen. Voor mij in het geel of rood aub :)
sunder94 zegt
@derek306: Zit je nou in Oostenrijk of Zwitserland?
derek306 zegt
@sunder94: ik zit zelf in Oostenrijk, maar ik woon 10min vanaf de Zwitserse grens. Voor de wintersporters onder ons, ik woon in het dal van ski gebied serfaus/fiss
bmwpowerm5 zegt
@derek306: mooi gebied vooral de Patschi en de george pub
dawwg zegt
@bmwpowerm5: Ga je mond spoelen man; het mooiste van een ski-gebied is een ordinaire kroeg ? Je gaat toch niet naar het circuit van Spa Francorchamp om de lekkere hamburgers of wel dan ?
granlusso zegt
@bmwpowerm5: Gewoon naar Fiss toe, leuker dan Serfaus :)
granlusso zegt
@derek306: In Ried?
derek306 zegt
@granlusso: Haha daar werk ik, ik woon zelf in pfunds. 14km naar het zuiden
w0o0dy zegt
En niet blaten over starre as.. deze heeft gewoon onafhankelijke achterwielophanging.
Hupke zegt
@w0o0dy:
Het is dan ook 2016…
43k is niet te gek voor zoveel pks maar ik vind het absurd dat in een doordeweekse citroën c4 er een beter interieur zit dan in de mustang.
O plaat zegt
@hupke:
Wat is er dan mis met het interieur? Ik heb 3 weken met de V6 gereden en kon echt niets slecht zeggen over het interieur. Mag echt naast premium merken gezet worden. Het vorig model was anders maar nu heeft alles een lederen overtrek is alles goed afgewerkt en het weinige plastic dat overblijft had een carbon look (aluminium op deze foto) en alles voelt degelijk. De gemiddelde fransoos heeft meer harde plastic in zijn interieur hoor.
bmw1cabrio zegt
@hupke: Net 2.500 miles door California met deze Mustang Convertible gereden. Dit is echt een goed interieur. Strak, ergonomisch, goeie materialen, goeie stoelen en navigatie is ook dik voor elkaar! Hier valt echt niets op aan te merken.
mopar zegt
@Hupke: heb er zelf een gehuurd in Amerika. Wat is er precies mis met het interieur? Of neem je weer klakkeloos dingen over die op internet worden gezet. En waar een Citroën na 2.5 uur uit elkaar begint te vallen durf ik te wedden dat zo’n mustang het nog lang zal blijven doen nadat de rest van z’n concurrenten al op de schroothoop liggen.
nsmvo zegt
Vraag me iedere keer af waarom we in Nederland weer het braafste jongetje van de klas moeten zijn… :X
dawwg zegt
@nsmvo: Dat is slechts een excuus-reden om ons zoet te houden hoor; de regering heeft al die miljarden steel-belasting en -accijns veel te hard nodig om haar begroting rond te krijgen …Bijtelling is volgend jaar gewoon 22% voor vrijwel iedereen –> netto nog meer inkomen voor de staatskas. 10 jaar geleden was het nog 0% voor iedereen, maar dat was ”oneerlijk’ en nu kan de staatskas al niet meer zonder; eerlijkheid is allang geen factor in deze …
kilum zegt
Dat doen ze goed. Hoe meer ze verkopen hoe beter. Lekker afschrijven die dingen. En over een paar jaar staat er dan misschien een bij mij voor de deur.
dunhozzie zegt
@kilum: great minds think alike ;-)
madmarky zegt
@kilum: En al schrijven ze niet zoveel af, de V8’en moeten in ieder geval wat ouder worden om van die torenhoge BPM af te komen. Als ik het goed uitreken mag je na 5 jaar alsnog zo’n 15K aan BPM aftikken bij import…
kilum zegt
@madmarky: Daar heb ik minder last van. Ik woon niet in Nederland. Maar klopt helemaal. Als je in Nederland woont is het prettig als die na verloop van tijd ook niet meer betaald hoeft te worden.
broekhoest zegt
Misschien toch maar naar Duitsland verhuizen, scheelt dat ik al vlak aan de grens woon. Bij het tanken scheelt het al enorm, om maar te zwijgen over de wegenbelasting. Wat ik per kwartaal betaal, betalen Duitsers in een heel jaar voor een soortgelijke auto…
OT: Terecht! Wat een heerlijke auto, een lekkere dikke V8 voor 43k, als ik moest kiezen zou ik het wel weten. Ja een 911 is een icoon, maar misschien is een Mustang dat nog wel meer…
rolov zegt
@broekhoest: een 911 kost lachend een ton.
gwnbmw zegt
@broekhoest: als je goed duits spreekt, zou ik zeker naar duitsland verhuizen, in een dorpje net over de grens, vlakbij je oude huis.
mashell zegt
@gwnbmw: maar dan woon je tussen alle Nederlanders? Als je dan toch goed Duits kunt en naar Duitsland verhuist ga dan naar het mooie en goedkope Thüringen of naar Beieren (maar dan niet naar München, woningen zijn daar onbetaalbaar).
gwnbmw zegt
@mashell: o nee, in de kleine dorpsstadjes praat geen hond Nederlands, en ze komen er ook niet, tenzij er een goedkope pomp is.
riri zegt
De mustang en de camaro zijn hele mooie auto’s ze begrijpen het eindelijk…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/%2716_Chevrolet_Camaro_Coupe_%28MIAS_%2716%29.jpg/220px-%2716_Chevrolet_Camaro_Coupe_%28MIAS_%2716%29.jpg
misterdrogba zegt
In Belgenland heb ik ze ook al vaak zien voorbij rijden maar die opteren niet zo vaak voor de V8, het is veelal een EcoBoost.
Eco of niet blijven mooie dingen om te zien.
tborre zegt
Moet je eens kijken naar inschrijvingskosten voor de v8 …. dan ga je dat snappen.. koop je fiesta extra voor.. en eentje met opties en deftige motor….
Stijnson zegt
@misterdrogba: In BeLux zijn er al 800 verkocht las ik laatst. Dat zijn er ook aardig wat.
Dutchdriftking zegt
Als je voor 43k een Mustang hebt dan laat je die Golf R idd wel links liggen….
hammerman zegt
In Nederland zouden we al blij zijn met de Duitse prijs voor de 2.3 Ecosport. Hier is dit nu €52.800 voor de 6-bak en €76.840 voor de automaat. De GT (met 5.0l motor) begint in Nederland met €108.600 voor de automaat en €115.200 met 6-bak. Echt absurd!
kennone zegt
@hammerman: mee eens! We wonen echt in een auto hatend land!! Vroeger altijd een hekel gehad aan Duitsland, want duitsland en veel lelijke vrouwen enzo. Maar ik ga de buren wel steeds meer waarderen!! (Op de lelijke vrouwen na dan..)
thebestcarsnederland zegt
En dan te bedenken dat de V8 in de VS tussen de 25 en 30k begint… Voor die prijzen is het logisch dat zo’n auto niet helemaal netjes is afgewerkt, maar voor de 110/120k doe je hier betaald zijn er qua afwerking betere auto’s te vinden, bij de mustang zitten regelmatig dingen die bij andere merken netjes zijn vastgeplakt gewoon vast met schroefjes (weet ik uit ervaring), dat is dan voor de Amerikaanse prijs ook niet meer dan logisch!
lekbak zegt
@thebestcarsnederland: schroefjes, zwaar ondergewaardeerd in een auto. Van mij mogen ze echt alles met schroefjes vast zetten ipv die kwetsbare plastic klikkertjes waar ze zo dol op zijn.
mopar zegt
@thebestcarsnederland: schroeven zijn toch echt wel wat beter dan plastic plakzooi
reactief zegt
Ik dacht even een Deja-Vu te hebben, maar niet helemaal, al is er eerder een zeer gelijkend artikel geweest ;)
http://www.autoblog.nl/nieuws/de-populairste-sportwagen-van-duitsland-was-vorige-maand-86244#post-86244
reistje zegt
Mooi dan weet ik wat ik over 15 jaar moet importeren!
Ik weet eerlijk gezegd nou niet zo goed of ik verbaasd ben of niet. Aan de ene kant wel want het is een Mustang met V8 die goed verkoop in Europa.. Aan de andere kant krijg je ook wel erg veel waar voor je geld!
toyotafortuner zegt
Terecht een goede keus van die Duitsers!
thomasthomas zegt
Doen die Duitsers express om straks die Amerikanen terug te pakken. Gooien ze het gewoon op de verbruikscijfers van de 5.0 die niet kloppen. Ze moeten toch wat om die miljoenen terug te krijgen van V.A.G.
pinut187 zegt
Ook in China zie je ze steeds meer. Ik vind het een aanwinst.
RobUSA zegt
Er zijn best wel slimme duitsers, nou Ricky Dos nog hahaha.
utregcity zegt
Duitsers maken geen grappen, toch?
ghost zegt
In Nederland had dit ook de best verkochte sportwagen kunnen zijn, maar dat zal die nooit worden want slurptaks op de BPM.
E550 zegt
@ghost: voor een sportauto ga je maar lekker anders wonen, aldus de Nederlandse overheid.
T16 zegt
De Mustang is gewoon een heel erg fijne GT geworden. In Nederland veels te duur, dat dan weer wel.