
De aap komt uit de mouw.
De onthulling van de meest extreme BMW 2 Serie, de M2 CS, komt alsmaar dichterbij en daarmee krijgen we ook steeds meer details over de auto te horen. Waarheidsgetrouwe details, welteverstaan. Zo heeft BMW deze week in België een privé-evenement gehouden voor de M2 CS. Een aanwezige heeft alle informatie als een spons opgezogen, om dit vervolgens op het internet te deponeren.
Een gebruiker van Bimmerpost heeft goed opgelet tijdens de besloten presentatie. In de afgelopen maanden is er van alles te doen geweest over de techniek van de krachtigste 2 Serie. Als we de informatie van de anonieme persoon mogen geloven, dan krijgt de M2 CS geen 445 pk, maar 450 pk. De S55 zes-in-lijnmotor blijft wel hetzelfde koppel produceren als de M2 Competition. Hij wordt standaard geleverd met een handbak, maar optioneel is een DCT-automaat beschikbaar.
Standaard is eveneens de nieuwe adaptieve ophanging, direct overgenomen van de M3 en M4. Hij heeft daarnaast lichtere velgen, verbeterde sportremmen in de kleur rood en een hele verzameling een M-carbon onderdelen. De auto wordt geleverd in slechts vier kleuren: Alpine White, Misano Blue, Hockenheim Silver and Sapphire Black. De M2 CS schijnt overigens ook iets lichter te zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel kilogram precies. In de wandelgangen wordt gesproken over 43 à 50 kg.
BMW zal in totaal 2.200 exemplaren produceren, waarvan slechts 100 stuks naar de Benelux zullen komen. Volgens de bezoeker van het evenement moet de auto in België tenminste 95.000 euro kosten.
Met dank aan Marc voor de tip!
The ultimate driving machine, het bestaat dus toch.
@speedgeek:
Yup, een GT4… Waar deze M2CS qua prijs tegenaan zit in België
@stijnb: Ik denk dat een GT4 inderdaad net iets puurder zal zijn dan een M2, maar daar staat wel tegenover dat een M2 plek voor 4 en een kofferbak heeft. Toch net iets praktischer. Ik ben echter groot fan van beide auto’s overigens.
@berlinetta:
Vond een M2 (Competition) erg leuk tot deze eens meeging op roadtrip met echte sportwagens… En dan valt hij wat door de mand…
@stijnb: Dat zou goed kunnen. Het is immers ook geen echte sportwagen, maar een aangepaste personenauto. Maar daar staat dus wel tegenover dat het een prima auto voor iedere dag is. Mij lijkt het wel de ideale auto.
@stijnb: Misschien dat chiptunen helpt, icm big brake set en weight reduction kit(achterbank eruit, carbon hood, racekuipjes, kleinere accu) en nieuwe coilovers.
@bmw2coupeeigenaar: Dan wordt-ie zo duur, dat-ie helemaal geen concurrent meer voor de GT4 is, vrees ik.
@bmw2coupeeigenaar: Dan kun je dus gewoon beter een GT4 kopen ;)
Volgens een goede bron bij Bimmerpost zitten er voor de gewichtsbesparing zelfs geen knipperlichten op!
Ik snap niet dat ze bij een auto van 1800 kilo maar 50 kilo vinden. Als er maar 2200 van verkocht hoeven worden kan je toch best wat extremer gaan? Dan wordt het voor grossomodo makkelijker voor de gewone M2 (competition) te gaan.
@cossiekiller: heerlijk
30 000 euro meer is wel wat overdreven. Zoals hierboven reeds gezegd, kan je dan beter een klein beetje doorsparen voor de GT4. Als je dan toch iets exclusiefs wil…
@bogey: In procenten gemeten een vergelijkbaar verschil als indertijd tussen de gewone E46 M3 en de E46 M3 CSL.Dus historisch zeer verantwoord !
Jammer dat er geen Pacman Yellow versie met SMG III bak komt van deze zeer goede BMW. Handbak is leuk maar de DCT is gewoon te goed om niet te kiezen.
@iphonistvongates: Of Dakar yellow ;-)
@iphonistvongates: dat hangt er vanaf wat je wilt. Nurburgring racen, dan automaat. Lekker van lage naar hoge toeren in elke versnelling, dan handbak. Dat klinkt zoveel beter dan met automaat. Laatst nog een filmpje gezien van GT3-manueel vs GT3-RS en GT2, kwa geluid een overwinning voor de GT3.
Niet zo gaaf als de 1M, maar wel heel dik.
Nu nog Nordschleife test :-). Ben ook erg benieuwd hoe de lichtgewicht velgen eruit gaan zien.
@bmw2coupeeigenaar: Betreft de BMW style 763M velgen ;-) Google geeft al een goede indruk.
€95k in België
Dat wordt hier dan iets van €135k of nog veel meer