De best verkochte bedrijfswagen van Europa heeft meteen wat te vieren, want het model is nog jarig ook.
Fiat mag 40 kaarsjes uitblazen, want de Ducato is inmiddels op deze deftige leeftijd gekomen. Het is dubbel feest voor de Italiaanse autofabrikant, want tegelijkertijd maakt het merk bekend dat de Ducato de best verkochte bedrijfswagen van Europa is.
De verkopen stegen van dit model met 7,6 procent, met 150.000 verkochte exemplaren in 2020 tot gevolg. Daarvan vonden 1.250 stuks hun weg naar Nederland. Al sinds 2014 is Fiat marktleider van grote bestelwagens met dit model in 13 Europese markten. In het veertigjarige bestaan heeft er een hoop plaatsgevonden. Over de hele wereld is het bestelbusje wel bekend, want de Ducato is verkocht in meer dan 80 landen. Al sinds het begin in 1981 produceert men dit model in Val di Sangro. Bovendien is het model er in vele varianten, wat hem zo veelzijdig maakt.
Meer dan best verkochte bedrijfswagen Europa
De carrière van de Ducato is niet beperkt tot het zijn van een bedrijfswagen. Ook als camper valt het model goed in de smaak. Dat komt omdat Fiat het model zo ontwerpen heeft als geschikte bestelauto, maar ook als camper. Wat de Italianen betreft worden nog vele jaren toegevoegd aan de Ducato. Zo is er al een e-Ducato, de elektrische bedrijfswagen variant.
GWBoes zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
gregorius zegt
Blijft eigenlijk een beetje een rare vergelijking.
Kijk je naar alle dingen die ‘Ducato’ heten, ook al komen ze niet van dezelfde band? Op die manier kan de US VW Passat ook bij de Euro Passat optellen: al hebben die auto’s niks met elkaar te doen.
Of kijk je naar alle bussies die eigenlijk hetzelfde als deze zijn: want in dat geval kan je ook de Peugeot Boxer en de Citroen Jumper meenemen: is gewoon hetzelfde ding.
arias zegt
In Frankrijk werden vorig jaar rond 25.000 stuks van de Ducato verkocht. Zal wel de grootste markt in Europa zijn denk ik
melkkoe zegt
Zal financiel wel erg aantrekkelijk zijn, want het rijden is gewoon een ramp.
Mijn werkgever heeft van deze dingen, en eerlijk is eerlijk er zijn vrijwel nooit problemen mee.
Maar de volkswagen of mercedes concurenten rijden gewoon stukken comfortabeler.
Denk je alleen aan winst, dan koop je de Fiat. Denk je aan je personeel, dan koop je de Mercedes
geecee zegt
Kennis van mij heeft jaaaaren probleemloos met een Ducato gereden. Zijn werkgever dacht hem een plezier te doen door hem anderhalf jaar geleden een Sprinter te geven, maar het is een aaneenschakeling van ellende.
laptom zegt
@geecee: ik ken er nog een die zijn 2 jaar oude Sprinter omgeruild heeft voor een Fiat. Ik moet zeggen dat de Fiat in de ochtend ook veel stiller wegrijdt dan die nagelende Sprinter.
melkkoe zegt
De fiat start altijd. Maar ook deze laat nadrukkelijk van zich horen bij koude start.
Een 2.0tdi van VW is aanzienlijk stiller, maar dat is mijn ervaring
net10 zegt
Gefeliciteerd Fiat. De Fiat Ducato heeft gewoon een uitstekende prijs kwaliteits verhouding en je hebt een mooie lage en brede vloer. Hierdoor is de auto ook zeer populair als camper basis. Dat de auto marktleider is verbaast mij dan ook niets.
Als ondernemer wil je gewoon goed en zeer betrouwbaar transport met een lage kostprijs per kilometer. Geen wonder dat de Ducato ook erg populair is in Polen.
deSjonnies zegt
Ah een kenner!
Bedankt voor de tip.
Ik heb slechts anderhalf miljoen bestelwagen kilometers achter de rug maar deze wist ik nog niet.
Wel de stervensdure massa vliegwiel reparaties voor Sprinters en het ontbreken van de meest essentiële meter voor een Dieselmotor voor echte professionals : de temperatuurmeter.
Laat mij maar in die oncomfortabele merken rijden, met cruisecontrol, verwarmde stoelen en spiegels, 180° openende achterdeuren en uitstekende climate control. Voor hetzelfde geld zit je in een Mercedes al op een houten kissie te primijummen!
Perfecte pech service die ik nooit hoef te gebruiken en zuinig op de lange rit dank zij de kamm- tail.
En restwaarde is geen ding voor me, na 300000 kilometer is’ie al lang terug verdiend.
Deze Sevel bestelwagens zijn niet voor niets nummer 1!
Mijn enige dilemma is altijd deze of de Iveco Daily enkellucht.