Wat denk jij: worden de verkeersboetes volgend jaar eindelijk goedkoper, of toch weer duurder?
We houden van je aan naïeviteit grenzend optimisme als je dacht dat boetes minder pijnlijk zouden worden. Maar het antwoord op bovenstaande vraag is natuurlijk een intikkertje voor degenen die al wat langer in Nederland wonen. Uiteraard worden de verkeersboetes ook volgend jaar weer een stukje duurder.
Politie klaagt, overheid zegt ‘leuk, doen we niks mee’
Dit ondanks het feit dat de politie al jarenlang klaagt dat verkeersboetes in Nederland zó hoog zijn, dat de dienders de frustratie van de mensen snappen die er een krijgen. Dat deden ze bijvoorbeeld in 2008, nog maar een keer in 2011 en ook in 2017. Als je een modaal salaris verdient, omdat je bijvoorbeeld politieagent of veerpleegkundige bent in plaats van een vlotte babbelaar, is een boete van honderden Euro’s voor een onbenullige overtreding natuurlijk behoorlijk pijnlijk. De ons omliggende landen laten zien dat het ook best wat (lees: een heel stuk) minder kan.
Peperdure prenten
Maar goed, de overheid houdt wederom vast aan de hoge prenten. Sterker nog, er komt dus weer een schepje bovenop. De legitimatie hiervoor is ‘inflatie’. Wel opvallend, omdat de overheid tegelijkertijd beweert dat die er niet of nauwelijks is, ondanks dat de geldpers in Europa overuren maakt. Maar goed, dat laatste is dan weer om de mensen die geen dikke handout krijgen op dit moment een beetje koest te houden. Enfin, de inflatie waarmee gerekend wordt door onze Haagse overlords is 1,6 procent. Stiekem stijgen de boetes echter vaak een stuk harder dan dat.
Verkeersboetes naar boven afgerond
Dit komt onder andere omdat standaard boetebedragen onder de honderd Euro naar boven afgerond worden op iedere vijf Euro. Boetebedragen boven honderd Euro worden naar boven afgerond op de volgende tien Euro. Dus een boete van 140 Euro wordt nu (140*1,016 =) 142,24 Euro, maar de overheid rond dat af naar een ronde 150 Euro. Stiekem dus een stijging van dik zeven procent, wat een stuk dichter in de buurt zal komen van de reële inflatie.
De harde cijfers
In principe hadden we dit jaar boetes van 95, 140, 240 en 390 euro. Dat worden volgend jaar boetes van 100, 150, 250 en 400 Euro. Een overzicht van de belangrijkste boetes check je hieronder:
- Telefoon vasthouden – 250 euro
- Geen autogordel dragen – 150 euro
- Door rood rijden – 250 euro
- Stilstaan bij groen verkeerslicht – 150 euro
- Niet stoppen bij brug of spoorovergang – 250 euro
- Onnodig geluid veroorzaken – 400 euro
- Rechts inhalen – 250 euro
- Onnodig linksrijden – 150 euro
- Kruispunt blokkeren – 250 euro
- Afslaan zonder richtingaanwijzer – 100 euro
- Dubbel parkeren – 100 euro
- Gehandicaptenparkeerplek onnodig bezetten – 400 euro
- Vluchtstrook gebruiken zonder noodzaak – 250 euro
- Geen voorrang verlenen waar nodig – 250 euro
- Geen zichtbaar kenteken – 150 euro
De snelheidsboetes binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom en op de snelweg kan je hieronder checken. De vuistregel is dat een beetje lekker doorrijden je heel rap een budgetvakantie naar een vreetschuur kost. De silver lining is dan wel weer dat dit goed voor de lijn is en je niet in quarantaine moet bij thuiskomst. Overigens staan alle bedragen voorlopig nog in een zogeheten ‘ontwerpbesluit’ van Ferd Grapperhaus. Maar ga er maar vanuit dat dit het gaat worden. Tenzij Ferd in het weekend zelf een keer gesnapt wordt met 160 km/u op een dijkweggetje natuurlijk.
Snelheidsboetes 2021 Binnen de bebouwde kom
Te hard | Normaal | 30-zone of werkzaamheden | |
– met 4 km/u | 29 | 48 | |
– met 5 km/u | 35 | 57 | |
– met 6 km/u | 43 | 66 | |
– met 7 km/u | 50 | 77 | |
– met 8 km/u | 57 | 88 | |
– met 9 km/u | 65 | 100 | |
– met 10 km/u | 74 | 110 | |
– met 11 km/u | 100 | 139 | |
– met 12 km/u | 108 | 150 | |
– met 13 km/u | 120 | 164 | |
– met 14 km/u | 129 | 177 | |
– met 15 km/u | 139 | 191 | |
– met 16 km/u | 149 | 204 | |
– met 17 km/u | 160 | 219 | |
– met 18 km/u | 173 | 233 | |
– met 19 km/u | 184 | 249 | |
– met 20 km/u | 197 | 265 | |
– met 21 km/u | 211 | 282 | |
– met 22 km/u | 224 | 298 | |
– met 23 km/u | 239 | 315 | |
– met 24 km/u | 251 | 333 | |
– met 25 km/u | 267 | 352 | |
– met 26 km/u | 282 | 373 | |
– met 27 km/u | 300 | 393 | |
– met 28 km/u | 314 | 412 | |
– met 29 km/u | 330 | 430 | |
– met 30 km/u | 346 |
Snelheidsboetes 2021 Buiten de bebouwde kom
Te hard | Normaal | Wegwerkzaamheden | ||
– met 4 km/u | 25 | 39 | ||
– met 5 km/u | 32 | 47 | ||
– met 6 km/u | 39 | 56 | ||
– met 7 km/u | 46 | 65 | ||
– met 8 km/u | 52 | 75 | ||
– met 9 km/u | 61 | 83 | ||
– met 10 km/u | 69 | 93 | ||
– met 11 km/u | 94 | 117 | ||
– met 12 km/u | 104 | 130 | ||
– met 13 km/u | 114 | 142 | ||
– met 14 km/u | 123 | 153 | ||
– met 15 km/u | 133 | 165 | ||
– met 16 km/u | 142 | 179 | ||
– met 17 km/u | 152 | 193 | ||
– met 18 km/u | 162 | 206 | ||
– met 19 km/u | 176 | 220 | ||
– met 20 km/u | 188 | 233 | ||
– met 21 km/u | 200 | 249 | ||
– met 22 km/u | 212 | 265 | ||
– met 23 km/u | 224 | 280 | ||
– met 24 km/u | 239 | 295 | ||
– met 25 km/u | 252 | 313 | ||
– met 26 km/u | 267 | 330 | ||
– met 27 km/u | 280 | 346 | ||
– met 28 km/u | 295 | 365 | ||
– met 29 km/u | 313 | 383 | ||
– met 30 km/u | 329 | 401 |
Snelheidsboetes 2021 op de snelweg
Te hard | Normaal | Wegwerkzaamheden | |
– met 1 km/u | 12 | ||
– met 2 km/u | 16 | ||
– met 3 km/u | 22 | ||
– met 4 km/u | 25 | 33 | |
– met 5 km/u | 31 | 41 | |
– met 6 km/u | 38 | 51 | |
– met 7 km/u | 44 | 61 | |
– met 8 km/u | 51 | 70 | |
– met 9 km/u | 58 | 80 | |
– met 10 km/u | 65 | 89 | |
– met 11 km/u | 89 | 115 | |
– met 12 km/u | 97 | 126 | |
– met 13 km/u | 105 | 137 | |
– met 14 km/u | 114 | 148 | |
– met 15 km/u | 123 | 158 | |
– met 16 km/u | 132 | 179 | |
– met 17 km/u | 143 | 184 | |
– met 18 km/u | 155 | 197 | |
– met 19 km/u | 165 | 211 | |
– met 20 km/u | 177 | 224 | |
– met 21 km/u | 189 | 239 | |
– met 22 km/u | 200 | 252 | |
– met 23 km/u | 212 | 267 | |
– met 24 km/u | 224 | 282 | |
– met 25 km/u | 235 | 300 | |
– met 26 km/u | 249 | 315 | |
– met 27 km/u | 261 | 331 | |
– met 28 km/u | 271 | 349 | |
– met 29 km/u | 286 | 365 | |
– met 30 km/u | 302 | 383 | |
– met 31 km/u | 316 | ||
– met 32 km/u | 331 | ||
– met 33 km/u | 346 | ||
– met 34 km/u | 362 | ||
– met 35 km/u | 378 | ||
– met 36 km/u | 394 | ||
– met 37 km/u | 411 | ||
– met 38 km/u | 427 | ||
– met 39 km/u | 435 |
Dus kom maar op, wie rekent er met de nieuwe tabel in de hand uit hoeveel dit ‘slachtoffer’ zou moeten betalen in 2021 boetegeld….
maarteno zegt
EDIT: KAUWGOMBALLEN & HARIBOKIKKERS
…plaats dan een flitskast bij een school met alarm lichten en in fel gele kleuren zodat hij echt opvalt….dan heeft het nog zin want dan weten mensen owh een flitskast, er zal wel een reden zijn waarom we hier moeten opletten en langzamer rijden. Ipv als een stelletje halve boeven zelf in de bosjes te gaan liggen.
Met bumperkleven en drank op heb ik trouwens geen moeite dat die vrij hoog zijn.
posthumus zegt
Om vervolgens weer lekker door te rijden als je voordij de kauwgomballenkast bent.
Als je binnen de bebouwde kom te hard rijdt ben je geen haar beter dan bumperklevers (en ok, met drank op is de buiten categorie).
Nee hoor, wat mij betreft kunnen de boetes binnen de bebouwde kom niet hoog genoeg en mag daar actief op worden gehandhaaft. Buiten de bebouwde kom geloof ik het wel. Daar leidt te hard rijden veel minder snel tot grote overlast / groot gevaar.
karhengst zegt
Dan zet je 50 meter na de kast toch regelmatig even een team neer die daar een dergelijk onverlaat aanhoudt en een fikse prent geeft? Uiteindelijk is het doel dat men langzamer gaat rijden, in sommige gevallen specifiek op bepaalde punten. Dus wat dat betreft zou een flitskast op zulke locaties wel helpen.
Gezond verstand overigens ook, in een woonwijk proberen reistijd goed te maken getuigt niet bepaald van een rijbewijs-waardig IQ.
LaCotse zegt
Om uiteindelijk ook te constateren dat iedereen in de woonwijk die beboet wordt, daar ook zelf woont. Je moet in een woonwijk gewoon zelf regulering toepassen, app groep waarin filmpjes van buurtbewoners openbaar worden gemaakt, hoe ze staan geparkeerd, hoe ze rijden, etc Gewoon schandpaal tactiek… Ik woon aan het begin van een woonwijk waar ook een rondweg van 30 omheen ligt, nou, daar zit een bocht in waar je regelmatig zelfs piepende banden hoort, rij ik vanaf de andere kant in, zie je op zaterdag wel eens een vader met de hand seinen dat ik bijv zachter moet rijden terwijl ik dan 34 rijdt of zo, maar omdat je dan op straat aan het voetballen bent lijkt dat ineens harder, maar papa komt een dag later van mijn kant met zijn lease Passat wel de bocht om knallen, dat soort moraalridders heb ik echt broertje dood, bah, wat een irritante mensen zijn dát!
bluecupra zegt
dit heeft niets meer te maken met verkeersveiligheid, dit is gewoon een DIKKE cashcow voor de overheid. even niet op de snelheid letten op de snelweg en je bent 70 eur lichter… gaat nergens over
posthumus zegt
Even niet opletten en je zit op je voorligger… En kom op, 8km/u te hard is al snel 15km/u te hard op de teller en dat is niet “even niet opletten”.
Ik snap je punt hoor, maar kom op; we weten m.b.v. Flitsmeister e.d. echt wel waar er wordt gecontroleerd. Het argument dat het een “cashcow” is vind ik echt te makkelijk. Dan zou bijv. Flitsmeister ook verboden zijn en wordt er niet ieder uur aangekondigd waar de controles staan.
Je moet ergens een grens trekken en we zien nu dat wij massaal op zoek gaan naar die grens (kijk maar naar de Corona-regels. Het uitbuiten van wat nog wel/net niet meer mag lijkt belangrijker dan met je gezonde verstand proberen bij te dragen aan de oplossing).
Wat ik niet snap:
Waarom schaffen we die vervloekte administratiekosten niet af (desnoods voeg je het samen in het boetebedrag ipv deze afronding naar boven).
Baroen zegt
@posthumus: Administratiekosten worden niet afgeschaft omdat de overheid daar mee zegt, wie ben jij nou helemaal lulletje rozenwater. Wij, de overheid doen lekker wat wij willen en hebben schijt aan de burgers die we eigenlijk zouden moeten dienen. En ja, ik vind de hoogte van veel boetes ridicule legale beroving.
kevin82 zegt
@bluecupra: helemaal nu je maar 100 mag, heeft niets te maken met veiligheid maar zakkenvullen. Ach die 363 thuiswerkvergoeding voor rijksambtenaren moet ergens vandaan komen ?
posthumus zegt
100 rijden is niet lastiger dan 120 of 130 hoor
monsieurleloure zegt
Moet er nog twee van dit lijstje, dan heb ik bingo.
Doe dit bewust zodat er schoolboeken gekocht kunnen worden e.d. voor kinderen die ik zelf godzijdank niet heb,
Telefoon vasthouden – 250 euro
Geen autogordel dragen – 150 euro
Door rood rijden – 250 euro
Stilstaan bij groen verkeerslicht – 150 euro
Niet stoppen bij brug of spoorovergang – 250 euro
Onnodig geluid veroorzaken – 400 euro
Rechts inhalen – 250 euro
Onnodig linksrijden – 150 euro
Kruispunt blokkeren – 250 euro
Afslaan zonder richtingaanwijzer – 100 euro
Dubbel parkeren – 100 euro
Gehandicaptenparkeerplek onnodig bezetten – 400 euro
Vluchtstrook gebruiken zonder noodzaak – 250 euro
Geen voorrang verlenen waar nodig – 250 euro
Geen zichtbaar kenteken – 150 euro
karhengst zegt
Je rijdt reeds Audi, of ben je nog aan het sparen?
monsieurleloure zegt
@karhengst
Sparen voor een Audi?
eirmakk zegt
@monsieurleloure: stilstaan bij een groen stoplicht? Deze heb ik nooit gehoord
bbjorn zegt
@monsieurleloure: Hoe stop je niet bij een brug?dan rij je ertegenaan of het water in
dirkiii zegt
Mooie Woekerprijzen dit.
escort77 zegt
Tsja, de politie kan klagen over die boetes maar ze hebben natuurlijk ook vaak de mogelijkheid om het af te doen met een waarschuwing.
(En nee, dan heb ik het niet over de camera’s voor roodlicht- of snelheidscontrole, daar komt geen agent aan te pas)
crashingduke zegt
@escort77: Dat doen ze ook. Ik heb een paar jaar geleden een motoragent op de A16 bijna in de vangrail geduwd en ik kwam er af met een waarschuwing. Heel netjes.
thomcarspotter zegt
@crashingduke: gezien je username zou ik als agent toch voor de bekeuring zijn gegaan..
rutgerg zegt
Zou er ooit iemand een prent hebben gehad omdat ie voor een groen stoplicht stond te wachten?? Achja tis goedkoper dan gaan rijden terwijl je appt…
posthumus zegt
Als het groen is is het een verkeerslicht ;)
rutgerg zegt
@posthumus: touché
tvr1974 zegt
Duidelijk. Zorgen dat mijn kenteken niet zichtbaar is als ik door rood véél te hard rijd. ???
raoufff zegt
Gewoon Flitsmeister op je telefoon installeren en gaan met die banaan!
406_v6 zegt
@raoufff: een Stinger…
TimmiX zegt
Naast dat ik sommige boete’s veel te hoog vindt (met name een paar km te hard rijden en onnodig linksrijden) vind ik veel bekeuringen nog veel te laag. Telefoon vasthouden maar 250 euro? Maak daar gewoon 1000 euro van ofzo. Is echt levensgevaarlijk, net als door rood rijden. Dat soort dingen moeten echt keihard worden afgestraft.
Nog beter zou zijn dat bekeuringen worden gebaseerd op je inkomen/vermogen zodat rijke tata’s het ook eens écht voelen. Nu kom je met een gemiddeld/laag inkomen potentieel in financiele problemen en met een hoog inkomen zal het je een zorg zijn. Het doel van een bekeuring zou bovenal moeten afschrikken. Met vaste bedragen kan dat simpelweg niet.
posthumus zegt
Inkomensafhankelijke boetes zijn leuk hoor, maar gaat natuurlijk compleet averechts werken.
Stel je hebt een uitkering en beunt een beetje bij als nachtapotheker. Je “boekt” met je AMG veel te hard langs een flitskast. Vervolgens wordt de inkomensafhankelijke boete gebaseerd op de hoogte van je uitkering. Over de overige inkomsten wordt nou niet direct belasting afgedragen, dus hoe ga je dan in vredesnaam het werkelijke inkomen bepalen?
tmenges zegt
@posthumus: als het cjib weet dat je een uitkering hebt én een AMG , dan zou daar ook een belletje gaan rinkelen lijkt me
posthumus zegt
@tmenges: dat zou je inderdaad wel denken/hopen…
mpgc zegt
@posthumus: boetes zijn voor eerlijke mensen. Die AMG stond waarschijnlijk toch op naam van een katvanger.
mashell zegt
@TimmiX: het doel van een bekeuring is niet af schrikken maar bestraffen. En bij een gelijke overtreding hoort gewoon een gelijke straf. Dus evenveel dagen gevangenisstraf en een zelfde boetebedrag. Inkomensafhankelijke boetes zijn geen oplossing voor het probleem dat rijkeren meer overtredingen zouden begaan, want dat probleem bestaat helemaal niet. Het kost vooral het probleem van de afgunst op.
En afgunst naar de armeren heb ik ook, ik wil ook wel zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag, uitkering, bijstand en gratis boodschappen doen bij de voedselbank. Ik krijg daarvan niets, moet alles zelf betalen en daarvoor nog werken ook. Dus hou op over inkomensafhankelijke boetes!
jaapiyo zegt
En ik maar denken dat je een linkse rakker was ?
mashell zegt
@jaapiyo: dat ben ik ook zeker wel. Links is iedereen gelijk behandelen en daar passen geen straffen op het rijk zijn bij maar ook geen beloningen voor het arm zijn.
Het probleem is dat de (minimum) lonen en uitkeringen veel te laag liggen waardoor al dit soort toeslagpleisters nodig zijn en daarvan zijn er inmiddels zoveel dat als je er er voldoende scoort, je wel gek zou zijn nog te gaan werken. Het systeem deugt gewoon niet.
vaakbenjetebang zegt
Klinkt mooi, inkomensafhankelijke boetes, want geld is ‘meer waard’ voor iemand die er minder van heeft. Maar… hetzelfde geldt voor tijd. Iemand met een uitkering heeft alle tijd van de wereld, iemand met een full-time baan, 3 kinderen en een demente ouder waar hij voor moet mantelzorgen niet. Is het dan ook redelijk om diegene met de uitkering langer vast te zetten voor doodslag dan die andere persoon?
Ik weet het, een beetje flauw, maar inkomensfhankelijke boetes bestaan al lang, en zijn niet eens vrijwillig zoals snelheidsboetes: denk aan inkomstenbelastingen en gebrek aan toeslagen.
crashingduke zegt
@vaakbenjetebang: Doen!! Als je in de soos zit, levenslang voor het stelen van een brood.
karhengst zegt
Inkomensafhankelijke boetes mogen ze best invoeren, maar wel graag nadat de nivelleringspolitiek is afgeschaft. Tot die tijd is het vooral zaak om bij draaideurgedrag sneller de mogelijkheid te hebben een al dan niet tijdelijke rijontzegging toe te kennen.
Op scherp staan vanwege een potentiële rijontzegging geeft iedereen stof tot nadenken.
potver7 zegt
@TimmiX: Pakkans vergroten is véél effectiever dat boetebedragen verhogen.
Ot92 zegt
Waarom is onnodig links rijden zo goedkoop? Die mag van mij gerust naar 400 euro.
De overheid blij en de mensen die een hekel aan dat volk ook blij, wat wil je nog meer.
neymar zegt
Waarom zou je stilstaan bij groen verkeerslicht? ?
ouwedibbes83 zegt
@neymar: bv van die lui die meer op hun telefoon kijken in de rij bij t licht, dan of t al groen is…
DAT zegt
@redactie: Kan er een lijstje bij met de bedragen als je vergeet te betalen?
Mon Dieu, dat zijn me toch draconische cijfers. Je krijgt geen herinnering, niets.
Er zijn mensen die hierdoor in de schuldsanering komen.
posthumus zegt
@dat: Op zich staan die verhogingen gewoon in de eerste brief en ben je zelf verantwoordelijk om je rekeningen op tijd te betalen.
Een gebrek aan dat verantwoordelijkheidsgevoel is eerder de reden dat mensen in de schuldsanering komen.
En als je de eerste boete al niet kan betalen, moet je misschien bij jezelf te rade gaan waarom je het risico nam voordat je de overtreding begon. Je rijdt tenslotte niet per ongeluk 30 km/u te hard.
grasvreter zegt
Als ze het begrotingstekort in 1 klap willen oplossen moeten ze bij iedere rotonde gaan staan. 100 euro per vervelend persoon die wel een rijbewijs heeft maar niet intelligent genoeg is om zijn richtingaanwijzer te gebruiken.
mustang750supersnake zegt
@grasvreter: juistem!
mashell zegt
Onnodig geluid maken is toch de Nederlandse vertaling van Akropovic?
melkkoe zegt
En ondertussen maar klagen dat er veel geweld is tegen politieagenten!
gandini zegt
Ah, dus de fijnstofbelasting staat momenteel op 302 euro per keer.
RiKe zegt
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat rechts inhalen duurder is dan onnodig links rijden, door die links rijders gaat men juist rechts inhalen
posthumus zegt
@rike: Onnodig links blijven rijden is uitermate irritant, maar bij rechts inhalen zit er nog een factor “gevaar” in. Medeweggebruikers verwachten niet dat er van rechts een auto kan komen (en rechtsachter is de dode hoek vaak groter) en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen. Dus irritatie versus gevaarlijke situatie en dan weegt dat laatste zwaarder.
In omliggende landen is het niet heel gek om even te seinen bijvoorbeeld. Levert geen “gevaar” op, maar op de een of andere manier wordt het in Nederland altijd gezien als “asociaal”.
sleepyj zegt
Kunnen weer lekker scrollen op de app. Wellicht wordt het in 2021 nog wat.
Enfin, de verkeersboetes zijn belachelijk duur naar mijn mening, in vergelijking wordt winkeldiefstal volgens mij met €180,- beboet? Ze zouden eerder de bekeuringen wat lager moeten maken en kijken hoe ze de pakkans kunnen verhogen. En de boetes verhogen als iemand vaker de fout in gaat. Maar ach, dromen mag altijd.
vaakbenjetebang zegt
@sleepyj: daar zie ik ook veel meer in dan inkomensafhankelijke boetes: een progressieve boetestaffel en een hogere pakkans. Daarmee kun je je als normale burger nog eens een momentje van oplettendheid veroorloven zonder meteen bij wijze van spreken een week op water en brood te moeten leven.
slowland zegt
Werd gisteravond aangehouden door de RCMP…. “U kwam iets te hard de bebouwde kom binnen rijden. Ik snap dat het 10 uur ’s avonds is, maar toch. Ik wil u er op wijzen dat het niet de bedoeling is, er kan iemand lopen die zijn hond aan het uitlaten is, en er lopen in deze tijd van het jaar erg veel herten op de weg. Ik KAN een bekeuring schrijven van maximaal $200, maar ik laat het bij een waarschuwing. Ik zag dat u al aan het afremmen was.”
Kijk, zo kan het ook….
vaakbenjetebang zegt
Volgens mij gaat het bij een staandehouding in Nederland ook zo – tenzij ze je al een tijdje volgen en zien dat je als een drietrapsdebiel tekeergaat, want dat is wat anders dan ‘iets te hard rijden’.
supertjeduc zegt
Zo te zien ben ik wel goed voor een ton boetes per jaar
Gelukkig is de pakkans niet zo hoog
Eentje die mij opvalt , rechtsinhalen 250 , onnodig links rijden 150
Tweede observatie, heb van de week 200 km over de snelweg gereden , wat zijn Nederlanders braaf , denk dat ik door 10 auto’s ben ingehaald
Is geen droog brood mee te verdienen door al die flitsers en ander t**g
440i zegt
100 kmh mag.
Dus als je zeg 150 kmh op de teller op de snelweg rijd, trek daar de tellerafwijking en de correctie van af, en nog sta je niet voor het bankje.
Voorlopig lekker doorrijden dus.
En voor het overige: Lang leve Flitsmeister.
mwti zegt
Pak onnodig links rijden eens aan. Daar kun je goud mee verdienen. Henk en Ingrid, tante Truus en ome Henk in hun Picanto of Captur doen het dagelijks..
Dutchdriftking zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom rechts inhalen zoveel duurder is dan onnodig links rijden? Het lijkt mij dat de veroorzaker het hardste gestraft moet worden, of zeg ik dan hele gekke zaken?
jaapiyo zegt
Mjah ik ben het zelf met je eens als benzinehoofd. Maar ik denk dat de redenatie is dat onnodig links rijden op zichzelf geen direct gevaar oplevert als iedereen daarachter zijn frustratie in toom houdt. Rechts inhalen daarentegen verwacht je zelf nooit, zelfs verstokte 100 op de teller links rijders niet en kan dan sneller (verplaatsing van rijbaan) voor ongelukken zorgen.
Makkelijk Bezwaar zegt
Wist je dat 33% van de verkeersboetes onterecht wordt opgelegd? Wij helpen jou graag bezwaar maken. Wij zijn dé specialisten en nemen jou al het werk uit handen! Maak bezwaar via http://www.makkelijkbezwaar.nl
posthumus zegt
@Makkelijk Bezwaar: Adverteren op AB kan ook via: http://www.mmedia.nl ?