Elektrische cabrio’s zijn zeldzaam, maar Abarth heeft er nu ook eentje. Al is cabrio natuurlijk een groot woord.
Zoals jullie weten is de nieuwste Fiat 500 alleen nog maar elektrisch, dus het was een kwestie van tijd voor er een elektrische Abarth kwam. Die kwam er dan ook. In november maakten we kennis met de Abarth 500e.
Inmiddels kunnen we de auto ook in het echt aanschouwen op de Autosalon van Brussel, die vandaag van start is gegaan. Daar staat niet alleen de Abarth 500e, maar ook de Abarth 500e Cabrio. Daar had Abarth zelf nog geen beelden van gedeeld, dus dan doen wij het maar.
Zowel de Abarth 500e als de Abarth 500e Cabrio leveren 154 pk. Dat valt een beetje tegen, aangezien er benzine-Abarthjes zijn geweest die meer vermogen hadden. Maar misschien praten we voor onze beurt en komt Abarth later nog met extra hete versies. Het zou heel goed kunnen.
Hoe kun je de Abarth 500e herkennen? Dat is heel makkelijk: Abarth staat uitgeschreven op de voor-, zij- en achterkant. Dat is niet het enige, want de Abarth heeft ook een unieke voorbumper. Die valt op omdat deze volledig in carrosseriekleur is gespoten.
De Abarth’s vallen sowieso op, want deze kun je bestellen in flitsende kleuren die je niet op een Fiat 500e kunt krijgen. De Abarth 500e Cabrio op de foto’s is bijvoorbeeld uitgevoerd in Poison Blue, terwijl de hatchback op de achtergrond is uitgevoerd in Acid Green. Giftige kleurtjes dus, wat natuurlijk perfect pas bij het merk met de schorpioen.
Wat kost zoiets? De gewone Abarth 500e heb je vanaf €44.000. Daarmee kom je dus nog net in aanmerking voor subsidie, mits je geen opties aanvinkt. Met de Abarth 500e Cabrio val je helaas buiten de boot. Daarvoor ben minstens €47.000 kwijt.
martinus.tussengas zegt
Grappig dat nu aan de linkerkant de velgen de juiste kant opdraaien. Lekker kleurtje ook!
dondeboer zegt
Nee toch? Volgens mij zijn ze alle vier hetzelfde.
HZW zegt
Alle velgen zijn het zelfde, en draaien aan één kant de verkeerder richting op.
Het is te kostbaar om dergelijke velgen te produceren in rechter en linker velgen, zodat ze aan beide kanten de goede richting op draaien. (Alleen Walter Treser deed het met zijn velgen)
De Abarth’s 500e zijn belachelijk duur, omdat het hier ook nog een gelimiteerd introductie model betreft.
Waarbij het Acid Green nog “Acid Yellow” genoemd werd in de eerste officiële documentatie.
Deze introductie kleuren blauw en groen zijn afschuwelijk.
Later dit jaar komen de gewone Abarth’s die zelf configureerbaar worden qua uitrustingen en kleuren.
Abarth 500e testmules waren al te zien in de kleuren wit en rood, deze introductie kleuren blauw en groen zijn ronduit afschuwelijk.