Dit witte pareltje schittert als nooit tevoren.
PoloStorico, het restauratieteam van Lamborghini, boog zich de afgelopen tijd over een klassieke 350 GT. Ze zijn er naar eigen zeggen een jaar mee bezig geweest. Meer dan 1150 uur zijn de specialisten met de body en het interieur bezig geweest. Daarnaast werd er nog eens 780 uur besteed aan mechanische klussen en het werkend krijgen van alle onderdelen waar elektronica bij komt kijken.
De klassieker werd in opdracht van een klant opgeknapt door PoloStorico. Uiteraard werd er uitsluitend gebruik gemaakt van originele onderdelen. De eerste testkilometers met de opgeknapte Lamborghini werden gereden op Autodromo di Modena. Er werd gekeken hoe de motor en remmen presteerden bij circuitgebruik.
De opgeknapte 350 GT met chassisnummer #0121 behoorde bij de eerste vijftien 350 GT’s die van de band rolden in de jaren zestig. Het was voor de eigenaar belangrijk dat de auto zou worden teruggebracht in diens originele staat. Daar zijn ze bij PoloStorico in geslaagd en de 350 GT-rijder kan weer ouderwets genieten van zijn prachtbak.
martinus zegt
Prima investering.
GerbenN zegt
Zoiets moet een vermogen kosten! 1150 uur tegen een behoorlijk hoog tarief en dan nog de onderdelen die erbij komen kijken. Wel een prachtige auto!
Stefje zegt
@breitling1993: reken op 100-140€ per uur ex btw. Onderdelen geen idee maar dat zal snel nog eens anderhalf tot 2 keer de kosten van manuren zijn. Maar dan heb je wel een GT zoals ie nieuw hoort te zijn.
Jammer eigenlijk dat fabrieken dit soort pareltjes nooit meer in gelimiteerde series (enigszins aangepast aan de tijd) opnieuw de markt op brengt, zoals de Miura concept…
tvklarenbosch zegt
@stefje: dus zo’n €300.000 aan manuren en daarnaast zo’n €500.000 aan onderdelen? Dan zitten we er niet ver naast denk ik.
mrB zegt
@tvklarenbosch: Rekenwonder. 1150*100 a 140 is nog altijd 115.000 tot 161.000. Scheelt alweer de helft in de kosten. Al denk ik dat gezien de verkoop prijs van 6 a 7 ton, deze reparatie niet veel meer dan 2 ton gekost zal hebben.
Prachtig ding btw.
tvklarenbosch zegt
@mrB: rekenwonder. Zat ook nog 780 uur mechanisch werk in.
pexers zegt
@tvklarenbosch: badum tsss ;)
mrB zegt
@tvklarenbosch: Touche, die had ik even over het hoofd gezien. Maar dan nog, 8 ton is niet reëel, tenzij dat ding van total loss naar concours staat is gebracht.
87sandyd zegt
“De eigenaar kan nu de auto over 10 jaar voor veel geld verkopen.”
Denk dat dit een betere laatste zin is ;)
jbowe zegt
Prachtig!
berlinetta zegt
Erg fraai gerestaureerd. Het interieur ziet er schitterend uit. Het witte kleurtje vind ik iets minder, maar de auto kan het hebben.
Ik vraag me alleen af hoe die stoelen zitten. Ik krijg het idee dat ze hemels zitten of het zit juist voor geen meter.
tenaci zegt
WheelerDealers maar dan echt goed. Wat een geweldige auto! Alleen originele onderdelen is misschien wat overdreven. De koplampen kwamen toen al van een Mercedes vrachtwagen (en werden ook door NSU gebruikt) en dus niet origineel Lambo
Dutchdriftking zegt
Fantastisch!
LaLancia zegt
Dat is nog eens een (echte) Lamborghini. Schitterend!
adyton zegt
Wat is die gegraveerde naam in het stuur? Is dat van de klant of heeft die naam mss meer betekenis?
Prachtig werk geleverd.
oxymoron zegt
@adyton: Google even op Gaetano Giunta. Schrift is oud. En anders is het de eigenaar; die is welvarend genoeg.
jeroenwz zegt
Prachtige wagen, één van de mooiste Lamborghinis ooit (naar mijn mening dan).
En deze wagen was al zo veel meer vooruitstrevend dan vergelijkbare Ferrari’s: 4 bovenliggende nokkenassen (2 in de Ferrari), 5 versnellingen (4 in de Ferrari) en onafhankelijke achterwielophanging (starre as onder de Ferrari).
Niets ten nadele van Ferrari, maar deze auto deed Enzo wel een wenkbrauw optrekken. En 4 jaar daarna was daar de Miura…
eaudi zegt
Prachtig. En toch, waar zit de ‘ziel’ van zo’n auto? In de zichtbare sporen. Van het feit dat je weet dat iemand, zoveel jaar geleden, op hetzelfde leer heeft gezeten. Hetzelfde gaspedaal heeft beroerd. Dat stuur, met war sporen van gebruik. Net niet helemaal regelmatig. Een krasje op de bumper heeft gekregen. Patina dus. En dat krijg je niet met een ‘mooier dan nieuw’ restauratie.
oxymoron zegt
“Het was voor de eigenaar belangrijk dat de auto zou worden teruggebracht in diens originele staat.”
Was de eigenaar zo krakkemikkig? Leer nou toch eens Nederlands.
scalemaster zegt
Een plaatje van een een pareltje (plareltje?)
Het blijft toch mijn favoriete ”era” de jaren 60 met als hoogtepunt de Aston Martin DB4 GT/Z en Ferrari 275gtb/gts.
spartannl zegt
Wat een plaatje…van buiten en vooral ook van binnen. Zwaar smullen.
desjonnies zegt
Ford Taunus koplampen en nee, tienduizend keer nee, pour moi la Iso Grifo 7 litres.
Hier mag dan wel Lamborghini opstaan, maar dat maakt het nog geen schoonheid.
Lancia’s en Alfa’s uit deze periode vind ik 10 keer meer charme hebben.
seicilindri zegt
@desjonnies: niet mee eens hoor zie hieronder
seicilindri zegt
@de sjonnies. Heb al een Grifo en wat ander spul maar trek hier bepaald mijn neus niet voor op . Absolute schoonheid !