
De brute 911 bleek een hit, ook in Nederland.
Zo zeldzaam als de 997 GT2 (RS) is, zo ‘vaak’ komt de 911 GT2 RS (991) voor. De 700 pk sterke supersportauto is zeker bij een dagje Nürburgring met mooi weer meermaals te spotten. Ondanks het hoge prijskaartje, is het beest in veelvoud op gele platen geregistreerd. Net als bij de Ferrari 812 Superfast van laatst, lopen de prijzen uiteen. Nederlandse exemplaren van de GT2 RS, gespot op Autojunk, check je in alle geuren en kleuren hieronder. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.
TH-942-F – 352.884 euro
Deze GT2 RS is met afstand een stuk goedkoper samengesteld in vergelijking met de rest van dit lijstje. Naar geheel Nederlands gebruik in een grijs kleurtje.
RP-872-P – 396.687 euro
Zwart met zwarte wielen. Deze black-on-black specificatie maakt de GT2 RS nog meer sinister dan ‘ie al is.
SN-017-S – 396.843 euro
Een bekende samenstelling. In deze specificatie werd de Porsche 911 GT2 RS voor het eerst aan de wereld getoond.
SZ-848-D – 396.982 euro
De Panda-uitvoering. Het wit met zwart werd gecombineerd met gouden velgen.
RS-789-Z – 398.327 euro
Een hoog Brandweerman Sam-gehalte, maar het is zeker wat anders!
SN-018-S – 399.760 euro
In het blauw weer een ander uiterste. De GT2 lijkt het allemaal te kunnen hebben.
RV-142-V – 400.726 euro
Deze rode duvel passeert als eerste de 400.000 euro. Deze heeft, in tegenstelling tot de andere rode GT2, gouden velgen. Oogt best gaaf.
SK-046-K – 401.020 euro
Verandering van spijs doet eten. GT3 RS velgen op een GT2 RS.
RX-894-L – 402.108 euro
Wederom een grijs-gouden combinatie. Wel een stukje duurder samengesteld in vergelijking met het eerdere exemplaar.
TJ-332-Z – 407.879 euro
Duo Penotti, twee kleuren in een potti voor nog een wit-zwarte GT2 RS.
SR-971-N – 409.118 euro
Deze GT2 RS probeert ondanks zijn belachelijke vleugel chique voor de dag te komen met de donkergroene kleur.
SP-473-F – 409.284 euro
Hij is daar niet de enige in, want er is zeker nog een donkergroen exemplaar op gele platen te spotten.
RT-290-R – 409.793 euro
De topper van dit lijstje tikt bijna de 410.000 euro aan. Het uiterlijk lijkt in het eerste opzicht niet heel anders met eerdere voorbeelden. Grijs met, jawel, gouden velgen.
UPDATE: een oplettende lezer en spotter, @mauking, laat ons enkele uren na plaatsing weten dat we zijn spot helemaal zijn vergeten. Niet vreemd, want hij stond nog niet op Autojunk. Enfin, omdat het toevallig de duurste van het stel is, hebben we hem er nog even bijgezet.
SZ-612-G – 410.832 euro
Dít is dus de echte topper van onze lijst. In plaats van het “standaard” zilver krijgt de auto juist een donkere lakkleur, in combinatie met nog donkerdere velgen. Het is een plaatje om op te smullen!
Ultiem! Green FTW! Zoveel dikker dan die rare 812 Superfasts van vorige week.
@str8six: idd de groene is schitterend!
In België kan je dit niet zien aan de hand van de nummerplaten. Nummerplaten blijven bij de eigenaar als je een andere wagen koopt. (indien je de oude wagen wegdoet).
@ericc: ja dat weten de meeste hier wel.
@ikleesookoverautos:
Dus?
Van iedere Rolls Royce is de nummerplaat tevens het telefoonnummer, wist jij niet he !
@ikleesookoverautos: toch vind ik dat leuk om te wetrn. De wereld houdt niet op bij de Nederlandse landgrenzen
Vind de 997 GT2 oneindig veel mooier, veel vloeiendere lijnen
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het goed met de economie gaat. Het is ze ook gegund!
@henkhupelschoten: zouden deze eigenaren ook met een geel hesje in den haag staan?
@fouadski: wellicht de andere in de fik steken, is goed voor de restwaarde..
Gave spots, die donkergroene GT2’s ?
Bij de vrienden van PCG staat een “gebruikt” exemplaar te koop voor € 469.900 met slechts 5k gelopen
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-911-gt2-rs-benzine-grijs-3e297354-cecb-4343-a93a-e061d5ad1732
@porscheboy: jeetje wat pakken ze dan daar weer krankzinnig veel marge op want kan me niet voorstellen gezien het bovenstaande dat hij meer dan 400.000€ fabrieks af is
auto’s van +/- 400k en geen luxe platen. ?
@bimmerfan: Wat is dat toch met dat luxeplaten gedoe? Wat boeit het?
@viezefreddyw: lijkt een beetje goedkoop met gewone platen. Maarja ieder zijn smaak.
@bimmerfan: dus een Porsche met centerlock velgen, carbon onderdelen en een belachelijk grote vleugel achterop ziet er goedkoop uit omdat het nummerbord geen extra centimeter plastic om de letters heeft?
Denk dat onze logica’s hier even elkaar volledig ontwijken.
Ps bestaan er ook luxe kenteken-stickers? Want 80% van dit lijstje heeft niet eens een ‘plaat’.
@720s: ik zeg niet dat ik de auto goedkoop vindt lijken alleen vind het jammer dat je niet voor de luxe plaat gaat.
en al deze auto’s hebben achter wel een plaat en geen sticker ;)
@bimmerfan: ‘lijkt een beetje goedkoop’
‘Ik zeg niet dat het goedkoop lijkt’.
Nee sorry, ik snap hem nog steeds niet. Maar op dit zelfde topic vind ik juist een kentekensticker er goedkoop uit zien. Zoals meerdere in dit lijstje bewijzen, kan er gewoon een volledige plaat op. Dat zie ik persoonlijk dan weer liever.
@720s: ik heb het inderdaad een beetje raar geïnterpreteerd. maar ik bedoel dat als je een auto van 400k koopt het er een kleine beetje kaal uitziet zonder luxe kenteken platen. ik zeg dus niet dat ik de auto’s er in het geheel goedkoop uit vindt zien.
@bimmerfan: nouja, zoals je zelf al zei, dat kan. Misschien zou ik het zelf ook wel doen omdat ik het er vet uit vind zien, maar ik let er eigenlijk totaal niet op als ik een dure auto zie ;)
@720s: tja ik werk zelf met auto’s dus ik let er wel een beetje op.
@bimmerfan: Ik zie er de meerwaarde niet van in.
@viezefreddyw: tja ieder zijn smaak en mening;) .
@bimmerfan: Ook luxe platen zijn groot en geel.
@bimmerfan: met je eens hoor. Ik kan stellen als er geen “luxe” platen opzitten, hoef ik een auto al niet meer. Vaak is het voor de dealer die hem op kentekenzet weer een extra 20 euro, die ze dan maar besparen. Ik vind die dikke letters en de mooie volle kleuren echt een heel stuk mooier
Als er iemand is die het overweegt: grijs of wit met gouden velgen schijnt populair te zijn. Maar de groene, rode en blauwe zijn de mooiere keuzes!
Zijn ze nog nieuw te bestellen eigenlijk? Weet niet of dit model gelimiteerd is.
ik mis de SZ-612-G die ik ook een keer gespot en geplaats heb. die was toen 1 dag oud en met een prijs van €410.832 dus eigenlijk de duurste uit dit rijtje ?
Conclusie: niet voor het Weissach Package gaan. Of wel maar dan alle carbon in carrosseriekleur laten spuiten. Man man man wat lelijk die zwarte strepen op de kofferklep en het dak.
@jaapiyo: dat zijn dus geen zwarte strepen maar is een enkele witte,grijze of blauwe streep (afhankelijk van wat de kleur van de auto is).
@jaapiyo: maar ben het met je eens. Het Weissach pakket komt niet altijd even goed uit de verf.
Nee, liever niet.
Wat heeft “TJ-332-Z – 407.879 euro” een verschil in ruimte in de wielkasten, is dat luchtvering voor de drempels?
@mr27: ik vermoed, dat de lift op de vooras nog op standje ‘omhoog’ staat. Die zakt niet automagisch als je de motor afzet en de sleutel uit ’t contact haalt.
Wat een geld zeg.
Die eerste is niet grijs maar eerder beige achtig. Ik zou voor een zwarte gaan, lekker sinister.
@ikleesookoverautos: Het is Crayon, wordt volgens mij gezien als wit maar lijkt idd meer beige ofzo. Wel een mooie kleur, staat elke Porsche best goed.
Wat staan er veel van die dingen nog gewoon op nl kenteken!
Rood, blauw of groen. Anders is het maar typisch Nederlands