Kies zelf een bestemming voor de twaalfcilinder.
Nog op zoek naar een zo goed als nieuwe motor? Op eBay wordt momenteel een vrijwel ongebruikte Ferrari Enzo-motor aangeboden uit 2003. Het blok heeft slechts 900 mijl gelopen. De V12 is 6.0 liter groot, atmosferisch, levert 660 pk en 657 Nm koppel.
Het verhaal achter de motor is in dit geval niet bekend. De verkopende partij laat via de advertentie vrijwel niets weten. Wanneer de motor is gescheiden van zijn donorauto is tevens onbekend. Wel duidelijk is de vraagprijs van de aanbieder. Men vraagt er namelijk 375.000 dollar voor. Dat is heel wat duurder in vergelijking met het Enzo-blok waar we over schreven in 2014. In de VS scoor je overigens voor een vergelijkbare prijs een hagelnieuwe Ferrari 812 Superfast. Keuzes, keuzes..
De advertentie op eBay staat al bijna een maand online. Veel animo voor de V12 is er klaarblijkelijk niet. Een nadeeltje is dat je zelf de verzending moet regelen, mocht je interesse hebben. Het blok is momenteel in Hialeah, Florida en de verkopende partij wil de motor enkel binnen de Verenigde Staten verzenden.
Volvo_440_turbo zegt
Ik zou hem wel kunnen gebruiken, dit voor een stroomgroep voor het nakende stroomtekort hier in ons ontwikkelingslandje België… duur is het wel maar het geluid is het wellicht waard!
wimof zegt
@volvo_440_turbo: Ik hoop dat mijn generator gewoon een absoluut minimum aan lawaai maakt, hoe kan ik anders thuis volgen.
Volvo_440_turbo zegt
@wimof: bij mij moet het geluid de blaffende honden en het krijsend wijf van de buren kunnen overstemmen…
wimof zegt
@volvo_440_turbo: je woont daar ook goed.
cossiekiller zegt
Duur salontafeltje
mrrallycross zegt
Koop dan inderdaad een 812 en schroef daar het blok uit
kennone zegt
@mrrallycross: en dan de 812 door verkopen met het blok van een Toyota MR2??
ArnoldH zegt
@kennone: en de V12 in je MR2 lepelen.
smultie zegt
@arnoldh: En dan die MR2 achterin je F350
ghost zegt
Ik wacht nog op de dag dat 3D-printers alles 1 op 1 kunnen kopiëren. Kan ansich al, alleen liggen de prijzen nog te hoog om er als consument je voordeel uit te halen en nog niet alle materialen bieden dezelfde kwaliteit. Het zou de prijs van dit soort exotische delen wel verbeteren als mede plaatwerk en dat soort geintjes..
laptom zegt
@ghost: De materialen van dit blok zijn onbetaalbaar en totaal niet geschikt voor een 3d printer. Misschien leuk voor een cover of een beugel, maar niet voor een high performance motor onderdelen.
ghost zegt
@laptom: dat denk jij. Ik weet vanuit eigen werkveld dat er, alleen al om logistieke uitdagingen tegen te gaan en dus geld te besparen, in de auto/motorsport al zeer veel gebruik wordt gemaakt voor onderdelen vanuit een 3D-printer. Het idee dat je dit over enkele jaren naar de huishoudens van jan en allemaal kan brengen vind ik niet onrealistisch. Een Baco (gereedschap) kan bijv nu al uit een 3D-printer rollen en nee, dan bedoel ik niet eentje van kunstof.
Volvo_440_turbo zegt
@ghost: Jij bent een man met eindeloos veel geduld denk ik! :D
rufctr01 zegt
De 900 mijl is volgens mij niet echt meer te controleren!
vroaaar zegt
@rufctr01: nee, maar je gelooft het oude vrouwtje van wie ie is geweest, toch wel?
diablogt zegt
Er staat niets bij over een motormanagement of de sleutels. Je kunt het dus alleen gebruiken in een enzo of je moet die dingen ergens vandaan kunnen halen. Ferrari kennende gaat je dat laatste niet zomaar lukken.
jackyspriet zegt
@diablogt: sowieso ben je met het motormanagement niet zoveel als je dit ergens in wil droppen. Dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is stand alone management..
ponnie zegt
@diablogt: Zo’n ding hang je met kinderlijk gemak in welke auto dan ook, een standalone maakt alles mogelijk.
Het enige dat je extra nodig hebt is waarschijnlijk een wideband lambdasensor met controller, de rest van de nodige sensoren zitten zo te zien al op dit blok.
clk63bs zegt
Leuk voor in de Fiero
mondeoscti202 zegt
Voor 1 % van dit bedrag kan je een aangeklede 2jz vinden.