De ruimte is nu nog leeg en kil.
Vorig jaar rolde de laatste Viper van de band in de Conner Avenue fabriek. Wat er met de fabriek moest gaan gebeuren was nog niet duidelijk, maar daar is nu een antwoord opgekomen. De ruimte zal worden gebruikt voor een automuseum. Het al jaren gesloten Walter P. Chrysler Museum zal zijn intrek gaan maken in de voormalige Viper-fabriek.
Het Walter P. Chrysler Museum had voorheen een eigen gebouw in Auburn Hills, Michigan. In het najaar van 2016 moest het museum permanent verdwijnen. Het pand is sindsdien in gebruik als hoofdkantoor van Maserati in Noord-Amerika. Het Walter P. Chrysler Museum werd al in 2012 gesloten, maar de auto’s bleven tot de komst van Maserati staan in het gebouw.
FCA moest zoeken naar een nieuwe plek om het museum nieuw leven in te blazen. Met het sluiten van de Viper-fabriek is er een nieuwe ruimte vrijgekomen. De collectie van het museum, zo’n 400 auto’s, is altijd in handen gebleven van FCA en zullen straks worden tentoongesteld in de Conner Avenue fabriek.
viezefreddyw zegt
Jammer eigenlijk dat een auto als de Viper niet meer geproduceerd gaat worden. De auto op de header is ongelooflijk dik, wat een machine. Zo’n Viper lijkt mij wel wat.
lekbak zegt
@viezefreddyw: Jammer maar wel begrijpelijk. Het is natuurlijk wel een ouderwets, lomp en inefficiënt ding. Totaal niet meer van deze tijd.
kenner zegt
@lekbak: je leest wel dagelijks over wéér een nieuwe supercar met triljoen pk’s. De Viper heeft zeker bestaansrecht, zeker dankzij zijn verleden.
O plaat zegt
@lekbak:
Lomp.. Hij had anders wel jaren lang de record tijd voor productie wagens op de nurburgring, die tijd werd zelf gereden met baanbanden. Hij staat zelfs nog altijd op nr 7.
lekbak zegt
@shiva: Ik heb niet gezegd dat het geen bocht om wil (al is de gewone viper daar geen kampioen in). Maar het is wel een lompe machine. Het is een weinig verfijnd ding.
mopar zegt
@lekbak: wat is er mis met weinig verfijning? Verfijning is alleen leuk voor pussy europeaantjes die zachte dashboards en motoren willen willen hebben. Om met een Viper hard te rijden moet je echt ballen en skills hebben. Met een 911 kan Mn tante nog hard de bocht om….wat is daar nou aan. Auto’s zoals de Viper zijn alleen goed als jij dat ook bent, ze verbergen geen onkunde…straffen het af eerder. Echt een auto om ontzag voor te hebben. Geen auto voor watjes.
kingspeedster2001 zegt
@lekbak: dat maakte m juist zo leuk
sntial zegt
@viezefreddyw: hey Freddy, lees dit eens. :) https://ruinmyweek.com/funny/most-honest-dodge-viper-ad/
viezefreddyw zegt
@sntial: Ghehe, leuk stukje tekst!
ikleesookoverautos zegt
@sntial: ha mooi stukkie.
dunhozzie zegt
@sntial: lmao
moveyourmind zegt
Één van de beste vrachtwagens ooit!
Spartaans tot op het bot, een geweldig dik vrachtwagenblok dat onbeschoft de benzine er al gorgelend in grote hoeveelheid doorheen jaagt, en een bijna onmogelijke en zware bediening die mannen van jochies doet onderscheiden…
Alleen onze eigen Daf Y328 komt enigzins in de buurt van dit geweldige monster, maar ook die is verworden tot een museumstuk.
deora zegt
Mooie bestemming voor zo’n locatie. Het zou ook niet ‘gepast’ zijn als er in eens 4 cilinder hatchbacks gebouwd zouden worden in die fabriek.
ikleesookoverautos zegt
Toch wel zonde dat er geen Vipers meer worden gebouwd. Maar goed de fabriek krijgt wel een mooie bestemming.
esprit84 zegt
@ikleesookoverautos: er zijn genoeg foto’s en plaatjes op internet te vinden, denk dat het qua beleving allemaal wel mee zal vallen.
bennyyy zegt
Viper, jij zal altijd een stukje van mijn hart bezitten.
lincoln zegt
Weet nier of die ooit renbadel is geweest ..
Was een kant en klare hotrod ..
Uit de tijd van de prowler en pt cruiser ..
Leuke gimmicks iig ..
lekbak zegt
@lincoln: Een goed visitekaartje voor het merk. Lijkt me daarom alleen al rendabel.