Ergens vinden we dit heel erg moeilijk te geloven.
Je zou het niet zeggen, maar de Pagani Huayra gaat alweer een tijdje mee. De opvolger van de Zonda is namelijk sinds 2011 in productie. Het was altijd de bedoeling dat de Huayra een zeldzame auto zou blijven. Daar zorgde de aanschafprijs natuurlijk wel voor, maar ook het feit dat er maar 100 exemplaren van gebouwd zouden worden. Althans, per carrosserievorm.
Het moment is aangebroken dat de 100e Huayra met gesloten dak geproduceerd is. Speciaal voor de gelegenheid heeft de gefortuneerde eigenaar gekozen voor een kleurenschema dat doet denken aan de auto van de zaak van Hamilton en Bottas. De auto heeft ook een naam: Pagani Huayra Il Ultimo. Een tijdje geleden konden we de renders aanschouwen, dit is de Il Ultimo in het ‘echt’.
De Il Ultimo is grijs met de kenmerkende Petronas striping. Uiteraard is er extensief gebruik gemaakt van koolstofvezel, een specialiteit van Horacio Pagani. Onder de kap huist een 6.0 V12 met dubbele turbo, goed voor 800 pk en 1.100 Nm. Qua prestaties zit het dus wel snor, dunkt mij. Je kan de Ultima verder herkennen aan de splitter, roofscoop, skirts, diffuser van de Huayra Tempesta. Pagani zal zich nu bezig gaan houden met enkel de Roadster-variant, totdat daar ook 100 van geproduceerd zijn.
Of het echt de allerlaatste zijn, durven wij te betwijfelen. Niet omdat we Horacio Pagani niet op zijn blauwe ogen geloven, maar voornamelijk door de Zonda. Op een of andere manier blijven Horacio per ongeluk Zonda’s bouwen. De laatste Zonda was aangekondigd in 2010.
HZW zegt
Is er al wat bekend wat de opvolger gaat worden van de Huayra Coupé. ??
n0zem zegt
@HZW: eerst nog een aantal allerlaatste Huayra coupe’s… ;-)
kevin1807 zegt
@HZW: huayra roadster is pas net uit
drdre1 zegt
Wat een bijzonder lelijke kleurstelling. Maar goed dat er nog tich versies hierna komen. ☺
FieRo zegt
Horacio heeft vast geen blauwe ogen dus ik gooi een paar korrels zout op mijn iphone.
str8six zegt
Toch jammer dat zo’n auto de kleur krijgt van een brandstof/smeermiddelenboer uit Maleisië. Maakt zo’n auto nou niet bepaald “af”.
shibby zegt
Toch blijft het zonda…
boxergt zegt
@shibby: Huayra! U bent de eerste die ‘m maakt ;-)
sr20det zegt
Pagani was al heel lang klaar met de Zonda, alleen werden bestaande Zonda’s geüpgrade tot 760 spec.
Was waarschijnlijk ook niet mogelijk om nieuwe te maken wegens veiligheid en uitstoot.
Dus als we “nieuwe” Huayra’s zien zullen het waarschijnlijk geüpgrade bestaande Huayra’s zijn.
volvo-s60-adept zegt
Pagani en extensief gebruik maken van koolstofvezel… zal wel ‘intensief’ of ‘excessief’ moeten zijn, schrijvert?
torsen zegt
@volvo-s60-adept: ex·ten·sief “naar de uitgestrektheid, zich ver uitstrekkend”
Is dit dan een gevalletje Engels taalgebruik?
Edge zegt
De eigenaar van deze L’Ultimo is Brett David, CEO van Prestige Imports in Miami dat o.a. Pagani dealer in die regio is.
Overigens valt mij meteen op dat deze wagen een achterspoiler heeft die we nog niet eerder op een Huayra zagen. Even uit m’n hoofd is dit na die van de BC, BC Macchina Volante, Futura en de Pearl het vijfde model achterspoiler dat je op je op je Huayra kon bestellen
reggie-boy_rood zegt
@Edge: ja dat
iphonistvongates zegt
De allerlaatste!? Sheldon Cooper zou zeggen; Bazinga!!!!
ArnoldH zegt
Er zijn gecamoufleerde huayra bc roadsters gespot, dus een grote kans dat die eerst ooknog gaat komen voor een nieuw model komt
jorden zegt
Een MB F1 thema op je Huayra, dat slaat toch als een tang op een varken. Niet dat het verkeerd staat overigens…
Gulli zegt
Zoals ze in het Engels zeggen; the last hurrah!
Ik geloof er niets van :p