De Volkswagen ID.7 Tourer heeft nu ook een prijs. Die is niet mals, maar toch is ‘ie niet eens zoveel duurder dan de Passat.
Het zag er even somber uit voor de stationwagen, maar gelukkig is dit type auto toch nog niet dood. Er beginnen nu eindelijk elektrische stationwagens op de markt te komen. Na Opel, Peugeot en BMW is het nu de beurt aan Volkswagen. Zij presenteerden vorige maand de ID.7 Tourer.
De eerste indruk van deze auto was niet slecht: de ID.7 Tourer biedt een zee van ruimte en oogt ook niet verkeerd (voor ID-begrippen in ieder geval). Het is alleen de vraag hoe interessant deze auto nog is als we de prijslijst onder ogen krijgen.
Die vraag kunnen we nu beantwoorden, want Volkswagen maakt vandaag de prijs van de ID.7 Tourer bekend. De nieuwe elektrische station is er vanaf €58.990. Daarmee is ‘ie precies €1.000 duurder dan de liftback, die ook meteen in prijs verlaagd is.
Voor dit bedrag krijg je een nette actieradius, want de ID.7 heeft standaard de 77 kWh accu. In de Tourer kom je daarmee 607 km ver volgens de WLTP-cijfers. Snelladen kan met 175 kW en het vermogen bedraagt 286 pk. Prima cijfers.
Bijna 60 mille is natuurlijk een hoop geld voor een Volkswagen, maar vergeet niet dat je voor de nieuwe Passat Variant ook minstens €51.990 betaalt. En dan heb je maar een eenvoudige 1.5 met 150 pk. De Passat is een stuk ruimer, dat wel. Dat komt omdat het stiekem gewoon een Skoda Superb is.
Echte concurrenten van de Volkswagen ID.7 Tourer zijn er nog niet zo veel. Sterker nog: er is momenteel maar één andere elektrische stationwagen in het D-segment en dat is de NIO ET5 Touring. Deze is weliswaar goedkoper (€51.900), maar ook een maatje kleiner, met een stuk minder bagageruimte. Eigenlijk kun je die dus ook niet als een directe rivaal zien.
De Volkswagen ID.7 Tourer is per direct te configureren en staat deze zomer bij de dealers.
tjorque zegt
Ik ben dinsdag naar de garage geweest voor een offerte. (🇧🇪)
Met volgende uitvoering:
– pro business premium 77 kWh
– kleur blauw
– soul black interieur
– trekhaak
– tourer
– design plus pak zonder glazen dak
– 20” Montréal velgen
– warmtepomp
Kom ik aan 64,6k incl btw na kortingen (77,6 catalogus)
Helaas hadden ze de tourer nog niet in de showroom.
Als zelfstandige kijk ik wel naar de prijs ex btw en na overname van m’n huidige wagen.
Dan land ik op ongeveer 43k.
Nog steeds een lap geld maar het wordt wel haalbaarder dan :)
superflip zegt
Die van mij is besteld, alle opties aangevinkt behalve trekhaak en ik kwam maar op 71K catalogus prijs (BE). Je kan dus onmogelijk aan 77,6K komen.
Levering trouwens in Augustus 🎉
tjorque zegt
De catalogusprijs is idd 69,9k de opgegeven waarde is 77 idd
gilettelubbers zegt
De Passat is dus (alweer) duurder dan Wouter verkondigde in de Autoblog video?
marcomanta zegt
Ik ben benieuwd wat de ID.10 gaat kosten.
lekkerlinksrijden zegt
Ik vind het echt een mooie auto om te zien, zeker het zijaanzicht is goed gedaan. En ja auto’s zijn duur, maar het is wel een hele ruime auto aan alle kanten en op iedere plek.
vetnek zegt
Als de leaseprijs goed is verkoopt ‘ie wel.
Snelle zegt
Ik snap echt niet dat mensen dit kopen.
Heel kort door de bocht blikt dit ding in niks uit in vergelijking met de andere ev’s. Heb zelf het idee dat VW niet de beste techniek aanbied en daar gewoon VW prijzen voor vraagt.. terwijl je bij de concurrentie technisch betere deals krijgt. Maar goed mensen blijven geloven in het merk..
mashell zegt
Niet iedereen zoekt zijn auto uit op technische specificaties. Deze blinkt wel degelijk in een paar dingen uit. Het is een elektrische grote stationwagen. Hoewel de Kia EV6 technisch de beste EV in deze klasse is, dat is geen stationwagen. Het is een VW, dat betekent een dealer die je al kent om de hoek. De Tesla Model Y biedt een veel betere prijs prestatieverhouding maar dat ding is wel oogbalverschroeiend lelijk en de service is tja lastig.
Flutterbear zegt
Puur op basis van onze eGolf durf ik wel te stellen dat VW wel weet hoe het moet. Touch knoppen op het stuur en geen aparte knoppen voor de ramen achter is voor mij echter een dealbreker. Al helpt de prijs ook niet echt mee van de niet-opvolger van de Passat.