Ach bestel mar, bestel mar, bestel mar…
Het moment waarvan je nooit helemaal zeker wist dat ooit komen zou is nu daar! Je kan daadwerkelijk deze Alfa Romeo Stelvio bestellen. Letterlijk nu op dit moment. En om die gelegenheid luister bij te zetten, gooit Alfa er maar meteen een dikke First Edition tegenaan, net als destijds bij de 4C (rijtest). Hoewel, in het geval van die laatste heette de eerste editie Launch Edition.
Onder de kap van de eerste Stelvio’s huist een 2.0-liter grote vierpitter met 280 pk en deze is gekoppeld aan vierwielaandrijving. Deze combinatie zal fans van de Giulia Veloce bekend in de oren klinken. Voor de klassieke sprint volstaat 5,7 seconden, wat volgens Alfa betekent dat de Stelvio de snelste in zijn klasse is. Welke klasse dat dan precies is volgens Alfa weten we niet, maar hoe dan ook is Alfa’s SUV met deze motor dus redelijk rap.
Het voordeel van zo’n First Edition is doorgaans dat ze niet karig zijn uitgerust, denk bijvoorbeeld aan de Edition 1 modellen van AMG. De Alfa is hierop geen uitzondering. Naar eigen zeggen wil Alfa de eerste klanten van de nieuwe Stelvio met de First Edition vooral laten ervaren hoe Alfa Romeo dit segment benadert.
Dat betekent aan de binnenzijde ouderwetse Italiaanse luxe zoals fijn leder op de verwarmbare stoelen en echt hout op het dash, maar ook een modern 3D-navigatie systeem ontwikkeld in samenwerking met Magneti Marelli. De buitenkant wordt verfraaid door 20-inch lichtmetalen velgen, gekleurde remklauwen, Bi-Xenon verlichting met LED mistlampen, privacy glas achter en ‘courtesy verlichting’ bij de deurhendels.
Blijft natuurlijk de prangende vraag over wat Alfa wil hebben voor al dit moois. Navraag leerde echter dat de prijzen op dit moment nog niet bekend zijn, maar voor de echte Alfa fan speelt geld uiteraard geen rol.
UPDATE: We kregen net alsnog een telefoontje van FCA, om ons de prijs van de First Edition mede te delen. Deze dikke Alfa kost 68.450 Euro. Ook wist de woordvoerder van het merk ons nog iets te vertellen over de basisprijs van de SUV. Het precieze bedrag is op dit moment nog niet bekend, maar het wordt in ieder geval minder dan 55.000 Euro.
viezefreddyw zegt
Ik ben totaal geen fan van SUV’s, echt niet. Maar deze Stelvio vind ik erg mooi. Ik vind het er erg goed uit zien en wat mij betreft kan hij prima meekomen met onder andere de F-pace en de Macan. Deze drie auto’s vind ik erg mooi. Top gedaan Alfa, ik wens jullie goede zaken!
petrolicious zegt
@viezefreddyw: “ik ben geen fan van SUV’s maar ik vind de stelvio, Macau en F-pace heel mooi”. Met andere woorden: je bent een fan ;)
Edge zegt
@petrolicious: Je weet dat er nog meer SUV’s zijn?
dennisdebengel zegt
@Edge: er zijn idd veel meer suvjes. En deze is behalve het
Logo echt niet mooier(minder lelijk) of super anders dan de gemiddelde Mazda cx5 of Kia etc.Maar ja er staat alfa op Dus is het 1 van de mooiste suvjes. Ik hou van alfa’s maar de nieuwe modellen zijn slecht gejat. Begrijp de hele hype dan ook niet. Hoop wel dat het goed verkoopt voor alfa.
viezefreddyw zegt
@petrolicious: Nee, want er zijn meer SUV’s dan de door mij genoemde drie. Auto’s als een X5, Q5, Q7, GLE en noem ze maar op vind ik stuk voor stuk vreselijk.
focusrs1 zegt
@viezefreddyw: Een X6 daarentegen vind ik wel weer mooi
dieselkameel zegt
@focusrs1: Had er eerder ook een hekel aan SUV’s, mijn ouders hebben al een tijd een XC60 en ik moet zeggen dat het wel heerlijk rijd, goed zicht rondom, lekkere stoelen er in en hij is nog redelijk snel.
Er zitten wel een hoop lelijke SUVs tussen trouwens, zo’n Renault Kadjar met een 1.6je kan toch niet lekker rijden, net als een Ford kuga 1.5
focusrs1 zegt
@dieselkameel: die Ford kuga heeft 182pk dus ik denk dat dat wel meevalt
hight96 zegt
@focusrs1: Met een 1.5? Lijkt me sterk..
focusrs1 zegt
@hight96: 20 jaar terug niet nee maar vandaag de dag geen enkel probleem – een fiesta 1.0 persen ze ook 140pk uit namelijk
nelissaab zegt
Erg mooie auto! Getuige het rijgedrag van de Giulia verwacht ik dat dit wel te evenaren is. Goed bezig Alfa!
lekkerlinksrijden zegt
@nelissaab: ik vind het wel leuk dat je hem kan bestellen, maar je weet niet hoe ruim of krap hij is, niet hoe hij rijdt, niet hoe hij eruit ziet in het echt, hoe je zit in de auto behalve speculaties gebaseerd op de Giulia?!?!? Oh nog 1 ding, je weet ook niet wat het kost.
Je koopt toch ook geen huis van een foto waar je niets van weet en niet wat het kost?
nelissaab zegt
Ik denk dat je iets beter moet lezen. In mijn reactie noem ik toch niets over kopen? Vind alleen dat het vanaf deze foto’s er erg goed uit ziet! Naar mijn mening heeft Alfa dat met deze auto prima aangepakt, zo lijkt op foto’s. Ik ben dan ook erg benieuwd wanneer ik de auto kan bezichtigen bij de dealer! @lekkerlinksrijden:
raceface zegt
@lekkerlinksrijden: masarati levante ???
mashell zegt
@nelissaab: “Getuige het rijgedrag van de Giulia verwacht ik dat dit wel te evenaren is.”
Dat lees ik als “De Giulia rijdt zo belabberd dat als je een beetje je best doet je een SUV wel zo kunt afstellen dat deze ook zo rijdt” maar dat past niet bij het enthousiamse dat in de rest van je reactie steekt.
nelissaab zegt
Nu ik het terug lees kan je het inderdaad zo interpreteren, haha. Het is echter zo dat ik de Giulia een erg fijne auto vindt. (Voor zover ik met de 180Pk diesel heb gereden ;)) Wat ik wil zeggen is dat Alfa naar mijn mening de ingrediënten heeft om ook van deze auto een hele fijne bolide te maken. @mashell:
lekkerlinksrijden zegt
@nelissaab: mijn opmerking was geen commentaar op jou maar meer een aanvulling. No hard feelings ;-)
nelissaab zegt
@lekkerlinksrijden: Aah; dat zet het in een iets andere context. Altijd kritisch blijven is me geleerd; alleen maar goed dus. :)
lekkerlinksrijden zegt
@nelissaab: dat houdt ons scherp
rolov zegt
Zo die wil ik
dwersbongel zegt
Erg goed gelukt! Goeie concurrent voor de Mazda CX-5 (3) of is dat een klasse te laag?
Nemus zegt
@dwersbongel: ik denk dat de Stelvio moet concurreren met de Jaguar F-Pace, Bmw X4/X3 en consoorten
dwersbongel zegt
@nemus: Ach ja natuurlijk. Premium!
pomoek zegt
@nemus: Het zou slim zijn als AM er een stuk onder gaat zitten qua prijs. Deden ze ooit ook met de 156 en de 147 waardoor die auto’s een te verantwoorden alternatief werden voor de Duitsers..
Ilquadrifoglio zegt
@pomoek: Het zou beter zijn om deze juist boven de Duitsers te positioneren. Een Alfa moet niet concurreren met een instap X3. Het is de afgelopen 20 jaar gebleken dat dit gewoon niet werkt voor Alfa Romeo. Als je bewust richt op Premium + / Specialty zit je minder in de vijver van slecht geïnformeerde mensen die zogenaamd ‘bewuste’ keuzes maken.
zesinline zegt
@Ilquadrifoglio: Droom lekker verder
pomoek zegt
@ilquadrifoglio: Ik reed “vroeger” een polo-tje. Een vriend van mij kreeg zijn eerste lease auto, een AR 146. Ik was oprecht verbaast over de prijs/kwaliteit/luxe verhouding. Het interieur was, en is, gewoon erg smaakvol uitgevoerd. Datzelfde gold wat mij betreft voor de 147 en de 156. Die zaten qua prijsstelling onder de Golf en de Astra en, laten we zeggen, de Audi A4. Alfa Romeo maakte destijds handig gebruik van het, al dan niet terecht, toegedichte sportieve DNA in hun marketing. Je reed dus in een sportieve Italiaan (Ferrari light!) voor de prijs die lager lag dan een Astra! Dat is wat mij betreft een succesvolle strategie gebleken. De Alfa’s die hierna kwamen waren allemaal hoger geprijsd en lagen zelfs boven het niveau van de VAG producten. Het verschil in kwaliteit los je dan niet op met een verhaal over sportiviteit. Wat duurzaamheid betreft is AR ook al behoorlijk stil. daar doen ze echt niet aan mee. AR is sinds de introductie van de 159 behoorlijk de weg kwijt wat mij betreft en zou weer terug moeten naar het idee van goedkoop en sportief. Dat is een niche die nu een beetje door Seat Ford en Peugeot(?) wordt opgevuld maar waar juist AR in thuis hoort.
Ilquadrifoglio zegt
@pomoek: Jouw definitie van succesvol is nogal twijfelachtig. Succesvol (relatief) waren de Alfa’s tot half jaren ’70, daarna ging het de verkeerde kant op met het imago van het merk. Het is veel beter om je op kleinere aantallen te richten met hogere marges. Het segment waar jij op doelt is prima op te vullen voor een merkje als Audi. Dit merk heeft niet veel spannends te bieden en is een fractie luxer dan het absolute middensegment.
Alfa Romeo’s uit de goede tijd waren uiterst fraai en op alle fronten competitief. Daarom is de stap naar het hogere premium+ segment niet meer dan een natuurlijke stap voor het merk. Ooit kwamen de duurste en snelste auto’s ter wereld uit Portello (oude Alfa Romeo fabriek), dus zelfs een Veyron tegenhanger zou met merkwaarden gerechtvaardigd kunnen worden. En al die ‘omgebouwde’ Fiat’s moeten we maar snel vergeten.
Dutchdriftking zegt
Lekker bezig Alfa! En nu doorpakken met de modellen. Nieuwe Mito, nieuwe Gulia en een nieuwe 8c graag!
ukbob zegt
@dutchdriftking:
Giulia = Giulietta neem ik aan..? ;)
Zou wel nog even een Giulia Sportwagon aan t rijtje willen toevoegen.
Dutchdriftking zegt
@ukbob: bedoel ik inderdaad!
rhellema zegt
@dutchdriftking: nu al een nieuwe Giulia? ;)
87sandyd zegt
@dutchdriftking: Guiletta (neem aan dat je die bedoelt) is net vernieuwd (zeggen ze). De MiTo is zeker aan vernieuwing toe. De 8C moeten ze gewoon onveranderd weer in productie nemen. Ik zou nog een auto boven de Guilia willen toevoegen, ook als sportwagon. Tevens de Guilia als Sportwagon en een grote SUV!
Maar dat de Guilia en Stelvio er zijn vind ik al geweldig. Wie had dat 5 jaar geleden gedacht?
Dutchdriftking zegt
@87sandyd: Een opvolger van de 166 zou inderdaad geniaal maar wellicht te hoog gegrepen zijn.
granlusso zegt
@dutchdriftking: Verwacht ik ook. In het beoogde segment van een opvolger van de 166 is het buitengewoon lastif
lammie zegt
Wat een mooie bak! Zo zou je de hele oprit wel kunnen vullen met Alfa, een 4C voor sportief gebruik, de Stelvio voor wintersport en een Giulia (QV) als dikke powersedan.
Jochempie zegt
@lammie: En welke dan voor het woon-werkverkeer?
't Peugje zegt
@jochempie: Een 75 met vastgelast diff a.u.b.
tocae zegt
@jochempie: Een Alfa 145, overgenomen van de 4e eigenaar, aangezien ik vermoed dat bij velen het budget er wel door is met zo’n wagenpark.
leaper035t zegt
@lammie: de 8C om eens een leuke uitstap door Duitsland te maken?
lekbak zegt
@lammie: zozo, een auto speciaal voor de wintersport!
aambei zegt
Met deze velgen is het een heel ander gezicht dan met die 17 inchers van de spyshots, hij wordt er bijna mooi van.
trustmeiamanengineer zegt
Nondejus mooi ding hoor! Bij gebrek aan een Giulia Sportwagon voldoet een Stelvio ook wel voor mij.
Ook goed nieuws qua 2.0 benzine motor voor de Giulia en Stelvio. Het ziet er naar uit dat Squadra Tuning die makkelijk richting de 320pk kan tillen. (zowel de 200 als 280 pk). Heb je eigenlijk geen Q meer nodig….
berlinetta zegt
In Rosso competizione met de kenmerkende alfa-velgen vind ik het een van de mooiste suv’s van het moment. Vooral de Veloceuitvoering is mooi.
Guggenheimer zegt
Die achterkant is toch sprekend de Maseratie Levante, alleen mooier?
lexaudi zegt
je wet da je d’r lang op mo wachte
Guggenheimer zegt
Ik heb ze eens snel onder elkaar gezet…
[url=https://postimg.org/image/yn6kb3mlb/][img]https://s27.postimg.org/qufwj4gmb/Stevio_Levante.jpg[/img][/url]
Ilquadrifoglio zegt
Naast dat het met de rijeigenschappen wel goed zit, is het interieur ronduit prachtig. De afwerking en materialen van de Giulia was al beter dan dat van de A4 en 3-serie. Een rode Stelvio met houtinleg zou het voor mij helemaal afmaken.
lincoln zegt
@ilquadrifoglio:
Interieur is perfect goed gelukte retro meuk ..
Hele mooie sfeer ..
Zwart is alleen wel een vereiste ..
Ilquadrifoglio zegt
@lincoln: Heerlijk toch… Beter dan dat ‘carbon’ wat zogenaamd sportief moet zijn. Armoede vind ik het…
Dizono zegt
@lincoln: neeeee, cognac kleurig Alfatex. Lekker plakken in de zomer, ook een soort klantenbinding.
lekkerlinksrijden zegt
@Ilquadrifoglio: aub geen hout in het interieur
lebeaunl zegt
@Ilquadrifoglio: in het exemplaar waar ik in had plaatsgenomen, was de afwerking zeker niet op het niveau van Audi en de materialen al helemaal niet helaas.. maar dat was slechts een showroom exemplaar.
Ilquadrifoglio zegt
@lebeaunl: Wellicht een auto uit de proefrun. Italianen excelleren juist op dit gebied… Helaas laten veel mensen zich beïnvloeden door zogenaamde ‘journalisten’ die alleen wat vooroordelen kunnen schrijven. Mensen zouden zich eens moeten verdiepen in de Italiaanse meubelindustrie. Met name op het gebied van hout- en leerbewerking behoren zij tot de wereldtop. Neem eens een kijkje op de site van Pacini & Cappellini, Horm of Alivar.
eklasse zegt
@Ilquadrifoglio: ja, neem een een kijkje bij FIAT…
jack_abarth zegt
@ilquadrifoglio:
Bosch en Siemens leveren uitermate goede industriële producten, maar dat wil nog niet zeggen dat VAG goede auto’s levert…
Ilquadrifoglio zegt
@jack_abarth: De ironie wil dat het juist Bosch Automotive componenten zijn daar vaak stuk gaan. Slechts een voorbeeldje is de luchtmassameter uit een Leon van een vriend die om de 3- maanden vernieuwd moet worden.
lekbak zegt
@Ilquadrifoglio: bosch maakt wat volkswagen wil dat ze maken. Bosch is net zoals iedereen prima in staat iets goeds te maken. Maar niet als het niks mag kosten!
lincoln zegt
@ilquadrifoglio:
Duits / Italiaans ..
200 km verschil ofzo ..
Ilquadrifoglio zegt
@lincoln: 10.000 km als het gaat om mentaliteit ;)
misterdrogba zegt
In een vorige topic over de Stelvio een tijdje terug had ik me redelijk negatief uitgelaten over de SUV van Alfa.
Maar in de uitvoering zoals op de headerfoto moet ik mijn mening toch een beetje bijsturen want zo zou ik hem wel willen hebben!
darkwolf zegt
ik vind het uiterlijk van de Giulia nog steeds niet helemaal top, maar nu we de Stelvio voorgeschoteld krijgen is het duidelijk wat Alfa Romeo bedoelt met die styling, WAT een FANTASTISCHE auto, kwa stijl lijkend op de levante maar stiekem toch nog mooier *Thumbs up* voor Alfa
Edge zegt
@darkwolf: Daar zeg je wat. De Levante heb ik laatst in het echt gezien en viel mij reuze mee, maar op de persfoto’s vond ik hem (optisch) erg smal en hoog. Hoewel de Stelvio overduidelijk familie van de Levante is, is daar totaal geen sprake van bij deze auto.
Edge zegt
Alfa is gewoon goed bezig. De Giulia is een auto waar je hebberig van wordt. Of het nou een Quadrifoglio, Veloce of “gewone” variant bestelt, het is allemaal zo smaakvol samen te stellen dat je er een wilt. De configurator van de Stelvio is nog niet live, maar ik verwacht dat het in het geval van deze auto niet anders zal zijn. Maar goed, daar heeft Alfa weinig aan, want ik ben niet in de positie om zo’n wagen te kopen. Aan iedereen die wel in zo’n positie zit is mijn boodschap dan ook: Ga naar die Alfa dealer en zorg ervoor dat we over een jaar of 20 op deze auto’s kunnen terugkijken als de wederopstanding van Alfa als serieuze speler op de markt.
sjaakjwt zegt
Ik vind ‘m ok. Ik snap niet waarom iedereen zo lyrisch over Alfa Romeo is. Ze pakken de front van een gefacelifte 147, plakken die op een 3-serie of op een Mazda CX-5. Doen er vervolgens jaren over om fatsoenlijk te leveren, en dat moet dan de wederopstanding zijn?
lebeaunl zegt
@sjaakjwt: eens. Plak een Mazda logo op de kont en je hebt een gelifte CX-5.. geen schande, want dat is imho een mooie auto.
v60germany zegt
Bellissimo! Erg geslaagd model, eigenlijk vindt ik hem mooier ogen t.o.v. de Gulia.
RoccoS zegt
Wat een fantastische auto is dit geworden, zowel buiten als binnen. Zal in Nederland helaas wel niet zo best verkopen gelet op de voorkeur van kopers in dit segment voor het Duitse spul, maar ik zou het wel weten.
pomoek zegt
Alfa heeft na jááren weer eindelijk eens een beetje een complete line-up! Ik moet eerlijk toegeven: Dat had ik niet verwacht. Blijft dat ik nog wel een echt unique selling point mis bij Alfa. Vroeger was dat: “een sportieve auto voor een prijs net iets lager dan de Duitsers”. Nu zie ik die niet.
Ilquadrifoglio zegt
@pomoek: Het is een echte Alfa Romeo, mooi en smaakvol exterieur, kwalitatief hoogwaardige interieurafwerking en vooral op dynamisch vlak superieur aan de Duitse 3.
eelco74 zegt
Mooi hoor, zo jammer dat er geen SW van de Giulia komt en ik nog niet oud genoeg ben voor een Stelvio.
Anders had ik de plannen voor een C klasse estate nog wel even uitgesteld. Maar de 159 komt erg op leeftijd en KM stand, dus die is nu echt wel aan vervanging toe.
Ik begrijp wel dat de dealers inmiddels is toegezegd dat ze de Stelvio in Maart in de showroom kunnen verwachten….
mb10 zegt
De achterkant heeft wat weg van de infinity Q30
frederik zegt
Nou dan hoort de Macan blijkbaar niet in deze klasse, want die gaat toch zeker sneller naar de 100. Ik zou een Macan met zo’n lekkere V6 zeker verkiezen boven een viercilinder. Maar waarschijnlijk ook wat prijziger.
quadrifoglio zegt
@frederik: Dit artikel gaat om de onthulling van de “normale” Stelvio. Zoek anders even de specs van de Stelvio Quadrifoglio op. V6 2.9 met 510PK. Die kan qua prestaties prima concurreren met de Macan, maak je geen zorgen.
frederik zegt
@quadrifoglio: “Voor de klassieke sprint volstaat 5,7 seconden, wat volgens Alfa betekent dat de Stelvio de snelste in zijn klasse is.” Dat gaat toch over deze Stelvio met viercilinder?
frederik zegt
@quadrifoglio: Ik ken de Quadrifoglio natuurlijk, maar ik vind het veel interessanter als de “normale” versie ook een leuke V6 heeft. Niet alleen de uberversie met 510 pk. Ik mis (ook bij de Giulia) een minder gekietelde V6 die zo’n 300-350 pk zou leveren. Dat doet bv BMW met de 340i een stuk beter.
quadrifoglio zegt
@frederik: Ik denk dat je de gewone Stelvio niet met de Macan moet laten concurreren. Het gaat denk ik meer om de Quadrifoglio. Wat betreft de Giulia met 350pk… Wat niet is kan nog komen ;)
doewap zegt
Alfa en Magneti Marelli die speciaal een stuk in car entertainment ontwerpen.
Ik ben niet direct enthousiast zeg maar.
Verder een pracht auto die ik graag zou willen kunnen kopen.
PeugeotGTI zegt
Dit moet toch wel haast de minst lelijke auto uit zijn klasse zijn. En nou maar hopen dat deze Stelvio samen met de Giulia Alfa uit het slop kan halen. Als er een SUV nodig is om Alfa te redden, so be it. Misschien dat mensen als mijn ouders (65+) hun dikke CX-5 eens laten staan zo’n voor een Italiaanse schone.
fastshifter zegt
Dit had ik niet verwacht: Alfa maakt na jaaaaaaren weer een auto die ik zou willen hebben!
pinut187 zegt
Waarom zou je deze in het grijs bestellen. Zou verboden moeten worden!
allesmetturbo zegt
Hopen dat men pa m snel besteld, de 159 moet plaatsmaken voor deze jongere Italiaanse
martijndh zegt
Wauw, wat een plaatje
leaper035t zegt
Fantastisch, AR overstijgt mijn verwachtigingen. Doe zo voort Alfa, hoe meer Alfa’s op de baan, hoe beter!
larini zegt
Bij Wim Prins op site hebben ze het over een prijs van +/- 68k voor de First Edition en een vanafprijs voor benzine van +/- 55k. Ben benieuwd hoe de Stelvio er real life uitziet en rijdt.
autoblogger zegt
@larini: klopt, we hebben een update erbij gezet!
thearchitect zegt
Ik krijg waarschijnlijk de hele AB-AR-Bandwagon over me heen, maar ik vind het een weinig geslaagde auto.
Hangt ergens tussen een X3 en een X4 in, waar een Porsche Macan overheen heeft gekotst.
Daarnaast ziet de voorkant uit als een boze Ninja Turtle.
Armoe troef.
draaiiorgel zegt
Doe mij maar een Levante
LaLancia zegt
Doe mij maar een Stelvio met een houten stuur/pook, maar die maken ze helaas niet. :(
alfalfa zegt
Mamma mia! Alfa bewijst dat een SUV ook smaakvol kan zijn! Dom van andere merken om een nieuw type auto te ontwikkelen zonder lichtend Italiaans voorbeeld…. SUV is niet meer SAAI!
mrrallycross zegt
Lekker neusje
birgini zegt
Prachtige auto, goed bezig Alfa!!
bartsmit zegt
Deze auto ga je op die lelijke gele platen never nooit zien. Ik heb zelfs nog nooit een Giulia IRL zien. Nederlanders zijn de hoge kosten van onze linkse overheid helemaal zat. Er is geen geld meer over voor een leuke (nieuwe dure) auto en als het zover is kiezen ze geen Alfa. Te riskant.
quadrifoglio zegt
@bartsmit: nog nooit een Giulia IRL gezien? Moet je een keer naar buiten gaan. Heb er al 5 gezien.
bartsmit zegt
@quadrifoglio:
Ik rijd niet veel maar wel elke dag. Woon in de randstad dus auto´s genoeg. Ook tijdens mijn hardlooprondjes zie ik ze zie niet in woonwijken staan. 5 is natuurlijk niks voor een auto die al zo lang leverbaar is.
dagdromer zegt
Interieur, op basis van de foto’s mooi, voor de rest… nee, bedankt. Niet mijn kopje thee.
tweetyv6 zegt
Prijs in Italië: €57.300
Reken dus in NL maar gerust op een prijs om en nabij de 70k
autoblogger zegt
@tweetyv6: we hebben inmiddels contact gehad met Alfa NL en een update geplaatst. Deze Stelvio kost 68.450 Euro. De basisprijs van de SUV komt onder de 55.000 Euro.
spylegion zegt
Voor de prijs van een Giulia QV 30km verderop dus..
tweetyv6 zegt
Nu maar wachten op mijn bonus over 2016….
snorrewietskie zegt
Ach, 13 in een dozijn. Ik snap die Alfa liefde wel. Maar dat is meer gebaseerd op nostalgie. Geef toe, na de 75 was er niets moois meer. Goed, qua design is de 156 natuurlijk prachtig maar verder…. Heden ten dage zijn het premium Fiats die te slecht zijn ontworpen, doorontwikkeld en gebouwd om premium te zijn.
tvr1974 zegt
Qua maten volgens mij beetje Mazda CX-5 maar dan wel met wat meer vermogen.. Daar betaal je dan ook wel weer t dubbele(???)voor!! Wtf. Dacht altijd dat alfa beetje tegenhanger was van Opel/Vw enz maar ze mikken nu toch echt op Audi(q5), BMW(x3), Merc(glc) prijzen.. nou dat wordt gewoon dubbel afschrijven en over 3-4 jaar een oppikken voor t prijsniveau van de CX5.
arias12 zegt
Ik ben in een klap verliefd op deze auto pff zo mooi ? deze auto kan inderdaad concurreren met de F-pace en de Macan.
cpp1 zegt
Een waanzinnig mooie auto is het. Ben geen SUV fan, maar deze zou ik wel willen. Sterker nog dit gaat een serieuze kandidaat voor mij worden ter vervanging van m’n bmw e91. Mooier dan een x3, mooier dan een q5, mooier dan een Macan.
HIM zegt
Het ging slecht met Alfa, ik heb er veel gehad maar ik moet toch eraan geloven dat dit de grote ondergang gaat worden. Werkelijk èèn van de mooiste wagens maar oh zo prijzig en je ziet het direct na de introductie van de Giulia…. ik zie er te weinig op de weg en dat gaan ze toch niet overleven. Of moet je hiervoor hogere wiskunde gestudeerd hebben?
Ciao bella
allesmetturbo zegt
Men pa heeft eentje bestelt, levering april. Super veel zin in!!